Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Eirik!

 

 

Jeg starter med å lime inn en del sitater henter fra artikkelen.

 

 

«(...)bortsett fra at man kan bli/blir alvorlig syk av idiotien, kan stoffet føre til død.»

«Hasjrøyk inneholder 50-70% mer kreft fremkallende stoff en tobakksrøyk (…) en enkel joint kan foresake like mye skade på lungene som fem allminlige sigaretter»

«(...)sammenheng mellom årsbruk av marihuana og misdannelser I hjernen»

«(...) foresaker midlertidig sterilitet hos menn. Kan forstyrre kvinners menstruasjon»

«Marihuana endrer strukturen i sædcellene og deformerer dem»

«Undersøkelser peker også på at gravide kvinner bruk av stoffet kan bevirke at deres barn fødes med defekter, psyksike forstyrrelser, samt en økt risiko for leukemi hos barna. UFARLIG?»

«(...) fører til alvorlige arvelige skader...»

«I all tid cannabisprodukter er blitt forska på har mange sannheter kommet til overflaten. Det er disse sannhetene hasjrøykere kaller propegande fremsatt av norsk helsemafia.»

«Jeg kjenner ikke en eneste hasjromantiker som ikke har et eller flere sosiale avvik»

«Det er kanskje på tide å se realitetene i øynene!»

 

 

 

Som redaktør av et gatemagasin som selges av rusmisbrukere skulle man tro at kunnskapene om emnet kanskje satt litt bedre , for det du lister opp er intet annet en REN LØGN som for lengst er tilbakebevist og det er bare pinlig at du kan komme med slikt skvip i 2012.

Har du i det helt tatt noen kilder som bekrefter disse absurde påstandene?

 

Når dette er sagt er jeg ingen ivrig forkjemper for legalisering, men det provoserer meg så inderlig når jeg ser noen bruke ren skremselspropaganda (som attpåtil er løgn) til å fremme sin egen sak.

 

 

 

mvh

xxxxxx xxxxx

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hei Eirik!

 

 

Jeg starter med å lime inn en del sitater henter fra artikkelen.

 

 

«(...)bortsett fra at man kan bli/blir alvorlig syk av idiotien, kan stoffet føre til død.»

«Hasjrøyk inneholder 50-70% mer kreft fremkallende stoff en tobakksrøyk (…) en enkel joint kan foresake like mye skade på lungene som fem allminlige sigaretter»

«(...)sammenheng mellom årsbruk av marihuana og misdannelser I hjernen»

«(...) foresaker midlertidig sterilitet hos menn. Kan forstyrre kvinners menstruasjon»

«Marihuana endrer strukturen i sædcellene og deformerer dem»

«Undersøkelser peker også på at gravide kvinner bruk av stoffet kan bevirke at deres barn fødes med defekter, psyksike forstyrrelser, samt en økt risiko for leukemi hos barna. UFARLIG?»

«(...) fører til alvorlige arvelige skader...»

«I all tid cannabisprodukter er blitt forska på har mange sannheter kommet til overflaten. Det er disse sannhetene hasjrøykere kaller propegande fremsatt av norsk helsemafia.»

«Jeg kjenner ikke en eneste hasjromantiker som ikke har et eller flere sosiale avvik»

«Det er kanskje på tide å se realitetene i øynene!»

 

 

 

Som redaktør av et gatemagasin som selges av rusmisbrukere skulle man tro at kunnskapene om emnet kanskje satt litt bedre , for det du lister opp er intet annet en REN LØGN som for lengst er tilbakebevist og det er bare pinlig at du kan komme med slikt skvip i 2012.

Har du i det helt tatt noen kilder som bekrefter disse absurde påstandene?

 

Når dette er sagt er jeg ingen ivrig forkjemper for legalisering, men det provoserer meg så inderlig når jeg ser noen bruke ren skremselspropaganda (som attpåtil er løgn) til å fremme sin egen sak.

 

 

 

mvh

xxxxxx xxxxx

Bra saker! Skulle gått enda lenger og tilbakevist hver av de punktene med henvisning/referanse til nylige studier slik at du viser hvordan man skal presentere argumenter i en rusdebatt (med henvisninger til kilder/studier, gjerne flere rundt samme tema).

Endret av Rgr00n
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bra saker! Skulle gått enda lenger og tilbakevist hver av de punktene med henvisning/referanse til nylige studier slik at du viser hvordan man skal presentere argumenter i en rusdebatt (med henvisninger til kilder/studier, gjerne flere rundt samme tema).

 

Ja hadde tenkt til det, men så tenkte jeg på hvor mye ekstra tid det ville ta. Så jeg legger ballen på hans banehalvdel slik at han får finne kilder for sine påstander. Deretter kan jeg plukke de kildene i fra hver andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kom over gatemagasinet "Virkelig". Samme opplegg som =Oslo, bare for tromsø. På første side har selveste redaktøren skrevet en artikkel om hasj. Trodde først det var ironisk, men neida. Jeg skal poste bilde av den når jeg har mulighet (mest sannsynlig i morgen, eller noen dager til). Men her har dere et par quotes:

 

«Jeg kjenner ikke en eneste hasjromantiker som ikke har et eller flere sosiale avvik»

Akurat den kunne jeg nok skrevet under på i min ungdom. Men når jeg ble voksen og ble kjent med voksne brukere så endret det bildet seg. Spesielt i land der de har en litt annen kultur for slikt, som USA.

 

Det er uansett en "høna og egget"-problematikk. Flere av de jeg kjente begynte med narkotiske stoffer (inklusive alkohol) fordi de hadde sosiale problemer. Og så er det åpenbart slik at når noe er ulovlig, så vil det pr. definisjon medføre avvikende adferd å drive med det. Legalisering ville løse det siste.

 

Geir :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Selvsagt er man glad for et monotont liv så skal ikke jeg hindre noen i det, men mange av oss må oppleve mer,utforske,reise,virkelig leve å oppleve nye ting hele tiden..

 

Virker som om du beskriver en hektisk småbarnsfamilie. Synes ikke det var så monotont det du beskrev forsåvidt. Det handler om hvor fornøyd med sitt eget liv man er.

 

Noen synes det er gøy, mens andre på død og liv må oppleve noe hele tiden

Lenke til kommentar

Hei Eirik!

 

 

Jeg starter med å lime inn en del sitater henter fra artikkelen.

 

 

«(...)bortsett fra at man kan bli/blir alvorlig syk av idiotien, kan stoffet føre til død.»

«Hasjrøyk inneholder 50-70% mer kreft fremkallende stoff en tobakksrøyk (…) en enkel joint kan foresake like mye skade på lungene som fem allminlige sigaretter»

«(...)sammenheng mellom årsbruk av marihuana og misdannelser I hjernen»

«(...) foresaker midlertidig sterilitet hos menn. Kan forstyrre kvinners menstruasjon»

«Marihuana endrer strukturen i sædcellene og deformerer dem»

«Undersøkelser peker også på at gravide kvinner bruk av stoffet kan bevirke at deres barn fødes med defekter, psyksike forstyrrelser, samt en økt risiko for leukemi hos barna. UFARLIG?»

«(...) fører til alvorlige arvelige skader...»

«I all tid cannabisprodukter er blitt forska på har mange sannheter kommet til overflaten. Det er disse sannhetene hasjrøykere kaller propegande fremsatt av norsk helsemafia.»

«Jeg kjenner ikke en eneste hasjromantiker som ikke har et eller flere sosiale avvik»

«Det er kanskje på tide å se realitetene i øynene!»

 

 

 

Som redaktør av et gatemagasin som selges av rusmisbrukere skulle man tro at kunnskapene om emnet kanskje satt litt bedre , for det du lister opp er intet annet en REN LØGN som for lengst er tilbakebevist og det er bare pinlig at du kan komme med slikt skvip i 2012.

Har du i det helt tatt noen kilder som bekrefter disse absurde påstandene?

 

Når dette er sagt er jeg ingen ivrig forkjemper for legalisering, men det provoserer meg så inderlig når jeg ser noen bruke ren skremselspropaganda (som attpåtil er løgn) til å fremme sin egen sak.

 

 

 

mvh

xxxxxx xxxxx

 

 

Eirik tok seg tid til å svare. Det var hyggelig.

 

 

 

_____________________________________________________________

 

Du mener at jeg fremmer en egen sak. Hvilken sak er det?

 

Eirik

 

 

 

Hei Eirik og takk for at du tok deg tid til å svare.

 

Med at du fremmer din egen sak mener jeg at du har gjort deg en personlig mening om cannabis og bruker din redaktørstilling i Virkelig til å spre denne meningen.

Noe som i for seg er greit, men ikke når man baserer seg på påstander som er tilbakebevist av moderne forskning. Da ender du i stedet opp med å spre løgn og uriktig informasjon.

Og det synes jeg ikke går bra oversens med den profilen et blad som Virkelig burde ha.

 

Nå jobber ikke jeg med folk som har falt utenfor pga rus og jeg forstår at du må ha opplevd mange triste skjebner. Og det er ikke til å slå under en sko at cannabis er inngangporten til Helvete for mange av de.

Da er desto viktigere å ikke miste fokus og automatisk la cannabis få skylden og klassifisere det som et "gateway-drug". Man bør heller stille spørsmål om hvorfor unge mennesker drar seg dit og hva som er katalysatoren.

Men det er en annen sak.

 

 

Jeg er helt enig med deg at cannbis ikke er ufarlig. Så absolutt ikke. Det er er rusmiddel og skal behandles deretter.

Men da får man hvertfall spre nøytral, objektiv og KORREKT informasjon.

 

God helg!

 

 

Med vennlig Hilsen xxxxxxxx

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eirik tok seg tid til å svare. Det var hyggelig.

 

 

 

_____________________________________________________________

 

 

 

 

Nytt svar.

 

 

Heia xxxxx.

 

En redaktørs plikt er å mene - og gjerne skape debatt.Slik blir i følgeredaktørplakaten et mediums mening rett og slett redaktørens mening.Slikhar det alltid vært. Når det gjelder Virkelig mining og mandat, handlerdet om folkeopplysning, og om å advare mot romantisering av narkotika. Allnarkotika. Jeg baserer artikkelen på den forskning som er tilgjengelig til enhvertid, og selvfølgelig spisser jeg alt jeg kan. Skriv en motartikkel - plukk fra hverandre min argumentasjon, og debbattermine synspunkter. Jeg trykker gjerne din artikkel som et motsvar. Nullproblem. Jeg liker faktisk at folk er SAKLIG uening med meg - uansett hva jeg måtemene, Og disse meningene skal også få sin plass i Virkelig. Eirik

 

 

Selvsagt. Men som jeg skriver blir det et problem å ta meningen seriøst når den baserer seg på forskning fra 70-tallet. At du vil skape debatt rundt temaet er beundringsverdig, men da ville jeg nok selv ha brukt sterkt overdrevne stereotyper for å skape reaksjoner kontra falske fakta fremlagt som vitenskapelige bevis.

 

Beklager hvis du har oppfattet min tilbakemelding som usakelig. Jeg kan godt prøve å skrive et mer ordentlig motsvar i form av en motartikkel.

 

Ønsker deg en god helg.

 

Mvh

Christer

 

 

Challenge accepted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Selvsagt er man glad for et monotont liv så skal ikke jeg hindre noen i det, men mange av oss må oppleve mer,utforske,reise,virkelig leve å oppleve nye ting hele tiden..

Hvor forventer du å finne sannheten, om ikke der du befinner deg

http://www.youtube.com/watch?v=AsNTmjlf1vI

 

Virker som om du beskriver en hektisk småbarnsfamilie. Synes ikke det var så monotont det du beskrev forsåvidt. Det handler om hvor fornøyd med sitt eget liv man er.

 

Noen synes det er gøy, mens andre på død og liv må oppleve noe hele tiden

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...