Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

What ^ he said.

 

Hvordan kan du definere hva som må til før man kan kvalifiseres som frisk? Dette begynner å bli tåpeligere og tåpeligere.

Det er postet en rekke linker til forskning som er relativt for emne. LES dette før du skriver mer. Sett deg inn i hva du vil forby dine medmennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Argumentum ad populum...

 

Svært mye tyder på at gateway-teorien skyldes en forveksling mellom korreleasjon og kausalitet. Og den korreleasjonen man ser forklares langt enklere ut fra det faktum at cannabis kun er tilgjengelig via. illegale miljøer hvor det også distribueres tyngre rusmidler.

 

Bruken av heroin og kokain gikk faktisk ned i Nederland da myknet opp sin narkotikapolitikk på 70-tallet.

Jeg hører hva du sier, og nekter ikke for at en legalisering kan føre med seg mye bra. Men også det du mener er teorier. DU kan ikke bevise for meg at bruken av Heroin vil avta viss Cannabis legaliseres! Du har bare en teori. Akkurat som meg

 

Min teori er at Gud finnes og at det han som skapte verden. Du kan ikke bevise at han ikke finnes.

Du minner mer og mer om en kreasjonist mtp logikken din.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kreasjonisme er igjen en annen debatt; jeg ser intet gale med kreasjonister.

 

Ved narkodebatten blir det jo snakk om frihet. - Med dette mener jeg at vi ikke ser kreasjonister som vil sette ikke-kristne i fengsel for å praktisere andre religioner eller ateisme.

 

Jeg vet det, men logikken er meget lik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir ikke det litt som å kreve resept for å drikke kaffe?

Det blir det samme som det er for alle andre reseptbelagte medisiner i dag.

 

Hvorfor skal ikke dette også gjelde kaffe? Friske personer trenger ikke kaffe.

Sist jeg sjekket kunne ikke kaffe brukes som medisin for noe som helst. Kaffe er heller ikke et rusmiddel på samme nivå som Cannabis, men dette har jeg påpekt 1001 ganger nå, så dette blir siste!

Lenke til kommentar

Argumentum ad populum...

 

Svært mye tyder på at gateway-teorien skyldes en forveksling mellom korreleasjon og kausalitet. Og den korreleasjonen man ser forklares langt enklere ut fra det faktum at cannabis kun er tilgjengelig via. illegale miljøer hvor det også distribueres tyngre rusmidler.

 

Bruken av heroin og kokain gikk faktisk ned i Nederland da myknet opp sin narkotikapolitikk på 70-tallet.

Jeg hører hva du sier, og nekter ikke for at en legalisering kan føre med seg mye bra. Men også det du mener er teorier. DU kan ikke bevise for meg at bruken av Heroin vil avta viss Cannabis legaliseres! Du har bare en teori. Akkurat som meg

 

Min teori er at Gud finnes og at det han som skapte verden. Du kan ikke bevise at han ikke finnes.

Du minner mer og mer om en kreasjonist mtp logikken din.

Det er jo samme argumenter dere bruker for Cannabis, så da er du ikke så mye bedre selv.

 

Forøvrig har du helt rett i at jeg ikke kan motbevise at Gud ikke eksisterer, dermed aksepterer jeg fullt og helt at mennesker kan tro på en Gud.

Lenke til kommentar

Koffein kan lindre enkelte typer hodepine bl.a. så kaffe kan fint brukes til medisinske formål.

Det argumentet holder ikke. Sliter du med alvorlig hodepine hjelper ikke kaffe på noen som helst måte. Ingen leger anbefaler kaffe ved hodepine.

 

Du kan derimot få hodepine viss du drikker kaffe daglig og plutselig stopper opp en periode. Det er fordi kroppen er vant med koffein. Dette går over når kroppen vender seg til et liv uten koffein.

Lenke til kommentar

I og med at THC er fettløselig, vil restene etter en dose hasj finnes «fastlimt» på hjernecellene i opptil 30-40 dager før de «skylles» ut. Om man da misbruker hasj igjen innenfor denne perioden, vil man få et andrestrøk med THC på hjernecellene. Slik vil dopet lagvis omfavne viktige sentra i hjernen. Resultatet viser seg senere som bl.a. dårligere kortidsminne, konsentrasjonsvansker m.m. Andre skader med hasj er forstyrrelser i hormonbalansen, nedsatt spermieproduksjon, fosterskader, samt økt risiko for kreft i luftveiene m.m. F.eks. har antall fosterskader i USA økte parallelt med marihuanaens utbredelse fra 1971.

 

Dette er fakta som liberaliseringstilhengerne helt velger å se bort fra. Hasjens skadevirkninger er dokumentert i mer enn 12 000 forskjellige rapporter fra hele verden.

 

http://www.dagbladet.no/kronikker/960702-kro-1.html

Lenke til kommentar

I og med at THC er fettløselig, vil restene etter en dose hasj finnes «fastlimt» på hjernecellene i opptil 30-40 dager før de «skylles» ut. Om man da misbruker hasj igjen innenfor denne perioden, vil man få et andrestrøk med THC på hjernecellene. Slik vil dopet lagvis omfavne viktige sentra i hjernen. Resultatet viser seg senere som bl.a. dårligere kortidsminne, konsentrasjonsvansker m.m. Andre skader med hasj er forstyrrelser i hormonbalansen, nedsatt spermieproduksjon, fosterskader, samt økt risiko for kreft i luftveiene m.m. F.eks. har antall fosterskader i USA økte parallelt med marihuanaens utbredelse fra 1971.

 

Dette er fakta som liberaliseringstilhengerne helt velger å se bort fra. Hasjens skadevirkninger er dokumentert i mer enn 12 000 forskjellige rapporter fra hele verden.

 

http://www.dagbladet...0702-kro-1.html

 

Seriøst? Det der er noe av det DUMMESTE jeg har lest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Løgner.

Du liker sterke ord når argumentene tar slutt?

 

Jeg ser ikke noe i den artikkelen som sier at leger anbefaler koffein, vennligst siter det for meg viss jeg tar feil.

 

Glem heller ikke at vi befinner oss i Norge, og jeg forholder meg til Norske leger når jeg snakker om hva leger anbefaler.

 

I og med at THC er fettløselig, vil restene etter en dose hasj finnes «fastlimt» på hjernecellene i opptil 30-40 dager før de «skylles» ut. Om man da misbruker hasj igjen innenfor denne perioden, vil man få et andrestrøk med THC på hjernecellene. Slik vil dopet lagvis omfavne viktige sentra i hjernen. Resultatet viser seg senere som bl.a. dårligere kortidsminne, konsentrasjonsvansker m.m. Andre skader med hasj er forstyrrelser i hormonbalansen, nedsatt spermieproduksjon, fosterskader, samt økt risiko for kreft i luftveiene m.m. F.eks. har antall fosterskader i USA økte parallelt med marihuanaens utbredelse fra 1971.

 

Dette er fakta som liberaliseringstilhengerne helt velger å se bort fra. Hasjens skadevirkninger er dokumentert i mer enn 12 000 forskjellige rapporter fra hele verden.

 

http://www.dagbladet...0702-kro-1.html

 

Seriøst? Det der er noe av det DUMMESTE jeg har lest.

Saklig

Lenke til kommentar

*snippetisnapp*

1: Forventer du at en prosjektleder ved Tyrilistiftelsen hadde kommet med noen annen kommentar enn en som er sterkt farget?

2: THC-et forsvinner i løpet av timer. Metabolittene er det som blir liggende igjen. Disse er ikke psykoaktive. Altså kommer han med en overforenkling.

3: Hvor lenge metabolittene blir liggende kommer an på mange faktorer. De er fettløselige. En "spinkel" person vil derfor bli kvitt disse raskere enn en overvektig. I tillegg kommer det an på hyppigheten. Røyker man bare "en gang i skuddåret" kan de være ute av systemet på så lite som 4-7 dager.

 

Du liker sterke ord når argumentene tar slutt?

Leste du kilden min i det hele tatt? Den beviser at det du sa ikke var sant.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tirsdag 2. juli 1996... Fantastisk MBarne. Er du ferdig med trollingen snart?

Datoen har ikke noe å si i forhold til hva som blir skrevet. Det er en kronikk, som sier veldig mye bra om de negative sidene ved en legalisering. Men jeg skjønner at du prøver å unngå artikkelens budskap ved å lete etter feil.

Lenke til kommentar

Løgner.

Du liker sterke ord når argumentene tar slutt?

 

Jeg ser ikke noe i den artikkelen som sier at leger anbefaler koffein, vennligst siter det for meg viss jeg tar feil.

 

Glem heller ikke at vi befinner oss i Norge, og jeg forholder meg til Norske leger når jeg snakker om hva leger anbefaler.

 

I og med at THC er fettløselig, vil restene etter en dose hasj finnes «fastlimt» på hjernecellene i opptil 30-40 dager før de «skylles» ut. Om man da misbruker hasj igjen innenfor denne perioden, vil man få et andrestrøk med THC på hjernecellene. Slik vil dopet lagvis omfavne viktige sentra i hjernen. Resultatet viser seg senere som bl.a. dårligere kortidsminne, konsentrasjonsvansker m.m. Andre skader med hasj er forstyrrelser i hormonbalansen, nedsatt spermieproduksjon, fosterskader, samt økt risiko for kreft i luftveiene m.m. F.eks. har antall fosterskader i USA økte parallelt med marihuanaens utbredelse fra 1971.

 

Dette er fakta som liberaliseringstilhengerne helt velger å se bort fra. Hasjens skadevirkninger er dokumentert i mer enn 12 000 forskjellige rapporter fra hele verden.

 

http://www.dagbladet...0702-kro-1.html

 

Seriøst? Det der er noe av det DUMMESTE jeg har lest.

Saklig

 

Du aner ikke hvor hardt du selv drar deg ned jo. Du linker til en Dagblad kronikk fra 1996 som er skrevet av en Jan Bøhler. Et kjapt googlesøk og jeg fant ikke mye med informasjon om han.

Så da spør jeg deg, hva slags grunnlag har du for å ta det han skriver som god fisk? Han viser ikke til en eneste kilde for påstandene sine.

 

Dette er latterlig.

 

 

*Edit rettet litt på språket

Endret av Neptjune
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tirsdag 2. juli 1996... Fantastisk MBarne. Er du ferdig med trollingen snart?

Datoen har ikke noe å si i forhold til hva som blir skrevet. Det er en kronikk, som sier veldig mye bra om de negative sidene ved en legalisering. Men jeg skjønner at du prøver å unngå artikkelens budskap ved å lete etter feil.

 

Seriøst? Datoen har ingenting å si? Det har alt å si. Vitenskapen har kommet en del lengre på 16år!

På 50-tallet konkluderte de med at man ville begynne å voldta hvis man røyket cannabis.

 

Du baserer vel dine fakta på reefer madness og? Passer nok til deg. Gammel propaganda film fra USA.

Endret av Neptjune
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...