Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Og der avslutter jeg min diskusjon med deg

Så bra for deg. Ikke lett å bli motsagt, jeg skjønner det ;)

 

diskutere med inhumane mennesker som ikke greier selv ta innover seg det at han blir motbevist GANG PÅ GANG , man kan like gjerne diskutere til veggen en å diskutere til deg..

Endret av Dani46
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynner å bli lei av ordet legalisering. Det åpner for stigmatisering av selve ordet, fordi mange føler at legalisering innebærer en fri flyt av rusmiddler. Nei det er ikke legalisering som er det essensielt sentrale her , eller i det hele tatt målet i seg selv. Regulering er ordet vi er ute etter. Det er selve essensen av argumentet. I dag har politikere fratatt seg ansvar ved å IKKE regulere stoffene. Det er politikerene som står til ansvar for at barn kan kjøpe heroin på plata. Det er politikerene som øker politi ressurser, som igjen øker prisene på narkotika, som igjen tvinger hard-drugs brukere til å stjele og rane for å kunne finansiere bruket sitt. Politikere har valget mellom å regulere et marked eller å la det være uregulert som det er nå, som resulterer i at alle og enhver kan både bruke og misbruke så mye de vil.

 

Om du virkelig vil ta rusmisbruk på alvor, ja da regulerer du markedet, som er den eneste empiriske løsningen vi kan gjøre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Unngår du konsekvent å svare på noe av det jeg skriver?

Ja, fordi du angriper person i hvert innlegg, istedenfor å motsi det du eventuelt er uenig i.

Men det er ikke noe poeng å diskutere med deg. Du har null kunnskap om det som blir diskutert.

 

Jeg går ikke på deg som person. Jeg påpeker at du i utgangspunktet ikke har nok kunnskap om emne til å komme med uttalelser. Når det er sagt svarer du heller ikke på noe av det jeg skriver, men strør rundt deg med stråmenn og ubegrunnede påstander som ikke har rot i virkeligheten.

Du sier ikke hvorfor det ikke har rot i virkeligheten, du sier bare at det ikke har rot i virkeligheten. Det viser en enda større kunnskapsløshet etter min mening.

 

Forklar meg gjerne hvorfor argumentasjonen min ikke kan brukes. Jeg mener tross alt det flertallet i alle vestlige land mener, så det kan ikke være så alt for dumt.

 

Du insinuerte at regjeringen i Amsterdam skal stramme inn reglene rundt cannabis pga skadevirkningene: Det har ikke rot i virkeligheten og jeg forklarte hvorfor.

 

Så du mener du har rett fordi flertallet mener det samme? Huff, tenk om alle hadde hatt den tankegangen, man slipper i det minste å tenke selv.

Flertallet i Saudi Arabia mener forøvrig det er en OK straff å halshugge folk midt på gata.

 

Du kan ikke basere deg på flertallet når det er empirisk forsking som forteller noe annet.

Du har garantert ikke tatt deg bryet med å i det hele tatt lete opp slik forskning og sette deg inn i temaet. I stedet ramser du opp argumenter som er brukt av fanatiske motstandere i flere år og som er tilbakevist.

Endret av Neptjune
Lenke til kommentar

Du insinuerte at regjeringen i Amsterdam skal stramme inn reglene rundt cannabis pga skadevirkningene

Feil, jeg har aldri sagt at de skulle stramme inn på grunn av skadevirkningene. Jeg sa bare at de skulle stramme inn. Jeg sa ikke hvorfor, og jeg sa ikke på hvilken måte dem skulle stramme inn. Men stramme inn skal dem, for deg og meg ;)

Lenke til kommentar

Så kan vi jo bare nevne at vi i denne tråden, der folk med langt over gjennomsnittet kunnskap om cannabis diskuterer, kan registrere at 54,12 % ønsker en total legalisering. 23,64 % ønsker fortsatt kriminalisering. Og jeg er ganske sikker på at det er flere med kunnskap rundt legaliseringsspørsmålet her inne enn for eksempel på Stortinget.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så kan vi jo bare nevne at vi i denne tråden, der folk med langt over gjennomsnittet kunnskap om cannabis diskuterer, kan registrere at 54,12 % ønsker en total legalisering. 23,64 % ønsker fortsatt kriminalisering. Og jeg er ganske sikker på at det er flere med kunnskap rundt legaliseringsspørsmålet her inne enn for eksempel på Stortinget.

Om folk har langt over gjennomsnittet med kunnskap her inne for være din mening. Jeg ser vel mer en haug av unge folk inne på forumet som har en tendens til å være for alt som er "kjekt". Ute i virkeligheten ville resultatet av denne avstemningen sett annerledes ut, da vi hadde fått resultater fra alle aldre og alle typer mennesker med ulike jobber.

Lenke til kommentar

Så kan vi jo bare nevne at vi i denne tråden, der folk med langt over gjennomsnittet kunnskap om cannabis diskuterer, kan registrere at 54,12 % ønsker en total legalisering. 23,64 % ønsker fortsatt kriminalisering. Og jeg er ganske sikker på at det er flere med kunnskap rundt legaliseringsspørsmålet her inne enn for eksempel på Stortinget.

Om folk har langt over gjennomsnittet med kunnskap her inne for være din mening. Jeg ser vel mer en haug av unge folk inne på forumet som har en tendens til å være for alt som er "kjekt". Ute i virkeligheten ville resultatet av denne avstemningen sett annerledes ut, da vi hadde fått resultater fra alle aldre og alle typer mennesker med ulike jobber.

 

Resultatet av en direkte demokratisk valg ville garantert medisinsk cannabis godkjennes, legalisering er nok et par år unna med hensyn til at vi har en konservativ kapitalistisk befolkning..

Jeg vil også tro at en avkriminalisering ville kommet utifra en direkte demokratisk valg blant befolkningen.

Lenke til kommentar

Resultatet av en direkte demokratisk valg ville garantert medisinsk cannabis godkjennes, legalisering er nok et par år unna med hensyn til at vi har en konservativ kapitalistisk befolkning..

Jeg vil også tro at en avkriminalisering ville kommet utifra en direkte demokratisk valg blant befolkningen.

Jeg tror også at en folkeavstemning ville sagt ja til bruk som medisin. Jeg tror selv at dette kanskje er noe jeg hadde stemt ja til.

 

Men et spørsmål til dere som ønsker full legalisering: Ønsker dere også at det skal være lov å dyrke plantene selv, i kjelleren hjemme eller noe?

Lenke til kommentar

Du insinuerte at regjeringen i Amsterdam skal stramme inn reglene rundt cannabis pga skadevirkningene

Feil, jeg har aldri sagt at de skulle stramme inn på grunn av skadevirkningene. Jeg sa bare at de skulle stramme inn. Jeg sa ikke hvorfor, og jeg sa ikke på hvilken måte dem skulle stramme inn. Men stramme inn skal dem, for deg og meg ;)

 

Jeg skrev at du insinuerte,ikke at du skrev det ordrett. Måten du skrev det på kunne tolkes i det de baner med tanke på dine tidligere uttalelser.

Lenke til kommentar

Så dere ønsker at denne planten skal titte frem over alt i samfunnet? Noen vil vel også velge å selge til mindreårige viss de kan dyrke selv!

 

Du insinuerte at regjeringen i Amsterdam skal stramme inn reglene rundt cannabis pga skadevirkningene

Feil, jeg har aldri sagt at de skulle stramme inn på grunn av skadevirkningene. Jeg sa bare at de skulle stramme inn. Jeg sa ikke hvorfor, og jeg sa ikke på hvilken måte dem skulle stramme inn. Men stramme inn skal dem, for deg og meg ;)

 

Jeg skrev at du insinuerte,ikke at du skrev det ordrett. Måten du skrev det på kunne tolkes i det de baner med tanke på dine tidligere uttalelser.

Da insinuerte du feil!

Lenke til kommentar

Så kan vi jo bare nevne at vi i denne tråden, der folk med langt over gjennomsnittet kunnskap om cannabis diskuterer, kan registrere at 54,12 % ønsker en total legalisering. 23,64 % ønsker fortsatt kriminalisering. Og jeg er ganske sikker på at det er flere med kunnskap rundt legaliseringsspørsmålet her inne enn for eksempel på Stortinget.

Om folk har langt over gjennomsnittet med kunnskap her inne for være din mening. Jeg ser vel mer en haug av unge folk inne på forumet som har en tendens til å være for alt som er "kjekt". Ute i virkeligheten ville resultatet av denne avstemningen sett annerledes ut, da vi hadde fått resultater fra alle aldre og alle typer mennesker med ulike jobber.

 

Resultatet hadde sett annerledes ut pga ignorante mennesker som ikke aner hva de snakker om.

Lenke til kommentar

Så dere ønsker at denne planten skal titte frem over alt i samfunnet? Noen vil vel også velge å selge til mindreårige viss de kan dyrke selv!

 

Du insinuerte at regjeringen i Amsterdam skal stramme inn reglene rundt cannabis pga skadevirkningene

Feil, jeg har aldri sagt at de skulle stramme inn på grunn av skadevirkningene. Jeg sa bare at de skulle stramme inn. Jeg sa ikke hvorfor, og jeg sa ikke på hvilken måte dem skulle stramme inn. Men stramme inn skal dem, for deg og meg ;)

 

Jeg skrev at du insinuerte,ikke at du skrev det ordrett. Måten du skrev det på kunne tolkes i det de baner med tanke på dine tidligere uttalelser.

Da insinuerte du feil!

 

En skrev:

Ved en legalisering av cannabis, kan vi nok se til amsterdam som har en ganske grei og fungerende avkriminalisering. Statistisk sett, vil bruken gå ned.

 

 

Så skrev du:

Amsterdam driver og strammer inn på reglene, og det er det en grunn til.

 

 

Skulle jeg tolket dette som at du henviste til det å nekte utlendinger tilgang til coffeeshops?

I så fall burde du være med tydelig på hva du egentlig mener, så slipper man misforståelser.

Lenke til kommentar

Jeg snakker bare for meg selv, MBarne, så "du ønsker" holder i lange baner.

 

Ingenting tilsier at hvermansen automatisk får lyst til å sette opp sin egen plantasje dersom det blir lovlig å ha f eks fem planter på privat eiendom. Og ja, som Kammizez sier, så skjer dette allerede, takk.

Endret av Bunnskrap
Lenke til kommentar

Så dere ønsker at denne planten skal titte frem over alt i samfunnet? Noen vil vel også velge å selge til mindreårige viss de kan dyrke selv!

For dette skjer ikke allerede?

Men da faller jo hele argumentet dere bruker til grunn. Viss vi fremdeles har et problem med ulovlig salg etter legalisering?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...