Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Også har du alle andre fantastiske ting du kan gjøre med planten. Alt i fra syke folk som trenger behandling, papirproduksjon og litt rekreasjon i helgene uten å risikere straffeforfølging.

Sant, tenkte ikke så mye på dem - da jeg av prinsipp egentlig er mot cannabis, men det er i stor grad grunnet at det er ulovlig og hvem som da tjener penger på det. I lovlige kontrollerte former kunne utfslle blitt et helt annet. Det er som med alkohol - hadde det blitt oppfunnet idag kunne du banne på at 9/10 styresmakter hadde nedlagt forbud mot bruken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Du slutter tydelighvis der du selv vil. Og så skal du lære opp alle oss "DLF-ere".

 

Ja og nå er jeg svært opptattt med dette:

The web is on the tablet and everything is in the cloud.

 

Dere får kose dere med deres jointer, blås og annen rus. Bli bare ikke like dum som Siv Jensen så det ryker av dere. Det markedsliberalistiske partiet er vel det første som programfester å legalisere cannabis av dagens stortingspartier. De er jo kjent for å snu kappen etter vinden: Mange her inne er jo for å ta seg en blås og da kan vi vel ende opp med at vinden blåser i en retning det er hensiktsmessig å snu kappen etter. Det er for såvidt greit at jeg er oppmerksom på at når jeg ser en narko ruset person på byen med svømmende øyne, ustø gange og snøvlete tale, så kan jeg godt ha prøvd å snakke fornuft til vedkommende her inne på forumet.

 

Mener du at det er du som skal bestemme når jeg forlater denne tråden?

 

Flytt til Sveits ja. Jeg har faktisk stor interesse for Sveits og har veldig lyst til å prøve. Jeg drar ikke til land bare for å ta meg en joint. Det kan jeg gjøre hjemme i min egen stue. sveitserne er stolte av landet sitt.

 

Jeg lever best i nærheten av salt vann og med muligheter for saltvanns fiske. Jeg ruser meg heller på en tur med sjøørretstang eller dypvannsfiske på vestlandet fremfor å ruse meg på dop. Jeg ønsker deg all lykke til i Sveits.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg lever best i nærheten av salt vann og med muligheter for saltvanns fiske. Jeg ruser meg heller på en tur med sjøørretstang eller dypvannsfiske på vestlandet fremfor å ruse meg på dop. Jeg ønsker deg all lykke til i Sveits.

 

 

Det er jo moro det. Jeg er oppvokst 50m fra oslofjorden med båtliv og har drevet med seiling, men foretrekker fjellturer og ferskvann. Så for min del er ikke Sveits så ille selv om man fint kan gjøre dette i Norge.

Men, tenk hvis noen skulle bestemme over din form for "rus". Plutselig finner noen ut at det er farlig å fiske og det blir forbudt. Eller andre ting du nyter i livet ditt. Og så tenker du; "Ingen tar skade av dette. Kanskje en og annen drukner, men hvor mange er det i forhold til hvor mange som fisker"

Skal man ta fra folk dette fordi det er farlig for noen? Noen er uforsiktige og gjør ting på kanten. Men, min mening er at dette skjer hele tiden. Tenk deg å kutte ut færder-seilasen fordi det har skjedd noen drukningsulykker. Eller hva med å gjøre det forbudt å sykle. Barn kan jo falle og skade seg!

 

Noen foretrekker å ruse seg på midler. Sånn som ganske mange foretrekker å ruse seg på alkohol i helgene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvorfor mener du at du har en rett til å bestemme hva fredelige mennesker gjør med sitt liv?

 

Om du frivillig hadde hoppet uti en elv og holdt på å drukne, ville jeg prøvd å redde deg. Merk deg at det bare er døde fisker som renner med strømmen. Du minner mer og mer om en død fisk med ditt gnål om absolutt frihet. Vent ikke ytterligere kommentar (som du heller ikke fikk i den tråden).

 

@hfthomas

 

Det er farlig å leve og ingen har så langt kommet levende fra det. Å sette positive ting opp mot ting vi vet er negative, viser bare at det er på tide å avslutte denne leken med ord som kun tar tid. Det er som å sitte i en gyngestol, man har mye å gjøre, men man kommer ikke av flekken.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Tobakk og cannabis er vel to forskjellige ting, er det ikke...? Å nedlegge forbud mot alt mulig er jo bare idiotisk - går fra å bli et åpent demokrati til å bli et forbudssamfunn. Tidligere røyket og snust - nå sluttet - men dersom jeg ønsker å bruke tobakk burde jeg få lov. Eneste positive med nye utredningen er å gjøre det vanskeligere for unge å begynne. At man ikke skal få ta en røyk utenfor sykehuset, på bussholdeplassen, ved skoler eller utenfor bibliotek er jo bare tragikomisk. Og nå skal det bli ulovlig med snus/røyk i skolen også. Dette er vel egentlig en annen debatt - men du skom tok den inn her...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hva bygger du det på?

 

Statistikk, erfaringer dem har bygget opp.

 

Man kan og se på portigal og sveits.

 

Kan du legge ut kilder som viser til at politikken vi kjører er bedre?

 

Kilde?

 

F.eks

http://www.dinside.n...ee-shops-lenger

http://www.abcnyhete...ne-hasjturister

 

Om jeg ikke har svart på ting du har kommentert tideligere er det fordi:

- Jeg har svart på det i sammenheng med andre svar.

- Ikke synes det er viktig å svare på det.

- Det er formulert i en tendensiøs eller useriøst kontekst.

Så da får du finne frem hvor du vurderer deg selv ignorert, så skal jeg svare om jeg mener det er viktig. Fortsatt taushet tyder på de motsatte.

 

Ser du virkelig ingen positive sider ved og legalisere cannabis, ser du ingen negative konsekvenser med og kjøre samme politikk som i dag?

 

- Tror ikke du har svart på det?

- Hvorfor ikke?

- Å ja?

 

 

 

 

 

Vis innleggWaterMarked skrev 2. desember 2012 - 14:57:

Det forhindrer ikke smugling, men du kan ikke benekte at viss man hadde kjørt samme linje som man gjør med narkotika ville situasjonen blitt mye værre. Både sosiale og økonomiske problemer ville eskalert.

At det er en lovlig vare gjør det mye lettere og begrense problemene relatert med alkohol.

 

Din eneste respons var hm.

 

 

Så da får du finne frem hvor du vurderer deg selv ignorert, så skal jeg svare om jeg mener det er viktig. Fortsatt taushet tyder på de motsatte.

 

Jeg mener bare at det er tull komme med samme argumenter flere ganger, overse svar pga de ikke tilfredstiller deg..

Samtidig har du kommet med innlegg om narkopartiet. fjortiss etc.

Endret av WaterMarked
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kom med noe nytt.

 

Jeg venter fortsatt på svar

 

Vil ha bevilling for å selge tobakk.

 

fra psykologen i denne tråden.

 

vil du forby usunn mat som tar livet av langt flere mennesker en narkotika ? man blir faktisk avhengige av usunn mat, bilde som et eks..Man kan også diskutere om usunn mat koster samfunnet langt mer penger en hva narkotika gjør, men har ikke noe kilder på det noen har sikkert noe oversikt..Pointe er at 1971 propaganda fylte hodet ditt der cannabis er den store djevelen hører ikke hjemme i et sivilisert samfunn der man respekter sine medmennesker, cannabis er medisin for mange og er til hjelp ikke motsatt.

 

enhancedbuzz25476135299.jpg

Endret av DaniNichi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om du frivillig hadde hoppet uti en elv og holdt på å drukne, ville jeg prøvd å redde deg. Merk deg at det bare er døde fisker som renner med strømmen. Du minner mer og mer om en død fisk med ditt gnål om absolutt frihet. Vent ikke ytterligere kommentar (som du heller ikke fikk i den tråden).

 

Jeg merker meg at du fortsatt unngår å svare på spørsmålet.

 

For å plukke opp ditt forsøk på å få oppmerksomheten bort fra mitt spørsmål: Ville du kidnappet og stjålet fra folk som holder på å drukne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De tallene der er vel ganske klare: Marijuana dreper færre mennesker pr. år, uansett år, enn lynnedslag, kjøkkenulykker, superdupermega-aids og ikke minst hamburgere.

 

Likevel er det farlig å legalisere dette, fordi det kan gjøre deg "sløv og uinspirert". Akkurat som ALT annet som finnes av ting og tang i omtrent hele verden i dag. Bortsett fra at det meste annet er mer dødelig enn marijuana. Fordi marijuana ikke er dødelig i konsumerbare doser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De tallene der er vel ganske klare: Marijuana dreper færre mennesker pr. år, uansett år, enn lynnedslag, kjøkkenulykker, superdupermega-aids og ikke minst hamburgere.

 

Likevel er det farlig å legalisere dette, fordi det kan gjøre deg "sløv og uinspirert". Akkurat som ALT annet som finnes av ting og tang i omtrent hele verden i dag. Bortsett fra at det meste annet er mer dødelig enn marijuana. Fordi marijuana ikke er dødelig i konsumerbare doser.

skal man forby noe som gjør mennesker sløve og uinspirerte så burde man begynt med NAV :p

Endret av DaniNichi
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om du frivillig hadde hoppet uti en elv og holdt på å drukne, ville jeg prøvd å redde deg. Merk deg at det bare er døde fisker som renner med strømmen. Du minner mer og mer om en død fisk med ditt gnål om absolutt frihet. Vent ikke ytterligere kommentar (som du heller ikke fikk i den tråden).

Nå spør jeg deg Kgun. Du sier du ville reddet en som holdt på å drunkne etter han hadde hoppet.

Drukne etter hoppet kan sammenliknes med en som har satt en overdose på et rusmiddel.(altså en som ikke har peil hvordan han skal håndere det).

 

Selve hoppet sammenliknes da han akkuratt tok overdosen.

Nå Kgun ville du hindret han å hoppe siden han var en uerfaren hopper?

 

Hvis Ja..

 

Litt senere etter du har reddet den første personen. Så kommer en proff klippehopper. Han har tenkt å hoppe han også og han kan sakene sine. Ville du stoppet han i å hoppe? Reddet han hvis det gikk galt?

 

Kort sagt ville du hindre en som vet hvordan man bruker et rusmiddel forsvarlig i å bruke kun fordi du har sett enn annen som ikke håndterte det korrekt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...