Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så du mener ikke et forbud mot fastfood, alkohol, tobakk, raffinert sukker, etc. er frihetsfrarøvelse?
Hva med å bruke ett litt mer presist begrep enn "enkelte skadelige stoffer"? Det er ufattelig mye som passer innenfor rammene av det uttrykket som ikke er ulovlig.

Dere skjønte hva jeg mente men er lov å være litt vanskelig også så klart. Når jeg snakker om farlige stoffer mener jeg så klart rusmidler, spesielt da tobakk, hasj/cannabis, heroin, lsd, etc.

 

Nevner ikke alkohol her for mange alkoholholdige drikker har positive helsevirkninger i moderate mengder men også fordi at kroppen ikke fårr varige skader på samme måte som andre narkotiske stoffer. Mange som sikkert vil være uenig her og jeg kan si det som det er, er faktisk ikke helt uenig med dem når man tenker hva alkohol gjør med mange norske hjem.

 

Dere snakker om frihet, ta egne valg også videre. Da sier jeg, snakk om å være EGOISTISKE. Tror dere en tidlig død eller langvarig sykdom eller avhengighet kun går ut over dere selv og ingen andre?

 

Når andre snakker om frihet legger de helt andre ting i begrepet. Å kunne gå fritt i gatene, å spise når du selv vil og er sulten, å kunne ytre dine meninger uten å risikere fengsel, etc. Så vær så snill og ikke bruk det ordet i denne diskusjonen igjen for det er rene misbruket.

 

Når det gjelder forbud av fastfood, raffinert sukker, etc så ser ikke jeg noe problem med dette enda siden det finnes sååå mye annet man kan spise som er sunnere alternativ. Da ville jeg heller gjøre det enklere for folk å ta de rette valgene nemlig å legge på avgifter slik at slike usunne produkter blir mindre atraktive. Det de får inn i avgifter burde de bruke til å subsidiere sunne matvarer som for eksempel frukt, grønnsaker, kjøtt og fisk ++

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Når jeg snakker om farlige stoffer mener jeg så klart rusmidler, spesielt da tobakk, hasj/cannabis, heroin, lsd, etc.

 

Nevner ikke alkohol her for mange alkoholholdige drikker har positive helsevirkninger i moderate mengder men også fordi at kroppen ikke fårr varige skader på samme måte som andre narkotiske stoffer.

Du har virkelig ikke gjrt hjemmeleksa di du eller?
Lenke til kommentar

Hvilken positive helsevirkninger har alkohol?

 

Marihuana har(nei, jeg sier ikke "kan", for dette er godt dokumentert) flere positive virkninger.

 

Jeg så nylig ett program med en ti år gammel gutt i Texas som på sytti tallet fikk foreskrevet dette pga daglige smertefulle oppkastanfall. Slik fikk han leve ett normalt liv i de to årene han hadde igjen å leve.

 

Dette er bare en av bruksområdene, og flere virkninger er godt dokumentert. Bruk Google og kikk i wiki.

 

En annen ting er jo at marihuana i motsetting til alkohol ikke er giftig nok til at man kan overdosere det. Det har ALDRI dødd noen av den årsak at de røyker. Det kan du også google/wiki. Lykke til.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
Hvilken positive helsevirkninger har alkohol?

 

Marihuana har(nei, jeg sier ikke "kan", for dette er godt dokumentert) flere positive virkninger.

Stemte for at man burde kunne bruke det i medisinsk sammenheng og det står jeg selvsagt for, kontrollerte former kalles det.

 

Når det gjelder positive virkninger av alkohol er det allment kjent at det i moderate mengder er med på å forebygge hjerte og karsykdommer.

Lenke til kommentar
Dere snakker om frihet, ta egne valg også videre. Da sier jeg, snakk om å være EGOISTISKE. Tror dere en tidlig død eller langvarig sykdom eller avhengighet kun går ut over dere selv og ingen andre?

 

Når andre snakker om frihet legger de helt andre ting i begrepet. Å kunne gå fritt i gatene, å spise når du selv vil og er sulten, å kunne ytre dine meninger uten å risikere fengsel, etc. Så vær så snill og ikke bruk det ordet i denne diskusjonen igjen for det er rene misbruket.

Helt utrolig.

Lenke til kommentar
Dere snakker om frihet, ta egne valg også videre. Da sier jeg, snakk om å være EGOISTISKE. Tror dere en tidlig død eller langvarig sykdom eller avhengighet kun går ut over dere selv og ingen andre?

 

Når andre snakker om frihet legger de helt andre ting i begrepet. Å kunne gå fritt i gatene, å spise når du selv vil og er sulten, å kunne ytre dine meninger uten å risikere fengsel, etc. Så vær så snill og ikke bruk det ordet i denne diskusjonen igjen for det er rene misbruket.

Helt utrolig.

Ja, ikke sant...

Lenke til kommentar
frihet f1 el. m1 (av I fri, fra lty) rett, mulighet til noe (uten tvang) bevegelsesf-, handlef-, religionsf-, valgf- / de fire f-er (etter eng.) talefrihet, religionsfrihet, frihet fra nød, frihet fra frykt; innenfor EU: fri bevegelse over landegrensene av varer, tjenester, kapital og personer / ha sin fulle f- / f- under

 

Og der stopper trollingen takk.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
Dere skjønte hva jeg mente men er lov å være litt vanskelig også så klart. Når jeg snakker om farlige stoffer mener jeg så klart rusmidler, spesielt da tobakk, hasj/cannabis, heroin, lsd, etc.

Hvilken skala er det du bruker når du sidestiller hasj og heroin? "Alle ulovlige rusmilder er like farlige"-skalaen?

 

Nevner ikke alkohol her for mange alkoholholdige drikker har positive helsevirkninger i moderate mengder men også fordi at kroppen ikke fårr varige skader på samme måte som andre narkotiske stoffer. Mange som sikkert vil være uenig her og jeg kan si det som det er, er faktisk ikke helt uenig med dem når man tenker hva alkohol gjør med mange norske hjem.

De positive effektene av alkohol (som bare virker når det inntas i moderate mengder) krymper ved siden av de negative. De negative effektene av hasj krymper forsåvidt også ved siden av alkohol.

 

Dere snakker om frihet, ta egne valg også videre. Da sier jeg, snakk om å være EGOISTISKE. Tror dere en tidlig død eller langvarig sykdom eller avhengighet kun går ut over dere selv og ingen andre?

Nei, men hva har langvarige sykdommer med cannabis å gjøre og tror du virkelig at de negative ringvirkningene utslettes bare fordi et stoff er kriminalisert?

 

Når andre snakker om frihet legger de helt andre ting i begrepet. Å kunne gå fritt i gatene, å spise når du selv vil og er sulten, å kunne ytre dine meninger uten å risikere fengsel, etc. Så vær så snill og ikke bruk det ordet i denne diskusjonen igjen for det er rene misbruket.

Og noen vil røyke hva de vil uten å risikere fengsel.

Endret av Rodion Raskolnikov
Lenke til kommentar
Det du snakker om nå er menneskeretter, ikke frihet fra å leve livet i detalj etter yrkespolitikere.

Man kan definere frihet som man vil egentlig, men du må vel nesten være enig at når noen kaller det frihetsberøvelse å ikke få lov til å røyke hasj/marihuana/cannabis så er det å dra definisjonen litt langt.

 

Spesielt når det kommer kommentarer som....

Fordi vi ønsker å definere våre egne liv....
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og noen vil røyke hva de vil uten å risikere fengsel.

Noen vil kjøre så fort de vil, noen vil skyte andre mennesker, noen vil fyllekjøre, noen vil...

 

Derfor har vi lover og regler og det er fordi vi har disse at vi faktisk bor i ett fritt land, tro det eller ei.

Endret av Zatuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sidestiller du å sitte i en sofa og røyke hasj med å fyllekjøre? Du er galere enn jeg trodde.

 

Nøkkelordet er om de er til plage til til andre mennesker eller ei. Svaret er nei.

Ja, huff jeg er gal.... ellers er det bare du som konkluderer akkurat som du vil.

 

Saken er bare at jeg følger loven og respekterer den uansett hva den måtte si. Hvis jeg skulle bryte den på noen som helst måte sitter jeg ikke og rettferdigjør det overfor meg selv eller i ett forum overfor andre.

 

Ja, huff.... jeg må være gal!!

Endret av Zatuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...