Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Det eneste rep-poenget jeg har delt ut i dag var til deg ;)

Skal se nøyere på innlegget ditt og svare når jeg får tid.

Nok et rep poeng jeg setter mer pris på enn andre.

Er denne tråden et eksempel på flokkmentalitet, gruppe press, suggesjon eller massepsykologi?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Nok et rep poen jeg setter mer pris på enn andre.

Er denne tråden et eksempel på gruppe press, suggesjon eller massepsykologi?

eller ... :p kom nå igjen, si det :green:

Lenke til kommentar

Tja, flere har vell fått opp øyene for de positive sidene ved en legalisering, istedenfor og tviholde på gamle normer med den tro at konsekvensene ved og ha forbud plutselig forsvinner.

Ser du virkelig ingen positive sider ved og legalisere cannabis, ser du ingen negative konsekvenser med og kjøre samme politikk som i dag?

Du nevner trappetrinnsteorien, men du svarer ikke på hvorfor du tror på dette.

Er denne tråden et eksempel på flokkmentalitet, gruppe press, suggesjon eller massepsykologi?

Er krigen mot narkotika ett resultat av dette?

Endret av WaterMarked
  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=8UtNF-Le2L0

Gir den 6/6 , se de som er avhengige av heroin og hjelpen de får i land som Sveits & Portugal gjør meg både trist & glad, trist fordi Norge er så utrolig ignorant land som bare dilter etter USA og glad fordi noen land faktisk forstår hva som skal gjøres..

Har levd med at folk jeg er glad i dør av heroin etc siden jeg gikk på barneskolen, er derfor jeg blir små forbanna av slike som Kgun samt hans likesinnede, deres meninger har ikke base i virkeligheten og vil gjøre at vi mister flere mennesker til narko i framtiden ikke motsatt, Kgun sin virkelighets oppfatning vil føre til masse flere kommer til å dø av narkotika, at flere vil ha et miserabelt liv..

På tide bryte tabuet.

Endret av DaniNichi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  1. Mener du at et parti som befinner seg under sperregrensen, men som er svært tilstedeværende på nettet (ikke minst her inne) og satser tungt på (fulltegnede) seminarer på BI bør ignoreres?
  2. Er ikke dette politikk?

Det jeg mener er at uansett hvor sannsynlig det er at en person stemmer et visst parti, så rettferdiggjør det ikke en umiddelbar antagelse om at denne personen faktisk stemmer på dette partiet, og å bruke det imot personen i en diskusjon. Særlig ikke når det viser seg at antagelsen ikke stemmer.

1. Vet ikke helt hva du mener her. Jeg kan si at uansett hvor lite et parti er, så synest jeg at det bør få en offentlig stemme. Så er det opp til publikum (velgerene) å gjøre seg opp en mening. Jeg synest lite om at Vigrid sprer meningene sine, men de har en grunnlovsfestet rett til å gjøre det, og den retten forsvarer jeg.

2. Igjen skjønner jeg ikke helt hva du spør om. Hva er det du mener er politikk? At parti under sperregrensen får uttale seg i offentlige forum? Isåfall, ja, jeg vil anse det som politikk.

Endret av Rgr00n
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

1. Vet ikke helt hva du mener her. Jeg kan si at uansett hvor lite et parti er, så synest jeg at det bør få en offentlig stemme. Så er det opp til publikum (velgerene) å gjøre seg opp en mening. Jeg synest lite om at Vigrid sprer meningene sine, men de har en grunnlovsfestet rett til å gjøre det, og den retten forsvarer jeg.

Så lenge de ikke prøver å danne et nynazistisk parti i Norge. Det er så vidt jeg vet forbudt takket være erfaring med NS og Quisling.

Røyking blir mer og mer restriktivt, men cannabis vil man legalisere. Jeg kommer aldri til å stemme et parti som vil legalisere cannabis, eller enda verre narkotika som DLF skriver på sine nettsider.

Jeg har også sagt al jeg aldri kommer til å prøve narkotika. Så langt har jeg holdt det løftet. Jeg kan dog ikke garantere at jeg ikke blir dopet ned av narkotika om jeg havner syk på sykehuset. Da håper jeg at jeg heller faller død om, forhåpentligvis gammel og mett av dage.

Alle mine barn har jeg som nevnt fortalt hvor dumme er om de begynner å røyke. Til min datter sa jeg da hun var liten. Veronica, hva er det fineste smykket en liten jente kan ha? Velstelte tenner sa hun. Nå merker jeg at hun lærer sin datter det samme. Jeg håper også at de sier til sine barn hvor dumt det er å begynne å røyke. Der er ihvertfall overensstemmelse mellom liv og lære siden de ikke røyker.

Hva skal vi egentlig med denne nikotinen som ødelegger og bryter ned kroppen vår? Hva skal vi med cannabis til rus? Jeg (og det ser ut for at mine barn) greier meg (oss) fint uten.

Det at man begynner å ruse seg ser jeg som et utslag av at man kjeder seg. Forfall begynner ofte med kjedsomhet.

Dere får unnskylde moraliseringen. :huh:

Lenke til kommentar

Så lenge de ikke prøver å danne et nynazistisk parti i Norge. Det er så vidt jeg vet forbudt takket være erfaring med NS og Quisling.

Røyking blir mer og mer restriktivt, men cannabis vil man legalisere. Jeg kommer aldri til å stemme et parti som vil legalisere cannabis, eller enda verre narkotika som DLF skriver på sine nettsider.

Jeg har også sagt al jeg aldri kommer til å prøve narkotika. Så langt har jeg holdt det løftet. Jeg kan dog ikke garantere at jeg ikke blir dopet ned av narkotika om jeg havner syk på sykehuset. Da håper jeg at jeg heller faller død om, forhåpentligvis gammel og mett av dage.

Alle mine barn har jeg som nevnt fortalt hvor dumme er om de begynner å røyke. Til min datter sa jeg da hun var liten. Veronica, hva er det fineste smykket en liten jente kan ha? Velstelte tenner sa hun. Nå merker jeg at hun lærer sin datter det samme. Jeg håper også at de sier til sine barn hvor dumt det er å begynne å røyke. Der er ihvertfall overensstemmelse mellom liv og lære siden de ikke røyker.

Hva skal vi egentlig med denne nikotinen som ødelegger og bryter ned kroppen vår? Hva skal vi med cannabis til rus? Jeg (og det ser ut for at mine barn) greier meg (oss) fint uten.

Det at man begynner å ruse seg ser jeg som et utslag av at man kjeder seg. Forfall begynner ofte med kjedsomhet.

Dere får unnskylde moraliseringen. :huh:

Jeg er enig med deg i det meste du sier. Det er så klart ikke bra å røyke, og å ta dop fremmer som oftest ikke livskvaliteten. Men det er en annen verden der ute, og du kan ikke ta for gitt at døtrene dine alltid kommer til å ta de valgene du ønsker de skal ta. Ulike mennesker har ulike syn. Hva ville du ønsket for døtrene dine om de kom i en ond sirkel med narkotika? Ville du sendt dem avgårde til et opphold i fengsel, eller ville du sørget for at de fikk absolutt all den støtten de trengte til å velge en sunnere livsstil? Uten å være en kriminell, en lovbryter.

Det jeg ønsker, er at du kan se ifra perspektivet til folk som er tilhengere av legalisering også. Det er ikke kun er spørsmål om personlig helse, men det er et spørsmål om å redusere organisert kriminalitet også. Jeg vil at du skjønner hvor mange familier og barn i blant annet Mexico og Colombia skulle ønske at tannproblemer var den eneste bekymringen de hadde. Men når de er nødt å være ofre for den vestlige verden sine vaner, så bør vi iallefall sørge for at livssituasjonen deres blir forbedret, om så livssituasjonen vår forblir den samme. Det er ikke kun du og dine naboer i denne verden, det er over 7 milliarder av oss andre også.

Og når det kommer til hvordan samfunnet blir av legalisering, vær så snill å se på erfaringer fra andre land denne gangen, ikke la deg styre av personlige visjoner om et forfallent samfunn. Vi ser at bruk (men aller mest MISbruk) av stoff i land hvor det er dekriminalisert har gått ned, og denne utviklingen alene burde tale for en mer åpen ruspolitikk.

Og bare for å hive det inn; jeg kjenner mange personer som røyker cannabis. Dette er ikke personer som har snublet ut av samfunnet, dette er personer som er godhjertede, fornuftige personer. Jeg har møtt nok edruelige idioter til å vite at en persons karakter har mange flere sider ved seg enn vanene denne personen velger å leve med.

Det er ikke sikkert at vi andre har lyst å leve i din ideelle verden. Vi har alle en visjon om en ideell verden, men det er kun en verden hvor vi kan ha toleranse for andre personer som tar andre valg enn oss selv(skulle det være hva de spiser, røyker, sniffer, eller hvem de velger å gifte seg med) som er den riktige verden.

Og forresten, du skal ikke se bort ifra at det å fortelle døtrene dine hvor dumme de er hvis de røyker kan ha negative konsekvenser også. Hvis de plutselig skulle befinne seg i en situasjon hvor de tar seg en røyk, så vil all den skuffelsen de føler etter år med repeterende fraser om at røykere er dumme på ingen måte hjelpe de videre. De vil bare føle seg mindre verdt. Det er ikke noe grunnlag for at en røyker er av svakere karakter enn en ikke-røyker.

Endret av Rgr00n
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva ville du ønsket for døtrene dine om de kom i en ond sirkel med narkotika? Ville du sendt dem avgårde til et opphold i fengsel, eller ville du sørget for at de fikk absolutt all den støtten de trengte til å velge en sunnere livsstil? Uten å være en kriminell, en lovbryter.

Det svaret burde være unødvendig å stille. Jeg ville selvsagt aldri sende dem av gårde til et fengsel. Uansett hva de gjør er de mine barn (jeg har en gutt) også. Jeg ville alltid re opp en seng til dem og gi dem mat og omsorg så lenge mitt hjerte kan slå.

Det er ikke sikkert at vi andre har lyst å leve i din perfekte verden. Vi har alle en visjon om en perfekt verden, men det er kun en verden hvor vi kan ha toleranse for andre personer som tar andre valg enn oss selv(skulle det være hva de spiser, røyker, sniffer, eller hvem de velger å gifte seg med) som er den riktige verden.

Hvem har sagt at min verden er perfekt? Perfekte mennesker finnes ikke.

Men nå er det mye synsing og repetisjon her inne, Ikke alle får eller kan vente svar fra meg.

Lenke til kommentar

Det svaret burde være unødvendig å stille. Jeg ville selvsagt aldri sende dem av gårde til et fengsel. Uansett hva de gjør er de mine barn (jeg har en gutt) også. Jeg ville alltid re opp en seng til dem og gi dem mat og omsorg så lenge mitt hjerte kan slå.

Men du ønsker vel ikke dette for dine barn alene? Burde ikke slik menneskelighet/humanitet gjelde for alle?

Hvem har sagt at min verden er perfekt? Perfekte mennesker finnes ikke.

Men nå er det mye synsing og repetisjon her inne, Ikke alle får eller kan vente svar fra meg.

Ordla meg litt feil. Du kan stryke ordet perfekt i fra innlegget mitt, var ikke ment slik. Riktige ordet er vel "ideell".

Endret av Rgr00n
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men du ønsker vel ikke dette for dine barn alene? Burde ikke slik menneskelighet/humanitet gjelde for alle?

Det burde også være unødvendig å stille det spørsmålet. Får du det inntrykket av å lese mine innlegg at jeg mener det er kriminelt å være narkoman? Nå venter jeg spent på neste spørsmål.

Lenke til kommentar

Det burde også være unødvendig å stille det spørsmålet. Får du det inntrykket av å lese mine innlegg at jeg mener det er kriminelt å være narkoman? Nå venter jeg spent på neste spørsmål.

Fra det jeg har forstått, så er du imot legalisering/dekriminalisering av narkotika/cannabis. Er ikke det synonymt med å mene at folk som bruker det skal straffes/behandles som kriminelle?

Og forresten, det å si at spørsmålene er unødvendige ser jeg faktisk på som en hersketeknikk. Det er en grunn til at jeg spør dem. Jeg kan ikke lese tankene dine.

Endret av Rgr00n
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Skal vi nå se litt ... jepp, det er ca 35 år siden Peter skrev og sang denne:

Warning - The surgeon general warns

Cigarette smoking is dangerous... Dangerous

Hazard to your health

Does that mean anything to you?

Then legalize marijuana

Right here in Jamaica yeah

Dem say it cure glaucoma yeah

I'm an a de bush doctor yeah

So there'll be no more

Smokin' and feeling tense

When I see dem a com

I don't have to jump no fence

Legalize marijuana

Down here in jamaica yeah

Only cure for asthma yeah

I man a de minister yeah

So there'll be no more

Police brutality

No more disrespect for humanity

Legalize marijuana yeah

Down here in jamaica yeah

It can build up a failing economy yeah

Eliminate the slavish mentality

So there'll be no more

Illegal humiliation

And no more police

Interrogation

Legalize marijuana

Down here in sweet jamaica

Only cure for glaucoma

I'm an a de bush doctor yeah

And there'll be no more need

To smoke and hide

When you know you're takin'

A legal ride

Legalize marijuana

Down here in Jamaica

It's the only cure for glaucoma

I'm an a de minister...

http://www.youtube.com/watch?v=XcBnaA3LpZ4

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Apropos, Peter Tosh og Jamaica. Jamaica var veldig nær å legalisere marjuana, allerede i 1976, men grunnet frykt for vestlige sanksjoner, skrinla de den planen.

:)

Lenke til kommentar
Var vel ikke så uenig med deg der, er vel heller det at jeg ser Norge som blant de siste som vil ta noen steg imot dette :/

Det er fuldt mulig, det kommer litt an på hvor mye oppmerksomhet det får.

Vi lever i ett land der det var\er motstand mot industriell hamp pga det (hovedsaklig) vil gi "feil signal", spesielt til dem som er for liberalisering. Det sier jo litt.. :hmm:

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...