Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.bt.no/nyh...ml#.T6V6E-h1A40

 

En årvåken politimann i Odda bestemte seg i 14-tiden fredag for å sjekke en større, polskregistrert varebil som kom kjørende.

 

Har vi ikke rettigheter igjen i dette landet? - Trodde politiet måtte ha et grunnlag for å sjekke bilen.

 

EDIT; ser i ettertid at det var snakk om alkohol og tobakk, ikke cannabis. - Og derfor er offtopic.

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Har vi ikke rettigheter igjen i dette landet? - Trodde politiet måtte ha et grunnlag for å sjekke bilen.

Lovverk gir ikke rettsikkerhet, når loven ikke er slik at en computer kan avgjøre rett og galt. Alt som inneholder synsing, innebærer makt til et autoritært styre. Det praktiseres vel ganske liberalt til politiets fordel.

Lenke til kommentar

Noen her som var på marijuanamarsj-greiene i Oslo i helga? Jeg var. Makan til teit opplegg. Og hvorfor i all verden slipper de til alle stoners'a som har underliggende psykiske problemer på mic'en? Hvor er alle de normale weed-brukerne hen? Kvalitetssikring av de som holder appeller behøves...

 

 

Edit: Youngstorget, Oslo

Endret av Aporia Qualia
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen her som var på marijuanamarsj-greiene i Oslo i helga? Jeg var. Makan til teit opplegg. Og hvorfor i all verden slipper de til alle stoners'a som har underliggende psykiske problemer på mic'en? Hvor er alle de normale weed-brukerne hen? Kvalitetssikring av de som holder appeller behøves...

 

 

Edit: Youngstorget, Oslo

 

Jeg var der, jeg er forholdsvis normal, og ja, jeg var like irritert som deg over den åpne mikrofonen.

Endret av Lucid Catnap
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg var heller ikke der, har ikke noe behov for å vise meg der. Den marsjen vil ikke være avgjørende i et legaliseringsspørsmål for å si det sånn.

 

HVA VIL VI?

VI VIL RØYKE CANNABIS!

 

HVORFOR VIL VI DET?

 

VI HAR GLEMT DET!

 

HVORFOR ER VI IKKE PÅ JOBB?

 

FUCK THE SYYYYSTEM

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg var heller ikke der, har ikke noe behov for å vise meg der. Den marsjen vil ikke være avgjørende i et legaliseringsspørsmål for å si det sånn.

 

Annet enn alle dealerne på gata, har man noe annet som bringer oppmerksomhet rundt saken? Er uansett neppe én konkret ting som vil avgjøre noensinne...

 

Neste år har jeg og kameratene mine bestemt oss for å stille i dress og slips. Hvis det bare er rastafarianere, blitzere og andre samfunnsavvik som stiller opp der så vil ikke folks stereotypi av marijuanabrukere endre seg.

 

Ønsker man en legalisering så må man begynne med å sørge for at folk/allmennheten ikke ser på marijuanabrukere som tapere, slik de tilsynelatende fortoner seg i dag.

Endret av Aporia Qualia
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så lenge marihuanaforbruk er forbudt er det ingen oppegående mennesker med utdannelse og jobb som vil stå frem, av den enkle grunn at de er oppegående og dermed mer forsiktige. Det er mest mennesker som er helt blåst eller ikke har noe å tape som vil stille opp.

 

Jeg kjenner flere som røyker hasj og er oppegående, men ingen stilte opp i marsjen. De setter pris på å røyke hasj i ny og ne, og vil gjerne fortsette med det, og da er det en dårlig ide å trekke oppmerksomhet til seg selv. Razziaer i leiligheter forekommer.

Lenke til kommentar

Vel, det var faktisk mange oppegående mennesker (med høyere utdannelse og jobb (meg inkl.)) på marijuanamarsj-opplegget, men de var bare i mindretall og mindre synlige grunnet mangel på særegenhet.

 

Dessuten handler det ikke om å stå frem i den forstand at man erklærer for hele verden at man bruker marijuana. Det handler bare om å møte opp og vise støtte for saken og gjøre det mest synlige arrangementet, for legalisering, mindre freakshow-aktig.

 

Og som om politiet gidder å gjøre razzia et sted de mest sannsynlig bare vil finne brukerdoser av marijuana. Da tar de heller en dealer på gata i ny og ne... Hvis razzia er noe man frykter så burde man røyke mindre for å stagge eventuell pådratt paranoia. :)

Endret av Aporia Qualia
Lenke til kommentar

Repeterer at unge bør holde seg langt unna Cannabis, vent til du er voksen:

 

Adolescent cannabis use and its interaction with particular forms of the COMT gene have been shown to cause physical changes in the brain as well as increasing the risk of developing schizophrenia.

http://medicaldaily....adolescence.htm

 

(Har ikke fått lest artikklen selv. Om noen har tilgang hadde jeg satt stor pris på om den på mystisk vis hadde funnet veien hit.)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...