Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er at folk trur på det der.

spesielt Nordmenn..

Jeg skal være enig at cannabis ikke er så ufarlig som folk skal ha det til, men da snakker jeg farlig som junkfood ikke alko som et eks.

Jeg merker jo hvordan de stonerene jeg kjenner blir når de ikke får tak i varene sine, de bli jo irritert,kort lunte osv.

Selv misliker jeg stonere, med stonere mener jeg de som våkner opp tar seg en bong trekk så røyker hele dagen med det målet av å bli mest mulig stein, de ødelegger for muligheten til at det vil bli alment akseptert.

Cannabis kan også misbrukes, røyker du hele tiden er du en misbruker..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

En misbruker av cannabis kan sammenlignes med en alkoholiker. Derimot kan en vanlig bruker som røyker en rev i ny og ne som ikke overdriver det og misbruker stoffet kan sammenlignes med de aller fleste som koser seg med en pils etter jobben, eller som tar seg en fyllekule i helga.

Jeg vil si det så enkelt at: motivet ditt, avslører hvilket forhold du har til alle rusmidler ...

uavhengig av mengde

:)

Lenke til kommentar

Du mener at man har forskjellige motiver for å ty til rusmidler?

Jeg som har et godt forhold til alkohol, og nyter det til kos og hygge. Blir sjelden alt for beruset. Sånn det ser ut nå, kommer jeg aldri til å bli avhengig av det heller.

En som meg vil aldri komme på "kjøret" fordi jeg har det forholdet til det?

Eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du mener at man har forskjellige motiver for å ty til rusmidler?

Jeg som har et godt forhold til alkohol, og nyter det til kos og hygge. Blir sjelden alt for beruset. Sånn det ser ut nå, kommer jeg aldri til å bli avhengig av det heller.

En som meg vil aldri komme på "kjøret" fordi jeg har det forholdet til det?

Eller er jeg helt på jordet?

Nei, du er på samme jordet som jeg, og der gresset gror ...

Det handler om hvor bevisste og hvor mye vi får med oss, eller hvor stort selvbedraget er. Vi sier gjerne at vi koser oss i festelige lag, men hvis man spør seg selv dette; kommer først alkoholen, og så blir det festelig, eller har jeg det festelig og så har vi litt alkohol, også ...

Hvor mange synes at det er "fest" uten alkohol, og da spør man; hvorfor må jeg ha alkohol for å få det festelig?

Hvis man holder rede på sånne kritiske sjekkspørsmål overfor seg selv, tro jeg man skal ha gudommelig uflaks for å pådra seg skade

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

En misbruker av cannabis kan sammenlignes med en alkoholiker. Derimot kan en vanlig bruker som røyker en rev i ny og ne som ikke overdriver det og misbruker stoffet kan sammenlignes med de aller fleste som koser seg med en pils etter jobben, eller som tar seg en fyllekule i helga.

Synes selv dette blir en små drøy sammenligning. Hva tror du skader mest, røyke 2ish gram om dagen (uten tobakk), eller å drikke en spritflaske? Sier ikke at det er lurt, og mest sannsynlig burde du prøve å minke forbruket, men vet om flere folk som røyker alt for mye og likevel fungerer i samfunn; Kommer seg på jobb osv. Prøv det samme med alkohol og da det er plutselig ikke like lett, muligens du klarer det en periode før du går på en smell. Med det sagt så er jeg ganske enig med deg.

Les på eget ansvar. Denne irrelevante grøten av en tekst knuser alt av kredibilitet rundt Virkelig.

http://www.virkelig....-odela-meg.html

Helt skammelig hvordan denne artikkelen skylder alt over på hasjen "Hun har siden vært lenge i behandling for cannabisskadene og fått bearbeidet noen av sine traumer." Hva slags skader skal dette liksom være? (bortsett fra de kjæresten gjord på henne). De får det jo til å virke som hun har vært en heroin junki. Problemet ligger jo helt klart i at denne kjerringa har betydelig problemer med seg selv, og at hun henger med en gjeng med tapere som tror at det å røyke hasj er kult siden det er ulovlig. Så og si ingenting av det som står der er bivirkninger av hasjen alene. Men som bestefar var litt inne på i sta, så er det veldig interessant hvordan holdning folk får til stoffet når det faktisk er ulovlig. For noen blir det sikkert en måte å være litt rebelsk og tøff på, uten å kjøre den helt ut. Er jo klart at man selv blir påvirket til en viss grad også, er ikke akkurat ønskelig at alle bekjente skal se på deg som en narkis. Blir fort å bli litt sosialt usikker på området, ikke fordi stoffet fucker med hue ditt, men rett og slett fordi normene som ligger rundt det er så tent at du like greit holder kjeft.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Prøv det samme med alkohol og da det er plutselig ikke like lett, muligens du klarer det en periode før du går på en smell. Med det sagt så er jeg ganske enig med deg.

Jeg hadde en sjef som var alkoholiker i nesten 55 år, før han kuttet ut. I dag er han 84, og sprek som bare det ... Pussig, hvilke gener noen har

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Carlgutt: Det er nettopp derfor det er så skummelt å røyke hasj. Det gir ingen umiddelbare konsekvenser.

Og i mitt hode blir dette enkel mattematikk,.. Det blir for enkelt å misbruke.

Man vil da mye enklere påta seg de kjente skadene ved misbruk. Faktisk, uten å være klar over det også.

Hvor mange er det av 100 presoner som som røyker hamp, misbruker hamp?

Hvor mange er det av 100 presoner som drikker alkohol, misbruker alkohol?

Med misbruk mener jeg da å røyke/drikke hver dag, evt. flere ganger om dagen.

Lenke til kommentar

Carlgutt: Det er nettopp derfor det er så skummelt å røyke hasj. Det gir ingen umiddelbare konsekvenser.

Man vil da mye enklere påta seg de kjente skadene ved misbruk. Faktisk, uten å være klar over det også.

Jeg kjenner nok folk som røyker til at jeg kan si at skadevirkning er minimal ved daglig bruk over 10-15år.

Alko er 10x verre med umiddelbare skadevirkinger..

• Liker 5
Lenke til kommentar

http://druglibrary.org/schaffer/library/graphs/08.htm

http://druglibrary.org/schaffer/library/graphs/07.htm

http://www.druglibrary.org/think/~jnr/drugmort.htm

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Jeg kjenner nok folk som røyker til at jeg kan si at skadevirkning er minimal ved daglig bruk over 10-15år.

Alko er 10x verre med umiddelbare skadevirkinger..

Jeg sa ikke noe om skadlighet av alkohol vs cannabis.

Så det du sier er at det er ok å misbruke cannabis?

Lenke til kommentar

Jeg sa ikke noe om skadlighet av alkohol vs cannabis.

Så det du sier er at det er ok å misbruke cannabis?

Nei jeg personlig synes all overforbruk er negativt selv mat, dette er min personlig mening.. Jeg ser ikke noe problem i at folk som jobber å bidrar til samfunnet gjennom skatt skal kunne røyke seg fjerne hver dag om de vil, jeg skal ikke hindre andres frihet til egne valg som kun går utover dem selv..

Endret av DaniNichi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men jeg får røyk i øynene! Og tenk om du kjører p meg i narkorus :cry:

Verden er farlig, denne beskyttelse kulturen er tullete, barn kan ikke lenger klatre i trær uten at naboer snart anmelder foreldrene til barnevernet..

Cannabis brukere er i mine øyne ikke farlig i trafikken igjen min personlig mening,husker jeg leste en stor seriøse forsknings rapport på det emne men finner den ikke nå..

Ganske umulig for meg kjører på deg har ikke bil og ruser meg ikke på noe..

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...