Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Forskere er klare på at en betydelig reduksjon av avgifter og økt tilgjengelighet på alkohol vil medføre økt forbruk og dermed flere dødsfall, mer kriminalitet og flere enkeltmenneskers hverdag vil bli vanskeligere. Det samme gjelder nok andre rusmidler, mener KrF.

Endret av thai-mat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ALLE rusmiddler er negative og skadelige.

Drikker du kaffe? Vet du at tusenvis dør av koffein i året?  :whistle:  

Ja

Nei, det visste jeg ikke.

Poenget er at jeg fortsatt kan kjøre bil når jeg er la oss si "påvirket" av kaffe.

Noe som blir veldig vanskelig når man røyker seg fjern.

Lenke til kommentar

Hvordan vet du det?

Det er da ikke noe problem. Forskning viser at mange faktisk blir bedre sjåfører av det. Cannabis skjerper sansene.

Ikke noe problem å kjøre etter at man har røyket. Man kjører saktere og mer forsiktig.

Om man derimot er helt kake stein, må det bli en vurderingssak for den enkelte, på samme måte som det bør være for alkohol.

Endret av -Marte
Lenke til kommentar
Hvordan vet du det?

Det er da ikke noe problem. Forskning viser at mange faktisk blir bedre sjåfører av det. Cannabis skjerper sansene.

Ikke noe problem å kjøre etter at man har røyket.

Hehe. Kan jeg spørre hva du gjør i kveld? Du sitter vel tilfeldigvis ikke å røyker nå? Mener du at jeg skal tro på det? At cannabis skjerper sansene? :p

Fordi du blir sløv og rusa av cannabis, noe du ikke blir av kaffe.

Endret av Rune89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sitter i Vikingskipet, og nei, jeg røyker ikke. Hvorfor tror du det?

Ja, jeg mener at du skal tro på det.

Du kan ikke klage på at alle kritiserer deg og ikke tror på deg uansett hva du sier, når du ikke engang gidder å lese om det du argumenterer mot. Om du hadde tatt deg tid til å lese litt, finner du ut at cannabis skjerper sansene. Alle sanseintrykk forsterkes, i motsetning til f.eks alkohol, når det skjer det stikk motsatte.

Les for guds skyld de linkene jeg postet i sted. Det er nesten meningsløst å diskutere med noen som ikke engang gidder å prøve å lese seg til mer kunnskap.

Lenke til kommentar

1: Jeg har selv røyka hasj og det er bullshit at sansene blir skjerpet.

2: Jeg gidder ikke lese 21 sider med "positive" ting om cannabis, da det ikke er mye positivt (bortsett fra det man evt måtte bruke ved medisin)

3: De fleste har intensjoner om å bli rusa på stoffet og da kan man vel si at man misbruker det og at det er negativt ;)

Lenke til kommentar

1. Du. Èn persons egne erfaringer mot årevis med forskning som faktisk viser det motsatte. Pålitelig? Jeg har også røyket, og jeg merket det motsatte av deg.

2. Hadde du lest det hadde du kommet over endel som peker den andre veien også.

3. Også ved rekreasjonell bruk er det forskjell på bruk og misbruk. Noen vil misbruke det som noen misbruker alkohol, PC, TV, kaffe, sukker osv.

Lenke til kommentar
Ikke noe problem å kjøre etter at man har røyket. Man kjører saktere og mer forsiktig.

Om man derimot er helt kake stein, må det bli en vurderingssak for den enkelte, på samme måte som det bør være for alkohol.

Du er for legalisering av fyllekjøring?

Forresten skjærer dere all cannabis over samme kam. Noen typer skjerper sansene, andre typer sløver sansene.

Endret av thai-mat
Lenke til kommentar
"mange faktisk blir bedre sjåfører av det", er ikke det samme som alle, eller 'du'.

Akkurat. Det går jo ikke an å trekke konklusjoner etter èn persons erfaringer. Erfaringer fra person til person varierer også, sånn er det med alt. Jeg velger da å stole på forskning.

Lenke til kommentar
1. Du. Èn persons egne erfaringer mot årevis med forskning som faktisk viser det motsatte. Pålitelig? Jeg har også røyket, og jeg merket det motsatte av deg.

2. Hadde du lest det hadde du kommet over endel som peker den andre veien også.

3. Også ved rekreasjonell bruk er det forskjell på bruk og misbruk. Noen vil misbruke det som noen misbruker alkohol, PC, TV, kaffe, sukker osv.

1: Så du kaller å bli sløv for "skjerpet sanser" ?

2: Hva hjelper det når jeg har min egne erfaringer og det som sto på helsedirektoratet sider stemmer?

3: Poenget er at folk vil at det skal bli lovlig. Hvorfor det? Jo, for intet mindre å misbruke stoffet til å ruse seg selv. Da kan det like gjerne være ulovlig :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en skam at folk ikke kan få lov til å ta sine egne valg. Vi må få lov til å ta risikable og dumme valg uten at noen skal sette en i fengsel eller straffe en med skyhøye bøter og trusler! Sånn som staten holder på nå så opplever ganske mange dette landet som et tyrrani! Overbeskyttelsen har også motsatt effekt - flere velger "feil".

Et fortsatt forbud mot narkotika vil bare føre til mer misbruk og urene og ennå farligere stoffer. En rusmisbruker vil alltid finne en måte å ruse seg på, så forbud har ingen hensikt annet enn å ødelegge mennesker mer. Dessuten er stoffene ofte veldig dyre og misbrukeren velger kanskje å stjele, eller selv pushe dop for å finansiere sitt eget forbruk. De er jo allerede stemplet som kriminielle og utstøtt, så veien videre er ikke så lang.

Rus er en del av livet enten du er anti-dop eller ikke. Sterke følelser er også rus! Og husk at mange rusmisbrukere har blitt misbrukt av andre mennesker og har derfor en naturlig trang til å trøste seg med dop fordi rus kan gi tilbake noen små doser med kortvarig lykke. Tenk litt på det, dere som tråkker på andre!

Si nei til kriminalisering av mennesker i nød! Legaliser dop!

Hvs vi legaliserer vil det også gi en åpning for at misbrukere kan søke hjelp uten å være redd for å bli straffet istedet.

Cannabis er mer medisin enn dop. Små inntak av cannabisolje (små doser som ikke gir rus) kan kurere kreft og mange andre sykdommer!

http://www.phoenixtears.ca/

Lenke til kommentar

1. Cannabisrusen er mer innviklet enn som så. Ja, man kan bli sløv, men samtidig får man skjerpede sanser. Umulig å forklare, så les.

Det er heller ikke alle som blir sløve når de røyker. Jeg har ikke blitt sløv, jeg merker effekten ved at jeg tenker mye mer på alt, og at alle inntrykk rundt meg forsterkes. Som sagt, du har dine erfaringer, andre har sine erfaringer.

2. Som det har blitt sagt endel ganger - du er ikke alle. Det hadde kanskje hjulpet å lese mer enn det som står på Helsedirektoratets sider.

3. Igjen, det er forskjell på bruk og misbruk. Og ja, det er nok veldig mange som vil ha det lovlig for å ruse seg. Men bare tenk på cannabis til medisinsk bruk. Tenk på miljøene som skapes pga. forbudet. Og pga. forbudet er over 30% av Norges voksne befolkning gjort til kriminelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...