Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Cannabis er for de aller fleste ett unødvendig tilskudd og har lite godt for seg, er ikke holdbart for å kriminalisere det....

Halleluja, vanvitte bra skrevet innlegg. To tomler opp!

Takk for det! Prøvde å holde det saklig, er dessverre ingen av de som er sterkt imot legalisering som hadde noe å si om innlegget. Er mye enklere for dem å bryte ned svakere argumenter som "cannabis er like farlig som kaffe". 

Endret av Snapfat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cannabis er på mange måter et veldig farlig rusmiddel. Hvis du ikke vet hvilke farer jeg tenker på, eller generelle farer ved cannabisbruk, så er det meningsløst å diskutere. Er du en av personene som argumenterer kun med "alkohol er farligere" og "man dør ikke av det/ det er umulig å ta overdose"?

Du kan jo fortelle meg om disse farene ved cannabisbruk som jeg ikke vet om.

Så skal jeg hente en bøtte med popcorn i mellomtiden.

Jeg skrev ikke noen ting om hva du ikke vet, jeg skrev hvis du ikke vet. Du kan jo begynne å liste opp farene du vet om så kan jeg hente popcorn ;)

Lenke til kommentar

Nope, det som gjorde deg uvitende er at du tar med faktorer som er irrelevante for legalisering og at du representerer feil ting som farlig/ ufarlig.

Cannabis er på mange måter et veldig farlig rusmiddel. Hvis du ikke vet hvilke farer jeg tenker på, eller generelle farer ved cannabisbruk, så er det meningsløst å diskutere. Er du en av personene som argumenterer kun med "alkohol er farligere" og "man dør ikke av det/ det er umulig å ta overdose"?

Farlig? Er ikke det relativt? Jeg personlig oppfatter ikke det å bli midlertidig sløv eller å midlertidig svekke innlæringsevnen som noe farlig, ihvertfall ikke i voksen alder.

Å kjøre hjem ifra fest med promille derimot vil jeg si er farlig. Og da både for seg selv og andre.

Lenke til kommentar

Jeg skrev ikke noen ting om hva du ikke vet, jeg skrev hvis du ikke vet. Du kan jo begynne å liste opp farene du vet om så kan jeg hente popcorn ;)

Ah, så nå diskuterer vi semantikk. Var det der du havnet da du skulle vise hele diskusjon.no hvor farlig denne cannabisen er altså?

For min del lar vi det være med at det er lite å utsette seg for når man toker. Litt som når man spiser chips. Chips og weed går for øvrig godt sammen.

Lenke til kommentar

Farlig? Er ikke det relativt? Jeg personlig oppfatter ikke det å bli midlertidig sløv eller å midlertidig svekke innlæringsevnen som noe farlig, ihvertfall ikke i voksen alder.

Å kjøre hjem ifra fest med promille derimot vil jeg si er farlig. Og da både for seg selv og andre.

Å kjøre påvirket av cannabis er også farlig. Å midlertidig svekke/ sløve ned hodet er ikke farlig i seg selv, nei. Det er nok andre ting jeg sikter til. Uansett så er ikke noen av farene ved cannabis gode argumenter for at det fortsatt skal være kriminellt, på samme måte som at ufarlighetene ikke er gode argumenter for å avkriminalisere. Farlighet er delvis relativt, jeppers :)

Amoralsk; Ja, jeg skulle vise hele diskusjon.no hvor farlig denne cannabisen er :rofl:

Lenke til kommentar

Å kjøre påvirket av cannabis er også farlig. Å midlertidig svekke/ sløve ned hodet er ikke farlig i seg selv, nei. Det er nok andre ting jeg sikter til. Uansett så er ikke noen av farene ved cannabis gode argumenter for at det fortsatt skal være kriminellt, på samme måte som at ufarlighetene ikke er gode argumenter for å avkriminalisere. Farlighet er delvis relativt, jeppers :)

Amoralsk; Ja, jeg skulle vise hele diskusjon.no hvor farlig denne cannabisen er :rofl:

Dersom vi ser vekk fra farlighetene/ufarlighetene med cannabis, hvorfor vil du at det skal legaliseres? :)

Lenke til kommentar

Vi kan vel bruke Lancet studien for å sette cannabis i perspektiv blant lovlige og andre ulovlige medikamenter når det kommer til "hvor farlig det er". Koffein er dessverre ikke med :(

drugs.jpg

Prøver en av hver jeg takk! Dvs dropp akkurat den alkoholen da, det får nå være måte på.

;)

Lenke til kommentar

Så... ikke ETT eneste godt argument for å legalisere da altså.

Du synes ikke folk skal få gjøre som de selv vil når det ikke går utover noen andre enn dem selv?

Men....det går jo utover andre når folk blir psykisk syke av stoffet og når unger og andre rundt kan få det i seg ved passiv røyking og lovlig salg av hasj vil øke forbruket betraktelig for ungdom og det vil gå utover dem.

Latterlig at man ønsker å legalisere noe så idiotisk som et narkotisk stoff. Dere vet ikke hva slags konsekvenser det vil ha og jeg vil ikke ha hasj rusa folk bak rattet når jeg kjører bortover veien.

Det holder i massevis med alle fyllekjørerne. La oss ikke plusse på enda mer faenskap i samfunnet.

Hvis du skal trekke ut et par skrekkeksempel og late som om det er tilfellet med alle brukerne er det veldig lett å mene at noe skal være ulovlig. 

Hvis noen kjører bil på offentlig vei mens de er påvirket av noe så bør de selvfølgelig straffes for det. Propper du i deg nok paracet og tar deg en rånerunde rundt i byten kan du straffet for det, men det er INGEN som overhodet kunne tenkt seg å kaste Kari på 60 år som må ta noen paracet jevnlig et par uker etter en hofteoperasjon. 

Det samme burde være tilfelle med alt av rusmidler. Sitter du hjemme i stua å ser film mens du er påvirket skal ikke snuten komme å sparke ned døra, det er helt idiotisk.

Lenke til kommentar

Dersom vi ser vekk fra farlighetene/ufarlighetene med cannabis, hvorfor vil du at det skal legaliseres? :)

Kontroll :) Hvis vi ikke kan stoppe noe så bør vi tilpasse oss. Må også huske på hvem som tjener penger på cannabis ;)

Det er på høy tid (pun intended) at politikere innser at forbudet er en tapt sak og at fordelene ved å legalisere det er store (pga at kampen/ krigen er tapt).

• Liker 1
Lenke til kommentar

huff for noe humbugg vitenskap disse pothuene kommer med altså, lethal dose, fare for avhengighet når verken dødsfall eller fysisk avhengighet har særlig relevans for de aktuelle faremomentene med weed. her "cherrypicker" dem statistikk som taler for dem gitt. Uvitende, naive, usaklige.... typisk pothue

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Vi kan vel bruke Lancet studien for å sette cannabis i perspektiv blant lovlige og andre ulovlige medikamenter når det kommer til "hvor farlig det er". Koffein er dessverre ikke med :(

Prøver en av hver jeg takk! Dvs dropp akkurat den alkoholen da, det får nå være måte på.

;)

Det synes jeg at du skal få styre som du vil selv, uten å bli stigmatisert, bøtlagt eller fengslet. Ingen kjenner kroppen og sinnet ditt bedre enn deg selv.

Jeg er selv glad i Whiskey og cannabis, men da i moderate mengder. Flein er også ganske stilig men det er en sånn en gang i året greie. 

Andre ulovlige preparater som jeg har prøvd ble til "en gang, aldri mer" da det ikke falt i smak, men om noen fungerer bedre på noen av disse så be my guest. Vi er da alle forskjellige så hvorfor alle skal måtte bruke det samme farlige middelet når det finnes mindre farlige alternativer er for meg helt uforståelig.

Lenke til kommentar

huff for noe humbugg vitenskap disse pothuene kommer med altså, lethal dose, fare for avhengighet når verken dødsfall eller fysisk avhengighet har særlig relevans for de aktuelle faremomentene med weed. her "cherrypicker" dem statistikk som taler for dem gitt. Uvitende, naive, usaklige.... typisk pothue

Stilig, det er virkelig klasse over det innlegget der Henrik.

Lenke til kommentar

Stilig, det er virkelig klasse over det innlegget der Henrik.

enda mer usakligheter ja.... typisk for denne gruppen

Lenke til kommentar

"Det går ikke ut over noen andre enn dem selv"-argumentet faller på sin egen urimelighet, dersom folk blir syke og dårlige så koster det samfunnet mye i behandling og det går utover venner og familie.... 

Mhm, mhm.

Hva tror du er dyrest? Behandling mot cannabismisbruk eller politiressurser i bekjempelsen av cannabisbruk?

Og hva tror du går mest utover en familie? At sønnen i huset på 18 år går og snakker med en terapeut eller psykolog om avvenning fra cannabismisbruk, eller at den samme sønnen på 18 år havner i rettssak fordi han røyka?

Ingen anelse, alt jeg vet er at det koster. 

Alt handler ikke om penger, det koster sikkert staten mindre å droppe all kontroll av biler og bare la folk kjøre så fort dem vil og uten godkjent sikkerhetskontroll på biler men det betyr ikke at det er riktig. 

Right/wrong, im the guy with the joint and your the guy with your dick in your hand.

At du er en anti-liberal nerd som ikke har opplevd hva livet har å by på enda skal vel strengt tatt ikke gå ut over meg, eller syntes du det blir "riktig"?

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

"Det går ikke ut over noen andre enn dem selv"-argumentet faller på sin egen urimelighet, dersom folk blir syke og dårlige så koster det samfunnet mye i behandling og det går utover venner og familie.... 

Mhm, mhm.

Hva tror du er dyrest? Behandling mot cannabismisbruk eller politiressurser i bekjempelsen av cannabisbruk?

Og hva tror du går mest utover en familie? At sønnen i huset på 18 år går og snakker med en terapeut eller psykolog om avvenning fra cannabismisbruk, eller at den samme sønnen på 18 år havner i rettssak fordi han røyka?

Ingen anelse, alt jeg vet er at det koster. 

Alt handler ikke om penger, det koster sikkert staten mindre å droppe all kontroll av biler og bare la folk kjøre så fort dem vil og uten godkjent sikkerhetskontroll på biler men det betyr ikke at det er riktig. 

Right/wrong, im the guy with the joint and your the guy with your dick in your hand.

At du er en anti-liberal nerd som ikke har opplevd hva livet har å by på enda skal vel strengt tatt ikke gå ut over meg, eller syntes du det blir "riktig"?

røyka masse weed i mitt liv jeg, men jeg vokste ifra det, slik som man skal gjøre, på det meste kjøpte jeg 50g grønt i slengen.... ikke at det er noe ekstremt men det er godkjent for å være en weedrøyker.... og dicken min trenger ikke du tenke på, den er noen andre sin.... 

Som jeg har sagt tidligere i tråden, å eksperimentere med weed og i korte perioder røyke osv... er nok ikke særlig farlig, det ligger i menneskets natur å eksperimentere. Men å legalisere alt og få folk på daglig røyking flere ganger om dagen HVER dag i årevis har INGENTING for seg.... det er bare noe de som ikke klarte å vokse ifra weeden vil... dem som sitter på sofaen og ikke har noen fremtidsutsikter, deprimert på sofaen, trenger en joint for å fungere i noen timer osv.... grøss 

"im the guy with the joint"..... kult

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

røyka masse weed i mitt liv jeg, men jeg vokste ifra det, slik som man skal gjøre, på det meste kjøpte jeg 50g grønt i slengen.... ikke at det er noe ekstremt men det er godkjent for å være en weedrøyker.... og dicken min trenger ikke du tenke på, den er noen andre sin.... 

Som jeg har sagt tidligere i tråden, å eksperimentere med weed og i korte perioder røyke osv... er nok ikke særlig farlig, det ligger i menneskets natur å eksperimentere. Men å legalisere alt og få folk på daglig røyking flere ganger om dagen HVER dag i årevis har INGENTING for seg.... det er bare noe de som ikke klarte å vokse ifra weeden vil... dem som sitter på sofaen og ikke har noen fremtidsutsikter, deprimert på sofaen, trenger en joint for å fungere i noen timer osv.... grøss 

"im the guy with the joint"..... kult

Jeg tenkte bare jeg skulle senke meg helt ned ditt på nivå, altså som med han som braste inn i en tråd vedr legalisering uten stort annet å fare med enn å kalle alle andre pothuer.. Like lite matnyttig liksom.

Og om du tror at legalisering i seg selv får folk som eller ikke hadde gjort det til å "røyke flere ganger om dagen hver dag", så skjønner jeg ikke hvorfor ikke vi alle sitter og drekker hver dag hele dagen?

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Jeg tenkte bare jeg skulle senke meg helt ned dit på nivå med han som braste inn i en tråd vedr legalisering uten stort annet å fare med enn å kalle alle andre pothuer.. Litt lite matnyttig

I noen tilfeller er det bedre å ikke ha noen debatt enn en dårlig med personer, ettersom det ender som regel med personangrep og ukritiske påstander. Noe en ikke blir stort klokere av  :ninja:  

Endret av Snapfat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...