Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Jeg tror man kan ha et like bra liv uten alkohol, så ja, jeg støtter et forbud, men det krever at hele verden slenger seg på. Hvis alle hadde klart å moderere seg, ville det ikke vært et problem, men det dessverre ikke tilfelle. Jeg er 100% sikker på at de negative effektene og problemene knyttet til alkoholbruk, er større enn de positive effektene.

 

Men siden du er så forpult liberal, støtter du kanskje min rett til å bruke swastika som avatar?

Endret av thai-mat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som om forumets brukere er representative for landet....Jesus...

Du prater om? Det er ingen som har påstått det her, så tror kanskje du bør lese posten en gang til.

 

Jeg vil gjerne ha en liste over positive effekter legalisering vil ha, samt begrunnelse.

Er bare å bla i tråden det. kan ikke være så vanskelig for deg? eller?

Selv liberale venstre er imot legalisering.

ja, for de er jo så liberale.

Lenke til kommentar

Vel, forumet er et privateid forum så jeg respekterer forumeierenes rett til å legge ned regler som blir håndhevet. Om disse tilsier at du ikke kan bruke swastika som avatar får du finne deg et nytt forum å gjøre det på.

 

Så du er konservativ og i mot alle rusmidler, forutsatt at hele verden slenger seg på. Ok, dette vil ikke skje... Hvordan løser vi da problemstillingen vi har nå med et ganske farlig stoff som er lovlig, og et annet mindre farlig stoff som er ulovlig. Begge to har en lang kulturell historie bak seg. Forblir vi irrasjonelle og beholder det sånn? Gjør vi ett av to rasjonelle valg og kriminaliserer alkohol i tillegg eller tar vi det andre valget og legaliserer det mindre skadelige cannabis?

 

Dette er problemstillingen, her må du ta et valg. Forbli irrasjonell, kriminalisere alkohol eller legaliser cannabis.

Lenke til kommentar
Det er flere og flere som bruker stoffet for hvert år som går.

 

Og flere vil det bli om det blir legalisert. Folk bruker ikke cannabis fordi det er tøft at det er ulovlig. Folk som deg er derimot for legalisering fordi det er så kult å være det. Politikerne - både på høyre- og venstresiden - ler av forslaget. Vis meg EN seriøs norsk politiker som er for legalisering!

I følge helseministeren i Nederland bruker færre nederlendere cannabis nå enn da det ikke var 'tolerert'.

 

Forøvrig er folk som deg i mot legalisering fordi de ikke bryr seg om andres rettigheter og frihet så lenge de selv er happy.

Norske politikere er for pysete, når det blir mer allment akseptert dukker det nok opp noen.

Off-topic: jeg er redd du blir til sten når solen kommer opp.

Lenke til kommentar
Så du er konservativ og i mot alle rusmidler, forutsatt at hele verden slenger seg på. Ok, dette vil ikke skje... Hvordan løser vi da problemstillingen vi har nå med et ganske farlig stoff som er lovlig, og et annet mindre farlig stoff som er ulovlig. Begge to har en lang kulturell historie bak seg. Forblir vi irrasjonelle og beholder det sånn? Gjør vi ett av to rasjonelle valg og kriminaliserer alkohol i tillegg eller tar vi det andre valget og legaliserer det mindre skadelige cannabis?

 

Dette er problemstillingen, her må du ta et valg. Forbli irrasjonell, kriminalisere alkohol eller legaliser cannabis.

 

Vi fortsetter som i dag. AP har den beste ruspolitikken. Det er dette follket vil, og du får bare finne deg i at det blir sånn siden du faktisk lever i et demokrati.

 

Forøvrig er folk som deg i mot legalisering fordi de ikke bryr seg om andres rettigheter og frihet så lenge de selv er happy.

 

Hva skal man med frihet til å ødelegge seg selv?

Endret av thai-mat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vi fortsetter som i dag. AP har den beste ruspolitikken. Det er dette follket vil, og du får bare finne deg i at det blir sånn siden du faktisk lever i et demokrati.

 

Unnskyld meg. Vi er her for å diskutere hvilke politiske vedtak som ville vært rasjonelle, utveksle meninger og først og fremst (hvertfall jeg) for å bli klokere og du ber meg bare slutte å prøve å påvirke folk, finne meg i at folk har blitt fødd propaganda, at det ikke er noe jeg kan gjøre med det og at jeg burde bare slutte å debattere (som var grunnen til at jeg kom hit i det hele tatt). Nei nå får du faen meg gi deg. Hvis du er tom for argumenter eller lei diskusjonen råder jeg deg til å forlate tråden og komme tilbake når du står opp på riktig side av senga.

Lenke til kommentar

Hva har det med noe å gjøre? Du ba meg slutte å diskutere politikk fordi jeg/vi er i mindretall. Argumentum ad populum er et latterlig dårlig argument, det avgjør kanskje hva som skjer i demokratiet, men det gjør det på ingen måtte rasjonelt, logisk eller korrekt. Og derfor burde vi ALLTID diskutere, alltid stille spørsmål, alltid forsøke å forbedre oss. Om du mener dette er ved fullstendig prohibisjon så for all del. Det mener ikke jeg og jeg vil fremme mine argumenter til de som er interessert i høre på. Hvis dette ikke inneholder deg så har du vel egentlig ingenting i denne tråden å gjøre.

Lenke til kommentar
Hva skal man med frihet til å ødelegge seg selv?

Det er de aller færreste som ødelegger seg selv med cannabis, da skal man nesten gå inn for det selv. Når stoffet ikke en gang er fysisk avhengihetsskapende er man passe idiot om man greier å la hasjen ødelegge livet sitt. Friheten er for at de som ønsker å chille med noen kompiser foran TV'en med en joint skal få gjøre det

Lenke til kommentar
Vi fortsetter som i dag. AP har den beste ruspolitikken. Det er dette follket vil, og du får bare finne deg i at det blir sånn siden du faktisk lever i et demokrati.

Hvilken del av disse setningene utstråler en positiv holdning til diskusjon? "Jeg får bare finne meg i det.."? Hrmf..

 

EDIT: Vel, cannabis er ikke fysisk avhengighetsskapende. Om du har lært noe annet på skolen så er det feil, dette kan jeg finne veldig mange kilder på om det er ønskelig!

Endret av EloX
Lenke til kommentar
Hvilken interesse skulle de ha av å feilinformere? Tjener staten penger på forbudet? Om det var tillatt, kunne man skape mange nye arbeidsplasser og plantasjer.

For å greie å håndheve forbudet kanskje.

 

Jeg husker at politiet kom på skolen, politimannen skulle prate om narkotika. Narkotika er farlig bla bla bla...

Og jeg husker godt at han sa at man blir avhengig av heroin hvis man røyker hasj.

Hvordan kan man bli avhengig av et stoff ved å bruke noe annet?

 

Blir som å si at man blir alkoholiker hvis man spiser maccern burgere.

Lenke til kommentar
Hvilken interesse skulle de ha av å feilinformere? Tjener staten penger på forbudet? Om det var tillatt, kunne man skape mange nye arbeidsplasser og plantasjer.

Jaggu om jeg vet, men har du hørt om Diil-kampanjen? Har du fått politiet inn i klassen for å fortelle om hvor farlig hasj er?

 

Staten sponser det meste av denslags. De spruter penger i alt som forteller om hvor fryktelig det er å ruse seg.

 

http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/04/18/498111.html

"PROBLEMET ER BARE at programmet neppe får ungdom til å la være å bruke rusmidler. Det gjør heller ikke de andre programmene rettet mot ungdom med samme formål.

 

Den norske staten bruker mange millioner årlig på denne type tiltak. Samlet er det vanskelig å få oversikt over ressursbruken, men sannsynligvis er hundrevis av millioner brukt de siste tiårene."

Lenke til kommentar

Tror du ungdom ruser seg fordi det er tøft å gjøre farlige og ulovlige ting? Overrasker meg ikke at blomsterbarna i Dagbladet skriver at det ikke har noen effekt. Hvordan kan de vite hvor mange som hadde rust seg om det ikke hadde vært for disse kampanjene?

Endret av thai-mat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...