Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Jeg fortsetter gjerne i denne:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1466830

 

tråden.

 

Den er litt mer interessant.

 

Man er nemlig langt fra at dette blir politisk mulig i overskuelig fremtid her i landet.

 

Greier man å holde DLF under streken, er det en god garanti for at cannabis aldri legaliseres her til lands.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fortsetter gjerne i denne:

 

http://www.diskusjon...owtopic=1466830

 

tråden.

 

Den er litt mer interessant.

 

Man er nemlig langt fra at dette blir politisk mulig i overskuelig fremtid her i landet.

 

Greier man å holde DLF under streken, er det en god garanti for at cannabis aldri legaliseres her til lands.

Basert på oppsluttingen til DLF på eks Facebook er 80% i denne tråden som har stemt ja IKKE DLF'er , dessverre for deg våkner mennesker ifra all idioti politikken dine likemenn har ført de siste 50årene pluss og de som våkner er i AP,SV,SP,FRP,V,H,ETC ETC..

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jada, problemet er bare som nevnt tidligere at Norge ikke er førstemann ut akkurat. Vi liker å følge etter andre så vi ikke gjør noe feil, eller noe som ikke allerede er akseptert der ute i verden.

 

Når det blir mer akseptert i USA, som det kan se ut til å bli mer og mer av så kanskje vi får noe her til lands også. Andre land i Europa gjør også, eller har gjort framskritt for lenge siden. Jeg har også troen på at den nye generasjonen ikke er så innbitt og konservativ som den som sitter der i dag.

Endret av Hyd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Snakket nettopp med en tidligere kollega på telefonen. Han går ut i Oslo og sier at det er tull at hasj ikke er farlig. Det er noe tull og det er mye sterkere enn tobakk. Man blir sløv og ukonsentrert. I kombinasjon med alkohol er det svært farlig. Det stemmer med det jeg selv har opplevd. Ble som nevnt tidligere i denne tråden truet på livet av en som hadde blandet cannabis og alkohol.

 

Stemmer ikke, er motstander av det falske Norske demokratiet, støtter de som vil ha direkte demokrati i Norge..

 

Folket skal bestemme..

 

Og hvem er de som vil ha direkte demokrati? De kan tydeligvis ikke være mange.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Snakket nettopp med en tidligere kollega på telefonen. Han går ut i Oslo og sier at det er tull at hasj ikke er farlig. Det er noe tull og det er mye sterkere enn tobakk. Man blir sløv og ukonsentrert. I kombinasjone med alkohol er det svært farlig. Det stemmer med det jeg selv har opplevd. Ble som nevnt tidligere i denne tråden truet på livet av en som hadde blandet tobakk og alkohol.

 

 

 

Og hvem er de som vil ha direkte demokrati? De kan tydeligvis ikke være mange.

 

nevnt tidligere i denne tråden truet på livet av en som hadde blandet tobakk og alkohol.

 

The end. :rofl:

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser akkurat på Nrk dagsrevyen om de nye stoffene syntetisk hasj og marihuana. De er farlige, øker faren for hjerteinfarkt og har ført til dødsfall.

Syntetisk marijuana er lettere å smugle, og det er hovedårsaken til at dette i det hele tatt har kommet på markedet. Dette er langt farligere enn vanlig marijuana, og må ikke forveksles. Akkurat som uran ikke er det samme som atombomber, er ikke marijuana det samme som syntetisk marijuana.

 

Jeg vet ikke hvilke opplevelser du har med cannabis og alkohol, men at det oppstår vold i slike tilfeller, er på grunn av alkoholen. Dette er ikke et fjortisutsagn, men derimot enkel logisk tolkning. Marijuana gjør deg IKKE aggressiv, ei heller i kombinasjon med alkohol. Volden er alkoholen sin skyld, at du blir sløv og lat er marijuanaen sin skyld.

 

Hva er bedre med Sveits enn Norge?

Sveits har en forholdsvis fungerende narkotikapolitikk.

 

Det er etter min mening BEDRE enn å ha en ikke-fungerende narkotikapolitikk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sveits er et rikere land pr innbygger enn det vi er uten naturressurser. Hvordan har de klart det? Folket bestemmer hva de selv vil. Tenk på det. De har ikke olje.

De klarer noe elementært som vi ikke klarer. Det er å ta vare på bedrifter som sikrer landets økonomi.

Og det er et av de vanskeligste landene i verden å få statsborgerskap i. Så det er ikke bare å slentre inn, få penger av kassa og få stemmerett.

 

Og de vet hva som funker når det gjelder narkotika.

 

 

 

Eller dette:

 

alt..

Endret av hfthomas
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Svarer kun deg, siden den neste nå prøver seg på saklige argumenter. Tredje svar er ingen ting å kommentere.

 

Ja, jeg forstår at det engasjerer, på begge sider - og det er nok fordi det ligger mye godt vett bak begge standpunktene, tror jeg

 

Hva er hovedgrunnen til at jeg er mot legalisering av cannabis er hensynet til barna, folkehelsen, at legalisering ikke garanterer fravær av smugling og av langere som gir det gratis for å omsette sterkere stoffer. (Forklert tidligere i tråden).

 

Jeg ser den

 

Meg selv er litt sånn tvilende. Det er positive effekter å få av en legalisering, og det er kanskje noen negative aspekter også. Da tenker jeg på at vi nordmenn er så veldig kjent med å overdrive, når vi skal feste ... Ikke at jeg selv har problemer, men man har nå vært yngre, og jeg har sett nordmenn over hele kloden, og det er ikke "bærre lækkert", nei

Lokalbefolkning, brukte å bemerke den merkelige egenskapen hos oss, det husker jeg godt

 

Men når det er sagt, så er jeg litt redd for at toget er gått, for lenge siden. Man trenger ikke være høyskoleutdannet for å få tak i kjemiske erstatninger, som er betydelig mer usikre med hensyn til kvalitet, direkte hasardiøse, hva angår kroppslige bivirkninger, og billigere, enn den ekte sorten.

 

Så det kan hende at det ikke kommer til å spille særlig rolle, og at denne diskusjonen, burde vært helt røyka opp i tåka ...

 

Man blir dum og sløv av langvarig bruk.

 

Har hørt den der før, og det stemmer sikkert, i noen sjeldnere tilfeller. Jeg tviler likevel på at tilsiget av hasjrøykende idioter i den samlede massen av vanlig standard ola pottitt, knapt vil merkes ... :p

 

 

Jeg har sett med egne øyne de hippiene som begynte med hasj og marihuana. Mange av dem er døde. Noen er blytunge brukere.

 

 

Ja, noen går det riktig ille med - men årsaksammenhengene er som vanlig så infløkte, at å konkludere med at en enkelt liten bit av den samlede massen av opplevelser og erfaringer som disse mistrøstige skjebnene møtte, er å spille Dart med bind for øynene, mener jeg. Jeg har selv endel historier på lager, og noen av dem er veldig så nære - så jeg gidder ikke forsvare hasjen, bare for å være sta og egen.

 

Min gamle bestemor hadde en regel: alt med måte, så går det nok bra

:)

Lenke til kommentar

Jeg slutter der. Nå er vi over på noe annet.

 

Flytt til Sveits eller Holland og kos dere. Jeg trives utmerket i Norge.

 

Du slutter tydelighvis der du selv vil. Og så skal du lære opp alle oss "DLF-ere".

 

Flytt til Sveits ja. Jeg har faktisk stor interesse for Sveits og har veldig lyst til å prøve. Jeg drar ikke til land bare for å ta meg en joint. Det kan jeg gjøre hjemme i min egen stue. sveitserne er stolte av landet sitt. De lar ikke folk komme inn og erobre det sånn som det som skjer her.

Norge er ikke crappy, det kan jeg si. Men, vi er noen forbanna nisser som trur vi er verdens navle. Husk på at 50%(?) av våre inntekter er olje. Fy faen å "fattige" vi hadde det vært om det ikke hadde vært for olja hvis vi hadde kjørt denne politikken.

 

Vi har fostret opp flere av verdens mektigste menn når det kommer til økonomi, og de gidder engang ikke å bidra til samfunnet fordi de blir skattet mer enn lommeboka deres klarer å stå for. Dermed flagger de ut.

Se på Kjos nå. Han har nådd en topp i norsk næringsliv, og da er det enten å bli på det nivået han er, eller å ta hoppet.

 

Jeg kan også være en av de som sier at jeg har det bra i Norge. Eller jeg har det bra i Norge. Men, problemet er at vi bare lever på den bølgen. Til slutt ser ingen at ting bør gjøres. At ting skjer. Northug slutter ikke å trene fordi han er best. Han forbedrer sine dårligste sider.

 

 

Nei, hvem vil ha direkte demokrati? Alle som er stolte av landet sitt.

 

Men nå har jeg vunnet vm i avsporing.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Psykedelika er ikke en flukt fra virkeligheten, det er en konfrontasjon med den. Derfor synes jeg i det hele tatt det er litt søkt å kalle psykedelika for narkotika i det hele tatt. Men når definisjonen på narkotika er "ulovlig substans" (e.l, som den er i dag), så får det vel bare være.

 

Og joda, psykedelika brukes til rekreasjon, det også. :)

 

Ah, da skjønner jeg. Jeg er selvfølgelig helt enig :)

Lenke til kommentar

Eneste fordelen med legalisering er å fjerne inntektskilden til bakmenn og smuglere, kutte cash-flow til kriminelle nettverk og få inn skatt og moms på alle pengene som er i sirkulasjon på kjøp og salg av cannabis. Nei!, har du sett - for et strålende resultat det ville vært.

 

Og til skeptikerne - de fleste unge som prøver cannabis per nå gjør det fordi det er ulovlig/farlig - samt enklere å få tak i enn alkohol. Kanskje man fjerner denne effekten ved å legalisere det og sette på en aldersgrense? Færre brukere, høyere alder på brukerene og store statlige inntkter - hva har man å tape?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser akkurat på Nrk dagsrevyen om de nye stoffene syntetisk hasj og marihuana. De er farlige, øker faren for hjerteinfarkt og har ført til dødsfall.

 

Samtidig meldes det om et stort beslag på over 20 kg amfetamin i Oslo.

 

Jeg ser ingen plikt til å svare deg på annet enn det jeg selv finner for godt. Du har allerede fått for mye oppmerksomhet etter at du kalte meg gammel facist. Du skal få en mildere betegnelse.

 

Lettlurt naiv fjortis.

 

Syntetisk hasj og marihuana er fremstilt som en måte for wannabe-cannabis å bevege seg rundt lovverket på. Man kan si at de er et direkte resultat av forbudet, men skal ikke påstå at de ikke hadde dukket opp før eller senere heller.

 

Grunnen til at folk bruker spice og K2(som forøvrig er noe forbanna dritt, hold dere unna!), er fordi at de ikke er klar over konsekvensene over bruk. Dette forandrer seg ikke når det er kriminalisert, det er kun opplysning som kan gjør noe med. I statene selger de faktisk disse stoffene i bensinstasjoner, noe som gjør at det er lett å få tak i.

 

I motsetning til cannabis, så har syntetisk fremstilt "cannabis" forårsaket dødsfall, hjerneskader og mentale problemer hos en del faste brukere. Det er skummelt av folk skal gå rundt og ruse seg på dette. Men for all del, det er ikke opp til meg å bestemme hva folk skal få ruse seg på. Det er opp til dem selv, ikke staten.

 

 

Vil fortsatt ha kilder som viser til at rus i sin definisjon er forgiftning.

Endret av Rgr00n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste fordelen med legalisering er å fjerne inntektskilden til bakmenn og smuglere, kutte cash-flow til kriminelle nettverk og få inn skatt og moms på alle pengene som er i sirkulasjon på kjøp og salg av cannabis. Nei!, har du sett - for et strålende resultat det ville vært.

 

Og til skeptikerne - de fleste unge som prøver cannabis per nå gjør det fordi det er ulovlig/farlig - samt enklere å få tak i enn alkohol. Kanskje man fjerner denne effekten ved å legalisere det og sette på en aldersgrense? Færre brukere, høyere alder på brukerene og store statlige inntkter - hva har man å tape?

 

Også har du alle andre fantastiske ting du kan gjøre med planten. Alt i fra syke folk som trenger behandling, papirproduksjon og litt rekreasjon i helgene uten å risikere straffeforfølging.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...