Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke så lett å forstå noe av det han mener, han eier ikke sunn fornuft.

Vet. Nå er han vel litt snurt (småfornærmet / furt) siden jeg påpekte tidligere i dag i en helt annen tråd, at jeg hadde tatt ham i løgn, og sånt tidligere... Så da ignorerer han absolutt alt det jeg sier... Akkurat som en unge som stikker fingrene i ørene og skriker: "lalalalalaaaaaaalalalala"

 

(Han er selv en jævel på å sitte å kritisere folk, og deres politiske orientering; men dersom han blir utsatt for dette selv, nei se da blir han jaggu meg øm og sår du... Da vil han ikke skrive mer... Og verken unnskyldning på PM eller noe annet vil fungere, skriver han... (...)) :p

Endret av turbonello
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du har åpenbart ikke lest mine innlegg tidligere i denne tråden:

  1. Det er vel ikke overraskende at en anarkist mener at alle må fritt kunne få kjøpe alt man ønsker i det kvantum man selv ønsker. Økonomiske anarkister er langt farligere enn ekstreme markedsliberalister. Heldigvis er det få av dere.
  2. Jeg har aldri vært i mot bruk av medisiner under faglig utskriving og resept om det trengs. Jeg har ingen mening om hvilke stoffer som skal være i ulike medisiner.
  3. Så din aggressive argumentasjon er uten fundament. Sett deg inn i en sak før du lirer av deg ditt anarkistiske vrøvl.
  4. Som nevnt bestemmer jeg selv hvor lenge jeg gidder diskutere med deg.

 

Spiller ingen rolle om jeg er anarkist eller ikke, dagens politikk ødelegger mennesker som ikke trenger å bli ødelagt.

 

Og hvis du som person mener at vi ikke bør ta et steg mot avkriminalisering og legalisering, så støtter du dagens ordning. Som da er forbudspolitikken. Dette er ditt ansvar. Her spiller det heller ingen rolle om jeg er anarkist.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Den døden vi tåler så inderlig vel

Vi har fått til noe fantastisk i kampen mot trafikkdøden. Det viste seg at det var penger og politikk som skulle til. Kampen mot narkotikadøden, utkjempet med forbud og fengsel, taper vi.

 

Presset kommer ikke fra gamle knarkere eller ekstreme liberalister. I oktober i fjor la en britisk kommisjon, bestående av noen landets beste forskere på området, flere av landets ledende politisjefer, spesialister på helseøkonomi og en tidligere leder av The Royal Society of Medicine, ikke akkurat redaksjonen i Gateavisa, fram en innstilling som i store trekk sa det samme som den globale kommisjonen: Avkriminaliser personlig bruk og besittelse og revurder straffebestemmelsene, det finnes ingen bevis for at stadig lengre fengselsstraffer påvirker tilbudet av narkotika.

 

http://www.aftenblad...el-3115339.html

 

 

Politi og narkotika – hva nå?

Narkotikamisbruk er et sosialt problem og det er et helseproblem. Å tenke på det som utelukkende et strafferettslig problem er skadelig for samfunnet, skriver professor ved Politihøgskolen Paul Larsson.

 

http://www.nrk.no/ytring/politi-og-narkotika-_-hva-na_-1.10892609

Endret av WaterMarked
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Morsomt at en professor skriver det, når kgun mener at alle professorer er imot dette og har hans mening :tease:

 

Jeg synes politiet burde stå mer fram om dette, da politikere og partier ikke tør fordi de ikke vil bli upopulære. Politiet er også "der ute" og ser hva som skjer, sammen med organisasjoner og ambullansepersonell.

 

 

 

Han her synes det var feil å jobbe mot problemet ved å anholde mennesker. Han mener det er mot sin hensikt da en straffeforfølgelse kan ødelegge mer enn selve stoffet

 

 

De fleste jeg har møtt som er ute blandt folk og har med f.eks tyngre rusmisbrukere å gjøre(alt fra røde kors og diverse organisasjoner til ambullansepersonell og politi) har selvfølgelig forskjellige meninger. Men, en rød tråd blandt alle (som jeg har spurt) er at de sier at dagens system ikke fungerer.

 

Det er for jævlig at politikere ikke skal høre på folk med erfaring. Virker som om de kan alt og har opplevd alt på stortinget. Dette gjelder jo ikke bare i ruspolitikken. Men, det handler nok om popularitet mer enn noe annet for å komme seg til toppen på stortinget. De er jo tross alt mennesker med ambisjoner, og ville det ikke vært teit å ødelegge drømmen sin ved å si hva man mener? :p

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Morsomt at en professor skriver det, når kgun mener at alle professorer er imot dette og har hans mening :tease:

 

1. Er du sikker på at alle fagfelt er like god på metoder som økonomer?

2. Jeg har hjulpet professorer med metoder. Statistiske metoder, økonometri er mitt fordypningsfag i økonomi.

3. I tillegg har jeg et hovedfagsemne i Bayesiansk statistikk på matnat på UIO. (Nå venter jeg et svar om stråmenn, ad ... etc).

 

Identifikasjonsproblemet er velkjent for økonomer og burde interessere vitenskapsmenn fra andre fagfelt. Hvilken sammenheng eller relasjon er det man har identifisert i den aktuelle analysen? Dette er en dyptliggende problemstilling.

 

Eksempel. Tilbud og etterspørsel og pris og kvantum.

 

Man har en rekke priskvantumsobservasjoner og mener å ha identifisert og estimert en etterspørselsrelasjon. Men tilbudet avhenger også av pris, så man kan like godt ha identifisert en tilbudsrelasjon. Mest sannsynlig har man estimert en bastard eller blandet relasjon. For å idenifisere en etterspørsels og / eller en tilbudsrelasjon trenger man ytterligere informasjon for eksempel flere forklaringsvariable enn pris kvantum. Dersom dette var vanskelig, så er dette bare toppen av isfjellet når det gjelder identifikasjon av statistiske sammenhenger. Og enda dypere likker testing av årsaksforhold. Jeg hadde ventet litt mer ydmykeht fra noen av dere.

 

Er det mulig å lage en popup på når det er noe fundamentalt nytt i denne tråden og når noen svarer meg uten å sitere, slik at jeg kan vite at jeg er nevnt i denne tråden?

 

Jeg får nemlig som sikkert alle vet en melding når noen har svart meg via sitering, men ikke når noen kun refererer til mitt navn uten sitering.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

Er økonomer de eneste professorene du hører på når det gjelder dette temaet? Er ikke en professor i kriminologi den rette til å uttale seg i dette tilfellet?

I hvilken grad har du hjulpet professorer med forskningen på rus? De må jo ha andre metoder da det er mennesker og stoff de forsker på, ikke tall.

 

 

Føler du det du har av bakgrunn og erfaring er direkte overførbart til narkotikapolitikken? I hvilken grad? Økonomisk?

 

 

Det kommer stort sett ikke opp noe uten sitering nei. Men, det virker jo som om du følger med uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det kommer stort sett ikke opp noe uten sitering nei. Men, det virker jo som om du følger med uansett.

 

Nei det gjør jeg ikke alltid. Dette var faktisk et unntak.

 

Jeg nevnte idenifikasjonsproblemet og tilbud og etterspørsel som eksempel Økonomisk teori er høyst aktuelt på

  1. Markedet for lovlige medisiner.
  2. Markedet for ulovlige medisiner som smugles til Norge, ikke minst via internet.
  3. Det ulovlige narkotika markedet.

Ja, jeg tviler på de metodene som brukes i mange andre fag. Jeg har skrevet mer om dette tidligerei tråden? Kan du ikke lese det og eventuelt tilbakevise det jeg skriver før du spør? Dersom du leste det jeg skrev om metoder tidligere i tråden, ber jeg deg lese om igjen.

 

Jeg ser at de moderne kvakksalvere - kopi kattene som ikke greier å argumentere selv, men overlater sin kredibilitet til mer eller mindre kvalitetssikrede internet siter ved å lenke til tvilsomme artikler og videoer.

 

Jeg sier ikke at den artiklen du lenker til ikke er pålitelig, men jeg kunne svart med lenker til artikler og rapporter som sier det motsatte. Der er nok av lenker til begge syn i denne tråden.

 

Ettersom dette er et DLF og liberalist / anarkist dominert forum er det ikke rart at noen er desperate etter å holde liv i denne monster tråden med lite nytt. DLF er som kjent narko partiet i Norge.

 

Min nestsiste inntreden i denne tråden starter her:

 

http://www.diskusjon...post&p=19967622 (side 354)

 

med dette utsagnet:

 

Så vidt jeg vet er det ett norsk parti som vil legalisere narkotiske stoffer, nemlig det liberale folkepartiet.

 

Trådte jeg noen DLFere og liberalister på tærne, på grunn av den personlige hetsingen som nå to ganger er stoppet av en administrator?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...