Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Dagfinn99

"Jeg har lest nok av historier på Freakforum som motbeviser det du skriver her, og som sagt har jeg hatt dusinvis av  tidligere bekjentskaper som begynte med hasj og er døde i dag."

Du må konsumere 20-40 TUSEN jointer på en gang hvis du skal dø av cannabis. Det du har lest om har nok slitt med helt andre ting en hva cannabisen har gjort med de. Brukes cannabis som medisin regelmessig vil de lette på depresjon og angst. Du har tydeligvis lest saker der du ikke har hatt helt innblikk i hva all fakta er og bestemt deg for at dette er farlig og ingen skal bruke det.

Les deg litt opp, se videoene som blir lagt ut, om hva cannabis faktisk er og hva det gjør med oss. Kan anbefale Arild Knutsen sine foredrag. Han er veldig flink til å forklare, prøv å forstå ting fra et annet synspunkt. Jeg kan forstå dit og det lyser gjennom at du ikke har satt deg helt inn i dette. Se dette foredraget og forklar etterpå hvorfor man bør forby cannabis 

Dagfinn99

"Folk blir mer følsomme av stillesittende aktiviteter og det er kjent at de som røyker mye hasj beveger seg lite. En fotballspiller vil tåle all verdens klengenavn, mens en sofapudding vil først bli rød i toppen og deretter eksplodere i et enormt raseriutbrudd. Med andre ord. Hasjrøyking skaper overfølsomhet.."

wtf? Dette er igjen en stigmatisering som har null verdi i virkeligheten. Du snakker hele tiden om hasj... For å prøve å sammenligne, siden jeg antar du ikke har prøvd dette ut selv. Hasj er tilsvarende styrke med sprit sammenlignet med alkohol. Cannabis derimot er alt fra en øl til en sterk vin. De fleste som konsumerer cannabis foretrekker det du kanskje kaller marijuana. Så røyker man hasj så kan man bli "stein" og gjerne passiv. Men! Hvorfor i all verden vil en passiv person blir rød i toppen og deretter eksplodere i et enormt raseriutbrudd. Dette henger ikke på greip...

edit: ser nå at du har 99 etter brukernavnet, jeg tar det som at du er ca 16 år. Det vil forklarer hvorfor du er så bastant med dine absurde meninger. Isåfall er du unnskyldt, for din uvitenhet.

Endret av Tekky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kriminalitet of vold påvirker deg aldri?

Jeg vet ikke hvilken dårlig film du har sett, men det er ikke sånn at bare fordi man ønsker å kjøpe to gram av en plante hos en fyr, så slår han deg ned av den grunn.

Fordeler med å kjøpe av dealere:

- Ingen avgifter

- Lengre åpningstider

Fordeler med å kjøpe av staten:

- Større sjanse for at det du kjøper er det du ber om

- Skattepenger som kan komme meg til nytte seinere

Det er pros and cons med begge deler. Og begge deler er selvsagt helt greit.

Ulovlig salg krever kriminelle virksomheter som kan ofte føre til vold blant de konkurrerende kriminelle grupper. Dette er veldokumentert. Det blir rart at de som kjøper cannabis erfare vold direkte men indirekte
Lenke til kommentar

Dagfinn99

"Jeg har lest nok av historier på Freakforum som motbeviser det du skriver her, og som sagt har jeg hatt dusinvis av  tidligere bekjentskaper som begynte med hasj og er døde i dag."

Du må konsumere 20-40 TUSEN jointer på en gang hvis du skal dø av cannabis. Det du har lest om har nok slitt med helt andre ting en hva cannabisen har gjort med de. Brukes cannabis som medisin regelmessig vil de lette på depresjon og angst. Du har tydeligvis lest saker der du ikke har hatt helt innblikk i hva all fakta er og bestemt deg for at dette er farlig og ingen skal bruke det.

Les deg litt opp, se videoene som blir lagt ut, om hva cannabis faktisk er og hva det gjør med oss. Kan anbefale Arild Knutsen sine foredrag. Han er veldig flink til å forklare, prøv å forstå ting fra et annet synspunkt. Jeg kan forstå dit og det lyser gjennom at du ikke har satt deg helt inn i dette. Se dette foredraget og forklar etterpå hvorfor man bør forby cannabis 

Dagfinn99

"Folk blir mer følsomme av stillesittende aktiviteter og det er kjent at de som røyker mye hasj beveger seg lite. En fotballspiller vil tåle all verdens klengenavn, mens en sofapudding vil først bli rød i toppen og deretter eksplodere i et enormt raseriutbrudd. Med andre ord. Hasjrøyking skaper overfølsomhet.."

wtf? Dette er igjen en stigmatisering som har null verdi i virkeligheten. Du snakker hele tiden om hasj... For å prøve å sammenligne, siden jeg antar du ikke har prøvd dette ut selv. Hasj er tilsvarende styrke med sprit sammenlignet med alkohol. Cannabis derimot er alt fra en øl til en sterk vin. De fleste som konsumerer cannabis foretrekker det du kanskje kaller marijuana. Så røyker man hasj så kan man bli "stein" og gjerne passiv. Men! Hvorfor i all verden vil en passiv person blir rød i toppen og deretter eksplodere i et enormt raseriutbrudd. Dette henger ikke på greip...

edit: ser nå at du har 99 etter brukernavnet, jeg tar det som at du er ca 16 år. Det vil forklarer hvorfor du er så bastant med dine absurde meninger. Isåfall er du unnskyldt, for din uvitenhet.

Du store tid og Gooshhaaa meg. Sier jeg bare!!!

Cannabis er altså et vidundermiddel mot angst og depresjon?????

Dersom det er riktig hvorfor brukes det da ikke i psykiatrien? Det ville jo blitt en revolusjon og de kunne kuttet ut alle de andre medisinene som hittil bare har vist seg å gjøre vondt verre for svært mange av pasientene deres.. Disse etablerte medisinene har enda bedre dokumentasjon.

Både Valium og Rohypnol har dokumentert effekt mot angst og søvnløshet, men alle som har brukt dem over tid vet at problemene bare blir 10 ganger verre etter en tids bruk med slike medisiner. Det samme gjelder antidepressiva som kun stabiliserer folk på et nivå som ligger langt under det som regnes som normal livsglede..

Jeg er såpass oppdatert på kroppens biologiske mekanismer samt hvilken virkning og bivirkninger neurosubstanser har på nervesystemet at jeg ikke lar meg affisere av slik svada..

Det er et par generasjoner siden jeg var 16 år, og jeg er en meget oppegående person med topp karakterer fra videregående utdanning, hvilket betyr ikke annet enn at dine uttalelser faller på sin egen urimelighet.

Arild Knudsen sprakk så det sang i veggene for en tid tilbake pga. en familiær krise, noe som jeg har påpekt i mine tidligere innlegg der jeg påstod at overfølsomhet var en av de meget alvorlige ettervirkningene etter å ha brukt stoff over en viss tid.

Jeg kan forsikre deg 100% om at ingen exogen substans kan gi deg et stabilt følelsesliv. Som jeg nevnte tidligere så har nervesystemet en innebygget mekanisme til å motarbeide en slik overstimulering på en måte som gjør at man får en motsatt effekt etter at rusen er ute av kroppen. Ethvert forsøk på å lure hjernens belønnings-system ender bare opp med at man lurer seg selv. Sunn mat og mye fysisk aktivitet er nok svaret på disse problemene.

Lenke til kommentar

Dagfinn99

Dagfinn99

Dersom det er riktig hvorfor brukes det da ikke i psykiatrien? Det ville jo blitt en revolusjon og de kunne kuttet ut alle de andre medisinene som hittil bare har vist seg å gjøre vondt verre for svært mange av pasientene deres.. Disse etablerte medisinene har enda bedre dokumentasjon.

Både Valium og Rohypnol har dokumentert effekt mot angst og søvnløshet, men alle som har brukt dem over tid vet at problemene bare blir 10 ganger verre etter en tids bruk med slike medisiner. Det samme gjelder antidepressiva som kun stabiliserer folk på et nivå som ligger langt under det som regnes som normal livsglede..

Jeg er såpass oppdatert på kroppens biologiske mekanismer samt hvilken virkning og bivirkninger neurosubstanser har på nervesystemet at jeg ikke lar meg affisere av slik svada..

Det er et par generasjoner siden jeg var 16 år, og jeg er en meget oppegående person med topp karakterer fra videregående utdanning, hvilket betyr ikke annet enn at dine uttalelser faller på sin egen urimelighet.

Arild Knudsen sprakk så det sang i veggene for en tid tilbake pga. en familiær krise, noe som jeg har påpekt i mine tidligere innlegg der jeg påstod at overfølsomhet var en av de meget alvorlige ettervirkningene etter å ha brukt stoff over en viss tid.

Jeg kan forsikre deg 100% om at ingen exogen substans kan gi deg et stabilt følelsesliv. Som jeg nevnte tidligere så har nervesystemet en innebygget mekanisme til å motarbeide en slik overstimulering på en måte som gjør at man får en motsatt effekt etter at rusen er ute av kroppen. Ethvert forsøk på å lure hjernens belønnings-system ender bare opp med at man lurer seg selv. Sunn mat og mye fysisk aktivitet er nok svaret på disse problemene.

Det brukes i psykiatrien i flere stater i USA bl.a... Hvorfor det ikke brukes i Norge er et godt spørsmål. Tviler på at du gadd å se på videoen om han. Arild Knutsen sprakk? vet ikke hav det betyr, at han gikk på en psykisk knekk!? og hvorfor det i så tilfelle er relevant med hva han sier? Han har vært narkoman. Det er helt andre ting det er snakk om her. Som han jo sier så er det noe i cannabis som heter CBD. Dette kan brukes som anti-psykotisk medisin. Det har også mange andre sykdommer den gjør underverker for. Virker som du har bestemt deg for at det er farlig, og ingen ting i hele verden kunne forandre den meningen. Så jeg gjentar: enten er du et nettroll eller bare ignorant. Så bare fortsett å spy galle, virker ikke som om noen her tar deg seriøst. 

Endret av Tekky
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var vel strengt tatt ikke det han sa. Men at den cannabisen du får kjøpt i dag inneholder svært store mengder THC pga måten det dyrkes på, og mindre CBD (som ikke utløser psykoser hos de som er disponerte for det). Så poenget er at når cannabis er forbudt, så dyrkes den sterkeste i utbredt grad. Dette får man ikke kontrollert uten at man legaliserer det, og dermed får kontroll over hva som faktisk selges.

Blir som at om alkohol hadde vært ulovlig, så hadde tilgangen på sprit med over 60% alkoholprosent økt, hvilket ikke akkurat hadde vært gunstig... (I tillegg til at en hadde fått en stor svart økonomi, og en stigmatisering av de som både bruker og misbruker alkohol).

Du vil si at det er overfølsomhet å gå på en knekk fordi sønnen din dør etter 10 års kronisk sykdom..?

Det han uansett forkynner er en mer human narkotikapolitikk, altså at man ikke behandler avhengige som kriminelle. Dette vil være å hjelpe de som trenger det, uten at de møtes med fordommer og moralisme, og uten at de kastes ut på gata igjen om de sprekker (da dette gir svært høy risiko for overdose).

Lenke til kommentar

Hvorfor fokuserer dere på dette med kjemiske medisiner som en kjempeløsning på folks hverdagsproblemer som egentlig skyldes feil livsstil?

Jeg så et program på TV for en del år tilbake der flere innsatte ved Bastøy fengsel som hadde brukt tunge narkotiske stoffer uttalte at det var mye bedre å bli trett av fysisk arbeid enn av dop. Jeg kunne se på ansiktene deres at de var totalt forandret og at de var mye mer lykkelige enn folk flest med stillesittende arbeid ellers i samfunnet var.

Så hvorfor i allverden fokuserer dere så mye på passive løsninger når det finnes enkle metoder som gir et mye bedre resultat? Det er en kjennsgjerning at enkelte mennesker er villige til å gjøre alt for å få det bra, unntatt å arbeide for det, men det kommer desverre aldri til å fungere.

Jeg vet ikke hvor mange år av livene deres som dere har kastet bort på dette tullet, men hvorfor ikke spandere bare en uke med aktivt friluftsliv, bare for å teste ut dette? Hva har dere å tape på det? Kjøp dere gode klær og pakk sekken med mye sunn mat og gå lange turer i naturen hver dag, så vil dere nok snart oppleve hva det vil si å være i full balanse med et humør og en livsglede som dere ikke har hatt siden barndommen.

Lenke til kommentar

Var vel strengt tatt ikke det han sa. Men at den cannabisen du får kjøpt i dag inneholder svært store mengder THC pga måten det dyrkes på, og mindre CBD (som ikke utløser psykoser hos de som er disponerte for det). Så poenget er at når cannabis er forbudt, så dyrkes den sterkeste i utbredt grad. Dette får man ikke kontrollert uten at man legaliserer det, og dermed får kontroll over hva som faktisk selges.

Blir som at om alkohol hadde vært ulovlig, så hadde tilgangen på sprit med over 60% alkoholprosent økt, hvilket ikke akkurat hadde vært gunstig... (I tillegg til at en hadde fått en stor svart økonomi, og en stigmatisering av de som både bruker og misbruker alkohol).

Du vil si at det er overfølsomhet å gå på en knekk fordi sønnen din dør etter 10 års kronisk sykdom..?

Han tok det mye mye tyngre enn hva personer ellers gjør når de mister et barn. Vil du påstå at bruk av narkotika ikke fører til overfølsomhet?

Lenke til kommentar

Dagfinn99

Dagfinn99

Det brukes i psykiatrien i flere stater i USA bl.a... Hvorfor det ikke brukes i Norge er et godt spørsmål. Tviler på at du gadd å se på videoen om han. Arild Knutsen sprakk? vet ikke hav det betyr, at han gikk på en psykisk knekk!? og hvorfor det i så tilfelle er relevant med hva han sier? Han har vært narkoman. Det er helt andre ting det er snakk om her. Som han jo sier så er det noe i cannabis som heter CBD. Dette kan brukes som anti-psykotisk medisin. Det har også mange andre sykdommer den gjør underverker for. Virker som du har bestemt deg for at det er farlig, og ingen ting i hele verden kunne forandre den meningen. Så jeg gjentar: enten er du et nettroll eller bare ignorant. Så bare fortsett å spy galle, virker ikke som om noen her tar deg seriøst. 

Anti-psykotiske medisiner, derav også CBD er antagonister (også kalt blokkere) det er også noe svineri som også kalles for kjemisk lobotomi. Man kan mikse og trikse med slike substanser i flere hundre år framover i tid dersom man ønsker det, men de vil aldri føre til noen form for balanse i menneskesinnet. Det eneste disse medisinene hjelper på er produsentenes økonomi. Det er den mest kyniske industrien som finnes på Guds grønne jord..

Lenke til kommentar

Synes du det er greit sånn som det i dag? At det er kriminelt å benytte cannabis. 

Det er ennå ingen som har svart på om det finnes dokumentasjon fra land med legalisert bruk som tilsier at bivirkningene uteblir ved legalisering.

All bruk av legemidler som bare gjør vondt verre burde vert bannlyst, også de som brukes i psykiatrien. De ødelegger mer enn de hjelper..

Lenke til kommentar

Synes du det er greit sånn som det i dag? At det er kriminelt å benytte cannabis. 

Det er ennå ingen som har svart på om det finnes dokumentasjon fra land med legalisert bruk som tilsier at bivirkningene uteblir ved legalisering.

All bruk av legemidler som bare gjør vondt verre burde vert bannlyst, også de som brukes i psykiatrien. De ødelegger mer enn de hjelper..

Jeg lurer bare på om du synes reglene er greie sånn som de er nå. 

Endret av Tanner
Lenke til kommentar

Hvorfor fokuserer dere på dette med kjemiske medisiner som en kjempeløsning på folks hverdagsproblemer som egentlig skyldes feil livsstil?

Jeg så et program på TV for en del år tilbake der flere innsatte ved Bastøy fengsel som hadde brukt tunge narkotiske stoffer uttalte at det var mye bedre å bli trett av fysisk arbeid enn av dop. Jeg kunne se på ansiktene deres at de var totalt forandret og at de var mye mer lykkelige enn folk flest med stillesittende arbeid ellers i samfunnet var.

Så hvorfor i allverden fokuserer dere så mye på passive løsninger når det finnes enkle metoder som gir et mye bedre resultat? Det er en kjennsgjerning at enkelte mennesker er villige til å gjøre alt for å få det bra, unntatt å arbeide for det, men det kommer desverre aldri til å fungere.

Jeg vet ikke hvor mange år av livene deres som dere har kastet bort på dette tullet, men hvorfor ikke spandere bare en uke med aktivt friluftsliv, bare for å teste ut dette? Hva har dere å tape på det? Kjøp dere gode klær og pakk sekken med mye sunn mat og gå lange turer i naturen hver dag, så vil dere nok snart oppleve hva det vil si å være i full balanse med et humør og en livsglede som dere ikke har hatt siden barndommen.

Det er ingen som hevder at det ikke er sunnere å gå i skogen enn å røyke bong foran TV`en. Akkurat som at det er sunnere å ta ett glass appelsinjuice enn en øl. Skal man derfor alltid velge juicen og aldri øllen? Dette er ikke noe argument i seg selv for at man skal straffe folk for "victimless crimes" som å benytte dop til rekreasjon som vi snakker om her. Det blir for enkelt og vitner om en som har sterke meninger men lite kunnskap og erfaring.

Du må forstå at du står for en unødig frihetsberøvelse på det grunnlag at du har en "sunnere" hobby enn mange andre. Det er ikke noe mål i seg selv for meg å leve så lenge som overhodet mulig, for deg er det vel sjokkerende å høre heller kort og godt enn langt å kjedelig?

Men det største problemet er at du tar på deg en moralens vokter og hauser opp ett sunnhetstyrrani som ikke passer folk flest. Det du må legge av deg med en gang er å tro at du på noen måte er smartere enn en som benytter rus jevnlig, da går du fort på en kjempesmell. Du har ikke opplevd nok til å ta den tonen og er for enkel i hodet for denne diskusjonen som er så mye mer enn bare sunn og usunn, faen du har vel sikkert ikke prøvd alt dopet som du strør rundt deg med dommedagsprofetier om engang. Du må være klar over at de fleste du diskuterer med her har en erfaring som du mangler der du trasker rundt på vidda.

Du snakker om at folk du har møtt som begynte å røyke som ungdommer endte livet i 30 åra. Jeg vet ikke hvilket beinhardt narkomiljø du har blitt oppvokst med men jeg kan si så mye som at ingen av de jeg kjenner som røyker eller har røyka er preget av dette på noen måte som kommer i veien for det de har lyst til å gjøre Ingen har tatt livet sitt og ingen av dem har begynt med hero. Vi snakker om en 10-12 stk som jeg har kjent mer eller mindre hele livet. Kan du kanskje skjønne at ett sånt angrep på folks livstil som ikke innebærer annet enn frihet over seg selv og sin egen kropp kan virke urimelig for de du prater ned om her? Dette er ordntlige folk som jobber og skatter og lever uten å gjøre en flue fortred og kan gå med hodet høyt hevet som igjen gjør at burde krype sammen og skamme deg

Jeg merker at du finner trøst i gud, det gjør ikke vanlige folk i Norge idag. At man da finner "trøst" i rus er en ærlig sak og det er realt og i motsetning til religiøse psykoser, også helt naturlig. Du prøver altså å presse det du tror er ditt moralske fortrinn over på folk uten å se at du derfor samtidig bedriver med umoral, noe som er uhyre mye værre enn å kose seg med det livet byr på. Du vil nok etterhvert også se at livet er en del mer enn å mosjonere i skogen.. Benytt muligheten for å utforske det før det er for seint.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du ser ut til å ha en viss empati for rusmisbrukere. 

Da er valget egentlig ganske lett. 

Synes du rusmisbrukere bør få muligheten til å komme seg ut i samfunnet igjen, så er du for legalisering. 

Synes du rusmisbrukere bør drukne i sin egen dritt, så er du mot legalisering. 

Det finnes argumenter mot legalisering (ofte kan de være like gode som argumentene for legalisering). Men det at man gir rusmisbrukere en bedre hverdag er absolutt ikke ett av disse argumentene. 

Dersom du mener at legalisering vil minske bivirkninger som angst, paranoia, psykoser mm. Har du da noen rapporter å henvise til fra andre land som allerede har legalisert bruk av Cannabis? Finnes det noe forskning derfra som bekrefter at slike bivirkninger uteblir som følge av legalisering?

Og hvor i svarte helvete har jeg skrevet det?

Jeg kjører samme taktikk som deg:

Dersom du mener at flere barn i Norge fortjener å få Aids, har du da noen rapporter fra et land som har hatt suksess med å gå Aids til barn?

Ser du hvor elendig du diskuterer nå?

Endret av Amoralsk
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ulovlig salg krever kriminelle virksomheter som kan ofte føre til vold blant de konkurrerende kriminelle grupper. Dette er veldokumentert. Det blir rart at de som kjøper cannabis erfare vold direkte men indirekte

Det som er veldokumentert, er at når man har en stat som prøver å forhindre at narkokartellene selger dop, så blir det ekstremt mye vold i samfunnet. 

Løsningen er selvsagt å la disse kartellene få selge dopet. Jeg ser absolutt INGEN grunn til å la være. 

Lenke til kommentar

Det som er veldokumentert, er at når man har en stat som prøver å forhindre at narkokartellene selger dop, så blir det ekstremt mye vold i samfunnet. 

Løsningen er selvsagt å la disse kartellene få selge dopet. Jeg ser absolutt INGEN grunn til å la være. 

Ser du ikke for deg en gjeng med vimsete nordmenn så røde i øynene at du ser djevlen selv i øynene dems? 

Legaliseres cannabis så blir vi lo prikklike svenskene!  :wee:

Lenke til kommentar

Dersom du mener at legalisering vil minske bivirkninger som angst, paranoia, psykoser mm.

Jeg tror sjikaneringen av rus bruk som du fremmer i denne tråden Dagfinn samt straffen den medfører om man blir tatt kan være en stor del av årsaken eller en korrelasjon til angsten og paranoiaen hos de som bruker ulovlige rusmidler.

Tar vi bort sjikaneringen og straffen så vil også mye av angsten og den paranoide oppføreselen forsvinne.

Kan tenke meg at folk som led av epilepsi hadde større angst og paranoid oppførsel enn resten av befolkningen i det femtende til det sekstende århundre da disse ble fanget av kirken og brent bundet til en påle om noen så det skummet ut av munnen deres i det offentlige. Ut ifra det så ville nok mange dratt slutningen at epilepsi fører til angst og paranoid oppførsel.

Det samme gjelder homofile nå i dag (for det meste i muslimske land)

Sist men ikke minst, det forskere har funnet ut at individer med UNDERLIGGENDE schizofreni eller en psykisk prognose kan få prognosen utløst tidligere ved å benytte cannabis. Som en kvise som blir moden litt før tiden. 

Forskere finner det samme resultatet hos vanlige røykere også. Uten at dette har blitt ansett som et problem selv om nesten halve befolkningen i voksen alder røkte nikotin for noen år siden her til lands.

- Syv år senere slår du fast at «krigen mot narkotika» har feilet.

- I en viss forstand var jeg del av denne «krigen». En av de første oppgavene jeg fikk etter studiene var å føre i pennen en stortingsmelding  om narkotikapolitikken.

- I 2007 refererte du til forskning som skulle fjerne tvil om at hasj gir økt risiko for psykose og schizofreni. Har det kommet ny forskning som sier noe annet?

- Dels har en pekt på metodiske problemer ved studiene, funnene var ikke så sikre som mange trodde. I tillegg har en undersøkt om det har vært noen økning av forekomsten av schizofreni i perioder med sterk økning av hasjbruk. Funnene tyder ikke på at hasj spiller noen viktig rolle.

- Angrer du på det du sa den gang?

- Overskriften er altfor kategorisk. Resten av kronikken er mer balansert, men jeg burde kanskje lagt vekt på at det er vanskelig å bruke den typen studier som vi da hadde. Man fant at de som brukte hasj oftere fikk psykoser, selv om en tok i betraktning andre kjente risikofaktorer.

- En ser det samme ved røyking: Schizofrene er ofte dagligrøykere, og de begynner ofte å røyke før de får symptomer. Ingen tror likevel at røyking er en risikofaktor for schizofreni.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Hasj-er-mindre-farlig-enn-alkohol-7569491.html

Rapporten fra 2007 som har overtalt mange til å tro at cannabis fører til psykoser:

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Hasj-er-farlig-6610933.html

https://www.hioa.no/tilsatt/wilped

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du motsier deg selv.
Lenke til kommentar

Du motsier deg selv.

Forklar. 

Lenke til kommentar

Dersom du mener at legalisering vil minske bivirkninger som angst, paranoia, psykoser mm.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Hasj-er-mindre-farlig-enn-alkohol-7569491.html

Rapporten fra 2007 som har overtalt mange til å tro at cannabis fører til psykoser:

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Hasj-er-farlig-6610933.html

https://www.hioa.no/tilsatt/wilped

Ja det er vel så enkelt at om man ikke har oppdatert seg på dette de senere år så vil man sitte med det gamle feilaktige bilde man fikk servert forrige tiår hvor man visstnok både ble sinnsyk, ført ut i heroinisme og tilslutt den sikre død.. litt sånn som Dagfinn her enda tror det fungerer :p

Willy Pedersen setter galskapen fint i perspektiv her også hvor han ser på en straffeutmåling på 17 år (?!?) for ett stort parti med hasj, akkurat som cannabis skulle bli farligere jo større kvanta. Dette kontra 13 år i buret for overlagt drap. Var det noen som sa galskap?

"Hvor mye er 17 år? La oss sammenligne med et par andre saker: Høyesterett ga nylig 13 års fengsel for et drap. Domfelte hadde stukket offeret 33 ganger med kniv i overkropp og hode. Det var skjerpende at han nektet en tilstedeværende å ringe etter hjelp."

http://www.aftenposten.no/meninger/Arhundrets-feilinvestering-i-straff-7527355.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...