Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som om jeg skulle sagt det selv...

Det er ikke trusselen om straff som hindrer hele norges befolkning i å valfarte til Oslo S for å kjøpe heroin. Heroinmisbruk kommer aldri til å bli sosialt akseptert, og folk flest ønsker å bli sosialt akseptert.

Et viktig poeng som ikke kommer godt frem i videoen er at "krigen" vi fører ødelegger store deler av f.eks Sør-Amerika på grunn av den enorme fortjenesten, uten at det virker i det hele tatt...

Som han sier... "Prohibition doesn't work".

Lenke til kommentar

Fordi noen få mennesker på begynnelsen av 30-tallet så de store økonomiske tapene de ville møte pga av konkurrerende tekstil og papirindustrier fra hempdyrking, krevde sterk propaganda og hjernevasking av folket. At en så funksjonell og fantastisk plante, (den er så alien-aktig, det finnes ikke noe lignende...) skal være forbudt for det "frie" individet, i tillegg til at den kommer fra vår moder jord, og mennesker har bestemt at mennesker skal være offer for noe som gror og blomstrer i naturen... Men problemet ligger i opplysningene, alle som tror at det er farlig tror at man vil få psykose og psykiske lidelser pga av cannabisrøyking. Dette vil stemme for noen av cannabisrøykerne, og for noen vil det jo bli et problem, men da er det snakk om et lite antall mennesker, og sett i sammenheng med alkohol, så utvikler visse prosenter avhengighet. Det andre problemet ligger i at de som faktisk vet det, er de som har prøvd det. På ungdomsskolen trodde jeg at all anrkotika var livstruende og farlig, men da jeg først prøvde det fant jeg ut at; "Hey, hva faan, skal dette være forbudt liksom, det er jo mye svakere enn alkohol"? og det var det første jeg sa til kompisen min. Det var ca et år siden, har røyka i et år, men fikk nylig besøk av 5 politibetjenter som kom på døren med ransakelse på grunnlag av "mistanke av hasjrøyking/besittelse". Jeg ble tatt på senga, men likte at de hadde en mild og veldig grei tone. Hu ene hadde med ei bikkje som gikk amokk i huset fordi, ja, det var en del spor av cannabis der, men hadde heldigvis bare litt smuss i grindern og ingen mengder som overskrider 0,2 sikkert.. men uansett, det var kanskje noe av det mest ubehagelige jeg har opplevd, mye verre enn det jeg noensinne har opplevd av cannabisen... Av dette har jeg lært at polititet tror blindt på det "forskning" sier om stoffet. Det var i tillegg umulig å holde en saklig debatt med dem. De sa at det ville danne seg et fettlag på hjernen min og at jeg kan få psykose... ehh ok, har tatt LSD og har jævli god orden på livet og tenkt over ting som "hvorfor skal dettte være forbudt, når alkohol og sigaretter ikke er det"? i tillegg til at disse dreper langt mere mennesker enn det overraskende tallet som dør av cannabis hvert år, nemlig 0. Og det finnes ingen beviser på at man kan få kreft eller kols av cannabisrøyking. Kort sagt så ligger problemet i at de som har prøvd det, er kun de som kan vite det, og så lenge det er mindre enn flere som har prøvddet, vil det fortsette slik.

Lenke til kommentar

Hehe..

Ouch... Marihuana intravenøst kan virkelig være farlig! Om man ikke er forsiktig når man lager blandingen, og bruker for stor nål kan man sette bladrester fast i blodkar og få blodpropper over alt...

Marihuanasprøyter kan ta livet av deg!

Edit:

Ser nå at det ikke er noen tydelig sprøyte på bildet, så kanskje det ikke er marihuanasprøyte som er årsaken likevel? Jeg tolket det dithen på grunn av armens posisjon, og opptrekt genser.

Hva slags brukerutstyr er det på bildet? Det er imperativt om man skal avgjøre dødsårsaken. Hvis det er brukt en pipe eller noe så tror jeg vi kan utelukke marihuana som dødsårsak...

Endret av pifler
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du seriøs? Det er kun en parodi på anti meth/heroin kampanje. Noen har bare redigert bildet litt.

Haha, hvem spør du? Og jeg tror jeg trygt kan si at ingen av oss er seriøse...

Edit:

Det er jo til en viss grad sant, ikke bruk sprøyter til marihuana ;)

Endret av pifler
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Vet ikke mht røyke det men bare å si ordet cannabis får meg til å slappe av lol ;)

Tjall oxo , knegg knegg......

(mens "rød libaneser" høres mer ut som en AQ terror-dust)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Burde vi, eller ikke legalisere cannabis?

Og vær så snill, og skriv hvorfor du stemmer ja-total legalisering/nei/ja- til medisinsk bruk smile.gif

Heller helt klart imot, erfaringene vi har sett fra land som har avkriminalisert er at bruken har falt istarten for så å øke og stabilisere seg på et høyere nivå enn opprinnelig med de negative effektene det medfører. Bla. økt risiko for psykose, økt fare for schizofreni, økt press på helsevesenet, flere som blir uføre og dermed en økonomisk kostnad for det offentlige og dermed skattebetalerne. Noe som også var grunnen til at Storbritannia gikk tilbake etter først å ha avkriminalisert: http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Hasj-er-farlig-6610933.html#.U3GaHiiM52D

Lenke til kommentar

Det gjorde han allerede to år etter. Når det gjelder dagens Storbritannia er det verd å merke seg at statsminister Cameron var for liberalisering når han satt i opposisjon, men nektet enhver tanke om det så snart han kom i posisjon. Omtrent som norske høyrepolitkere og Dalai Lama, altså. Uten sammenligning forøvrig.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...