Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cannabis blir medisin i Sverige

Håper Norge hiver seg med. Fordommer sponset av staten bør ikke være et hinder for at folk med sykdommer skal få hjelp.

Lagd av Bayer , holder for at jeg IKKE støtter det..Og tro meg eneste grunnen til det blir godkjent er fordi Bayer står bak..

http://en.wikipedia.org/wiki/Bayer#Controversies

Tingen med cannabis er at man skal kunne innta et helt naturlig stoff gjennom eks te, vaperaizor osv og gjerne gro det hjemme slik at du kontrollere alt samt kostnader.

Endret av Dani46
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk hvor mange land som sliter med økonomi hadde tjent på den vestlige verdens legalisering.

Ingen? Blir det lovlig og skattebelagt så dyrker man jo i sitt egent land, for å tjene mest mulig på det.

De orker vel ikke betale andre land for poten, også selge videre?

dvs høyere pris for forbrukerne, og mindre salg.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Sverige har vel godkjent en medisinsk cannabis (som forøvrig MS-forbundet vil ha godkjent i Norge) nå. Plantene dyrkes i England, så ...

Hadde det blitt lovlig, så hadde vel pris vært medvirkende, men aller viktigst har vært kontrollene på at det ikke har vært dårlig kvalitet, skunk mm, så muligens hadde man fått produksjonen gjort i vestlige land der det kanskje er lettere å kontrollere (ikke vet jeg, bare spekulerer)

Lenke til kommentar

Håper Norge hiver seg med. Fordommer sponset av staten bør ikke være et hinder for at folk med sykdommer skal få hjelp.

Lagd av Bayer , holder for at jeg IKKE støtter det..Og tro meg eneste grunnen til det blir godkjent er fordi Bayer står bak..

http://en.wikipedia.org/wiki/Bayer#Controversies

Tingen med cannabis er at man skal kunne innta et helt naturlig stoff gjennom eks te, vaperaizor osv og gjerne gro det hjemme slik at du kontrollere alt samt kostnader.

Det er fortsatt et steg i riktig retning.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Cannabis kan bli tillatt i Norge

Tror folk her inne ikke skjønner helt hvorfor det vurderes lovlig, farmasøytiske firmaer tjener penger = alt godkjennes..

Morfin,heroin,kokain,SSRI(zombie dop) osv osv.

Pga de nå har fått stoffet i formen de har her er også en av grunnene.

I Holland samt flere andre land leveres det ut organisk grodd cannabis ikke noe dritt framstilt av selskaper som tjener seg rike på at folk er syke!!

Flere forskere mener også at Cannabis i planteform er mer effektivt en noe som framstilles på en laboratorium også for de med MS..

Men ja man kan jo drømme seg inn i en verden der Bayer vil at du skal bli frisk :roll:

• Liker 7
Lenke til kommentar

I Holland samt flere andre land leveres det ut organisk grodd cannabis ikke noe dritt framstilt av selskaper som tjener seg rike på at folk er syke!!

Hvorfor er det «dritt»? Og hvorfor skal man ikke få selge medisiner til syke mennesker? Skal man ikke selge mat til folk som er sultne heller?

Flere forskere mener også at Cannabis i planteform er mer effektivt en noe som framstilles på en laboratorium også for de med MS..

Foreløpig er det slik. At det vil være slik også i fremtiden er tvilsomt.

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om produsentene har en grisk agenda? Det viktige er at vi generelt går mot en mer liberal holdning til rusmiddelet.

Cannabis i planteform kan jeg tenke meg er uhyre upraktisk for MS-lidende, med tanke på hvor komplisert det kan være å få det i kroppen - kjøpe inn rizla og knaster, vaporizer eller drive å lage mat for å putte cannabisen i. Da er en liten spray flere lysår lettere. Det er heller ikke meningen at de som trenger medisinen skal bli så fjern som mulig, men bruke virkemidlene i planten til å få bedre beveglighet, mindre spasmer osv.

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om produsentene har en grisk agenda? Det viktige er at vi generelt går mot en mer liberal holdning til rusmiddelet.

Cannabis i planteform kan jeg tenke meg er uhyre upraktisk for MS-lidende, med tanke på hvor komplisert det kan være å få det i kroppen - kjøpe inn rizla og knaster, vaporizer eller drive å lage mat for å putte cannabisen i. Da er en liten spray flere lysår lettere. Det er heller ikke meningen at de som trenger medisinen skal bli så fjern som mulig, men bruke virkemidlene i planten til å få bedre beveglighet, mindre spasmer osv.

Jeg bryr om deres griske agenda da de tar livet av et sykt antall mennesker årlig, resept medisiner tar livet av millioner.

I bunn & grunn vil ikke de selskapene her at du skal være frisk, tenk litt hva tjener de på at du er frisk hele livet?

Jeg kommer ALLTID til å være skeptisk til de selskapene her..

Og spise greier også de med MS de kan også innta gjennom drikke, de er ikke grønnsaker i hodet..

Og nei du blir ikke "pisse" stein av cannabisen som de gror , de har selektivt avlet ut THC til et lavt nivå samt økt nivået av CBD.

Men selvsagt noe er bedre en ingenting der skal jeg si meg enig..

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt bak mål at vi "tvinger" folk til å betale 40-50 000 i året for noe de kan lage selv. Et godt oppsett til innendørsdyrkning koster alt fra 4-10 000 (pluss strømutgifter). Da er det bare å ta poten i og legge i sprit noen dager for så å redusere (dunste vekk) noe av spriten og så har man prima cannabistinktur man kan spraye under tunga med samme effekt som Sativex.

Nå er da dyrking en særegen interesse og helt sikkert ikke noe alle syke ville ha brukt tid på. Det kreves også en hel del kunnskap og erfaring å vedlikeholde disse plantene helt til de yter et godt resultat som kan høstes, dog er jeg helt enig i at de som vil gro sin egen medisin absolutt burde ha muligheten til det.

Privateide farmasøytiske firmaer er jeg også svært skeptisk til. Det er veldig mye opp gjennom historien som peker mot at medisinsk cannabis er/har vært ulovlig fordi ingen kan patentere det, forså å tjene på en distribusjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt bak mål at vi "tvinger" folk til å betale 40-50 000 i året for noe de kan lage selv. Et godt oppsett til innendørsdyrkning koster alt fra 4-10 000 (pluss strømutgifter). Da er det bare å ta poten i og legge i sprit noen dager for så å redusere (dunste vekk) noe av spriten og så har man prima cannabistinktur man kan spraye under tunga med samme effekt som Sativex.

Svarte i denne tråden når det bare bare sånn ca 100 poster..

Har ikke lest igjennom alle postene siden.

OT

Ser du snakker om en spray her. hørte noe på radioen igår ang dette.

Hva er det egentlig? hvordan virker det?

Lenke til kommentar

Sannheten om hasj er at det er drømmestoffet, dermed er det naturlig at det hører hjemme om natta, bare å fyre løs, så lenge det er i drømmeland, da kan du fyre deg opp til lsd, og få helt sinnsyke drømmer osv. Men om dagen skal vi jobbe. Så legalisering av hasj er helt tåperlig. Måtte isåfall være for å bekjempe en eller annen kriminalitet ellerno. Men det er ikke lurt å begynne med drømming om dagen ihvertfall, så vet dere det! :) Da går jo hele verden i stå da. Hasj og narkotika er pengeberg som lever på mord. Fordi de selger rusmidlene som til slutt dreper og gjør dagen til natt, som bare er helt tåperlig, da går jo ikke verden fremover slik den skal gjøre da. Og den kunnskapen du da finner om natten finner du uansett, med eller uten hasj, fordi hasj, og andre narkotiske stoffer hører til om natten. Men hvis ikke du får til å dyrke deg en hasjplantasje i natten, kunne det muligens vært en idè. Men det er noe alle skal få til OM NATTEN! Basta!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...