Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Hva er det med den norske presse som elsker og slenge seg over alle de negative sidene av rudmisdler, cannabis eller div andre?

Artiklene er ofte veldig dårlige, ofte stemmer de ikke i det hele tatt da det har blitt klippet vekk informasjon fra kilden dem har brukt.

Det er på kanten av og bevisst lage propaganda.

Uansett, kvaliteten er stort sett elendig, og artiklene er oftest veldig ensidige med ett hint av at de har en agenda av og stille cannabis osv i ett dårlig lys.

Nei, jeg er ikke cannabisfanatiker. JEg er fuldt klar over det er positive og dårlige sider ac cannabis og andre stoffer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden cannabis er klassifisert som et narkotikum så vil det være dårlig PR for avisene å være positivt innstilt til cannabis.

Når vi blir fra barnehagealder fortalt at cannabis vil ødelegge livet ditt og at ''ett trekk er nok'' så er det klart at man kan være avskrekket fra å fortelle sannheten når det kan potensielt gjøre så salgstallene går ned.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dette blir litt off-topic så jeg skriver minst mulig...

Det har du rett i, men pressen har ett ansvar når det kommer til og informere folk. Media (Og staten og forsåvidt) har ett ansvar som jeg mener at dem i dag ikke tar alvorlig nok.

Objektivitet og nøytralitet bør være mer sentralt, ikke bekymringer om populæritet. Det er jo en merkelig prioritering, det viktigere og ha god pr eller være politisk korrekt enn og komme med korrekt og artikler med dybde etc.

Dagens media\presse er av elendig kvalitet på flere områder.

Defor synes jeg at media på noen måter ikke greier og ta det ansvaret dem har alvorlig. Dårlig forklart\ordvalg.. ordforrådet mit har hjerneteppe nå. :p

:)

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...