Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legemiddelindustrien er vel imot alt som ikke gir de store gutta mer penger i posen så de kan beholde rikdommen sin og høste enda mer penger. Om det å legalisere cannabis vil gi de mindre penger fordi de ikke kan selge sin dyre kjemisk fremstilte medisin så vil de jobbe imot legalisering.

 

Den nye medisinske Sativex sprayen koster en god del penger, men det ville vel vært bedre om folk kunne gro sin egen plante hjemme for de som trenger det. Dette vil selvfølgelig ikke gi de store gutta penger i posen.

 

Samme med kreftmedisin, sett noen dokumentarer om kreftbehandling som er svært lovende og enkel, men det er for billig og ikke mulig å tjene penger så det kommer ikke ut på markedet.

 

Verden er styrt av de rike som gjør alt de kan for å kontrollere massene og tjene enda mer penger. Vi vanlige mennesker blir brukt som "slaver" for de rike. Sånn er det, og vil alltid være slik. Satt litt på spissen og høres kanskje dramatisk ut, men samfunnet i dag er ikke bygget til fordel for oss vanlige folk.

Endret av Hyd
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Legemiddelindustrien er vel imot alt som ikke gir de store gutta mer penger i posen så de kan beholde rikdommen sin og høste enda mer penger. Om det å legalisere cannabis vil gi de mindre penger fordi de ikke kan selge sin dyre kjemisk fremstilte medisin så vil de jobbe mot legalisering.

 

Yes, det stemmer. Og som jeg nevnte tidligere er det så mye penger i dette at de kriminelle kan tjene voldsomt med penger. Så mye penger at de kan påvirke politikken og bestikke politi og dommere. Så mye penger at de dreper over en lav sko.

 

For å si det sånn; Pablo Escobar ville aldri at narkotika skulle blitt lovlig. Favellaene vil ikke at det skal bli lovlig. Legemiddelindustrien vil aldri at det skal bli lovlig.

 

Den nye medisinske Sativex sprayen koster en god del penger, men det ville vel vært bedre om folk kunne gro sin egen plante hjemme for de som trenger det. Dette vil selvfølgelig ikke gi de store gutta penger i posen.

 

Det er i tillegg flere bivirkninger enn det naturlige.

 

Samme med kreftmedisin, sett noen dokumentarer om kreftbehandling som er svært lovende og enkel, men det er for billig og ikke mulig å tjene penger så det kommer ikke ut på markedet.

 

Selvfølgelig. De ser på sykdommer som et marked hvor det ikke finnes nedgangstider. Jo sykere folk er, jo mer tjener de. Det finnes medisiner med bivirkninger som man må ha medisiner for å bli kvitt. Altså, man tar medisiner for de andre medisinenes bivirkninger. Jeg trur mange bivirkninger er unødvendig.

 

 

Verden er styrt av de rike som gjør alt de kan for å kontrollere massene og tjene enda mer penger. Vi vanlige mennesker blir brukt som "slaver" for de rike. Sånn er det, og vil alltid være slik. Satt litt på spissen og høres kanskje dramatisk ut, men samfunnet i dag er ikke bygget til fordel for oss vanlige folk.

 

Som nevnt over. De som tjener penger på en ting, gjør alt for at den kilden de tjener penger på ikke blir borte. Det er ikke unaturlig. Men, det er dumt når det gjelder legemiddelindustrien og når det gjelder svartemarkeder. Også når korrupsjon forekommer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Sånn jeg forstår Kgun er det at han vil at de som er avheninge av rusmidler skal behandles som pasienter og ikke-kriminelle.

 

Endelig en som forstår norsk.

 

(Noen kan endog ha blitt avhengige i land der bruk av cannabis er lovlig).

 

Derimot de som bruker det forsvarlig og altså ikke er avhengige skal behandles som kriminelle.

 

Det er det eneste logiske når jeg ikke er for at det skal legaliseres. De virkelig kriminelle er de som omsetter narkotika gjennom sine nettverk og selv aldri ser et gram. Blir en narkoman tatt med noen få gram cannabis på seg, vet politiet best hvordan det skal behandle med å gi en bot o.l. Personlig hadde jeg aldri buret inne en narkoman som ble tatt med noen gram cannabis på seg.

 

Enten det eller så vil han at syke skal straffes.

 

Nei og atter nei.

 

Jeg er for at narkomane skal få medisiner på resept, mogadon eller hva behandlende lege finner adekvat. Jeg er ikke lege så spør meg ikke om hva som er adekvate medisiner.

 

Nå burde mitt syn og min vitenskapelige tilnærmelse til dette (se tidligere i tråden) være kjent.

 

http://www.alternet....ture?paging=off

En interessant artikkel om hvordan krigen mot narkotika i bunn og grunn er en krig imot menneskelig natur.

 

Det blir en for uvitenskapelig tilnærmelse for meg.

 

Kan dere bare gi dere med å diskutere til veggen aka Kgun? Han har en virkelighets oppfatning at alle her inne er fjortiser og stemmer DLF..

 

Kos dere med å fortsette og stryke hverandre med hårene.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Dem holder allerede på med ett prosjekt om og legalisere cannabis i danmark. og går det igjennom så er det stor kjangse att andre henger med også om det går bra. Kriminalitet har øket i amsterdam etter dem har stengd ned en hel del coffee shopper så det beviser jo att legalisering minsker kriminalitet.

 

Men har diskuert så mangen tusen sånne her diskusjoner så er ikke vits bare og vente. det blir legalisert endag uansett hva dere skriver her på forumet.

 

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/denmark/8899243/Copenhagen-votes-to-legalise-marijuana.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Dem holder allerede på med ett prosjekt om og legalisere cannabis i danmark. og går det igjennom så er det stor kjangse att andre henger med også om det går bra. Kriminalitet har øket i amsterdam etter dem har stengd ned en hel del coffee shopper så det beviser jo att legalisering minsker kriminalitet.

 

Nei, ikke for en som stiller krav til at man skal benytte vitenskapelige metoder til å teste slike hypoteser.

 

Om sommeren er det mye mygg og turister i Nord Norge. Beviser det at turister tiltrekkes av mygg?

 

Lungekreft og røyking (hvorfor det er dumt å begynne å røyke):

 

Se om du kan lete opp det innslaget enten som video eller som iTunes.

 

Der nevnes også hvordan super komputere og kunstig intelligens brukes i kreftforskningen. Med disse superkomputerne kan man nå analysere så enorme datamengder at man med ganske stor sikkerhet (signifikanssannsynlighet) kan konkludere med at røyking fører til lungekreft.

Kilde: http://www.diskusjon...post&p=20009505

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Nei, ikke for en som stiller krav til at man skal benytte vitenskapelige metoder til å teste slike hypoteser.

 

Om sommeren er det mye mygg og turister i Nord Norge. Beviser det at turister tiltrekkes av mygg?

 

Lungekreft og røyking (hvorfor det er dumt å begynne å røyke):

 

 

Kilde: http://www.diskusjon...post&p=20009505

 

Lungekreft får du også av og puste inn gassene ifra bilen din du kjører med hver dag, det dreper flere tusen mennesker en hva cannabis vill gjøre. så skal vi forby folket og kjøre bil nå også fordi gassene er livsfarlige og det er jo allerede bevist. det er tusentals bevis att cannabis ikke har drept ett eneste menneske, men det han gitt kreft til folk men det er fordi folk blander det ut med tobak og Knaster som innehåller masse annet piss. Men hold deg unna biler og tobak så kanske du overlever 5 år til så kommer du see att det er lovlig i norge til medisink bruk.

Er ikke cannabisen som gir deg kreft men tobakken folk mekker det ut med, Eg røyker cannabis men eg hater tobak og alkohol. Smoke it pure ;)

Endret av sinder18
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lungekreft og røyking

 

Researchers at the Kaiser-Permanente HMO, funded by NIDA, followed 65,000 patients for nearly a decade, comparing cancer rates among non-smokers, tobacco smokers, and marijuana smokers. Tobacco smokers had massively higher rates of lung cancer and other cancers. Marijuana smokers who didn’t also use tobacco had no increase in risk of tobacco-related cancers or of cancer risk overall. In fact their rates of lung and most other cancers were slightly lower than non-smokers, though the difference did not reach statistical significance. Sidney, S. et al. Marijuana Use and Cancer Incidence (California, United States). Cancer Causes and Control. Vol. 8. Sept. 1997, p. 722-728.

 

Donald Tashkin, a UCLA researcher whose work is funded by NIDA, did a case-control study comparing 1,200 patients with lung, head and neck cancers to a matched group with no cancer. Even the heaviest marijuana smokers had no increased risk of cancer, and had somewhat lower cancer risk than non-smokers (tobacco smokers had a 20-fold increased lung cancer risk). Tashkin D. Marijuana Use and Lung Cancer: Results of a Case-Control Study. American Thoracic Society International Conference. May 23, 2006.

Endret av WaterMarked
  • Liker 2
Lenke til kommentar
De virkelig kriminelle er de som omsetter narkotika gjennom sine nettverk og selv aldri ser et gram. Blir en narkoman tatt med noen få gram cannabis på seg, vet politiet best hvordan det skal behandle med å gi en bot o.l. Personlig hadde jeg aldri buret inne en narkoman som ble tatt med noen gram cannabis på seg.
Hmm.

 

Finnes det en fredelig måte å sparke bena under store narkokarteller på? Hmmmmmmmmmmmmmm...

 

Hvordan i himmelens navn skal man kunne forhindre at narkokartellene, som selger ulovlig narkotika, skal få alle pengene, våpnene og makta de har i dag?

 

Hmmmmmm

Endret av Cane Limes
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det blir en for uvitenskapelig tilnærmelse for meg.

 

Artikkelen er basert på observasjoner i samfunnet. Vitenskap er også i stor grad basert på observasjoner.

 

 

Lungekreft og røyking (hvorfor det er dumt å begynne å røyke):

 

 

Kilde: http://www.diskusjon...post&p=20009505

 

All røyk er farlig, det er jo tross alt karsinogener i brent organisk materiale. Det er dog verdt å nevne at cannabis kan inntas i mange andre måter enn røyk. Det er lettere å få folk til å innta det på fornuftige måter i et samfunn det er legalisert.

 

Kan også si at røyk ifra bål er helseskadelig også. Jeg for min del vil at folk skal få fortsette å grille pølser på stranden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

dere cannabis hatere burde ta og se på The union the business behind getting high. gir veldig mye fakta om dette her som diskuteres, forteller ikke bare posetive ting i den filmen men også det negative hva bivirkning og sånt. denne dokumenteran spilte dem å¨tv for noen år siden. også i norge.

Se den før dere åpner kjeften om ting dere ikke har peiling på, eg har røyket cannabis i 7 år sier ikke dette er verdens beste legemiddel fordi den kan gjøre deg litt paranoid og noja. og kortidshuskomelsen blir dårligere men det forsvinner etter ca 2-4 ukers pause så er du tilbake til normal status med kortishuskomelsen. Cannabis er ikke ett dunder medesin men det hjelper mot veldig mye og har lite bivirkninger og det finnes ikke noen bevis på att det har drept en person enda.

 

Dersom man ønsker det, er det mulig å gå til innkjøp av en vaporizer, som damper virkestoffene fremfor å brenne dem. Da blir cannabis enda mindre skadelig.

 

http://www.youtube.com/watch?v=rv1_RqZ6Smk

Sånn vaporizer du tenker på?

 

Ja, vaporizer er en utmerket røyke metode.

 

om du spørrer narkomaner som lever utav og selge cannabis så er dem imot legalisering pga da tjener dem ikke like mye når folk kan få det helt reint og god kvalitet i butikken. Les på kriminalitet statisitikken i amsterdam innom narkotika så ser du forskjellen på norge og amsterdam.

Endret av sinder18
  • Liker 1
Lenke til kommentar

sier ikke dette er verdens beste legemiddel fordi den kan gjøre deg litt paranoid og noja.

 

Er nok bare at du holder på med noe ulovlig som gjør at du får litt noia og blir litt paranoid. Cannabisen forsterker disse følelsene.

Tenk deg at du røyker i trygge omgivelser et sted det er lovlig.. ville du blitt paranoid da? Neppe.

Endret av iGlenn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du får begynne med å slutte med å stemme på politikere av kameratismen, så kanskje det ikke trenger å være det. Flertallet bestemmer.

 

Flertallet bestemmer? Desverre er det ikke slik at flertallet bestemmer.. Hadde flertallet bestemt ville Cannabis vært legalisert, i det minste til medisinsk behandling.

 

Det å stemme på ulike politiske partier er en god tanke det, men samfunnet vil ikke forandres stort uansett. De rike vil uansett styre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kgun: Hvordan begrunner du din bestemmelsesrett over andre mennesker?

 

Flertallet bestemmer? Desverre er det ikke slik at flertallet bestemmer.. Hadde flertallet bestemt ville Cannabis vært legalisert, i det minste til medisinsk behandling.

 

Det å stemme på ulike politiske partier er en god tanke det, men samfunnet vil ikke forandres stort uansett. De rike vil uansett styre.

 

Du overvurderer nok flertallet kraftig. Spør 10 random folk på gaten om hva de synes om legalisering.

 

Stmmer du forresten selv? Isåfall hva stemmer du?

Endret av Austrian Economist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...