Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror alikevell at folk er like ansvarlig når det kommer til cannabisrus og bilkjøring som de er med alkohol. Det er iallefall min erfaring. Det vil alltid være folk som kjører i rusa tilstand samme om det er tester for det eller ikke. Ta legemiddler f. eks. det finnes ikke tester for det heller. Folk flest er ansvarlige mennesker som tenker på medmenneskers ve og vel.

Jeg vil også påstå at det er farligere å kjøre i alkoholpåvirket tilstand enn i cannabisrus. Problemet er bare hvor mange flere som kommer til å kjøre bil påvirket av cannabis ved en legalisering? Jeg tror nemlig at de aller fleste vil velge å kjøre etter en liten joint, fordi det ikke er like synlig som alkohol..

Lenke til kommentar

Jeg vil også påstå at det er farligere å kjøre i alkoholpåvirket tilstand enn i cannabisrus. Problemet er bare hvor mange flere som kommer til å kjøre bil påvirket av cannabis ved en legalisering? Jeg tror nemlig at de aller fleste vil velge å kjøre etter en liten joint, fordi det ikke er like synlig som alkohol..

De få forskinger som er gjort på dette sier at cannabis ikke er en fare i trafikken så lenge de som kjører ikke setter seg bak rattet rett etter inntatt cannabis som eks vente times tid er greit..Rusen er veldig kort, er ikke samme ettervirkning som med alkohol så kan ikke sammenlignes på noe som helst måte..

Ingen jeg kjenner som røyker daglig har vært i noe kræsj eller ulykke, de jeg kjenner som er liberale med alko skjer det hele tiden med..Nå har de ikke lappen lenger fleste av dem uansett, å godt er det..Verste jeg vet som motorsykkellist er rus påvirket mennesker i trafikken og mødre med barn i baksetet samt eldre folk i trafikken, de fikk meg til å slutte med mc kjøring på offentlig vei for 2 sesonger siden..

Endret av DaniNichi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du nevner areal, masse av dette er bi produkter av selve produksjon og papir er mulig ikke dyrt men når du tenker på alle trærene som må hugges ;)

Utvilsomt, men du kan ikke bare dyrke opp hemp-plantasjer overalt og tro at det går helt fint. Det er veldig mange paramtere å ta hensyn til.

Hovedpoenget mitt er at folk må slutte å si ting om cannabis som ikke stemmer med virkeligheten. Enten det er positivt eller negativt.

Det å være påvirka av cannabis under en biltur er mindre trafikkfarlig enn å ha to skrikeunger i baksetet.

Endret av Shrooms
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utvilsomt, men du kan ikke bare dyrke opp hemp-plantasjer overalt og tro at det går helt fint. Det er veldig mange paramtere å ta hensyn til.

Hovedpoenget mitt er at folk må slutte å si ting om cannabis som ikke stemmer med virkeligheten. Enten det er positivt eller negativt.

Det å være påvirka av cannabis under en biltur er mindre trafikkfarlig enn å ha to skrikeunger i baksetet.

jeg er 100% enig med deg at hemp ikke vil være noe mirakel plante som løser alt, men at en legalisering vil hjelpe på en del ting er det ikke noe tvil om, forkjempere uansett sak vil alltid overdrive litt.. :)

Lenke til kommentar

jeg er 100% enig med deg at hemp ikke vil være noe mirakel plante som løser alt, men at en legalisering vil hjelpe på en del ting er det ikke noe tvil om, forkjempere uansett sak vil alltid overdrive litt.. :)

Ja, men jeg mener bare at det har gått litt for langt og at hvis det blir for mye tvilsomt eller usannheter så skader det legaliseringskampanjen. Men ja, legaliser nå!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, flere studier som sier det samme. blant annet ble det gjort en undersøkelse i England der folk i forskjellig ruspåvirket tilstand kjørte bil. Det viste seg, kanskje ikke som en overraskelse for mange, at alkohol gjorde sjåføren betraktelig mer aggresiv på pedalen og overvurderte sine evner, mens personen som hadde røkt cannabis tok det rolig og fullførte løypen. Han holdt seg litt under fartsgrensen gjennom hele testen til motsetning av personen på alkohol.

Om det kommer til å bli flere som kjører etter å ha tatt seg en joint kan jeg ikke svare på. Jeg tror alikevell at de aller fleste kommer til å ta til seg informasjonen om virkningene til forskjellige stoffer, og anbefalinger, slik som det gjøres med alkohol. Fornuftig informasjonspolitikk vil hjelpe på de fleste. Jeg tror også at det er de samme personene som driter i alkohollovgivningen, samt kjører i hasj rus i dag som kommer til å gi blanke i det da også. Det ble mye "tro" og siden jeg ikke er kristen skal jeg slutte av her :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, flere studier som sier det samme. blant annet ble det gjort en undersøkelse i England der folk i forskjellig ruspåvirket tilstand kjørte bil. Det viste seg, kanskje ikke som en overraskelse for mange, at alkohol gjorde sjåføren betraktelig mer aggresiv på pedalen og overvurderte sine evner, mens personen som hadde røkt cannabis tok det rolig og fullførte løypen. Han holdt seg litt under fartsgrensen gjennom hele testen til motsetning av personen på alkohol.

Så da skal vi altså få en haug av personer som kjører under fartsgrensen på veier som allerede har for lav fartgrense? :wee: haha

Lenke til kommentar

Forbudet mot narkotika hører hjemme i samme divisjon som heksebrenning.

Nordmenn og Norge har ingenting å klage på når det gjelder andre lands lover (det være seg Iran, Belgia eller Japan), så lenge vi har forbudt narkotika her til lands. Selv om vi ikke steiner kvinner eller henger nærkiser, så gjør ikke det forbudet mindre tilbakestående av den grunn.

Ikke engang verdens beste debattant vil være i stand til å forsvare forbudet, med mindre han støtter fascismen.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Greier du ikke å takle fyrstikkene eller lighteren når du fyrer opp "jointen"? Du må passe deg som du ikke ender som en statue.

Syns du heksebrenning og personforfølgelse er morsomt?

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...