Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Det er fuldt mulig, det kommer litt an på hvor mye oppmerksomhet det får.

Vi lever i ett land der det var\er motstand mot industriell hamp pga det (hovedsaklig) vil gi "feil signal", spesielt til dem som er for liberalisering. Det sier jo litt.. :hmm:

Norge er såpass bakover at det er skummelt, befolkningen generelt i Norge er blindet av oljen..

Vi var på et tidspunkt det verste landet i Europa på dødsfall pga bruk av narko da spesielt heroin vi ligger ennå på toppen, ennå er vi fortsatt blant de verste landene på jage narkomane og straffe dem :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Røyking blir mer og mer restriktivt, men cannabis vil man legalisere. Jeg kommer aldri til å stemme et parti som vil legalisere cannabis, eller enda verre narkotika som DLF skriver på sine nettsider.

Det er massiv forskjell på restriksjoner og forbud. Restriksjoner betyr bare at man regulerer og legger restriksjoner overfor brukerne. Forbud gjør at disse brukerne må kjøpe narkoen sin ulovlig. Regjeringen kommer ikke til å kriminalisere tobakk, fordi vi vet at forbud ikke fungerer sånn som restriksjoner gjør.

Dersom du vil fortsette å bidra til at drapsmaskiner blir styrtrike og narkomane ikke får hjelp med problemet sitt, så er du for kriminalisering. Dersom du ønsker det motsatte, er du for legalisering. Så enkelt er det faktisk.

Jeg har også sagt al jeg aldri kommer til å prøve narkotika. Så langt har jeg holdt det løftet. Jeg kan dog ikke garantere at jeg ikke blir dopet ned av narkotika om jeg havner syk på sykehuset. Da håper jeg at jeg heller faller død om, forhåpentligvis gammel og mett av dage.
Tja, har du brukt Paralgin forte? Det inneholder kodein, som er et opiat. Dette narkotiske stoffet er for eksempel langt farligere enn cannabis. Men du synes vel det er greit å spise opium, så lenge det kommer fra legemiddelindustrien? :green:

Hva skal vi egentlig med denne nikotinen som ødelegger og bryter ned kroppen vår? Hva skal vi med cannabis til rus? Jeg (og det ser ut for at mine barn) greier meg (oss) fint uten.
Det er lett for deg å sitte på din høye hest og si dette her. Akkurat som det er lett for meg å spørre folk om hvorfor barna i Afrika ikke bare spiser mer. Folk ønsker å ruse seg, sånn er det bare, og sånn vil det alltid være. Rusfrie samfunn finner du i Andeby og Utopia. Endret av Cane Limes
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Forby kjærlighet?

http://en.wikipedia.org/wiki/Love_addiction

negative consequences can range from violence (to others or self) to increased feelings of shame, depression, impaired emotional growth, chronic emptiness, loneliness, loss of intimacy and enjoyment in life.

The consequences of addictive loving are most revealed as the love addict experiences withdrawal symptoms when a relationship ends, or when a relationship is perceived as falling apart. This is when withdrawal of being with one person is experienced at its most intense level. When a break up occurs, an addictive lover longs for the attachment and apparent loving feelings of the lost relationship, as much as a heroin user craves heroin when the drug is no longer available. This longing may result in extreme debilitating pain, obsession, and otherwise avoidable destructive and/or self-destructive behaviors.[20]

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Fra det jeg har forstått, så er du imot legalisering/dekriminalisering av narkotika/cannabis.

Det er noe annet enn å kriminalisere narkomane.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Dersom du vil fortsette å bidra til at drapsmaskiner blir styrtrike og narkomane ikke får hjelp med problemet sitt, så er du for kriminalisering. Dersom du ønsker det motsatte, er du for legalisering. Så enkelt er det faktisk.

Du bør etter hvert forstå hvorfor jeg ikke svarer deg. Jeg mener narkomani og alkoholsme er en sykdom som må behandles på lik linje med annen sykdom. Jeg tar også medisiner for høyt blodtrykk og de fås på resept av lege. Legalisering av cannabis er ikke løsningen slik jeg ser det.

Dersom du ikke slutter med dine projeksjoner kan du fortsatt ikke vente svar.

Lenke til kommentar

Du bør etter hvert forstå hvorfor jeg ikke svarer deg. Jeg mener narkomani og alkoholsme er en sykdom som må behandles på lik linje med annen sykdom. Jeg tar også medisiner for høyt blodtrykk og de fås på resept av lege. Legalisering av cannabis er ikke løsningen slik jeg ser det.

Med andre ord er du for dekriminalisering. Et skritt i riktig retning.

Endret av Rgr00n
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvorfor føler du at du har en moralsk rett til å bestemme over andre mennesker?

Det var et merketlig spørsmål til det jeg skrev:

Jeg kommer aldri til å stemme et parti som vil legalisere cannabis, eller enda verre narkotika som DLF skriver på sine nettsider.

Tidstyv. Det tar tid å svare på tøv fra en som har innrømmet at han er mer liberalistisk enn DLF. Kategoriseres som en tåpelig fjortis merknad til et komplekst problem.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvordan er det annerledes? Må bare si at jeg blir helt paff...

Det er ikke kriminelt å være syk. Du bekrefter med din diskusjonsteknikk at fjortisene jeg skrev om tidligere i tården er tilbake. Du får ikke meg over på din banehalvdel.

Med andre ord er du for dekriminalisering. Et skritt i riktig retning.

Forstår du norsk? Les det jeg har skrevet tidligere. Jeg har desverre ikke tid til å svare mer til tidstyver som deg.

Moderator / administrator, jeg ber deg stoppe dette tøvet. Postene er rapportert.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Sorry, men føler at dette blir alt for patetisk. Jeg prøver å skjønne hva du prøver å si, men det er altfor motstridende.

I likhet med forkjempere for dekriminalisering er du FOR at narkomane skal behandles som pasienter, ikke kriminelle. Men så er du imot alt som heter dekriminalisering/legalisering.

Hvordan foreslår du at man oppnår det du ønsker i et system som fengsler narkomane?

Vær så snill, ikke kall meg en "fjortis". Jeg har kanskje ikke like mange år på denne kloden som deg, men argumentasjonsstilen din vitner ikke direkte om modenhet heller. Det er så ad hominem at jeg blir kvalm.

Ok, må bare kaste dette inn; jeg har ikke tålmodighet til å gå igjennom alt du har skrevet tidligere. Er du imot dekriminalisering? Da står poenget mitt fortsatt. Er du for? Da unnskylder jeg.

Endret av Rgr00n
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så du mener altså at rusmisbruk skal være et medisinsk spørsmål og ikke et strafferettslig?
Lenke til kommentar

Sånn jeg forstår Kgun er det at han vil at de som er avheninge av rusmidler skal behandles som pasienter og ikke-kriminelle. Derimot de som bruker det forsvarlig og altså ikke er avhengige skal behandles som kriminelle.

Enten det eller så vil han at syke skal straffes.

For det er nemlig sånn at ved å ikke være for(altså mot) legalisering som er en passiv prosses(fordi legalisert er et begrep som beskriver at den aktive prossesen Kriminalisering ikke er tilstede).

Dette er ubestridt logikk enn kan ikke være mot en passiv prosses uten å være for en aktiv en. Siden passivt og aktivt ikke kan sameksistere i samme system.

Hvis man så sier at man hverken er for eller imot enn aktiv/passiv prosess tilsier det at, det er tilnærmet likt å være for en passiv prosess.

Da passivt er forenlig med likegyldighet noe aktivt ikke er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...