Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært rundt folk som røyker cannabis i 12-13år.

Merker meg at nesten utelukkende at målet for dem alle er å bli mest mulig fjern, pot er ikke noe særlig da blir man jo gjerne litt pigg i huet som eks Sativa, folka vil ha hasj noe som gjør dem fjerne som faen..

Dette er nok en av grunnen til dette aldri vil bli legalisert i Norge, pga bruker kulturen.

Psykiske problemer er meget vanlig blant de jeg kjenner også, sosial angst, paranoia for å nevne noe.

De som røyker bønner kjenner igjen denne " tar det imorgen" :!:

Dessverre er røyke kulturen i Norge like ille som drikke kulturen.

Endret av Dani46
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Merker meg at nesten utelukkende at målet for dem alle er å bli mest mulig fjern, pot er ikke noe særlig da blir man jo gjerne litt pigg i huet som eks Sativa, folka vil ha hasj noe som gjør dem fjerne som faen..

Dette er nok en av grunnen til dette aldri vil bli legalisert i Norge, pga bruker kulturen.

Psykiske problemer er meget vanlig blant de jeg kjenner også, sosial angst, paranoia for å nevne noe.

Det blir som å si at alle som drikker er ute etter å bli mest mulig full. Misbrukere finner man overalt.

Og denne "kulturen" vil være her uansett om det er legalisert eller ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det blir som å si at alle som drikker er ute etter å bli mest mulig full. Misbrukere finner man overalt.

selvsagt, men må ikke ufarliggjøre cannabis..er faktisk en del baksider..

Lenke til kommentar

Man trenger ikke cannabis for å ta det i morgen. Er det cannabis som gjør folk slik, eller er det folks personlighet som tiltrekkes cannabis?

kjenner folk som sliter noe jævlig med slutte, men du sier noe er kanskje personlighets trekk som tiltrekker den type bruker mønster.

Lenke til kommentar

Altså:

Paranoiaen man utvikler ved bruk av cannabis er på grunn av at cannabis er ulovlig. Jeg tror ikke det hadde føltes helt trygt å spise bananer heller, forutsatt at også dét var ulovlig.

(Dette er selvsagt et svar til de som mener at cannabis forårsaker paranoia)

Endret av Magnusjs
Lenke til kommentar

selvsagt, men må ikke ufarliggjøre cannabis..er faktisk en del baksider..

En legalisering eller dekriminalisering er ikke det samme som å ufarliggjøre. Faktisk så ser vi fra land som har mer liberale framgangsmåter i narkotikapolitikken at de aller fleste fokuserer i langt større grad på å informere riktig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

informere riktig.

Det er ikke hva som er riktig, like meget som det finnes ikke noe riktig - det kan kanskje handle om å være riktig, men så lurer jeg på hva som er riktigst.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Javel, men på tross av alle riktige dokumentasjoner på begge sider, blir det til slutt bare hva da?

Hvor mange sider skal denne tråden fortjene?

Lenke til kommentar

Javel, men på tross av alle riktige dokumentasjoner på begge sider, blir det til slutt bare hva da?

Da blir det opp til individet selv å velge om cannabis er et rusmiddel h*n vil konsumere.

Cannabisdebatten kommer til å eksistere i lang tid fremover. Stadig mer forskning og lovforslag blir utgitt over hele verden, og så lenge det skjer så har vi noe å debattere.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ikke hva som er riktig, like meget som det finnes ikke noe riktig - det kan kanskje handle om å være riktig, men så lurer jeg på hva som er riktigst.

Hakje sett makan te rotut setning sea krigen!

;)

Lenke til kommentar

Man trenger ikke cannabis for å ta det i morgen. Er det cannabis som gjør folk slik, eller er det folks personlighet som tiltrekkes cannabis?

kjenner folk som sliter noe jævlig med slutte, men du sier noe er kanskje personlighets trekk som tiltrekker den type bruker mønster.

Tenk deg om. Det blir som du skulle ha slutta med det beste du veit om. Gjerne flere ting også. Sette ned tiden foran pc til maks 1 time i uka. Jeg tviler på at det du liker best er noe du må gjøre for å leve og jeg er sikker på at du ville fått like store problemer.

Det er vel ingenting som er lov til å gjøre som er farlig?

Lenke til kommentar

The problem with this debate is that the large double blind definitive clinical and toxicological studies have not been done that are necessary to overturn existing laws. These are very expensive to do and unless a large commercial interest performs these studies, you all will be swatting around conflicting data from small studies and conspiracy theories ad nauseaum. Science can truly determine the safety of inhaled cannabis and thousands of the other associated breakdown products of plant biochemicals, but who is going to pay to perform these studies?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...