Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at argumentene i denne diskusjonen dreier seg hovedsakelig om skadevirkningene rundt de ulike stoffene.

 

Det er uten tvil viktig å diskutere skadevirkninger, men hvorfor er det dette som står sentralt i debatten? Debatten burde først og fremst ta for seg det moralske aspektet rundt det å brukte makt mot narkotikabrukere.

 

Hvordan kan det forsvares å benytte tvang og vold mot mennesker som introduserer kjemikaler til deres egen kropp?

 

Edit: ser nå at det ikke var så ille som jeg trodde.

Endret av cs_
Lenke til kommentar

Ser at argumentene i denne diskusjonen dreier seg hovedsakelig om skadevirkningene rundt de ulike stoffene.

 

Det er uten tvil viktig å diskutere skadevirkninger, men hvorfor er det dette som står sentralt i debatten? Debatten burde først og fremst ta for seg det moralske aspektet rundt det å brukte makt mot narkotikabrukere.

 

Hvordan kan det forsvares å benytte tvang og vold mot mennesker som introduserer kjemikaler til deres egen kropp?

 

Edit: ser nå at det ikke var så ille som jeg trodde.

Betaler du sykehus og legene direkte hvis du ødelegger kroppen din?

Lenke til kommentar

Obama uttaler seg om amerikanske delstaters legalisering av cannabis: http://www.nrk.no/verden/obama-stotter-legalisering-1.11481058

Veldig bra! Utviklingen går i riktig retning. =)

Så får vi bare følge med å se. =)

 

Dette er et argument mot offentlig helsetjeneste, ikke narkotika.

Private forsikring fungerer det samme vei. De med god helse støtter de som ødelegger kroppen deres

 

Hva forsøkte du egentlig å si her?

Kan du bruke andre ord, ev. skrive på engelsk?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Moderatormelding

Flere innlegg har blitt slettet i fra tråden. Hold dere til emnet i tråden! Reaksjoner på moderatorhandlinger kan tas i tilbakemeldingsforumet, eller på PM til undertegnede, og ikke tråden!

Lenke til kommentar

Reaksjoner på moderering skal i tilbakemeldingsforumet, eventuelt kan det tas over PM.

 

Ikke politisk sensur, men vi ønsker ikke at folk diskuterer med Youtube videoer istedenfor ord. En video i ny og ne er greit - forklar da gjerne videoens relevans, og argument, men ikke bruk dem som propoganda, eller istedenfor å skrive selv.

Lenke til kommentar

 

Hva forsøkte du egentlig å si her?

Kan du bruke andre ord, ev. skrive på engelsk

 

Jeg kjøper private helseforsikring sammen med mange andre av variende helse jeg jobber med. Hvis flere medarbeidere ødelegger deres kropper og får kreft, så må alle betale mer, ikke bare de som er i dårlig helse. Slik fungerer forsikring enten det private eller offentlige

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

kan nevnes at skateboard var ulovlig i Norge for en tid tilbake, med argumentasjon i at skader fra skateboard ville koste offentlig helsevesen og innbyggerne mer penger. Vist du mener at utgifter til helsevesen skal brukes som argumentasjon, så burde mc donalds, ekstremsport og brus vært ulovlig. Men en økonom skulle ha regnet på besparelsene ved legalisering(politi,rettsvesen) mtp at de som vil røyke idag gjør det, så vil nok helseutgifter være litt på hvil, men kanskje terskelen for hjelp ved rusavhengighet blir lavere, og flere tør å få hjelp, fordi de ikke trenger å tenke på evt rulleblad, sosialt stigma osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2548669/Devout-Christian-mother-three-31-woman-Britain-DIE-cannabis-poisoning-smoking-joint-bed.html

 

Nok en grunn til å legalisere. Dere uopplyste ser kanskje ikke hvorfor jeg sier det dog.

 

Edit: Det kan være dette bare er bullshit også selvfølgelig. Rart om det skulle være cannabisen da jeg ville trodd mange fler enn 1-2 personer hadde dødd ila 10 år.

Endret av jonastra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...