Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Abstract

Emerging evidence suggests beta-amyloid (Aβ) deposition in the Alzheimer's disease (AD) brain is the result of impaired clearance, due in part to diminished Aβ transport across the blood–brain barrier (BBB). Recently, modulation of the cannabinoid system was shown to reduce Aβ brain levels and improve cognitive behavior in AD animal models. The purpose of the current studies was to investigate the role of the cannabinoid system in the clearance of Aβ across the BBB. Using in vitro and in vivo models of BBB clearance, Aβ transit across the BBB was examined in the presence of cannabinoid receptor agonists and inhibitors. In addition, expression levels of the Aβ transport protein, lipoprotein receptor-related protein1 (LRP1), were determined in the brain and plasma of mice following cannabinoid treatment. Cannabinoid receptor agonism or inhibition of endocannabinoid-degrading enzymes significantly enhanced Aβ clearance across the BBB (2-fold). Moreover, cannabinoid receptor inhibition negated the stimulatory influence of cannabinoid treatment on Aβ BBB clearance. Additionally, LRP1 levels in the brain and plasma were elevated following cannabinoid treatment (1.5-fold), providing rationale for the observed increase in Aβ transit from the brain to the periphery. The current studies demonstrate, for the first time, a role for the cannabinoid system in the transit of Aβ across the BBB. These findings provide insight into the mechanism by which cannabinoid treatment reduces Aβ burden in the AD brain and offer additional evidence on the utility of this pathway as a treatment for AD.

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S104474311300064X

Snart kan du kjøpe marihuana i Denver og Seattle – helt lovlig

DENVER/SEATTLE (Aftenposten): USA er i ferd med å endre syn på det narkotiske stoffet. Og noen øyner mulighetene til å bli mangemilliardærer.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Snart-kan-du-kjope-marihuana-i-Denver-og-Seattle--helt-lovlig-7366507.html

• Liker 2
Lenke til kommentar

"...report that legalization of marijuana for medical purposes has been associated with reductions in heavy drinking, especially among 18- to 29-year-olds, and with an almost 5 percent decrease in beer sales. In addition, the increase in the legal drinking age from 18 to 21 seems to encourage greater marijuana use among people under 21, usage that drops sharply when they reach the legal drinking age."

http://www.nytimes.com/2013/11/04/opinion/marijuana-and-alcohol.html?src=recg

• Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.felleskatalogen.no/medisin/sativex-gw-pharma-ltd-578991

Nå sier jo SLV dette om cannabis, stikk is stridd mot alt annet myndighetene pøser ut av ignoranse om cannabis..

Plutselig seponering av langvarig behandling har ikke gitt ensartet mønster eller tidsprofil for abstinenslignende symptomer. Konsekvensene vil sannsynlig være begrenset til forbigående søvnforstyrrelser, følelsesmessige forstyrrelser eller appetittforstyrrelser hos enkelte. Det er ikke rapportert økning i døgndosen ved langvarig bruk, og pasienters egenrapporterte nivåer av intoksikasjon er lave. Avhengighet er derfor usannsynlig.

No shit sier bare jeg, de som blir avhenging av cannabis er de samme menneskene som hadde blitt avhengige av å MÅ ha 2-3 cola om dagen sammen med en 200grams sjoko plate med andre ord svake individer uten noe særlig eller noe selvkontroll, med en mangel på vanlig fornuft..

Endret av DaniNichi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synest vi burde totallegalisere cannabis, fordi det er et rusmiddel som er mye mindre farlig enn mange rusmiddel som allerede er lovlig idag. Cannabis rusmiddel er et rusmiddel som gjør deg rolig, mens andre rusmiddel som alkohol gjør at du ikke tenkter over konsekvenser, og gjør dumme ting som du aldri ville gjort uten å være alkoholpåvirket.

Cannabis har ved forskning vist seg å ikke være knyttet til noen form for helseskade e.l., mens ved alkohol skader du leveren og nyrene, og ved for mye inntak kan du dø.

Legaliser cannabis!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Cannabis rusmiddel er et rusmiddel som gjør deg rolig, mens andre rusmiddel som alkohol gjør at du ikke tenkter over konsekvenser, og gjør dumme ting som du aldri ville gjort uten å være alkoholpåvirket.

Cannabis har ved forskning vist seg å ikke være knyttet til noen form for helseskade e.l., mens ved alkohol skader du leveren og nyrene, og ved for mye inntak kan du dø.

Legaliser cannabis!

Grunnen til at jeg siterer deg er fordi jeg er enig, så lenge cannabis brukes rett. Og jeg føler det er viktig å få med at cannabis også kan ha negative sider.

Det er et rusmiddel som gjør deg rolig, avhengig av dosering (og type cannabis, cannabinoid-balanse etc.). Men tar en for mye kan brukeren oppleve paranoia og angst. Dette kan være skremmende første gang, og kan være at brukeren blir enda mer redd fordi h*n ikke vet hva som skjer, eller hvor lenge det varer, om det blir verre etc. Det kan jo selvsagt dempes ved at brukeren prøver å roe seg ned og ikke la slike tanker gå løpsk. Det er fortsatt deg selv som lager disse tankene, det blir bare forsterket. Folk med angst til vanlig kan oppleve mer av dette mens andre ikke noenting ved samme dosering.

Andre ting som kommer med høy dosering er hjertebank og tørr munn. Men dette er absolutt ikke nødvendig ettersom lavere dosering ikke vil fremprovosere noe av dette, heller ikke paranoia/angst.

Når det er sagt har cannabis en rekke positive sider, spesielt om man ikke overdriver dosering og forbereder det på en sunnere måte. Tas det uten å overdrive vil man ikke oppleve noen av disse negativene jeg nettopp nevnte. Brukere har rapportert at de blir glad, hjernen dras lettere inn i kreative tanker og såkalt "munchies" forekommer lett. Dvs. at du blir skikkelig gira på å spise, samtidig som maten smaker himmelsk. Man blir gjerne også mer friere (mindre hemninger) og for noen mer passive (fredlig om du vil).

Sammenlignet med alkohol, som du forresten veldig lett kan ta overdose av, så skal det helt syke mengder cannabis til for å ta overdose. Man hadde vært nødt til å innta cannabis for en million kroner, noe som er så usannsynlig at det aldri kommer til å skje (man hadde fått rabatt for så store mengder da, så kanskje en halv million). Man trenger ikke å spekulere i det en gang.

Kan også bare legge til at om du drikker godt en kveld så vet mange her hvordan det føles dagen etterpå. Det skal ikke store mengder til. Og hva kan du gjøre med det? Intet. Hva med cannabis? Vel, ifølge brukererfaringer så føler du ingen ubehag etter fornuftig bruk.

Det antas at den dødelige dosen er 1000 mg/kg på små dyr, men på større dyr har det krevd 3000 mg/kg (merk deg at dette gjelder THC, som typisk sett er 10-20 % av cannabisen). Alt dette må inntas over en veldig kort periode, jeg stiller spørsmål ved om noen i det hele tatt hadde klart det om de prøvde. Ingen har dødd av cannabismisbruk, men det har vært tilfelle hvor bruk av alkohol og cannabis sammen har ført til hjertestand. Et tilfelle var en 15-åring, som såvidt jeg vet overlevde ettersom han ble sendt på sjukehus. Å blande alkohol og cannabis er noe av det siste man burde gjøre, på samme måte som å blande andre ting. F.eks. alkohol og coffein går heller ikke godt sammen.

Overdose av coffein er mye lettere enn cannabis (fra 5-15 ganger lettere antas det). Det er også flere dødstilfeller forårsaket av coffein. Mine beregninger forteller at 25 kopper med sterk kaffe er nok til at livet kan henge i en tynn tråd.

Siden cannabis er styrt av private og kriminelle miljøer så sier det seg selv at dette ikke blir regulert. Hvor gammels plantematerialet er, hvordan det er oppbevart, om de har puttet noe i det, hva kvaliteten er eller hva cannabinoid-balansen er. Hadde staten regulert dette kunne de potensielt ha kollapset det illegale markedet, spesielt om pris og kvalitet var god. Er kvaliteten god, betyr dette at det er sunnere også. Dvs. ingen tilfeller av oksidasjon, noe som eksempelvis gjør THC om til CBN (på samme måte som man bryter ned matolje ved høye temperaturer). Oksidert matolje er forresten regnet som meget kreftframkallende. Kan oksidert cannabis ha samme effekt som sunt, oksidert matfett? Jeg tror oksidert cannabis kan være dårlig for en, og man skal ikke se bort ifra at det finnes slikt i omløp rundt om kring.

Vil også tilføye at cannabis kommer fra en plantefamilie som man kan leve av. Hemp som er regnet som supermat inneholder alt et menneske trenger for å overleve.

Dreper cannabis hjerneceller? Ta en titt på denne (utklipp fra en dokumentar):

http://www.youtube.com/watch?v=g66BYWeufFc

Nyere studier påstår at cannabinoidene (spesielt CBN) faktisk kan ha en beskyttende effekt på hjerneceller og i tillegg stimulere til hjernecelleproduksjon. Jeg skal ikke lage noen konklusjoner her.

Dette er eksperimentet de snakker om i begynnelsen:

post-171018-0-63655300-1385482599_thumb.jpg

Er cannabisrøyking usunt? Vel, man brenner plantemateriale for å så puste inn røyken, cannabinoidene blir også utsatt for høye temperaturer. Det sier seg selv at dette ikke er bra. Røyker du en løvetann så tror jeg ikke det er så forbasket bra heller.

Men hva med å innta cannabis oralt? Gjør man det riktig utsetter man ikke cannabisen for altfor høy temperatur og man puster ihvertfall ikke inn røyk av noe slag. Hva forskjell dette innebærer kan dere tenke på selv. ;)

Slik jeg ser det så ville cannabisbruk vært bedre og tryggere om det hadde vært legalisert. Vi hadde sluppet at kriminelle miljøer tjener seg rike av salg og det ville forhåpentligvis vært regulert slik at det ikke gikk dårlig cannabis i omløp. Medisinsk cannabis ville sannsynligvis være til hjelp for mange også. Det at alkohol er lov, samt hjemmebrygging for eget bruk synes jeg er underlig ettersom alkohol har ført og fører stadig til dødsfall, vold, voldtekt og tilfeller hvor politiet må bryte inn. Det er et faktum at mange ungdommer begynner å drikke tidlig, og tro ikke at alkohol er så mye bedre enn cannabis for helsen heller. Faktumet er at det er verre.

Så hvorfor er ikke cannabis lovlig? Det må jo være fordi det er et mer alvorlig rusmiddel enn alkohol? Eller kanskje det har med all den propagandaen man blir matet med? Spør man folk på gata hva de tror om det, så har mange inntrykk av cannabis har tatt mange liv og at det gjør deg hjernedau. Jeg husker tilbake til hva jeg lærte på skolen, som ikke kan omtales som annet enn svakt. Det er trist hvor lite informasjon man faktisk får om dette, og undervisningssystemet helt klart har gjort seg en mening om dette. Jeg sier ikke at man skal promotere noen russtoffer, og det er OK å advare mot det. Men det burde så absolutt være saklig og objektivt.

Så vidt jeg vet så er det private mennesker der ute som har lagt ut erfaringer, tips og veiledning, ikke staten. Man vil jo at minst mulig skal ha negative erfaringer pga. russtoffer, derfor bør det være informasjon som hjelper folk å anvende det på en sunnere måte.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det at alkohol er lov ligger, tror jeg, i det med tradisjon. Tradisjonelt har vi hatt alkohol i Norge i lang, lang tid og de aller fleste voksne mennesker i landet har et ok forhold til det, og ønsker ikke noe forbud mot det. På slutten av 1800-tallet og starten av 1900-tallet så man en utvikling der folk organiserte seg for å få bukt på problemene, og strengere tiltak ble innført, og det er ting som henger igjen i dag med tanke på bla. vinmonopol. Brennevinsforbudet førte til dårligere handelsforhold til land med vin- og brennevinsprodusenter og økning i hjemmebrent og kriminalitet rundt dette med alkohol. Jeg tror vi trygt kan si at et forbud mot alkohol i tiden som kommer er helt urealistisk.

Cannabis har ingen slike folkelige tradisjoner i Norge på samme måte, og jeg tviler på at legalisering her er særlig realistisk. Tror ikke en folkeavstemning ville ført til et flertall for dette uansett, selv om jeg absolutt ser de positive sidene ved det også.

Lenke til kommentar

Lover basert på tradisjoner er like idiotisk som å basere dem på religion. På 1800-tallet i Norge var vel alkoholisme nesten regelen framfor unntaket. Det samme gjaldt også i Amerika, og de fikk det jo også etterhvert kriminalisert. Grunnen til at det ikke fortsatt er slik i dag er fordi forbudet var en katastrofe. Kriminaliteten hadde aldri vært større, og folk drakk likevel i massevis. Vi ser jo det samme i dag med narkotika, men alkohol var og er fortsatt brukt i mye større mengder, og var ikke tabubelagt som all narkotika er i dag.

Om man skal se på misbruk prosentvis, så er alkohol mer misbrukt enn Cannabis, så det er ikke noe argument. Jeg tror du undervurderer alkoholproblemene vi har. Det er fortsatt et stort helseproblem.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Lover basert på tradisjoner er like idiotisk som å basere dem på religion. På 1800-tallet i Norge var vel alkoholisme nesten regelen framfor unntaket. Det samme gjaldt også i Amerika, og de fikk det jo også etterhvert kriminalisert. Grunnen til at det ikke fortsatt er slik i dag er fordi forbudet var en katastrofe. Kriminaliteten hadde aldri vært større, og folk drakk likevel i massevis. Vi ser jo det samme i dag med narkotika, men alkohol var og er fortsatt brukt i mye større mengder, og var ikke tabubelagt som all narkotika er i dag.

Om man skal se på misbruk prosentvis, så er alkohol mer misbrukt enn Cannabis, så det er ikke noe argument. Jeg tror du undervurderer alkoholproblemene vi har. Det er fortsatt et stort helseproblem.

Så er nok også antallet forbrukere av alkohol langt større enn cannabis. Det er lovlig, og de fleste som drikker alkohol misbruker det ikke i så måte at det er helseskadelig. At noen gjør det, er det ingen tvil om, men det er mye som er i landet som er helseskadelig/farlig, men som majoriteten benytter seg av.

Så kan man jo diskutere hva som er misbruk. Noen vil hevde at misbruk er å dra på fylla på lørdagskvelden og bli litt for fulle. Det kan være skadelig og farlig, men for de fleste går dette helt bra. Helgefyll og alkoholisme er to forskjellige ting i min bok.

Lenke til kommentar

Så er nok også antallet forbrukere av alkohol langt større enn cannabis. Det er lovlig, og de fleste som drikker alkohol misbruker det ikke i så måte at det er helseskadelig. At noen gjør det, er det ingen tvil om, men det er mye som er i landet som er helseskadelig/farlig, men som majoriteten benytter seg av.

Så kan man jo diskutere hva som er misbruk. Noen vil hevde at misbruk er å dra på fylla på lørdagskvelden og bli litt for fulle. Det kan være skadelig og farlig, men for de fleste går dette helt bra. Helgefyll og alkoholisme er to forskjellige ting i min bok.

Selvsagt, men det samme gjelder også cannabis, og flere andre rusmidler. De fleste bruker det ikke i skadelige mengder.

Enig i at det er vanskelig å definere misbruk. For meg er det misbruk om det over tid går utover arbeid, sosiallivet, familie, eller helse. Så kan man jo også diskutere hvorvidt problemene oppstår på grunn av alkohol/narkotika, eller om problemene hadde oppstått uansett. Personlig så mener jeg at rusmidlene aldri burde få skylda. Jeg mener at de som får problemer med stoff, har underliggende problemer fra før av, eller har mentale lidelser som evt. blir utløst på grunn av rusmidlet. Jeg ser på rusmidler som et verktøy, som enten kan gjøres til nytte og gi positive utfall, eller om det brukes feil, gjøre skade, og skape enda større problemer.

Edit: Angående legalisering i Norge, så tror jeg nok det kommer. USA er ikke langt unna å få det legalisert. Om man ser på de forskjellige statene, så går det i retning for legalisering. Deretter vil vi nok se se flere Europeiske land åpner for det samme. Norge vil vel neppe være blant de første, men om man ser positive resultater i noen av de større landene, så vil det nok skje her også.

Endret av Kammizez
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2013/11/22/kultur/kronikk/debatt/meninger/debattinnlegg/30467531/

Å gjøre kriminelle ut av folk som ikke gjør noe galt

Hva er så forferdelig med cannabis, som gjør at noen kan fortelle meg at jeg ikke får lov til å benytte meg av det, og tar fra meg rettigheter?

Det innlegget har i skrivende stund nesten 2400 (!) kommentarer. Jeg kan ikke huske å ha sett en sak i dagbladet som har engasjert i like stor grad før.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Edit: Angående legalisering i Norge, så tror jeg nok det kommer. USA er ikke langt unna å få det legalisert. Om man ser på de forskjellige statene, så går det i retning for legalisering. Deretter vil vi nok se se flere Europeiske land åpner for det samme. Norge vil vel neppe være blant de første, men om man ser positive resultater i noen av de større landene, så vil det nok skje her også.

Nå har jeg ikke vært i USA, men har en del venner derfra og fra andre land i Europa. Mitt inntrykk er at det er større aksept for cannabis i disse landene, enn det er i Norge og at forbruket av dette er større enn i Norge. At det blir legalisert i flere og flere stater i USA, det tror jeg også, og går dette bra, så kan vi nok se en utvikling inn mot Europa. Derimot tror jeg Norge vil henge lenge etter her, om det i det hele tatt skjer.

Lenke til kommentar

Det at alkohol er lov ligger, tror jeg, i det med tradisjon. Tradisjonelt har vi hatt alkohol i Norge i lang, lang tid og de aller fleste voksne mennesker i landet har et ok forhold til det, og ønsker ikke noe forbud mot det. På slutten av 1800-tallet og starten av 1900-tallet så man en utvikling der folk organiserte seg for å få bukt på problemene, og strengere tiltak ble innført, og det er ting som henger igjen i dag med tanke på bla. vinmonopol. Brennevinsforbudet førte til dårligere handelsforhold til land med vin- og brennevinsprodusenter og økning i hjemmebrent og kriminalitet rundt dette med alkohol. Jeg tror vi trygt kan si at et forbud mot alkohol i tiden som kommer er helt urealistisk.

Cannabis har ingen slike folkelige tradisjoner i Norge på samme måte, og jeg tviler på at legalisering her er særlig realistisk. Tror ikke en folkeavstemning ville ført til et flertall for dette uansett, selv om jeg absolutt ser de positive sidene ved det også.

Så med andre ord jeg kan henvise meg til en religion eller kultur der cannabis kan brukes og har blitt brukt i 1000vis av år så burde jeg få det lovlig ? Vi tillater jo omskjæring , vi tillater at folk selger halal og koscher kjøtt gjennom respekt for de sin kultur, da burde vel min kultur med cannabis bruk også respekteres ?

I mine øyne burde alt som gror opp fra jorden da ink cannabis,sopp,opium,coca blader alt være lovlig av den simple grunn at ingen skal kontrollere ressurser som kommer fra jorda, alt som gror har en mening og et bruksområdet..Man kan gjerne regulerer det,skatte det osv, men ikke forby det..

Flertallet av Nordmenn hadde nok stemt ja for medisinsk bruk da også at pasienter kan gro et par planter selv, men som du sier nei til legalisering, men man skal ikke se bort ifra at Nordmenn hadde stemt ja for legalisering der regulering og skatt av varen blir med som eks når de ser at en slik regulering kan sørge for flere 100millioner til bedre skoler for barna osv eller fjerne par bomringer som så mange Nordmenn griner over..

Hvem vet før man gjør det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

I mine øyne burde alt som gror opp fra jorden da ink cannabis,sopp,opium,coca blader alt være lovlig av den simple grunn at ingen skal kontrollere ressurser som kommer fra jorda, alt som gror har en mening og et bruksområdet..Man kan gjerne regulerer det,skatte det osv, men ikke forby det..

Alt kommer jo per definisjon fra jorda. Det kommer bare an på hvor mye teknologi som kreves for å få resultatet man ønsker.

Lenke til kommentar

Det innlegget har i skrivende stund nesten 2400 (!) kommentarer. Jeg kan ikke huske å ha sett en sak i dagbladet som har engasjert i like stor grad før.

Ja, det engasjerer fordi å forby noe sånt som cannabis virker som en brist innpå menneskers rettigheter til kontroll over sitt liv for en del mennesker..Imens har andre et moral standpunkt der de mener det er riktig kontrollere mennesker sine rettigheter over sitt sinn gjennom lover, også finnes de som kan kalles ignorante med alt for lite kunnskap om cannabis, der myter ligger til bunn for deres rett ut hat imot planten..

Så har man de som tjener penger på forbudet, de er også en stor gruppe mennesker.

=2000talls kommentarer..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så med andre ord jeg kan henvise meg til en religion eller kultur der cannabis kan brukes og har blitt brukt i 1000vis av år så burde jeg få det lovlig ? Vi tillater jo omskjæring , vi tillater at folk selger halal og koscher kjøtt gjennom respekt for de sin kultur, da burde vel min kultur med cannabis bruk også respekteres ?

Jeg er forøvrig imot flere av tingene du mener her. Jeg synes vi tøyer strikken litt vel langt når det gjelder å respektere religion. Religion er for meg ingen gyldig grunn for hverken omskjæring av barn eller dyreplageri. Det jeg snakket om her var et svar til hvorfor alkohol er lovlig og ikke cannabis. Forøvrig er ikke legaliseringen av cannabis noe som opptatt meg personlig noe særlig, men jeg tror begge sider av denne saken overdriver argumentene litt når det gjelder skadlighet. Jeg er for frihet og ikke alt for mange lover og regler som regulerer folks personlige liv, men samtidig tror jeg at legalisering kan føre til at flere da kommer til å ha et forbruk som er bedre enn hva som er lurt. Akkurat som med alkohol, og sikkert mange av de samme menneskene.

Flertallet av Nordmenn hadde nok stemt ja for medisinsk bruk da også at pasienter kan gro et par planter selv, men som du sier nei til legalisering, men man skal ikke se bort ifra at Nordmenn hadde stemt ja for legalisering der regulering og skatt av varen blir med som eks når de ser at en slik regulering kan sørge for flere 100millioner til bedre skoler for barna osv eller fjerne par bomringer som så mange Nordmenn griner over..

Jeg tror per i dag at legalisering ikke ville fått flertall ved en folkeavstemning i Norge. Til det tror jeg det alt for mange voksne og eldre mennesker som er imot det. Dersom legaliseringen i USA viser seg å ha positive effekter, så kan det hende denne holdningen muligens endrer seg.

Lenke til kommentar

Alt kommer jo per definisjon fra jorda. Det kommer bare an på hvor mye teknologi som kreves for å få resultatet man ønsker.

Hvis du ikke skjønner hva jeg mener med fra jorda og vil kverulerer på det, så skal ikke jeg stoppe deg men ikke regn med noe tilsvar fra meg..

Jeg er forøvrig imot flere av tingene du mener her. Jeg synes vi tøyer strikken litt vel langt når det gjelder å respektere religion. Religion er for meg ingen gyldig grunn for hverken omskjæring av barn eller dyreplageri. Det jeg snakket om her var et svar til hvorfor alkohol er lovlig og ikke cannabis. Forøvrig er ikke legaliseringen av cannabis noe som opptatt meg personlig noe særlig, men jeg tror begge sider av denne saken overdriver argumentene litt når det gjelder skadlighet. Jeg er for frihet og ikke alt for mange lover og regler som regulerer folks personlige liv, men samtidig tror jeg at legalisering kan føre til at flere da kommer til å ha et forbruk som er bedre enn hva som er lurt. Akkurat som med alkohol, og sikkert mange av de samme menneskene.

Jeg tror per i dag at legalisering ikke ville fått flertall ved en folkeavstemning i Norge. Til det tror jeg det alt for mange voksne og eldre mennesker som er imot det. Dersom legaliseringen i USA viser seg å ha positive effekter, så kan det hende denne holdningen muligens endrer seg.

Jeg er imot at religion,kultur og tradisjon skal ha noe si på lover og regler selv..

Fornuft er hva som skal være det avgjørende når man skriver lover, og det er null fornuft i krigen mot narkotika det er bortkastet penger samt ressurser..

Du kan spekulere i om det hadde blitt lovlig eller ikke ved avstemming, første steget vil uansett bli å få det legalisert fullt ut som medisin noe det pr idag ikke er men vi er på vei med eks sativex spray samt bedrocan i Holland, og etter det kommer full legalisering med regulering av varen evnt full legalisering uten noe regulering av varen, det er bare et spørsmål om tid..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...