Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Ja, når du bryter norsk lov så er du ikke annet enn en simpel gjerningsmann og forbryter. Offer er de/vi som må betale for dine ugjerninger (les; de unge mennesker som tror det er tøft og som med dette utgangspunkt begynner med narkotika, politi og rettsomkostninger hvis det er snakk om ulovlig bruk og innføring av narkotika). Så tenk neste gang dere sitter med hasjen, at dere er indirekte med på å finansiere kriminelle narkotikabaroner og annet pakk!

Å bruke lovsystemet vårt til å begrense folk sin frihet selv om de ikke gjør andre noe vondt, synes jeg er helt ufordragelig. At noen røyker/har røykt cannabis betyr ikke at de nødvendigvis har gjort noen noe vondt.

Jeg hadde et langt svar klart, men jeg vil heller anbefale deg å se disse videoene:

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

Det er verdt en halvtime av livet ditt selv om videoene kanskje ikke er helt enige med noen av dine overbevisninger.

Endret av Joystick211
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å bruke lovsystemet vårt til å begrense folk sin frihet selv om de ikke gjør andre noe vondt, synes jeg er helt ufordragelig. At noen røyker/har røykt cannabis betyr ikke at de nødvendigvis har gjort noen noe vondt.

Det var ikke ett dårlig første innlegg du hadde der. Jeg er helt enig med deg.

Kunne aldri tenkt meg å bruke cannabis selv, men synes det er viktig av prinsipp at mennesker får velge selv.

Når man så vet hvor mye av skattebetalernes penger som politi og rettsvesen kaster bort på den gjeldende lovgivningen, hvordan det forer store kriminelle nettverk med den vold og annen kriminalitet som medfører, er det ikke vanskelig å være for en full legalisering av cannabis.

Lenke til kommentar
Har det blitt utført seriøs forskning på cannabis sånn at vi vet hvordan det påvirker leveren, hjernen og så videre?

Masse, selv om det er kun en brøkdel som kommer opp i norsk media. Ta en titt på wikipediasiden om canabis, hvor det linkes til en del.

Lenke til kommentar

Er ikke rart at noen hevder at Hasj er skadelig! Aner jo faen meg ikke hvor mye dritt som blir putta ned i mange av platene bare for å fylle på et par gram. Det å røyke brunt er som å gamble av og til..

Men hadde staten tatt tak i denne pengepotten og gitt oss kvalitet for pengene da hadde alle fått no ut av det. Bønder hadde fått nye jobber, hadde vært så utrolig mange nye jobber og yrker som blir åpnet. Blir kanskje mer fred på gata på lørdagskveldene. Hvem vet kanskje Heroin misbruker tallet synker. Hamp industrien kunne blomstra for papir, tekstiler, biodiesel osv osv.

Er jo helt sinnsykt hvor mye penger som blir brukt på å bekjempe Narkoligaen. For å ikke nevne hvor mye disse bakmennene tjener på at det er "ulovlig".

Nok en hjernepromp rundt legalisering..

Lenke til kommentar
Er ikke rart at noen hevder at Hasj er skadelig! Aner jo faen meg ikke hvor mye dritt som blir putta ned i mange av platene bare for å fylle på et par gram. Det å røyke brunt er som å gamble av og til..

Hva er det de putter i hasjen da?

Hva som helst for å få opp vekta litt. Har du aldri kommet over dårlig brunt før? Legg merke til at jeg sa PLATENE ikke PLANTENE.

Endret av Vidar Busk
Lenke til kommentar

Hva er det de putter i hasjen da?

Hva som helst for å få opp vekta litt. Har du aldri kommet over dårlig brunt før? Legg merke til at jeg sa PLATENE ikke PLANTENE.

Jo, jeg har det. Men aldri noe som består av gummi osv. Kanel har jeg vært borti, men er lenge si.

Tror man er skikkelig uheldig viss man kommer borti noe brunt som inneholder noe farlig.

Så tror du overdramatiserer litt, viss du ikke kommer med noe konkret.

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar
Så kripos har beslaglagt all hasjen i norge?

I think not.

Man trenger ikke teste all hasjen for å kunne si noe om kvaliteten av hasjen som en helhet. Man kan med svært høy sikkerhet kunne si noe om helheten basert på stikkprøver.

Sannsynligheten for at politiet tilfeldigvis ikke har beslaglagt narko med "dritt" i er også svært liten siden beslag av akkurat denne typen narkotika, om hadde mistanke om at slik narkotika var i omløp, vil, av opplagte folkehelsemessige grunner, få høyere prioritert enn beslag av annen narkotika.

Lenke til kommentar
Man trenger ikke teste all hasjen for å kunne si noe om kvaliteten av hasjen som en helhet. Man kan med svært høy sikkerhet kunne si noe om helheten basert på stikkprøver.

Det er sant.

Men det har ivvertfall ikke noe nytt at folk blander ut marijuhana med glasspartikler for å øke vekten. Har selv vert borti å fått mari med glasspartikler i.

Lenke til kommentar

Har hørt om "glasspot" men trodde ikke de var så utbredt i norge, enda.

Er det ikke i England og spesielt Frankrike det er mye pot som er blande med glassfiber og dritt?

Tryggeste er å dyrke selv, viss man ser bort ifra risikoen å bli tatt.

Man vet hva man får, man kan velge den planten med egenskapene man ønsker og det er billigere. Fordelene med å dyrke selv er enorme, men som sagt. Det er ulovlig.

Lenke til kommentar

Ironi? l4r5. :)

Så tenk neste gang dere sitter med hasjen, at dere er indirekte med på å finansiere kriminelle narkotikabaroner og annet pakk!

Tror ikke dette bilde stemmer helt med virkeligheten, narko er det ekstremt mye penger i, 7-10 % av verdensøkonomien er drug money.

Jo høyere man kommer opp på pyramiden så blir jeg ikke overrasket over at en del personer som blir ansett som viktige eller har makt er involvert. Personer som man ikke forbinder med slikt.

Narkotika industrien er mer sammensatt enn det blir fremstilt generelt sett.

Og det er mye penger i forbud på mange måter, det er dyrt. Ser jo hvor store summer man bruker nå til dags på war on drugs, ikke minst hvor mye har blitt brukt si forbudet ble innført.

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...