Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Finnes det virkelig ingen frittvoksende planter i Norge som folk kan røyke istedenfor da?

 

Jadda, bl. a burot, piggeple(ganske sikker på at den vokser vilt her), Amanita muscaria(rød fluesopp, er forsåvidt ingen plante, men men). Er flere, men gidder ikke ramse opp alt nå :O

Men det blir litt sånn "hvorfor drikke kaffe når man kan lage urteavkok av ting man finner i skogen?"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes det virkelig ingen frittvoksende planter i Norge som folk kan røyke istedenfor da?

 

Jadda, bl. a burot, piggeple(ganske sikker på at den vokser vilt her), Amanita muscaria(rød fluesopp, er forsåvidt ingen plante, men men). Er flere, men gidder ikke ramse opp alt nå :O

 

Du kan også gå ut i gaten for å bli truffet av en buss.

Lenke til kommentar
Finnes det virkelig ingen frittvoksende planter i Norge som folk kan røyke istedenfor da?

 

Jadda, bl. a burot, piggeple(ganske sikker på at den vokser vilt her), Amanita muscaria(rød fluesopp, er forsåvidt ingen plante, men men). Er flere, men gidder ikke ramse opp alt nå :O

Men det blir litt sånn "hvorfor drikke kaffe når man kan lage urteavkok av ting man finner i skogen?"

 

Tjoa, jeg har nå forsåvidt lest flere triprapporter med folk som har beskrevet rusen av å røyke A. muscaria som en cannabislignende rus, men litt mer visuals(slik jeg husker det).

Dessuten er dette lovlig og vokser overalt :)

Lenke til kommentar
Det bør legaliseres hvis alkohol skal være legalt.

 

Helt enig. Ikke bare alkohol, men også tobakk, og faktisk koffein. Flere tusen mennesker dør hvert år av koffein. Ingen har dødd av cannabis. Koffein er også meget avhengighetsskapende, med mer eller mindre sterke abstinenser.

Endret av -Marte
Lenke til kommentar

Hvis man har lyst å ruse seg en kveld, så er det hvertfall latterlig at regjeringen får oss til å måtte ruse oss på alkohol som eneste alternativ. Og på grunn av dette så tror faktisk folk at det finnes en forskjell på å ruse seg og drikke alkohol, eller at det er en vesentlig forskjell på å være rusa og det å være full.

 

Gammel propaganda om f.eks cannabis har faktisk skakk-kjørt den allmenne oppfatningen av rusmidler, på samme måte som religion har skakk-kjørt den allmenne oppfatningen av virkelighet.

Endret av prepple
Lenke til kommentar

Ja! Kjærlighet gjør jo blind og greier...

 

Jeg er helt enig med prepple. Det at staten bestemmer at vi må drikke alkohol (altså... Det blir veldig feil å si at vi drikke alkohol), er så skakkjørt som det kan få blitt. De vil at vi skal drikke alkohol; noe av det farligste du har i deg, x-antall tusen dør av det hvert år, og det ødelegger deg innvendig. Dessuten er det så ekstremt masse vold knyttet til alkohol. Jeg skjønner ikke hvor logikken er.

Lenke til kommentar
Ja! Kjærlighet gjør jo blind og greier...

 

Jeg er helt enig med prepple. Det at staten bestemmer at vi må drikke alkohol (altså... Det blir veldig feil å si at vi drikke alkohol), er så skakkjørt som det kan få blitt. De vil at vi skal drikke alkohol; noe av det farligste du har i deg, x-antall tusen dør av det hvert år, og det ødelegger deg innvendig. Dessuten er det så ekstremt masse vold knyttet til alkohol. Jeg skjønner ikke hvor logikken er.

 

Det finnes dessverre ingen logikk her. Saken er vel bare helst at vi lever i et samfunn som nekter å utvikle seg på punkter hvor de rette personene ikke er økonomisk tjent med utviklingen.

Endret av prepple
Lenke til kommentar
Ja! Kjærlighet gjør jo blind og greier...

 

Jeg er helt enig med prepple. Det at staten bestemmer at vi må drikke alkohol (altså... Det blir veldig feil å si at vi drikke alkohol), er så skakkjørt som det kan få blitt. De vil at vi skal drikke alkohol; noe av det farligste du har i deg, x-antall tusen dør av det hvert år, og det ødelegger deg innvendig. Dessuten er det så ekstremt masse vold knyttet til alkohol. Jeg skjønner ikke hvor logikken er.

 

Det finnes dessverre ingen logikk her. Saken er vel bare helst at vi lever i et samfunn som nekter å utvikle seg på punkter hvor de rette personene ikke er økonomisk tjent med utviklingen.

Hvem snakker du om?

Lenke til kommentar

Tenker sikkert på industrier som ikke ser seg tjent på en evt legalisering av produkter som hamp,cannabis generelt.

Noen av disse industriene har stor innflytelse på hvordan politikk og relevante lovgivninger utarter seg. Ikke at man kan se det så tydelig i norge, men man ser mer av det enn tidligere. Eller det er enklere å se tilfeller av det.. I og med norge blir påvirket av andre land, som usa f.eks.

 

Hmm. Kom jeg på en sak som jeg ikke har hørt noe nytt om på en stund. Men tar det i en ny tråd. :p

Lenke til kommentar

Joa, politikere og sånn holder seg langt unna cannabis-debatten. Men det tror jeg har lite med innflytelse fra bedrifter å gjøre. Tror heller det har med det at man ødelegger fullstendig sin karriere( etter stor sannsynlighet) dersom man foreslår lovliggjøring eller avkriminalisering. En ser jo at de fleste politikere trekker seg fort unna dersom tema kommer opp.

Lenke til kommentar
Tenker sikkert på industrier som ikke ser seg tjent på en evt legalisering av produkter som hamp,cannabis generelt.

Noen av disse industriene har stor innflytelse på hvordan politikk og relevante lovgivninger utarter seg. Ikke at man kan se det så tydelig i norge, men man ser mer av det enn tidligere. Eller det er enklere å se tilfeller av det.. I og med norge blir påvirket av andre land, som usa f.eks.

 

Hmm. Kom jeg på en sak som jeg ikke har hørt noe nytt om på en stund. Men tar det i en ny tråd. :p

 

Tenker litt i den retningen, men idag tror jeg heller ikke de store industriene har så mye å komme med. De hadde nok mer å komme med på den tiden da det florerte med cannabis-propaganda, og samtidig hadde alkohol og tobakksindustrien nesten frie tøyler i sine reklamer. Dette var jo på en tid da det var lite forskning rundt rusmidler, og verken alkohol eller tobakk var på denne tiden særlig skadelig, mens cannabis var den store stygge ulven. Om man skulle tro det som stod i media såklart.

Lenke til kommentar

Guess what? Før var jeg imot cannabis, enkelt og greit fordi jeg ikke hadde peiling. I det siste har jeg satt meg inn i situasjonen, og jaggu faen ble jeg konvertert. Finnes ingen gode argumenter for at det ikke skal bli lovlig (eller, det finnes et, men det er tynt som faen). Eneste grunnen til at politikerene ikke tar det opp, er fordi de vet alt som vi vet. Det bør bli legalisert. Men ingen er tøffe nok til å ta opp debatten.

Lenke til kommentar
Guess what? Før var jeg imot cannabis, enkelt og greit fordi jeg ikke hadde peiling. I det siste har jeg satt meg inn i situasjonen, og jaggu faen ble jeg konvertert. Finnes ingen gode argumenter for at det ikke skal bli lovlig (eller, det finnes et, men det er tynt som faen). Eneste grunnen til at politikerene ikke tar det opp, er fordi de vet alt som vi vet. Det bør bli legalisert. Men ingen er tøffe nok til å ta opp debatten.

Akkurat det samme med meg. Jeg var sterkt imot det - fordi jeg hadde hørt på propaganda fra media og politikere. 

 

Selvfølgelig kan ikke politikerne skifte mening nå, det ville jo være å selge sjela si. 

Endret av -Marte
Lenke til kommentar
Det bør legaliseres hvis alkohol skal være legalt.

 

Helt enig. Ikke bare alkohol, men også tobakk, og faktisk koffein. Flere tusen mennesker dør hvert år av koffein. Ingen har dødd av cannabis. Koffein er også meget avhengighetsskapende, med mer eller mindre sterke abstinenser.

 

Kem har daua av koffein..?! :ohmy:

 

 

Tobakk er på veg ut i vesten. Kanskje ser vi eit forbud på det innan hundre år.

Endret av blackcurrant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...