Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rus som virrkelighetsflukt: Taperaktig.

Rus som følelsesforsterker: Vinneraktig.

Hvis du hadde tilbrunget noen timer i samme rom med alle menneskene du har terget på dette forumet vil jeg tro du ville hatt et stort behov for litt virkelighetsflukt selv!

Get down from your high horse! Don’t try to judge your fellow man. If you can’t put yourself in his place. And see thru his eyes. And feel what he felt. Judge only with love and compassion.

Lenke til kommentar
Yeah, du kan jo få lov til å røyke i 3mnd fremover. Så kan du komme tilbake hvorvidt du har beskytta hjernecellene dine eller om rett og slett har drept dem :)

Trykk på linken for faen.

Hjernens cannabinoid system er et av dens beskyttelsesmekanismer. Det er temmelig logisk at cannabis vil virke beskyttende når det virker inn på det systemet.

Se på ade som har røyka dritten daglig i flere år, ser jo ikke ut som stoffet har beskytta hjernen. Hvis ikke du bare tror at og bli hjerne skadd og naiv er en selv beskyttelse da...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Se på ade som har røyka dritten daglig i flere år, ser jo ikke ut som stoffet har beskytta hjernen. Hvis ikke du bare tror at og bli hjerne skadd og naiv er en selv beskyttelse da...

Kilder...

EDIT:

Forøvrig:

Det er likevel ikke påvist at bruk av cannabis fører til livsvarige hjerneskader, men det kan gi langvarig reduksjon av intellektuelle funksjoner.

Kilde: Helsedirektoratet.no

Det er likevel ikke påvist at bruk av cannabis fører til livsvarige hjerneskader, men det kan muligens gi en reduksjon av enkelte intellektuelle funksjoner.

Min utheving, kilde: Folkehelseinstituttet.no

Endret av EloX
Lenke til kommentar

1: Jeg får ikke mulighet til å svare på alle spm (Mange sitat gjort av meg blir svart av helt andre enn den jeg siterte)

2: Dere er egoistiske, da dere mener kun cannabis skal bli lovlig og ikke amfetamin, kokain, heroin, etc.

3: Å komme med påstander om at man blir skjerpet av cannabis og/eller at det beskytter hjerneceller er svada. THC er et giftstoff som leker med hodet ditt, tydlig at det leker med hodet til dere cannabis-fans :p

4: Jeg står fortsatt ved min påstand om at en legalisering av cannabis ville vært et stort skritt tilbake.

Endret av Nipps
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rus som virrkelighetsflukt: Taperaktig.

Rus som følelsesforsterker: Vinneraktig.

Er det viktig for deg å kategorisere mennesker inn i vinnere og tapere?

Jeg blir bare mer og mer overbevist om at du kun snakker tøv.

Jeg har et dualistisk verdensbilde. Ting er enten godt eller ondt. Verden består av kontraster. Lys, mørke. Godt, ondt. Fuktig, tørt. Osv.

Hvis du hadde tilbrunget noen timer i samme rom med alle menneskene du har terget på dette forumet vil jeg tro du ville hatt et stort behov for litt virkelighetsflukt selv!

Godt sagt.

Lenke til kommentar

2. Du er egoistisk om du mener at bare kaffe skal være lovlig og ikke cannabis.

3. Rune, utrolig mange av de som kjemper for legalisering røyker ikke, dette har du til og med kommentert på noe ala linjene "Hvorfor i all verden er du for legalisering hvis du ikke røyker selv?!". Folk har oppgitt kilder på det de skriver, kilder som igjen har kildehenvisninger til troverdige kilder som sier det samme!

4. Du kan stå ved din påstand, det er fortsatt ikke rasjonelt. Du baserer stemmen din kun på egen subjektiv mening og klarer ikke kaste vekk propagandaen du har blitt fødd.

FOLK VISER DEG AT JORDA ER RUND, AKSEPTER DET!

EDIT:

Og som jeg kom til å tenke på:

Kaffe og cannabis er ikke det samme (dette har du sagt)

Vitenskapen sier oss at kaffe og cannabis er nærmere beslekta enn det cannabis og kokain er.

Med andre ord, slutt og bruk det argumentet, det er VITENSKAPELIG FEIL. Vi kan BEVISE det, det har ingenting å si at du mener at jorda er aldri så flat, DEN ER IKKE FLAT!!!

Endret av EloX
Lenke til kommentar
1: Jeg får ikke mulighet til å svare på alle spm (Mange sitat gjort av meg blir svart av helt andre enn den jeg siterte)

2: Dere er egoistiske, da dere mener kun cannabis skal bli lovlig og ikke amfetamin, kokain, heroin, etc.

3: Å komme med påstander om at man blir skjerpet av cannabis og/eller at det beskytter hjerneceller er svada. THC er et giftstoff som leker med hodet ditt, tydlig at det leker med hodet til dere cannabis-fans :p

4: Jeg står fortsatt ved min påstand om at en legalisering av cannabis ville vært en stort skritt tilbake.

1: Det er en åpen diskusjon, alle er velkommen til å svare på det de måtte ønske bare det holdes på et seriøst nivå. Kilder er et stort pluss, spesielt ved store påstander.

2. Cannabis kan ikke sammenlignes med amfetamin, kokain og heroin. De stoffene er sterkt fysisk avhengighetsdannende og gjør enorm permanent fysisk skade over tid på kropp og hjerne.

3. Kilder takk. Her har du rapport som sier det stikk motsatte:

http://www.sciencedaily.com/releases/2008/...80820163231.htm

Anbefaler deg også å lese "Marijuana Compound Spurs Brain Cell Growth" av Alan Mozes fra HealthDay

4. Det skal du selvfølgelig få lov til å mene :)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

4: Jeg står fortsatt ved min påstand om at en legalisering av cannabis ville vært en stort skritt tilbake.

3. Da foreslår jeg at du kommer med kilder som bekrefter at dette er svada. Delta-9-thc er et giftstoff, ja, men har så lav toksisitet at for å gjøre fysisk skade må man innta mer en 2000 ganger vanlig mengde. Inntar man 2 ganger ''vanlig mengde'' alkohol er man død.

4. Står Nederland et stort skritt tilbake i forhold til oss som samfunn?

Lenke til kommentar

Lol, flere drikker vel kaffe enn bruk av cannabis?

Fortell meg når du begynte å få psykisk plager av kaffe? :)

Jeg har kommet med kilde. Jeg velger å forholde meg til at cannabis er et "negativt" stoff.

Blir heller ikke rusa i den grad på kaffe som man blir av cannabis.

En pilot vil fult mulig klare å flyet under kaffe-rus, men ikke under cannabis-rus.

Så du mener heller at dine argumenter er faktisk sterkere enn mine egne opplevelser når det gjelder cannabis?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nipps, jeg har ikke sett en eneste kilde fra din side som er:

1. Nøytral

2. Vitenskapelig

som beviser at Cannabis skader hjernen. Har regelmessig hatt inntak av Cannabis i rundt 10 år, og har enda til gode å miste IQ, EQ eller på andre måter bli dum.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Nå har du skjønt det! Endelig rune! Jaaa!

Kaffe og cannabis er ikke det samme!

Kaffe leder ikke til psykiske plager, kaffe fører ikke til den samme rusen!

Cannabis og kokain er ikke det samme!

Cannabis leder ikke til avhengighet, cannabis fører ikke til den samme rusen!

Endret av tom waits for alice
Endret fra store bokstaver
Lenke til kommentar
Lol, flere drikker vel kaffe enn bruk av cannabis?

Fortell meg når du begynte å få psykisk plager av kaffe? :)

Hva med det faktum at man kan dø av for mye koffein?

Ingen har noensinne dødd av cannabis alene.

Det er ikke snakk om død. Det er snakk om evt bieffekter av bruken rundt cannabis.

Folk vil kanskje slite mere psykisk, og da vil det koste samfundet via tapt arbeidsytelse, trygd, osv. Vil du ha et slikt samfunn?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig mener jeg at cannabis vokser på denne jord for at mennesker skal kunne bruke den lovlig. Jeg tror de eneste bivirkningene, er de man selv erfarer gjennom bruk av cannabis. Husk at folk reagerer forskjellig på alt som heter rusmidler.

Hasj lukter godt, somn vanlig plante. Det lukter ikke farlig på noen som helst måte :)

Personlig skjønner jeg ikke at folk trives med å være i en hasjrus-tilstand veldig ofte, men jeg skjønner godt at folk gjerne røyker hasj kl 22 på lørdagskvelden, da det ikke går an å få tak i en dråpe alkohol.

Lenke til kommentar

Fortell meg da hva anandamid er for noe. Er det også et giftstoff som leker med hodet ditt?

Både anandamid og THC er agonister for CB1. Cannabinoidsystemet er en av hjernens beskyttelsesmekanismer. Fortell meg (med kilde) hvorfor THC som aktiverer hjernens beskyttelsessystem er hjerneskadelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...