Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Hvis man overser at det er umoralsk å kopiere tekster uten å kreditere forfatteren er det fortsatt et ganske meningsløst innlegg, da det ikke viser til noen kilder.

Men nå er det leggetid her i gården, så jeg melder meg ut.

Edit: Aller siste fra meg i kveld, lover:

"Use of the word "narcotic" to refer to any illegal or unlawfully possessed drug including marijuana and cocaine is common worldwide, although these substances are not considered narcotics in a medical context."

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Narcotic

Så, skal vi høre på wikipedia eller en person som ikke underbygger påstandene sine?

1: Hasj er narkotika. Men om du ikke mener det så kan du jo spørre onkel politi :)

2: Wkipedia er skrevet av alle og en hver mann. Så det gjør det vel neppe til en bedre kilde.

3: Folk som er tilhengere av hasj vil ALLTID fornekte de negative sidene, så da er vi vel like langt.

@ GrandMa

Det er ikke feil, men helt klart. Du er jo en hasj tilhenger så du vil også IKKE komme med noe negative om hasjen.

Ellers finner jeg det veldig merkelig at det ulovlig omtrent i hele verden om det "skulle" være så flott ;)

Endret av Rune89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Han har kilde på det han sier, det har ikke du ergo er hans påstand styrket sterkt og din svekket sterkt. Hva politiet mener er ikke relevant ettersom de ikke har noen vitenskapelig kompetanse.

2: Den er en god kilde fordi den er skrevet av alle. Hvis noen kommer med feil informasjon blir den informasjonen fjernet og omskrevet usedvanlig fort.

3: Nei, hasj har sine negative sider. Det er bare ikke nok til at det skal være ulovlig.

Lenke til kommentar
@ GrandMa

Det er ikke feil, men helt klart. Du er jo en hasj tilhenger så du vil også IKKE komme med noe negative om hasjen.

Ellers finner jeg det veldig merkelig at det ulovlig omtrent i hele verden om det "skulle" være så flott ;)

Det er klart det er feil. Finn en vitenskapelig kilde på at alle som bruker hasj stenger ut alle som ikke bruker hasj fra omgangskretsen så skal jeg holde kjeft. Greier du ikke skille mellom en skolestil og vitenskapelige faktum er denne diskusjonen ganske dødfødt.

Det er ulovlig i store deler av verden på grunn av dogmatiske holdninger.

Lenke til kommentar
1: Hasj er narkotika. Men om du ikke mener det så kan du jo spørre onkel politi :)

Så hvis onkel blå sier det er det rett. Jepp, sånne kritiske røster liker vi ikke, bare føy oss inn i rekken, storerbror veit best, meninger trenger vi ikke?

Politiet er vel ordensmakten. Det er vel de som skal kunne loven, da de helt sikkert sier at hasj er narkotika :)

Lenke til kommentar
Nei, loven/politiet bestemmer ikke vitenskapelige definisjoner. Den tanken kan du slå i fra deg med en gang.

Vitenskapelige definisjoner bestemmer heller ei loven.

Jeg var aldri inne på den tanken heller.

At jeg skal slå den fra meg er en ting, men at du skal fortelle meg hva jeg skal gjøre blir litt drøyt.

Lenke til kommentar
Så hvis det skjer maktmisbruk i verden er det bare å si: "Politiet vet best"? Det er så frustrerende å diskutere med deg, du skjønner jo INGENTING?

Så du mener jeg ikke skjønner noe fordi jeg sier at hasj er narkotika og at jeg er i mot hasj? Så bare fordi jeg er uenig i dine meninger så betyr det at jeg ikke skjønner noe?

Finner ikke det helt som et sjakktrekk fra din siden men :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

At jeg skal slå den fra meg er en ting, men at du skal fortelle meg hva jeg skal gjøre blir litt drøyt.

Nå vrøvler du fælt. Politiet sitt ansvar er å håndheve landets lover. De har ingenting de skulle sagt på hvorvidt cannabis er et narkotikum eller ikke. De kan godt si at det er det, men det er fortsatt feil.

http://www.druglibrary.org/schaffer/hemp/general/bruin.htm

Denne personen har faktisk referert også. Utrolig.

Lenke til kommentar
Politiet er vel ordensmakten. Det er vel de som skal kunne loven, da de helt sikkert sier at hasj er narkotika :)

per vitenskapelig definisjon er det ikke. Kan man ikke legge den dø nå..

Så bare fordi jeg er uenig i dine meninger så betyr det at jeg ikke skjønner noe?

Du kan mene absolutt hva du enn vil, men å komme inn her og spre meningene som faktum når det er viss vass, blir motbevist men alikevell fortsetter å presse på.. Da skjønner du ikke noe.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Så hvis det skjer maktmisbruk i verden er det bare å si: "Politiet vet best"? Det er så frustrerende å diskutere med deg, du skjønner jo INGENTING?

Så du mener jeg ikke skjønner noe fordi jeg sier at hasj er narkotika og at jeg er i mot hasj? Så bare fordi jeg er uenig i dine meninger så betyr det at jeg ikke skjønner noe?

NEI. IGJEN!?

Hvordan er det mulig? Er du DUM?

Poenget er at du sier sånt som: "Politiet sier en ting, da er det rett" osv. Skjønner du ikke at verden ikke er sånn`? Er du så naiv at du tror at hvis en ordensmakt sier noe så MÅ det være rett?

Før var Jøder ulovlig og skitne sett i politiets øyne, var det korrekt? "Spør onkel blå, de veit og de sa i sin tid at jøder var skitne". Selvfølgelig er det feil, og det samme gjelder cannabis, det er utdaterte verdier basert på feilviten.

Poenget er at etablerte verdier og konsepter er ikke nødvendigvis rette på tross av at de er etablerte. Skjønner du?

Lenke til kommentar

HAHAHAHAHAHAHA! Åh herregud, Rune, nå har du faen meg overgått deg selv.

Den danske organisasjonen som skrev den originale artikkelen er en KONSERVATIV organisasjon. De beskriver fenomen som de gir ingen mekanisme for, de oppgir INGEN kilder og har helt latterlige påstander som rett og slett er FEIL.

Som f.eks:

THC brytes ned meget langsomt. Etter en uke er kun halvparten av stoffet ut av kroppen og det kan ta opptil 6 uker før all THC er nedbrutt.

Det betyr at hvis man bruker hasj jevnlig kan ikke kroppen bryte ned THC'en og istedet økes mengden av stoffet i hjernen. Det legger seg gradvis lag på lag - mer og mer THC.

Etter lengre tid med jevnlig bruk av stoffet har kroppen hopet seg opp med så mye THC at brukeren hele tiden er påvirket og oppleves av andre som sløv og passiv.

Dette er løgn. THC er fettløselig, sant nok. THC forblir MAKS i kroppen i 10 dager hos de som ikke brukere det aktivt. Hos vanerøykere lagrer det seg opp et lag med THC i fettet, men dette er INAKTIVT, man blir IKKE sløv eller beruset av den opplagrede THCen, det er LØGN!

For siste jævla gang din trangsynte faen.

CANNABIS ER ET NARKOTIKUM FORDI DET ER ULOVLIG!

HADDE DET IKKE VÆRT ULOVLIG HADDE DET IKKE VÆRT ET NARKOTIKUM!

HADDE KAFFE VÆRT ULOVLIG HADDE DET VÆRT ET NARKOTIKUM.

BETYR DET AT KAFFE ER ET NARKOTIKUM?!

Caffeine is a bitter, white crystalline xanthine alkaloid that acts as a psychoactive stimulan drug and a mild diuretic.

Tetrahydrocannabinol, also known as THC or dronabinol, is the main psychoactive substance found in the Cannabis plant.

A psychoactive drug or psychotropic substance is a chemical substance that acts primarily upon the central nervous system where it alters brain function, resulting in temporary changes in perception, mood, consciousness and behaviour

Diacetylmorphine (INN), also known as diamorphine (BAN) and heroin, is a semi-synthetic opioid drug synthesized from morphine, a derivative of the opium poppy

Kilder:

http://www.propaganda.net/skoleside/?stil=3014

http://en.wikipedia.org/wiki/Caffeine

http://en.wikipedia.org/wiki/THC

http://en.wikipedia.org/wiki/Psychoactive

http://en.wikipedia.org/wiki/Heroin

Hvis du ikke stoler på Wikipedia er det opplistet kildene som dette er basert på. Den danske teksten (som forøvring ligger på: http://www.sitecenter.dk/ungeraadgivningen-vanloese/hash/) har INGEN kildehenvisninger. Ha litt stolthet gutt...

Lenke til kommentar
Nei, loven/politiet bestemmer ikke vitenskapelige definisjoner. Den tanken kan du slå i fra deg med en gang.

Og som wikipediaartikkelen viser brukes narkotika også som ethvert ulovlig stoff, enten det medisinsk sett er narkotika eller ikke. Forøvrig er alkohol et narkotikum medisinsk sett, i hverdagstale bruker man ikke denne distinksjonen slik noe man må leve med så lenge vi har et levende språk.

Hva vinnes om Rune86 går med på at hasj pr. medisinsk definisjon ikke er et narkotikum? Ingenting, jeg tror andre deler av argumentasjonen hans er mer givende å argumentere mot.

Lenke til kommentar

Nå vrøvler du fælt. Politiet sitt ansvar er å håndheve landets lover. De har ingenting de skulle sagt på hvorvidt cannabis er et narkotikum eller ikke. De kan godt si at det er det, men det er fortsatt feil.

http://www.druglibrary.org/schaffer/hemp/general/bruin.htm

Denne personen har faktisk referert også. Utrolig.

Hele poenget mitt smarta var jo hasj står som ulovlig rusmidel og narkotika i norsk lov. Og det skal onkel politi følge opp, derfor kan du da spørre de.

Lenke til kommentar
Hele poenget mitt smarta var jo hasj står som ulovlig rusmidel og narkotika i norsk lov. Og det skal onkel politi følge opp, derfor kan du da spørre de.

'Smarta?' Tøff du er.

Det er korrekt at det står det, men det betyr bare at politiet definerer det slik. Den definisjonen er derimot ikke korrekt, og burde derfor forkastes. Det koker selvfølgelig ned til hvordan man definerer 'narkotikum', men slik den vitenskaplige definisjonen er nå er cannabis ikke et narkotikum

Lenke til kommentar
Hva vinnes om Rune86 går med på at hasj pr. medisinsk definisjon ikke er et narkotikum? Ingenting, jeg tror andre deler av argumentasjonen hans er mer givende å argumentere mot.

Jeg er ikke enig. Rune89 sier at hasj er narkotika, derfor kan det ikke legaliseres uten at all narkotika blir legalisert, fordi det blir urettferdig. Dette er selvfølgelig helt feil, ettersom den eneste grunnen til at cannabis blir omtalt som narkotika er at det er ulovlig.

Hvis Rune89 kan overtale seg selv til å prøve og forstå en så enkel ting som det vi prøver å fortelle, så hadde han skjønt hva det er han faktisk sier. Det blir på en måte det samme som å benekte evolusjon fordi det er en teori, selv om teori en det høyeste man kan oppnå innen vitenskapen.

Lenke til kommentar

NEI. IGJEN!?

Hvordan er det mulig? Er du DUM?

Poenget er at du sier sånt som: "Politiet sier en ting, da er det rett" osv. Skjønner du ikke at verden ikke er sånn`? Er du så naiv at du tror at hvis en ordensmakt sier noe så MÅ det være rett?

Før var Jøder ulovlig og skitne sett i politiets øyne, var det korrekt? "Spør onkel blå, de veit og de sa i sin tid at jøder var skitne". Selvfølgelig er det feil, og det samme gjelder cannabis, det er utdaterte verdier basert på feilviten.

Poenget er at etablerte verdier og konsepter er ikke nødvendigvis rette på tross av at de er etablerte. Skjønner du?

Politiet tar seg av loven, loven sier at hasj er et forbudt narkotisk stoff.

Jeg skjønner hva du vil fram til ja. Men for ente gang så vil jo cannabis-tilhengere bare komme med flotte ord om cannabis og det er jo feil.

Om det er så stort problem, så slutt å røyk hasj :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...