Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke rart at noen hevder at Hasj er skadelig! Aner jo faen meg ikke hvor mye dritt som blir putta ned i mange av platene bare for å fylle på et par gram. Det å røyke brunt er som å gamble av og til..

 

Hva er det de putter i hasjen da?

Hva som helst for å få opp vekta litt. Har du aldri kommet over dårlig brunt før? Legg merke til at jeg sa PLATENE ikke PLANTENE.

 

Jo, jeg har det. Men aldri noe som består av gummi osv. Kanel har jeg vært borti, men er lenge si.

Tror man er skikkelig uheldig viss man kommer borti noe brunt som inneholder noe farlig.

Så tror du overdramatiserer litt, viss du ikke kommer med noe konkret.

Har vært borti gummismaken.. Var ikke god følelse.. riktig nok visste jeg ikke helt hvem det var fra. Har en regel om det blir noe så blir det Grønt

Lenke til kommentar
Nei. Derimot, når jeg blir sjuk på mine gamle dager, that's right, alle blir sjuk når de blir gammel, skal jeg vurdere å røyke.

Når man først er gammel og skrøpelig kan man like gjerne dra'n helt ut. Da kan man jo kjøre på med tyngre stoffer. Noe må man jo fylle monotone hverdager på gamlehjemmet med, og hvis ting går til helvete er det uansett ikke så farlig.

 

Hasj og marihuana er forøvrig overhodet ikke farlig nok til at jeg ville ha satt opp dette som noe jeg vil vente med å prøve hvis lysten er til stede, men tydeligvis har andre forskjellige prioriteringer.

Lenke til kommentar
Hvordan mekker man gummihasj da? Det lurer jeg på.

Det bør jo "i teorien" være enkelt å oppdage gummi når man varmer den opp.

Bare sa at jeg fikk gummi smak i kjeften. Men om du WaterMarked kan gå god for at all Brunt som kommer til Norge er 100% Sunt og bare rent så er jo det flott!

 

Jeg er verken en scam-artist og gror ikke så hva og hvordan ting kan bli blanda ut vet ikke jeg ;) Men det at Rus generelt blir blandet ut er jo faktisk ikke en myte..

 

Hva om vi spleiser på en litt Sketchy plate med brunt og leverer det til Kripos sammen så får vi begge svar? :)

Lenke til kommentar
Det var da negativt fra deg da. Forhåpentligvis får vi noen med mer respekt for fritt valg i regjering innen den tid.

Er ikke mer mot Cannabis enn vanlig tobakk egentlig.

 

Det jeg er i mot er de aller fleste som faktisk begynner og røyke og prøver hasj/cannabis er mindreårige. Da er det bedre å ikke la de få valget i det hele tatt enn at de tar feil valg og betaler penger for å ødelegge helsen sin.

 

Det mange samfunn legger til rette for er en livstidsdom de ikke kommer ut av for ett valg de har tatt som barn. Det koster penger for brukeren, det forkorter liv, det gir dårligere livskvalitet på grunn av redusert helse, det koster staten penger.

 

Hvorfor skulle vi da egentlig legalisere noe helseskadelig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
særlig at dem banner tobakk. Hadde vært et helseløft uten videre, men det blir som å bænne joggesko. Veldig mange bruker det.

Helt enig men staten er på god vei, de har jo vedtatt lover som mange har protestert mot, hører INGEN rope nå.

 

Så lenge de tar det stegvis med gode mellomrom mellom vedtakene blir det til slutt mindre og mindre folk som røyker og protestene tar av akkurat som antall røykere.

Lenke til kommentar
å blande ut hasj med piss er utrolig. skal ikke blandes med annet enn tobakk!

gummi og glass i hasjen... som om det ikke er farlig fra før ffs!

Nå har det jo seg slik at det er relativt ufarlig fra før (selv blandet med tobakk pga. cannabis helsefremmende stoffer).

 

 

Er ikke mer mot Cannabis enn vanlig tobakk egentlig.

Du sier det som om du mener at cannabis er verre enn tobakk...

 

Det jeg er i mot er de aller fleste som faktisk begynner og røyke og prøver hasj/cannabis er mindreårige. Da er det bedre å ikke la de få valget i det hele tatt enn at de tar feil valg og betaler penger for å ødelegge helsen sin.

Da er de siste vi trenger et forbud. En langer bryr seg ikke om alder, men en butikkeier gjør så få stoffet inn i butikkene og dermed vekk fra gaten.

 

Det mange samfunn legger til rette for er en livstidsdom de ikke kommer ut av for ett valg de har tatt som barn. Det koster penger for brukeren, det forkorter liv, det gir dårligere livskvalitet på grunn av redusert helse, det koster staten penger.

Hasj? :roll:

 

Hvorfor skulle vi da egentlig legalisere noe helseskadelig?

Fordi folk burde få frihet til å skade seg selv om de ønsker, spesielt når skaden er minimal til ingenting.

 

 

særlig at dem banner tobakk. Hadde vært et helseløft uten videre, men det blir som å bænne joggesko. Veldig mange bruker det.

Vi kan jo banne alkohol, usunn mat, etc. også når vi først er i gang...

 

 

Så lenge de tar det stegvis med gode mellomrom mellom vedtakene blir det til slutt mindre og mindre folk som røyker og protestene tar av akkurat som antall røykere.

Der har du fremgangsmåten for å fjerne folks friheter, en etter en. Ikke klag når noe du liker blir forbudt.

 

 

Fordi vi ønsker å definere våre egne liv og ikke la staten gjøre det. Eller I det minste gjør ikke jeg det.

:thumbup: Lurte nesten på hvor alt vettet i denne tråden ble av.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle vi da egentlig legalisere noe helseskadelig?

 

Grunnen til dette er ironisk nok for å redusere det totale skadeomfavnet forårsaket av stoffet illegalitet.

 

En legalisering vil redusere tilgangen til de mest utsatte gruppene (les:de mindreårige). Det vil også gi mulighet for kvalitets sikring av produktene, slik at innblanding av "piss" vil være ikke-eksisterende. Dette vil i sin tur redusere skadeomfanget knyttet til bruk av stoffet. Det vil også trolig medføre i en reduksjon i alkoholkonsumet siden stoffet er mer et substitutt enn et supliment.

 

I tillegg til disse folkehelsemessige grunnene vil en legalisering redusere ganske mange utgiftsposter til samfunnet. Disse vil reduksjonene vil være vesentlig høyere enn ekstrakostnaden legaliseringen koster.

Lenke til kommentar

Er kanskje litt offtopic, men Tobakk kommer aldri til å bli bannet. Når det er en så stor milliard industri. Er alt for mange som får penger i lomma pga Tobakk.

 

Samme gjelder Fossile drivstoff, det er mange løsninger som kan forhindre "klimakrisen" men er ikke snakk om at Bensin og Diesel forsvinner med det første.

Lenke til kommentar
Fordi vi ønsker å definere våre egne liv og ikke la staten gjøre det. Eller I det minste gjør ikke jeg det.

 

Der har du fremgangsmåten for å fjerne folks friheter, en etter en. Ikke klag når noe du liker blir forbudt.

Å begynne å snakke om at man tar fra folk frihet fordi man forbyr enkelte skadelige stoffer er jo bare tullprat etter min mening, som å rope ulv.

 

Man kjøper hva man vil med sine egne penger, man tar den jobben man vil, man reiser hvor man vil, man sier hva man vil. Eneste grunnen til at enkelte ting faktisk må forbys er at visse folk faktisk må beskyttes mot seg selv.

 

Definere egne liv, fjerne folks frihet fordi man forbyr skadelige stoffer... LOL :!:

 

De som bruker slike argument vet ikke hva de snakker om og har tydeligvis ikke sett hva frihet EGENTLIG betyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...