Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Folkeopplysningen: Cannabis

 

Verdt å se, endel ganske interessant her og da kanskje aller mest det å se hvordan vår ikke veldig overbevisende justisminister Anundsen glimter til med gamle floskler av vranglære igjennom hele programmet, -og blir konfrontert med fakta tilslutt :) men da i kjent stil uten på noen måte virke interessert i å ta til seg noe av det selvfølgelig..

 

Det er bare prinsipper som spirer ut av vranglære og det har blitt en tradisjon av uvitenhet som viderefører den destruktive politikken og disse absurde straffeutmålinger som kan finne sted for narkotika"forbrytelser" her i landet.

Endret av Thoto79
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner at Anundsen begynner å bli veldig provoserende, da spesielt når han som justisminister driver å cherrypicker data fra upålitelige kilder for å drive med en irrasjonell støtte av egen vrangforestilling. Slike folk bør ærlig talt ikke sitte med så mye makt.

 

Jeg er svært glad for at Folkeopplysningen valgte å gjøre en episode på dette og sette ting litt på plass. Jeg er også glad for at de ikke fraskrev Cannabis sine faktiske negative sider slik som avhengighet og helseskader. De kunne gjerne tatt opp narkokrigen sine dødsfall også, men det blir kanskje litt for politisk og tungt fordøyelig.

Endret av Gavekort
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Alle har rett til å bestemme over eget liv, og den retten opphører ikke selv om du tar noen dårlige valg - så lenge du ikke skader andre. Det er likevel viktig at vi tar noen valg angående hvordan vi best kan ta vare på de som trenger hjelp. Jeg mener ikke at narkotika skal legaliseres, men at bruken av narkotiske stoffer som medisin bør evalueres og utvides. Jeg mener at narkomani er en sykdom, og at narkomane dermed har krav på behandling. Derfor ønsker jeg å styrke behandlingstilbudet og opprettholde private tilbud som hjelper narkomane med gode resultater.

Lenke til kommentar

Kjenner at Anundsen begynner å bli veldig provoserende, da spesielt når han som justisminister driver å cherrypicker data fra upålitelige kilder for å drive med en irrasjonell støtte av egen vrangforestilling. Slike folk bør ærlig talt ikke sitte med så mye makt.

 

Jeg er svært glad for at Folkeopplysningen valgte å gjøre en episode på dette og sette ting litt på plass. Jeg er også glad for at de ikke fraskrev Cannabis sine faktiske negative sider slik som avhengighet og helseskader. De kunne gjerne tatt opp narkokrigen sine dødsfall også, men det blir kanskje litt for politisk og tungt fordøyelig.

Er det noen politikere som ikke gjør dette? Kanskje noen som er verdt å stemme på.

Lenke til kommentar

Jeg spurte etter eksempler, da du kontret min påstand med noe så diffust som at alle politikere driver med slike ting. Jeg er ikke enig i at alle politikere har en så grov logisk svikt som det Anundsen har i denne saken. Heck... Det er til og med sjeldent at jeg debatterer med brukere her på diskusjon.no som synker så lavt som dette.

Lenke til kommentar

Glemte vist overformynderikortet i dag. Men det er så sykt at man kan være totalti vranglære om noe det forskes så mye på som justisminister. Snakker vel halve befolkningen av innsatte som sitter der for avhengighet som "alle" forskere er enige i at kan sammenlignes med en sykdom (er en sykdom ofte). Strengere straffer, Mer politi og større rettsvesen... Eller økt skatt, økt skatt og økt skatt for en politikk noe som ødelegger liv daglig og går ut over verdiskapning.

 

Han svarte desverre ikke på hva som var farlig men kjørte en: Annerledes stoff, virker annerledes og alkohol er kultur som forsåvidt stemmer uten at det svarer på spørsmålet eller gir mer info en "en mikrobølgeovn virker annerledes en kjøleskapet".

 

Det der hadde fått deg sparka i 20 av 20 jobber med justis som fokus.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

...Det der hadde fått deg sparka i 20 av 20 jobber med justis som fokus.

Det å være politiker er nærmest som å jobbe i en vernet bedrift. Man må nesten bruke store summer på spåkoner før det virkelig begynner å bli konsekvenser. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Folkeopplysningen: Cannabis

 

Verdt å se, endel ganske interessant her og da kanskje aller mest det å se hvordan vår ikke veldig overbevisende justisminister Anundsen glimter til med gamle floskler av vranglære igjennom hele programmet, -og blir konfrontert med fakta tilslutt :) men da i kjent stil uten på noen måte virke interessert i å ta til seg noe av det selvfølgelig..

 

Det er bare prinsipper som spirer ut av vranglære og det har blitt en tradisjon av uvitenhet som viderefører den destruktive politikken og disse absurde straffeutmålinger som kan finne sted for narkotika"forbrytelser" her i landet.

Anundsen er som politikere flest: redde for å miste ansikt utad. Dersom han nå skulle (EDIT) snu helt om så ville det jo bety at alt han har stått for før har vært direkte feil, og ikke minst at politikken som han har vært med på å fronte kan ha medført unødvendig lidelse på mange mennesker.

 

EDIT: Fiksa skrivefeil.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

 

Folkeopplysningen: Cannabis

 

Verdt å se, endel ganske interessant her og da kanskje aller mest det å se hvordan vår ikke veldig overbevisende justisminister Anundsen glimter til med gamle floskler av vranglære igjennom hele programmet, -og blir konfrontert med fakta tilslutt :) men da i kjent stil uten på noen måte virke interessert i å ta til seg noe av det selvfølgelig..

 

Det er bare prinsipper som spirer ut av vranglære og det har blitt en tradisjon av uvitenhet som viderefører den destruktive politikken og disse absurde straffeutmålinger som kan finne sted for narkotika"forbrytelser" her i landet.

Anundsen er som politikere flest: redde for å miste ansikt utad. Dersom han nå skulle helt om så ville det jo bety at alt han har stått for før har vært direkte feil, og ikke minst at politikken som han har vært med på å fronte kan ha medført unødvendig lidelse på mange mennesker.

 

 

Ja, tydelig at det der ble som å snu ett helt tankskip lastet med fordommer og politiske spill. Klart at ettersom dette er festet på papir i FRP`s politiske programm (videre liberalisering av alkohol, stramme opp straffene for knark), så kan/vil jo ikke en justisminister ifra samme parti kunne rikke ifra dette. Hans største problem er altså å være medlem av respektivt parti.

 

Det som nesten gjør det verre enn at han bare hadde vært uviten, er jo at mannen sannsynligvis vet dette like godt som oss men at det kræsjer kulturelt oppe i forutintatte FRP skaller. Utrolig hvordan Anders Langes liberalister har blitt overvåknings og politistatspartiet iløpet av bare ett par tiår.

Lenke til kommentar

En som har gått Actis sine "kilder" litt i sømmene.

Lang artikkel, men interessant.

http://www.dagbladet.no/kultur/folkeopplysning-i-hasjtaka/62735070

 

Nice find! :)

 

"Kunnskapsløse og respektløse narkoliberalere. Gerhardsens adferd på debattsiden gjorde at hun i år vant magasinet Natt & Dags prestisjetunge kåring som årets verste stemme. Seieren sikret hun seg knepent foran PR-Byrået Trigger(som fikk min stemme) og IslamNets Fahad Qureshi."

 

Mina  :wallbash:

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For oss som følger litt med på denne debatten og kan litt om cannabis så var det egentlig ikke så mye "ny" fakta som kom fram.

Men skremmende å se hvor lite kunnskap Amundsen sitter på og hvor lite han virker til å ta stilling til fakta. 

 

Problemet er at mange folk bruker enda eldre kunnskap som likner på det man ser i Reefer Madness :wee:

Endret av SlikGårNoDagan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...