Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Yeah, du kan jo få lov til å røyke i 3mnd fremover. Så kan du komme tilbake hvorvidt du har beskytta hjernecellene dine eller om rett og slett har drept dem :)

Trykk på linken for faen.

Hjernens cannabinoid system er et av dens beskyttelsesmekanismer. Det er temmelig logisk at cannabis vil virke beskyttende når det virker inn på det systemet.

bra

Lenke til kommentar
Om det ble lovlig og smoka weed så hadde alle blitt helt kokko, hvertfall hvis du skulle røyka det som vanlig tobakk. Vi hadde havna tilbake i ape generasjonen igjen med alle de hjerne skadde røykerne etter bare et par måneder :p

Selvfølgelig, det blir jo som å drikke alkohol hver gang du ellers skulle tatt en vanlig røyk, bare at alkoholen gjør større og permanente skader på hjernen og kroppen ved overdreven bruk. Da ville vi også havnet tilbake i steinalderen som apegenerasjonen. Selv om alkohol er lovlig så er det få som drikker det hele tiden. Samme gjelder weed, man står ikke å røyker det hver gang man ville tatt en vanlig røyk.

Men skulle du smoket weed hver helg for eksempel, så kommer du ikke til å se noe til noen negative virkninger og man presterer like bra på jobben. En fyllekule gjør mye størr skade.

Endret av ChrML
Lenke til kommentar
Leste det. Hvorfor brukes det da ikke cannabis i stede for cellegift?

Det er det som er så trist. Planta er forbudt fordi de store industriene tjener mer penger på dårligere produkter. At man kan ruse seg på planta har egnetlig ingenting med saken å gjøre. Det er penga som rår!

Det er visst man har opplevd noe ille ja. Det er heller ingen rus, det er en psykisk sykdom.

En tragedie kan utløse uvanlig sterke signaler i hjernen, forårsaket av kjemi, stoffer man kan kalle rusfremkallende, som overbelaster nervene...

Motstandere bør tenke på fremtida si. Kanskje det kommer en dag hvor planta kan være til stor hjelp for deg eller dine.. Bare fordi en gjeng dumme ungdommer ruser fletta av seg, så skal andre mennsker lide av et forbud? Dette henger ikke på greip!

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler deg å sjekke hva som står rett over det du nettopp skrev nå. Du blir idiot av å røyke hasj, enkelt å greit.

Så ikke kom med ting som at cannabis er beskyttende for hjernen!

http://www.sethgroup.org/

du er bare teit.e,

Er jeg teit?

http://www.helsedirektoratet.no/rusmidler/...a/cannabis_7963

"Selv ved små doser vil oppmerksomheten og avstandbedømmelsen svekkes. På grunn av dette og andre rusvirkninger er det trafikkfarlig å sette seg bak rattet eller kjøre motorsykkel etter å ha brukt cannabis."

Blir du da smart av å røyke hasj?

Konklusjon: Nei, det visst bare du som er teit.

• Liker 1
Lenke til kommentar
@ matisn

Ingen lider idag under forbudet. Du nevner heller ei evt bivirkninger av cannabis.

:no:

Fortell det til de som sitter i fengsel, har blitt fratatt medisin, har endt opp med store bøter, har mistet jobb, fått ødelagt forhold, osv.

@ FLarsen

Hehe, jeg finner ikke dine argumenter så veldig særiøst heller :)

Så en forklaring av en av cannabis virkninger i hjernen og en link til forskning på feltet, var ikke seriøst nok for deg?

Du er så hjernevasket at jeg tviler på at det er mye håp, desverre.

Lenke til kommentar
Ja, da skal jeg virkelig begynne å røyke hasj, kanskje jeg blir president en vakker dag :rofl:

Selvom jeg er for legalisering så vil jeg ikke anbefale deg å ruse seg sånn uten videre. Men hvis du først tar et valg om å ruse deg så er cannabis et av de bedre alternativene. Men det er jo forbudt, så da står du igjen med lim, gass, alkohol og piller som er langt farligere. Så konklusjonen må være at hvis man kan klare seg uten rus så bør man absolutt fortsette uten. Men ikke døm andre for de valgene de tar!

Man bør ihvertfall ha kommet ut av tenårene før man begynner å innta skadelige kjemikalier som alkohol for disse stoffene er skadelige og hjernen din er ikke fult utviklet før du er ca 20. Cannabis er derimot ikke skadelig. Dette er påvist gang på gang.

En ting til: ikke kjøp stoff på gata! Det er stort sett jukset med og kan være svært skadelig!

Natta!

Endret av matisn
Lenke til kommentar

Selvfølgelig vil det beste være å ikke ruse seg, men når intensjonen er å ville gjøre cannabis lovlig for å ruse seg på stoffet så blir det litt feil i mine øyne.

Cannabis er ikke som alkohol, du blir ikke dårlig dagen etter osv. Derfor så vil mange sikkert røyke litt tjall oftere enn man drikker alkohol og cannabis vil garantert gjøre deg tregere, sløvere og ikke minst dummere over tid.

Du merker det ikke før du sitter i klistret, som jeg når jeg røyka tobakk. Trodde ikke jeg kunne bli avheing før jeg plutselig en dag var det og da satt jeg fint i klisteret.

Man ser det man vil se og jeg syns forøvrig det er naivt å si at det IKKE skader i hele tatt. Da ingen klar forskning sier dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Selvfølgelig vil det beste være å ikke ruse seg, men når intensjonen er å ville gjøre cannabis lovlig for å ruse seg på stoffet så blir det litt feil i mine øyne.

Hvorfor?

Cannabis er ikke som alkohol, du blir ikke dårlig dagen etter osv. Derfor så vil mange sikkert røyke litt tjall oftere enn man drikker alkohol og cannabis vil garantert gjøre deg tregere, sløvere og ikke minst dummere over tid.

Kilde takk. Jeg vil gjerne vite hvorfor du garantert blir sløvere og dummere over tid.

Du merker det ikke før du sitter i klistret, som jeg når jeg røyka tobakk. Trodde ikke jeg kunne bli avheing før jeg plutselig en dag var det og da satt jeg fint i klisteret.

Nikotin er fysisk avhengighetsdannende, det er ikke cannabis. Nikotin er også det mest avhengighetsdannende stoffet vi vet om, så å sammenligne det med et som ikke er fysisk avhengighetsdannende blir for dumt.

Man ser det man vil se og jeg syns forøvrig det er naivt å si at det IKKE skader i hele tatt. Da ingen klar forskning sier dette.

Er det noen som sier det? Det jeg sier er at skadene er små, skjeldne og langt ifra grunn til å forby stoffet.

Lenke til kommentar

Har ikkje lest andre posts i tråden, men her er min meining. Ein total legalisering av cannabis ville vore veldig negativt. Om det hadde blitt ein "trend" så hadde me endt opp med eit fordumma land. Ok, det finnes tilfeller der folk ikkje blir dumme av gjentakande bruk over lang tid, men dei fleste blir grønnsaker. Alkohol er derimot mykje farligare enn cannabis, på kort sikt ihvertfall, og det fører mest sannsynelig til kortare levealder i landet. Det vil og cannabis gjere, såklart. Men når alt kommer til alt, bør ingenting av det væra lovlig om ein skal beskytta oss mot slikt.

Lenke til kommentar

@ FLarsen

1: Fordi det blir for dumt å rope ut : Nei nå vil jeg ha ennå et rusmiddel lovlig, fordi det skader vel ikke samfundet i det hele tatt.

2: Eneste kilden jeg har forøyblikket er helsedirektoratet.

3: Det vet jeg, men det som var hele poenget var at visst du røyker lenge nok så vil du regne med å få slike ting som sløvhet og kortidsminne osv. Det underbygger også dine påstander om at cannabis er sunt for hjernen.

4: Ja, ALT jeg har hørt så langt er "positive" ting om cannabis.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...