Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Noen som følger med på USA om dagen? Washington kan bli den første staten i verden som legaliserer og regulerer cannabis for rekreasjonell bruk. Initiativ 1-502 (som blir stemt over i skrivende stund hvis jeg ikke tar helt feil) tillater at alle over 21 år kan kjøpe samt bruke cannabis, helt 100% lovlig!

http://en.wikipedia...._Initiative_502

En kamerat av meg som bor der fortalte meg at siste måling målte 53% ja og 41% nei, kan se lyst ut.

Endret av DMN
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som følger med på USA om dagen? Washington kan bli den første staten i verden som legaliserer og regulerer cannabis for rekreasjonell bruk. Initiativ 1-502 (som blir stemt over i skrivende stund hvis jeg ikke tar helt feil) tillater at alle over 21 år kan kjøpe samt bruke cannabis, helt 100% lovlig!

http://en.wikipedia...._Initiative_502

En kamerat av meg som bor der fortalte meg at siste måling målte 53% ja og 41% nei, kan se lyst ut.

Sånn jeg har fått det med meg ligger faktisk Colorado bedre an når det kommer til en Legalisering, problemet er at det fortsatt vil være forbudt, så lenge det er ulovlig på et føderalt nivå så kommer vi nok sikkert til å se mange som kommer til å bli fengslet for cannabis bruk og sikkert mange utsalgssteder som kommer til å bli lagt ned.

Det positive med en statlig legalisering er at det sikkert kommer til å sparke hele denne legalisering bevegelsen et godt stykke nærmere en total legalisering.

Endret av PsyWolf
Lenke til kommentar

Sånn jeg har fått det med meg ligger faktisk Colorado bedre an når det kommer til en Legalisering, problemet er at det fortsatt vil være forbudt, så lenge det er ulovlig på et føderalt nivå så kommer vi nok sikkert til å se mange som kommer til å bli fengslet for cannabis bruk og sikkert mange utsalgssteder som kommer til å bli lagt ned.

Det positive med en statlig legalisering er at det sikkert kommer til å sparke hele denne legalisering bevegelsen et godt stykke nærmere en total legalisering.

Ja korrekt, Colorado er vel mer eller mindre cannabishovedstaden i USA for tiden. Oregon skal også stemme over full rekreasjonell legalisering, og resultatet fra disse tre statene kommer vi til å få se 6. November! Samtidig som også tre andre stater kommer til å stemme over medisinsk mj denne datoen.Når det kommer til det føderale så er jo dette allerede et problem for alle statene som har legalisert medisinsk bruk, men mtp at antallet stater som legaliserer cannabis stadig stiger så tror jeg ikke det er noe å frykte i fremtiden. Samtidig som det nå kan bli legalisert rekreasjonelt enkelte steder så må enten regjeringen øke pengestøtte til å slå ned på det (noe som ikke vil bli populært) eller utnytte situasjonen i forhold til skatter og avgifter. Forresten, 6. November er det live dekning på resultatet til disse tre statene på www.pot.tv - sjekk det ut hvis det er av interesse :) starter kl 24:00 norsk tid.Edit; skulle egentlig være avsnitt i posten, aner ikke hva som skjedde.

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Herlig nyhet :) Spania er på vei,Portugal er vel der kan man nesten si, Holland er ganske godt på vei, noe tilbakefall men ellers veldig bra,Sveits er på vei, Norge henger jo etter men det er ikke nytt vi er jo et anti liberalt land, selv om noen lever i en illusjon at vi ikke er det..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...