Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Bør vi legalisere cannabis? Alkohol (som etter min mening er det verste rusmiddelet på planeten) er lov, så ja, cannabis bør også bli legalisert. Hvis det derimot var snakk om at rusmidler i det hele tatt skal Være lov, så nei. Belønnigssenteret i hjernen blir ødelagt av rus. Etterhvert så er det nesten bare rusmiddelet du bruker som gir glede. Rus er djevelens verk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bør vi legalisere cannabis? Alkohol (som etter min mening er det verste rusmiddelet på planeten) er lov, så ja, cannabis bør også bli legalisert. Hvis det derimot var snakk om at rusmidler i det hele tatt skal Være lov, så nei. Belønnigssenteret i hjernen blir ødelagt av rus. Etterhvert så er det nesten bare rusmiddelet du bruker som gir glede. Rus er djevelens verk.

 

Du er iallefall konsistent, det skal du ha! Jeg er enig, enten så er både cannabis og alkohol lovlig, eller ingen av delene.

Lenke til kommentar

 

Bør vi legalisere cannabis? Alkohol (som etter min mening er det verste rusmiddelet på planeten) er lov, så ja, cannabis bør også bli legalisert. Hvis det derimot var snakk om at rusmidler i det hele tatt skal Være lov, så nei. Belønnigssenteret i hjernen blir ødelagt av rus. Etterhvert så er det nesten bare rusmiddelet du bruker som gir glede. Rus er djevelens verk.

 

Du er iallefall konsistent, det skal du ha! Jeg er enig, enten så er både cannabis og alkohol lovlig, eller ingen av delene.

Akkurat! Begge deler eller ingen av delene.
Lenke til kommentar

 

 

Rus er djevelens verk.

Så det var altså djevelen som skapte mennesket.

Er ikke så veldig troende egentlig. Men om det finnes en djevel så er jeg ganske sikker på at det er han/hun som har sørget for rusmidler og ikke gud.

 

 

Gud skapte rusmidler når han fant ut hvor mislykket skaperverket av menneske var, noe måte dvele sorgen.

Lenke til kommentar

 

 

Rus er djevelens verk.

Så det var altså djevelen som skapte mennesket.

 

Er ikke så veldig troende egentlig. Men om det finnes en djevel så er jeg ganske sikker på at det er han/hun som har sørget for rusmidler og ikke gud.

 

Dette er bare tullprat og det vet du selv.

Forøvrig tror verken, kristne, muslimer eller jøder at djevelen har skapt noe som helst. For dem er det bare en skaper, om du ikke har fått det med deg. På spørsmål, rundt hvorfor Gud skapte rusmidler, ville de sannsynligvis ha svart at de ikke kjenner til alle guds hensikter, og liknende. Det meste kan uansett brukes som medisin på den ene eller den andre måten. Og de aller fleste troende har oppigjennom historien trodd at rusmidlene var hellige, altså at det var en port til åndeverdenen. Spesielt planter med psykedeliske stoffer, trodde de ville gjøre dem i stand til å få kontakt med gudene osv.

 

Opium som da er planta som du kan lage morfin og heroin av, blir jo brukt i medisin.

Morfin får man jo som sterkt smertestillende osv. Naturen er verken ond eller god.

Lenke til kommentar

 

 

 

Rus er djevelens verk.

Så det var altså djevelen som skapte mennesket.
Er ikke så veldig troende egentlig. Men om det finnes en djevel så er jeg ganske sikker på at det er han/hun som har sørget for rusmidler og ikke gud.
Dette er bare tullprat og det vet du selv.Forøvrig tror verken, kristne, muslimer eller jøder at djevelen har skapt noe som helst. For dem er det bare en skaper, om du ikke har fått det med deg. På spørsmål, rundt hvorfor Gud skapte rusmidler, ville de sannsynligvis ha svart at de ikke kjenner til alle guds hensikter, og liknende. Det meste kan uansett brukes som medisin på den ene eller den andre måten. Og de aller fleste troende har oppigjennom historien trodd at rusmidlene var hellige, altså at det var en port til åndeverdenen. Spesielt planter med psykedeliske stoffer, trodde de ville gjøre dem i stand til å få kontakt med gudene osv.Opium som da er planta som du kan lage morfin og heroin av, blir jo brukt i medisin.Morfin får man jo som sterkt smertestillende osv. Naturen er verken ond eller god.
Heheheh! At rus er djevelens verk, eller hva det var jeg sa for noe, var bare en måte å si det på. Kunne like gjerne ha sagt at rus er noe faenskap, eller at rusmisbruk er noe faenskap. Beklager at jeg blandet inn religion. Det var absolutt ikke meningen. Tror du skal finne en annen tråd hvis du vil diskutere religion.
Lenke til kommentar

Heheheh! At rus er djevelens verk, eller hva det var jeg sa for noe, var bare en måte å si det på. Kunne like gjerne ha sagt at rus er noe faenskap, eller at rusmisbruk er noe faenskap. Beklager at jeg blandet inn religion. Det var absolutt ikke meningen. Tror du skal finne en annen tråd hvis du vil diskutere religion.

Hehe. Jeg bare kommenterte det som stod der jeg. :)
Lenke til kommentar

 

Heheheh! At rus er djevelens verk, eller hva det var jeg sa for noe, var bare en måte å si det på. Kunne like gjerne ha sagt at rus er noe faenskap, eller at rusmisbruk er noe faenskap. Beklager at jeg blandet inn religion. Det var absolutt ikke meningen. Tror du skal finne en annen tråd hvis du vil diskutere religion.

Hehe. Jeg bare kommenterte det som stod der jeg. :)
Okay :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

«Disse elleve politifolkene skal ikke gå etter voldtektsforbrytere, men etter rusavhengige.»

 

En kommentar som viser en helt forskrudd virkelighetsforståelse fra politiet:

 

"Det blir sannsynligvis en soning av boten, noe som kanskje kan gi en mulighet til å motivere for helsehjelp, eventuelt for å motta helsehjelp av rusmestringsenhet i fengsel.

- Det behøver ikke å ende dårlig med bøter, selv om det kan virke som en ren straffereaksjon i første omgang, avslutter Kahn"

 

Kanskje det er Kahn som burde hives i fengsel en stund, så han kan "motiveres" til å skaffe seg litt forståelse for situasjonen. Å bruke fengsel som verktøy for positiv adferdsendring er debunked for lenge siden, det er rein straff og ikke noe annet, noe som ødelegger personer mer enn det de straffes for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

KO mot alle anti cannabis mennesker rundt om i verden!!

 

 

Medical Cannabis Laws and Opioid Analgesic Overdose Mortality in the United States, 1999-2010

http://archinte.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1898878

 

Results Three states (California, Oregon, and Washington) had medical cannabis laws effective prior to 1999. Ten states (Alaska, Colorado, Hawaii, Maine, Michigan, Montana, Nevada, New Mexico, Rhode Island, and Vermont) enacted medical cannabis laws between 1999 and 2010. States with medical cannabis laws had a 24.8% lower mean annual opioid overdose mortality rate (95% CI, −37.5% to −9.5%; P = .003) compared with states without medical cannabis laws. Examination of the association between medical cannabis laws and opioid analgesic overdose mortality in each year after implementation of the law showed that such laws were associated with a lower rate of overdose mortality that generally strengthened over time: year 1 (−19.9%; 95% CI, −30.6% to −7.7%; P = .002), year 2 (−25.2%; 95% CI, −40.6% to −5.9%; P = .01), year 3 (−23.6%; 95% CI, −41.1% to −1.0%; P = .04), year 4 (−20.2%; 95% CI, −33.6% to −4.0%; P = .02), year 5 (−33.7%; 95% CI, −50.9% to −10.4%; P = .008), and year 6 (−33.3%; 95% CI, −44.7% to −19.6%; P < .001). In secondary analyses, the findings remained similar.

Conclusions and Relevance Medical cannabis laws are associated with significantly lower state-level opioid overdose mortality rates. Further investigation is required to determine how medical cannabis laws may interact with policies aimed at preventing opioid analgesic overdose.

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Selvsagt man blir jo bare litt sløv og morsom av å røyke det.

De aller aller fleste, så da sier det jo seg selv at det er bedre med en joint enn alkohol. Noen ganger skulle jeg ønske at hasj og marihuana var lovlig, mens alkohol ikke var lovlig.

 

Hilsen en avholdsmann. :)

Lenke til kommentar

«Disse elleve politifolkene skal ikke gå etter voldtektsforbrytere, men etter rusavhengige.»

 

En kommentar som viser en helt forskrudd virkelighetsforståelse fra politiet:

 

"Det blir sannsynligvis en soning av boten, noe som kanskje kan gi en mulighet til å motivere for helsehjelp, eventuelt for å motta helsehjelp av rusmestringsenhet i fengsel.

- Det behøver ikke å ende dårlig med bøter, selv om det kan virke som en ren straffereaksjon i første omgang, avslutter Kahn"

 

Kanskje det er Kahn som burde hives i fengsel en stund, så han kan "motiveres" til å skaffe seg litt forståelse for situasjonen. Å bruke fengsel som verktøy for positiv adferdsendring er debunked for lenge siden, det er rein straff og ikke noe annet, noe som ødelegger personer mer enn det de straffes for.

Jeg hadde heller sittet inne, og brukt statens penger. Enn å betale boten.

 

Gratis mat (for meg), og man får nye kontakter.

 

Hilsen en som skal i retten snart.

Endret av Bundy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...