Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981723

Arti at det er så mange som mener at folk vil lyve om å IKKE ha prøvd cannabis, av frykt for at folk skal se ned på dem. Det er helt sikkert regionale forskjeller på dette som på de fleste andre ting, men jeg har aldri vært borti slike holdninger. Her jeg kommer fra er det heller slik at de som bruker det skryter av det, og de som har prøvd nøler ikke med å fortelle om det. Jeg er i en gjeng der noen har prøvd det, noen ikke, og det er ingen som ser på det ene som bedre enn det andre.

I likhet med Joker91 har jeg mer inntrykk av at folk lyver om å ha prøvd det fordi det oppleves som kulere enn å ikke ha gjort det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Arti at det er så mange som mener at folk vil lyve om å IKKE ha prøvd cannabis, av frykt for at folk skal se ned på dem. Det er helt sikkert regionale forskjeller på dette som på de fleste andre ting, men jeg har aldri vært borti slike holdninger. Her jeg kommer fra er det heller slik at de som bruker det skryter av det, og de som har prøvd nøler ikke med å fortelle om det. Jeg er i en gjeng der noen har prøvd det, noen ikke, og det er ingen som ser på det ene som bedre enn det andre.

I likhet med Joker91 har jeg mer inntrykk av at folk lyver om å ha prøvd det fordi det oppleves som kulere enn å ikke ha gjort det.

For eldre er det ikke "kult" å innrømme noe som kan føre til at du mister jobben, ergo de fleste i dette vidstrakte land lyver om det :) ( Dette gjelder spesielt undersøkelser utført i et lokale, ute på gata, skjemaer i klasserom og lignende. De oppfattes veldig lett for og ikke være anonyme )

Men du har nok rett i at flere unge lyver den motsatte veien nettopp av den grunn, dog aldri opplevd noe slikt her i Oslo under min oppvekst. Ei heller opplevd de som løper rundt og skryter om det, gjorde man det rundt her hadde man onkel blå på døra for å prate med foreldre før du visste ordet av det.

And lets face it, hva tjener man på å skrive "Ja" på en undersøkelse som kun et fåtalls personer "utenfor din gjeng" vil lese ? Ingenting. Skrive "Nei"? Alt.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

nå klarer jeg ikke holde kjeft lenger.

pågrunn av forbudet mot cannabis har jeg mistet jobb og venner. Jeg har blitt så og si utstøtt i fra min hjemplass. Jeg har blitt kalt narkoman og junkie. Jeg har blitt bøtelagt og holdt i varetekt av politiet. Alt fordi jeg liker å ta meg en blås hasj.

Jeg skyr alkohol som pesten fordi jeg gang på gang har sett mennesker bli forvandlet til voldsmaskiner og det som være er. Men fordi jeg ikke vil ta del i det livet og heller vil sitte hjemme eller hos venner å slappe av og ta livet med ro skal jeg liksom være en kriminell?

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor det er så jævla viktig at det skal bli legalisert, så lenge man ikke dealer selv skal det godt gjøres å bli tatt

Bla. pga slikt som dette:

nå klarer jeg ikke holde kjeft lenger.

pågrunn av forbudet mot cannabis har jeg mistet jobb og venner. Jeg har blitt så og si utstøtt i fra min hjemplass. Jeg har blitt kalt narkoman og junkie. Jeg har blitt bøtelagt og holdt i varetekt av politiet. Alt fordi jeg liker å ta meg en blås hasj.

Jeg skyr alkohol som pesten fordi jeg gang på gang har sett mennesker bli forvandlet til voldsmaskiner og det som være er. Men fordi jeg ikke vil ta del i det livet og heller vil sitte hjemme eller hos venner å slappe av og ta livet med ro skal jeg liksom være en kriminell?

Hva har dauhau gjort galt? Det kan jeg lett svare på: Ingenting. Jeg kan derimot ramse opp en del ting han har gjort riktig (IMO) som f. eks. å velge hasj foran alkohol.

Forbudet er noe mørkt, vondt noe som ødelegger vennskap, rykte og liv. Det er en skam at slikt eksisterer, men desverre så gjør det det og det bør det gjøres noe med.

Du [Callisto] spør hvorfor "det er så jævla viktig at det skal bli legalisert?" Burde du ikke heller spør hvorfor det er så jævla viktig å holde det forbudt?

Slik jeg ser det så er legalisering mer som en rettelse av en tidligere ødeleggende handling (innføring av forbudet).

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar

Jeg sier det igjen, politikerne KAN ikke være så uopplyst at de ikke vet noe om dette. Det er jo sinnsykt gode penger å tjene på en legalisering, dermed burde de alene av denne grunnen være interessert i det. Spørsmålet er jo da, hvorfor har det ikke skjedd?

Jeg mener det er på grunn av korrupsjon, enkelt og greit. Det er nok sinnsykt mange ledd som tjener på kriminaliseringen og at det fryktes at en legalisering vil rokke på børsen blant annet. Er jo helt utrolig dersom politikerne faktisk ikke vet nada nix om emnet, spesielt når det er så gode penger å tjene på det.

Lenke til kommentar
Jeg sier det igjen, politikerne KAN ikke være så uopplyst at de ikke vet noe om dette. Det er jo sinnsykt gode penger å tjene på en legalisering, dermed burde de alene av denne grunnen være interessert i det. Spørsmålet er jo da, hvorfor har det ikke skjedd?

Det jeg mente(aner ikke om du nå 'svarer' på noe av det jeg tidligere sa) er at store deler av folket er uopplyste så derfor er det ingen politikere som tør fordi store deler av folket vil reagere svært negativt og det vil være dårlig for politikeres karriære. Sier ikke nå at de som vil gjøre noe ikke finnes.

Gode penger å spare også.

Dersom det blir legalisert så vil politiet slutte å sløse masse ressurser på dette som kunne vært brukt mye bedre.

Det ville også blitt frigjort mye plass i fengsler.

:)

Lenke til kommentar
Jeg skyr alkohol som pesten fordi jeg gang på gang har sett mennesker bli forvandlet til voldsmaskiner og det som være er.

Dette er vel inviduelt? De som er voldsmaskiner i fylla har vel litt tendenser i seg fra før av? Ved alkoholinntak blir selvtiliten til folk vel høy?

Lenke til kommentar

Joker91, ta en kikk på avataren min. Du har en redigeringknapp under posten din, ikke legg ut to rett etter hverandre..

Det er ingen hemmelighet at folk flest blir: Tøffere, sterkere, penere, høyere, lavere, breiere, tynnere, får større hjerne og generelt vet best når de drikker.

Jeg har sett de frommeste lam bli forvandlet til voldsmaskiner og de barskeste mannfolka bli forvandlet til skjøre pikebarn med tårer i øynene i fylla. Kort sagt, alkohol er noe sinnsvake greier!

_Når man røyker og drikker, da sitter man som regel hjemme og slapper av. Naturlig nok. Man sovner før det går galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...