Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Mitt svar: JA, det er ikke noe særlig legitimt å la det være ulovlig, da det viser seg at det minsker kriminal raten betraktelig når det er lov å røyke cannabis (hasj).

Jeg refererer til saker i Nederland hvor det er lovlig å røyke hasj i enkelte cafeer, og hvor kriminal raten har sunket som følge det.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg refererer til saker i Nederland hvor det er lovlig å røyke hasj i enkelte cafeer, og hvor kriminal raten har sunket som følge det.

For en overfladisk betraktning.

Kriminal raten må nok forklares i et større simultant dynamisk (kan endres over tiden) system.

Lenke til kommentar

Og man brenner hjemme selv om det kan kjøpes på et statlig monopol eller tas med fra utlandet?

Er du virkelig så tett, altså?

1. Hvor mange prosent av Norges alkoholdrikkenden befolkning drikker illegal alkohol i dag?

2. Hvor mange prosent av Norges alkoholdrikkende befolkning hadde drukket illegal alkohol dersom alkohol var ulovlig å selge?

Der har du forskjellen. Langt færre personer vil kjøpe rusmiddelet illegalt.

Lenke til kommentar

Har du for vane å bygge dine argumenter på avis og ikke bevis?

ÅJA! Du vet faktisk hva bevis innebærer altså - kanskje du skal komme med ett for dine påstander? Saken jeg linket til var et konkret eksempel på hvitevasking. Fortell meg: Tror du ikke bankene hvitevasker narkopenger? Du er klar over at ikke alle narkolordene har alle pengene sine i en koffert under senga?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Er du virkelig så tett, altså?

Og du er den anarkistiske allviteren som bygger på harde vitenskapelige fakte. Du får samme svar som den siste jeg svarte ovenfor.

For en overfladisk betraktning.

Kriminal raten må nok forklares i et større simultant dynamisk (kan endres over tiden) system.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

ÅJA! Du vet faktisk hva bevis innebærer altså - kanskje du skal komme med ett for dine påstander? Saken jeg linket til var et konkret eksempel på hvitevasking. Fortell meg: Tror du ikke bankene hvitevasker narkopenger? Du er klar over at ikke alle narkolordene har alle pengene sine i en koffert under senga?

På desperat leting etter argumenter? Fordi der er kriminalitet så bør alt som er kriminelt tillates? Du er som nevnt veid for lengst og funnet for lett med ditt anarkistiske tøv som du vel ikke selv tror på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Fortsatt ingen argumenter for kriminalisering av narkotika altså. Lurer på hvor mange nye innlegg du må komme med før du bringer flere kilder enn psyk100-sønnen din. :tease:

Jeg har livserfaring og sett hvordan omsetning og bruk av tobakk stadig er innskrenket. Jeg ser ingen grunn til at cannabis skal kunne legaliseres i røyk med eller uten tobakk. Jeg har også sett noen av de hippiene som begynte med å røyke hasj og marihuana. Mange av dem gikk over til hardere stoffer og flere av dem er døde. Jeg har sett hvordan familiemedlemmer og kamerater har slitt med å prøve å slutte å røyke. Ingen jeg vet om greidde å slutte å røyke.

Det er empiri basert på årelang erfaring. Er du en så stor idiot at du tar deg en blås, joint eller en røyk for den sags skyld er det opp til deg. Jeg har sagt min mening.

Lenke til kommentar

Livserfaring har du sikkert nok av, men har du noen gang prøvd cannabis, som vi faktisk diskuterer? Eller har du kanskje null erfaring på dette punktet?

Det er ikke sånn at de gamle kan mest, om det er det du tror. Og det gjør du tydeligvis. Og hvor så du disse hippiene? På Fox News?

Godt å se at du innser at du er uten kilder, i hvert fall. Ser frem til å høre mer fra sønnen din, som sikkert tar seg en blås før psyk100-forelesningene sine.

Endret av Cane Limes
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er ikke sånn at de gamle kan mest, om det er det du tror. Og det gjør du tydeligvis. Og hvor så du disse hippiene? På Fox News?

I parker i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Livserfaring er mye mer enn bare et tall med ordet "år" bak. En person på 25 kan ha oppnådd mye mer livserfaring enn en pensjonist.

Ja selvsagt når det gjelder bruk av dop og narkotika. Uansett er det 1/n av de n brukerne. Alle n er ikke identiske i sine bruks mønstre og adferd og får selvsgt ikke identiske sympomer.

At en av de n personene ikke har opplevd problemer utelukker ikke at andre får det.

Lenke til kommentar

Ja selvsagt når det gjelder bruk av dop og narkotika. Uansett er det 1/n av de n brukerne. Alle n er ikke identiske i sine bruks mønstre og adferd og får selvsgt ikke identiske sympomer.

At en av de n personene ikke har opplevd problemer utelukker ikke at andre får det.

Mitt argument er universalt. Det er noe som gjelder over alt, men som også er gyldig innenfor dette temaet. Og igjen driter du deg ut ved å være forhåndsdømmende og naiv. Det er ingen forutsetning at man må ha brukt narkotika for å være for legalisering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ok, så la oss oppdatere litt:

Dine kilder er:

- En psyk100-forelesning sønnen din var på

- Parker i Norge

Det holder for 1/m av de m som er mot å legalisere cannabis.

Du vet selvsagt også at jeg har diskutert dette med andre. Bror til en kamerat av meg begikk selvmord. Han begynte tidelig å sniffe,

Og "fagfolk", "men man skal ikke stole på fagfolk".

Så du er en annen av disse geniale personene som vet best selv og oppsøker en bilmekaniker når du har hjerteproblemer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...