Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

"Alkoholdrap" statistikken er jo skyhøy. Etter en artikkel aftenposten skrev i 2006 tror jeg det var, så var godt over 70% av alle drap i europa begått i alkoholruset tilstand. (edit:kilde)

Nå vet man jo at det også var konsumert alkohol av gjerningsmannen på denne festen, så det at dagbladet vinkler saken på denne måten virker på meg litt betenkelig.

Endret av Dr.Satan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har rett, Satan. Alkohol er minst like farlig som Cannabis, kanksje farligere. Om man drikker for mye, kan man være døden nær, mens om man røyker for mye gress blir du bare litt høy? :D

Kjenner faktisk folk som har funnet frø i jointen/blunten sin, og har laget sin lille "hasj plantasje". :D

Lenke til kommentar

+ du kan få hallusinasjoner av voldsomme mengder alkohol. En kompis trodde hodet mitt var opp ned når han var drita... altså han så faktisk hodet mitt stå opp ned.

Leste senest i dag at 1/4 av alkoholikere rapporterer hallusinasjoner. + du kan bli delirisk av det, + psykotisk.. etc etc...

Lenke til kommentar

Kjenner faktisk folk som har funnet frø i jointen/blunten sin, og har laget sin lille "hasj plantasje". :D

Bag seeds fungerer veldig bra til en førstegrow ;)

Denne helbredende planta blir betraktet som medisin mot utallige sykdommer og smerter, og det ikke uten grunn. Det er en medisin som kommer fra jorda, en skapers verk. Har du én plante, så har du medisin for alltid - gratis. Det er nemlig en grunn til at det ikke er lovlig å dyrke selv i Nederland. Hvorfor dette er tilfelle er et svært godt spørsmål, for det strider i hvert fall mot all logikk.

Nøkkelordet her er fortjeneste. Alle medisinske bedrifter tjener gigantiske summer på piller mot kvalme, svimmelhet, depresjoner, angst og listen kunne gått i evigheter. Alle disse psykiske- og fysiske lidelsene kan bli borte ved inntak av THC - som kan bli dyrket frem gratis. Den trenger nærmest bare vann og jord. Tenk deg hvor mye penger vi snakker om her, ikke rart loven ikke plutselig kan bli endret. For å få det lovlig, så må man nesten rydde opp i det unødvendige rotet man har stelt istand selv... men er det mulig?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mange som ikke skjønner forskjell mellom bruk og missbruk av Cannabis...

Det jeg mente var at dersom man dyrker tobakk selv, vil man ikke kunne tjene noe særlig på 20 planter. Selv om det var lovlig.

Snakket ikke akkurat til deg. Om jeg hadde gjort det hadde jeg qouta deg :D

Lenke til kommentar

Man kan dyrke tobakk selv òg. Tobakksindustrien er likevel stor.

Nå koster ikke tobakk kr 100,- grammet heller.

Edit: forøvrig er det forbudt for private å selge hjemmedyrket tobakk.

Det jeg mente å få fram var at folk ofte velger å kjøpe noe selv om de kan dyrke det fram selv billigere.

Lenke til kommentar

Egentlig pussig at det er så få som dyrker selv, da 200 tobakksfrø koster 17 kr og gitt at alle frøa spirer så får du ca 10000 sigaretter i året av å dyrke.

Tja, jeg har hørt at tørkeprosessen er ganske komplisert for å få et godt resultat og at man trenger helst et varmerom for å oppnå ønsket temperatur.

Jeg har også blitt fortalt at slurver man på enkelte deler under dyrkinga og tørkinga så vil resultat bli nærmest urøykelig.

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Tja, jeg har hørt at tørkeprosessen er ganske komplisert for å få et godt resultat og at man trenger helst et varmerom for å oppnå ønsket temperatur.

Jeg har også blitt fortalt at slurver man på enkelte deler under dyrkinga og tørkinga så vil resultat bli nærmest urøykelig.

Neh.. gjorde det selv for et par år siden, er ikke noe vrient.. bare hang det opp på låven i noen uker og det ble fantastisk å røyke... :]

• Liker 1
Lenke til kommentar

Neh.. gjorde det selv for et par år siden, er ikke noe vrient.. bare hang det opp på låven i noen uker og det ble fantastisk å røyke... :]

Jøss, kanskje kilden min bare er ekstremt sær på tobakk. Det må jo nesten prøves, særlig i dag med de latterlige tobakksprisene. Jaja, tar det når jeg flytter tilbake til Norge, midlertidig så nyter jeg tobakk til 5 kroner pakka :thumbup:.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du har rett, Satan. Alkohol er minst like farlig som Cannabis, kanksje farligere. Om man drikker for mye, kan man være døden nær, mens om man røyker for mye gress blir du bare litt høy? :D

Du skal i hvert fall røyke eksteeeme mengder bare for å bli noe annet enn lattermild og trøtt. Kanskje får man litt noia også. Alkohol gir jo folk "blackout-fylla" støtt og stadig - noe som er verre.

Lenke til kommentar

Jøss, kanskje kilden min bare er ekstremt sær på tobakk. Det må jo nesten prøves, særlig i dag med de latterlige tobakksprisene. Jaja, tar det når jeg flytter tilbake til Norge, midlertidig så nyter jeg tobakk til 5 kroner pakka :thumbup:.

Hvor bor du?

Shanghai :)

Lenke til kommentar

At det er en link mellom cannabis og psykiske lidelser er ikke til å skyver under teppet.

Har man en latent lidelse som f.eks schizofreni, kan denne utløses av cannabisrøyking.

Nøkkelen blir da opplysing og se til at man minimerer denne risken ved å ha god opplysing om "farene". Noen mennesker burde absolutt ikke røyke cannabis, noen burde absolutt ikke drikke, noen burde absolutt ikke kjøre bil osv osv.

Det virker som at en god del av de som er i mot legalisering sitter med det bildet at folk vil røyke 24/7 hvis det hadde blitt legalisert.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...