Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste Helsedirektoratet sin artikkel om Cannabis: http://www.helsedirektoratet.no/rusmidler/fakta_om_narkotika/cannabis_7963

 

Men hvorfor er den så ensidig? Dem ramser opp symptomer i hytte og pine, det skriver også at bruk av cannabis kan føre til lungesykdommer og slikt, men hvem sier at en må røyke stoffet? Noen som har inngående peiling forstår at dette er for dårlig. God norsk Propaganda.

Jeg tror grunnen til at dem ikke gir oss noe statistikk på hvor stor andel av cannabis "missbrukere" som har hatt de forskjellige symptomene i seg selv sier at dette er for dårlig arbeid.

 

Når jeg leser om alkohol på samme siden virker det ikke like farlig.

 

Dette er da ihvertfall min personlige mening.

 

Kildene dem henviser til er Sirius som jeg ikke ikke kjenner til har hatt noe stor fokus/forskning/ressurser på området.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Sammenligner man daglig bruk av alkohol med daglig bruk av cannabis så blir resultatet ganske latterlig. Daglig bruk av cannabis er riktignok korrelatert med psykiske lidelser, men om man forstår deffinisjonen av korrelanse, så forstår man også at det er en vestentlig forskjell mellom psykiske lidelser i relasjon med cannabis bruk, og krumplever som direkte følge av overdreven alkohol bruk. Vil man si at alkoholikere drikker frodi de har psykiske problemer, eller at de har psykiske problemer fordi de drikker?

 

Dette er problemet med statestikk, folk har generelt ikke peiling på hva de leser. Mobilbruk fører til kreft f.eks? Ingen studier kan bekrefte denne påstanden, men noen kan henvise til en svak korrelanse. (og korrelanse er ikke fakta)

 

E=hf er en ligning som regner ut hvor mye energi det er i et foton. Bølgelengden på den electromagnetsike strålingen som kommer fra mobiltellefonene våre er 1000vis ganger lavere enn UV stråling. Det er ikke fysisk mulig for denne strålingen og bryte hydrogenbindingene i DNA. Så igjen,fører mobiltelefon bruk til kreft? Ifølge media, og alle våre mildt tilbakestående politikere gjør det selvfølgelig det, siden de ikke forstår deffinisjonen av korrelanse.

 

 

Cannabis, som et sosialt rusmiddel, kan på ingen måte skade en person dersom man tar det oralt. Jeg er medisin student, og i pharmakologi boken min, så er panicillin farligere enn cannabis, sjekk det opp dersom du ikke tror meg. man kan dø av penicillin.....

Lenke til kommentar

Ja. Man vil fjerne langere som selger Cannabis, men ikke miljøene og all den andre dopen som må forbli ulovlig.

 

Man vil fjerne de skumle miljøene i stor grad. De som bare vil ha en joint får bare en joint, hvis vennegjengen tenker likt.

 

Nei, det vil man ikke. Man vil absolutt holde enkelte borte fra slike miljøer, men det betyr ikke at de har vært en del av dette miljøet. Det kriminelle miljøet vil ikke forsvinne kun fordi de ikke kan selge Cannabis lenger.

 

Ikke i Norge, noe jeg synes er idioti! Jeg er for legalisering av industriell hamp i Norge.

 

Hvorfor ikke all cannabis? Industriell hamp sier jo seg selv burde være legalisert når det er på alle måter ett mye bedre alternativ enn hva vi bruker i dag.

 

Hva? Selv om man vil ha krutt så trenger man ikke å legalisere skytevåpen. Jeg vil ha det gode av Cannabis, ikke det dårlige. Jeg tenker for samfunnets eget beste, ikke mine egne egoistiske rusbehov.

 

... Og takk og lov for det! Vi er tydeligvis ikke på samme spor her, for jeg synes nemlig at vi bør ha MYE mer kontroll på Cannabis om det i det hele tatt skal bli legalisert. Håper du forstår tankegangen min, selv om du ikke nødvendigvis er enig.

 

Personlig ville jeg sagt at private aktører kan få selge Cannabis, men under strengt oppfølge av staten på både kvalitet og markedsføring.

 

Nå sporer vi av igjen! Jeg er for legalisering til medisinsk bruk, så jeg stiller meg ikke positiv til et forbrukermarked av Cannabis. Medisinsk bruk er streng kontroll og oppfølging.

 

Jeg er helt enig med at det burde og vil bli streng oppfølging om det blir total legalisering, det er det som er tankegangen min, så les det jeg skrev en gang til.

 

Det er akkurat det samme! Nikotin er et beroligende og dopamin-givende rusmiddel på lik linje med andre rusmiddel i samme klasse. Kom heller med kilder.

 

Avhengighetsskapningen var ikke temaet her, selv om det er riktig det du sier.

 

Nikotin har en svakere og avhengighetsdannende effekt.

 

 

Jeg har vært avhengig av nikotin selv, og jeg skal fortelle deg at nikotin ikke er et svakt rusmiddel. En dråpe ren nikotin kan ta livet til et voksent menneske, og jeg har selv sovnet av nikotin-overdose i mine dumme år.

 

Nå er jeg heldigvis nikotinfri, med unntak av en sjelden sigar i mellom. :)

 

Nikotin er et rusmiddel på lik linje med alle andre rusmiddler i samme klasse, og det kan hvilket som helst nikotin-avhengig bekrefte. Problemet er at effekten blir svakere etterhvert som man vender seg til det, så man går fra å være helt avslappet og ruset (husker enda min første snus, da jeg la meg rett i sengen og bare stirret i taket), til å bare få et sug og bli litt avslappet.

 

 

Oppførselen din blir normalisert, men skadevirkningen av alkohol bli ikke det.

 

Enig her. Ser ikke hvorfor man burde blande etanol og THC i utgangspunktet.

 

Ingen legemiddel eller rusmiddel skal blandes! Ikke engang Paracet og alkohol! Selvsagt trenger man ikke å være helt paranoid, men om noe går galt så kan man ende opp i overdose. Har hørt at man ofte kan psyke ut om man inntar THC og alkohol, siden THC blir sterkt psykotisk forsterket.

 

Dette er bare et av få problemer man drar inn i samfunnet, og jeg synes vi har nok med folk som ender på pumping. For det er nemlig slik at alkohol aldri kommer til å bli erstattet med mindre man gjør alkohol ulovlig for å erstatte det med Cannabis, noe jeg kan stille meg delvis positiv til.

 

Dårlig sammenligning. Jeg bestemmer veldig mye over min egen kropp, men så snart noen begynner å behandle kroppen sin som dritt og bli en belastning på samfunnet, så er jeg ikke så positivt innstilt til idéen. Melder du deg ut av samfunnet så skal du værsågod få lov til å gjøre hva du vil, men så lenge du er i samfunnet, så vil vi ikke ha dårlige tannhjul i urverket.

 

For det første spørs det jo helt på person. For det andre kan man regulere mengden Cannabis solgt til hver person i måneden ved hjelp av medlemskort elns. som Nederland skal innføre.

 

Det spørs absolutt på hver enkelte, men mange mennesker er svake og ender opp som alkoholikere og går på sosialhjelp. Det er ikke alle som er like fornuftige som meg og deg Sindre. Jeg ville absolutt ikke hatt noe imot at du hadde røykt Cannabis, men det er kun fordi jeg vet at du er en (av mange, heldigvis) som er sterke nok til å fortsatt leve et normalt og produktivt liv i "symbiose" med Cannabis. Men dette gjelder ikke alle, og det er det som virkelig setter et brennmerke på samfunnet.

 

Helt enig! En kontrollert distribuering av Cannabis hadde vært mye bedre enn det som forekommer nå, noe som er et godt argument for, men dessverre ikke nok til å overbevise meg.

 

Cannabislegalisering ville absolutt gjort det bedre. Folk lacer hasj osv. i heroin for å få noe dårlig til å føles bedre.

 

Ja! Det er et av problemene som vi kan avskaffe ved å skape et kontrollert marked, og jeg kommer ikke på en annen løsning enn å legalisere for å kunne avskaffe dette problemet. Men det veier fortsatt ikke opp for alle problemene legalisering vil skape, for faktumet er at det ikke er et så veldig stort problem med at folk skader seg på uren narkotika. "lacer" man hasj i heroin så har man et psykisk problem, ikke et problem med dårlig rus.

 

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

Typisk naiv påstand! Man kan også konsumere tobakk via snus eller skrå, men likevel røyker man det. Hvorfor tror du det?

 

Fordi folk har lyst til det? Jeg ser ikke problemet. Heldigvis er ikke cannabis like helseskadelig som tobakk, da. Og heldigvis har man lovlige substitutter for sigaretter. Det har man ikke for alkohol.

 

Tusen takk for at du bekrefter argumentet mitt! Faktum er at de fleste vil røyke Cannabis og skade luftveiene sine, uansett om man har nok av substitutter, slik som man har for sigaretter.

 

Alkohol er et kapittel for seg selv i denne diskusjonen, for alkohol er, og vil være verre enn Cannabis. Som du sikkert merker, så er jeg sterkere motstand av alkohol enn Cannabis, problemet er bare at man ikke trenger begge deler bare fordi det ene er verre, og som jeg har sagt flere ganger før: Cannabis kommer aldri til å erstatte alkohol, med mindre man forbyr alkohol til fordel for Cannabis.

 

Ja. Man vil fjerne langere som selger Cannabis, men ikke miljøene og all den andre dopen som må forbli ulovlig.

 

Om du snakker om sterkere stoffer, er jeg enig. Derfor bør også disse legaliseres. Gjerne mot resepter på enkelte av dem, som for eksempel heroin.

 

Legalisering av Cannabis vil kanskje hjelpe mot å få ungdommen på sterkere stoffer, men det kan også virke omvendt. Jeg ville likt å sett kilder på dette.

 

Legalisering av sterkere stoffer er ren idioti. Er man medlem av et samfunn så skal man ikke få lov til å velge mellom å være en belastning eller en som bidrar. En lovlig heroin-narkoman er ikke en som tjener samfunnet, og vil neppe gjøre noe godt ut av seg. De vil også ende opp med dårligere helse, og koste mer for staten. Om du vil ha det slik så burde du stemme DLD, for da kan man i det minste tilrettelegge alle andre til å være individer, og ikke et samfunn.

 

 

Det er akkurat det samme! Nikotin er et beroligende og dopamin-givende rusmiddel på lik linje med andre rusmiddel i samme klasse. Kom heller med kilder.

Nikotin gir deg ikke samme formen for rus som alkohol og THC. Dopamin, ja, men i praksis fungerer nikotin omtrent utelukkende destruktivt, all den tid det ikke fungerer som et rekreasjonelt middel på samme måte. Derfor kan dette også enklere og hyppigere kombineres med alkohol, THC eller andre rusmidler.

 

 

Nikotin gir deg samme rusen som opiater og andre rusmidler i den "dempende" klassen. Nikotin har et eget rusmiddel-rammeverk og står under "Tobakkskadeloven".

 

When a cigarette is smoked, nicotine-rich blood passes from the lungs to the brain within seven seconds and immediately stimulates the release of many chemical messengers including acetylcholine, norepinephrine, epinephrine, vasopressin, arginine,dopamine, autocrine agents, and beta-endorphin.

 

Det samme skjer når du inntar andre rusmiddel i samme klasse! Så ja, for ørtende gang, Nikotin er et rusmiddel. Jeg ønsker heller å diskutere Cannabis fremfor Nikotin.

 

Dårlig sammenligning. Jeg bestemmer veldig mye over min egen kropp, men så snart noen begynner å behandle kroppen sin som dritt og bli en belastning på samfunnet, så er jeg ikke så positivt innstilt til idéen. Melder du deg ut av samfunnet så skal du værsågod få lov til å gjøre hva du vil, men så lenge du er i samfunnet, så vil vi ikke ha dårlige tannhjul i urverket.

Cannabiskonsumenter er ikke dårlige tannhjul i urverket. De er ufarlige, og fungerer mer enn godt nok i arbeid. De sprer ikke mer kvalme på arbeidsplassen enn andre, og møter ikke opp på jobb med skallebank eller kvalme, noe for eksempel alkoholikere kan gjøre.

 

Sliter fortsatt med å finne gode argumenter MOT legalisering.

 

Syke mennesker med psykotiske problemer, dårlige lunger og som går på sosialhjelp er dårlige mennesker. Jeg vil se kilder på at Cannabis-røykere ikke er et samfunns-problem. Røykere er også dårlige tannhjul, fordi de ender opp med luftveissykdommer og blir uføre. Vi trenger virkelig ikke flere som ender opp slik som tobakk-røykere.

 

Hvorvidt alkoholikere er verre kan jeg bekrefte, men vi kan som sagt ikke sammenligne alkohol og Cannabis, for Cannabis vil aldri være en substitutt for alkohol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syke mennesker med psykotiske problemer, dårlige lunger og som går på sosialhjelp er dårlige mennesker.

Hvordan kan du egentlig si dette her? På hvilken måte er disse "dårlige mennesker"? At de ikke bidrar til samfunnet? Og jeg må spørre, hvorfor mener du samfunnet er så mye viktigere enn individet? Samfunnet består av individer. Ergo, det hjelper ikke å prøve å endre på samfunnet. Vi må til roten av det hele, som er hvert enkelt individ. Samfunnet vårt er uansett så gammeldags, urettferdig, og feil på alt for mange måter, at det finnes ikke noe positivt ved å hjelpe det.

 

Du sier at du heller tenker på samfunnets beste, og ikke dine egne egoistiske behov etter rus. Er ikke det også en egoistisk tanke? Du vil at samfunnet skal fungere så knirkefritt og uproblematisk for at nettopp du selv skal leve et bedre liv. Hvordan er det mindre egoistisk enn å tenke på egne behov?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

145793' post='17847048']Syke mennesker med psykotiske problemer, dårlige lunger og som går på sosialhjelp er dårlige mennesker. Jeg vil se kilder på at Cannabis-røykere ikke er et samfunns-problem. Røykere er også dårlige tannhjul, fordi de ender opp med luftveissykdommer og blir uføre. Vi trenger virkelig ikke flere som ender opp slik som tobakk-røykere.

 

Hvorvidt alkoholikere er verre kan jeg bekrefte, men vi kan som sagt ikke sammenligne alkohol og Cannabis, for Cannabis vil aldri være en substitutt for alkohol.

 

Hva med oss som ikke røyker det da, men som utelukkende drikker cannabis te... er det OK da??

Lenke til kommentar

Syke mennesker med psykotiske problemer, dårlige lunger og som går på sosialhjelp er dårlige mennesker. Jeg vil se kilder på at Cannabis-røykere ikke er et samfunns-problem. Røykere er også dårlige tannhjul, fordi de ender opp med luftveissykdommer og blir uføre. Vi trenger virkelig ikke flere som ender opp slik som tobakk-røykere.

 

Hvorvidt alkoholikere er verre kan jeg bekrefte, men vi kan som sagt ikke sammenligne alkohol og Cannabis, for Cannabis vil aldri være en substitutt for alkohol.

 

Hvordan kan du dømme folk etter hva de konsumerer?

Vel ut ifra din logikk kan vel jeg si at feite mennesker er dårlige mennesker? Dem får fortere pusteproblemer, går tregt i køer, svetter som faen. Feite mennesker er problemer. Eller? Ble dette riktig? Nei, selvfølgelig ble det ikke riktig. Samme gjelder cannabis.

 

Jeg vil se kilder på at Cannabis-røykere ikke er et samfunns-problem. Røykere er også dårlige tannhjul, fordi de ender opp med luftveissykdommer og blir uføre. Vi trenger virkelig ikke flere som ender opp slik som tobakk-røykere.

 

 

Røykere er ingen problem, misbrukere er et problem. Du kan ikke gre alle som driver med cannabis under en kam. Ser ingen grunn til at en ikke skal kunne røyke en istedenfor å gå ut i byen drikke seg drita og skrike helt til politiet kommer. Alle svarene du får skjemmer du bare bort, du bare holder deg for øret og forsetter å skrike ut tankegangen din om at alle røykere er problem for samfunnet. Leit at vi har slike trangsynte folk i et år som 2011.

Lenke til kommentar

Nei, det vil man ikke. Man vil absolutt holde enkelte borte fra slike miljøer, men det betyr ikke at de har vært en del av dette miljøet. Det kriminelle miljøet vil ikke forsvinne kun fordi de ikke kan selge Cannabis lenger.

 

Enig, jeg formulerte meg feil. Miljøet forsvinner ikke, det blir ikke svekket noe særlig heller, men det blir mer isolert. Legalisering av Cannabis ville løst mange problemer med folk som prøver noe annet, evt. blir avhengig gjennom dealeren. Det kan også være at nevnt person som egentlig bare vil ha en joint blir sugd inn i miljøet av sine venner.

 

Hva? Selv om man vil ha krutt så trenger man ikke å legalisere skytevåpen. Jeg vil ha det gode av Cannabis, ikke det dårlige. Jeg tenker for samfunnets eget beste, ikke mine egne egoistiske rusbehov.

 

Nederland er ett eksempel. Det er ikke ett godt ett, dessverre. Nederland er en av verdens mest fredelige land til og med uten cannabis. Det finnes ikke nok statistikk for å si hvilken effekt det ville hatt på samfunnet.

 

Nå sporer vi av igjen! Jeg er for legalisering til medisinsk bruk, så jeg stiller meg ikke positiv til et forbrukermarked av Cannabis. Medisinsk bruk er streng kontroll og oppfølging.

 

Jeg er helt enig med at det burde og vil bli streng oppfølging om det blir total legalisering, det er det som er tankegangen min, så les det jeg skrev en gang til.

 

THC har medisinske evner selv om du ikke er ekstremt syk. Det styrker immunforsvaret, og øker spermkvalitet (ikke nødvendigvis en god ting hvis du ser på hvor mange folk det er på planeten i dag).

 

Jeg har vært avhengig av nikotin selv, og jeg skal fortelle deg at nikotin ikke er et svakt rusmiddel. En dråpe ren nikotin kan ta livet til et voksent menneske, og jeg har selv sovnet av nikotin-overdose i mine dumme år.

 

Nå er jeg heldigvis nikotinfri, med unntak av en sjelden sigar i mellom. :)

 

Nikotin er et rusmiddel på lik linje med alle andre rusmiddler i samme klasse, og det kan hvilket som helst nikotin-avhengig bekrefte. Problemet er at effekten blir svakere etterhvert som man vender seg til det, så man går fra å være helt avslappet og ruset (husker enda min første snus, da jeg la meg rett i sengen og bare stirret i taket), til å bare få et sug og bli litt avslappet.

 

Cannabis har andre effekter enn bare beroliggende. Det kan få en til å føle seg flygende, euforisk osv, noe jeg ikke har opplevd av nikotin.

 

Ingen legemiddel eller rusmiddel skal blandes! Ikke engang Paracet og alkohol! Selvsagt trenger man ikke å være helt paranoid, men om noe går galt så kan man ende opp i overdose. Har hørt at man ofte kan psyke ut om man inntar THC og alkohol, siden THC blir sterkt psykotisk forsterket.

 

Dette er bare et av få problemer man drar inn i samfunnet, og jeg synes vi har nok med folk som ender på pumping. For det er nemlig slik at alkohol aldri kommer til å bli erstattet med mindre man gjør alkohol ulovlig for å erstatte det med Cannabis, noe jeg kan stille meg delvis positiv til.

 

THC overdose er teoretisk mulig, men praktisk umulig. Du sovner før den tid.

 

Som sagt, helt enig, man burde ikke blande slikt. Folk vil alltid skade seg selv på rus, og det burde gjøres det beste for å forebygge slikt. Ser fortsatt ikke hvorfor noen skulle ønske å blande de to.

 

Det spørs absolutt på hver enkelte, men mange mennesker er svake og ender opp som alkoholikere og går på sosialhjelp. Det er ikke alle som er like fornuftige som meg og deg Sindre. Jeg ville absolutt ikke hatt noe imot at du hadde røykt Cannabis, men det er kun fordi jeg vet at du er en (av mange, heldigvis) som er sterke nok til å fortsatt leve et normalt og produktivt liv i "symbiose" med Cannabis. Men dette gjelder ikke alle, og det er det som virkelig setter et brennmerke på samfunnet.

 

Ja, men de vil alltid eksistere, og de fucker det ofte til med alkohol.

 

Hvis du ser deg rundt er det ekstremt mange som røyker. Det merkes på gaten at folk er litt fjern når du selv har røykt, ser svært mange som er ruset på noe annet enn alkohol.

 

Ja! Det er et av problemene som vi kan avskaffe ved å skape et kontrollert marked, og jeg kommer ikke på en annen løsning enn å legalisere for å kunne avskaffe dette problemet. Men det veier fortsatt ikke opp for alle problemene legalisering vil skape, for faktumet er at det ikke er et så veldig stort problem med at folk skader seg på uren narkotika. "lacer" man hasj i heroin så har man et psykisk problem, ikke et problem med dårlig rus.

 

Jeg ser ikke hvordan kommer noe særlig problemer ut av det når cannabis ikke var illegalisert før 70-tallet, og det gikk helt fint.

 

Tusen takk for at du bekrefter argumentet mitt! Faktum er at de fleste vil røyke Cannabis og skade luftveiene sine, uansett om man har nok av substitutter, slik som man har for sigaretter.

 

Alkohol er et kapittel for seg selv i denne diskusjonen, for alkohol er, og vil være verre enn Cannabis. Som du sikkert merker, så er jeg sterkere motstand av alkohol enn Cannabis, problemet er bare at man ikke trenger begge deler bare fordi det ene er verre, og som jeg har sagt flere ganger før: Cannabis kommer aldri til å erstatte alkohol, med mindre man forbyr alkohol til fordel for Cannabis.

 

Forbud mot alkohol er umulig nå i dag. Veldig mange bruker cannabis i dag, og som du sier vil det ikke være en erstatning i nær fremtid, men cannabis er på vei til å bli veldig sosialt akseptert. Jeg har venner som en gang i tiden var sterkt mot røyking, men stiller seg helt likegyldig til det i dag.

 

Hvis Cannabis hadde blitt legalisert er jeg sikker på at skikkelige filter, vannpiper og andre alternativer ville blitt mye lettere tilgjengelig.

 

Legalisering av Cannabis vil kanskje hjelpe mot å få ungdommen på sterkere stoffer, men det kan også virke omvendt. Jeg ville likt å sett kilder på dette.

 

Legalisering av sterkere stoffer er ren idioti. Er man medlem av et samfunn så skal man ikke få lov til å velge mellom å være en belastning eller en som bidrar. En lovlig heroin-narkoman er ikke en som tjener samfunnet, og vil neppe gjøre noe godt ut av seg. De vil også ende opp med dårligere helse, og koste mer for staten. Om du vil ha det slik så burde du stemme DLD, for da kan man i det minste tilrettelegge alle andre til å være individer, og ikke et samfunn.

 

Legalisering av sterkere stoffer er idioti for farlige og avhengighetskapende stoffer, men andre sterke stoffer kan bli legalisert eller medisinsk legalisert.

 

Nikotin gir deg samme rusen som opiater og andre rusmidler i den "dempende" klassen. Nikotin har et eget rusmiddel-rammeverk og står under "Tobakkskadeloven".

 

When a cigarette is smoked, nicotine-rich blood passes from the lungs to the brain within seven seconds and immediately stimulates the release of many chemical messengers including acetylcholine, norepinephrine, epinephrine, vasopressin, arginine,dopamine, autocrine agents, and beta-endorphin.

 

Det samme skjer når du inntar andre rusmiddel i samme klasse! Så ja, for ørtende gang, Nikotin er et rusmiddel. Jeg ønsker heller å diskutere Cannabis fremfor Nikotin.

 

Jeg har fått begge deler, og til nå må jeg si at jeg har opplevd forskjellig rus mellom cannabisbruk og nikotin, spesielt hvis det er sativa.

 

Syke mennesker med psykotiske problemer, dårlige lunger og som går på sosialhjelp er dårlige mennesker. Jeg vil se kilder på at Cannabis-røykere ikke er et samfunns-problem. Røykere er også dårlige tannhjul, fordi de ender opp med luftveissykdommer og blir uføre. Vi trenger virkelig ikke flere som ender opp slik som tobakk-røykere.

 

Hvorvidt alkoholikere er verre kan jeg bekrefte, men vi kan som sagt ikke sammenligne alkohol og Cannabis, for Cannabis vil aldri være en substitutt for alkohol.

 

I mange tilfelle er alt som trengs en pause. At varme skal ta livet av lungene pga. joints er ekstremt lang tid. Da snakker man over 5 år med røyking hver dag. Mange går over til vannpipe.

 

Nederland har det som sagt helt greit, og som jeg sa tidligere røyker ekstremt mange folk. Norges samfunn går rundt helt fint, og veldig mange røyker i Norge. I 2005 hadde hele 15% av Norges ungdommer prøvd Cannabis.

Lenke til kommentar
Nei, det vil man ikke. Man vil absolutt holde enkelte borte fra slike miljøer, men det betyr ikke at de har vært en del av dette miljøet. Det kriminelle miljøet vil ikke forsvinne kun fordi de ikke kan selge Cannabis lenger.
Dette omhandler forebygging av nyrekruttering. Det er vanskelig å rydde opp i de enorme skadene kriminaliseringen allerede har påført millioner av uskyldige mennesker.

 

Hva? Selv om man vil ha krutt så trenger man ikke å legalisere skytevåpen. Jeg vil ha det gode av Cannabis, ikke det dårlige. Jeg tenker for samfunnets eget beste, ikke mine egne egoistiske rusbehov.
Det er mer egoistisk å bestemme hva andre ruser seg på enn å ønske å ruse seg selv. Økt hasjbruk ---> mindre vold. det er et faktum, fordi det er så godt som umulig å slåss når man er THC-påvirket. Der har du faktisk til og med en meget god grunn til at ALLE burde røyke, uten at vi behøver å diskutere om nettoresultatet av noe slikt er fruktbart eller ei.

 

Dette er bare et av få problemer man drar inn i samfunnet, og jeg synes vi har nok med folk som ender på pumping. For det er nemlig slik at alkohol aldri kommer til å bli erstattet med mindre man gjør alkohol ulovlig for å erstatte det med Cannabis, noe jeg kan stille meg delvis positiv til.
Alkohol vil ikke bli erstattet av den grunn. Da vil vi bare få akkurat den samme undergrunnskriminaliteten som i dag, bare med et annet rusmiddel. Og millioner av mennesker vil bli drept og fengslet. Så skal det nevnes at alkohol er et mye farligere rusmiddel enn hasj/marijuana, og at folk virkelig burde røyke THC fremfor å konsumere alkohol, rent helsemessig.

 

Det spørs absolutt på hver enkelte, men mange mennesker er svake og ender opp som alkoholikere og går på sosialhjelp. Det er ikke alle som er like fornuftige som meg og deg Sindre. Jeg ville absolutt ikke hatt noe imot at du hadde røykt Cannabis, men det er kun fordi jeg vet at du er en (av mange, heldigvis) som er sterke nok til å fortsatt leve et normalt og produktivt liv i "symbiose" med Cannabis. Men dette gjelder ikke alle, og det er det som virkelig setter et brennmerke på samfunnet.

Forklar hvordan de plager samfunnet. Jeg ble faktisk veldig interessert nå. Vi har allerede konkludert med at de fungerer utmerket i arbeidslivet, og oppfører seg helt normalt.

 

Tusen takk for at du bekrefter argumentet mitt! Faktum er at de fleste vil røyke Cannabis og skade luftveiene sine, uansett om man har nok av substitutter, slik som man har for sigaretter.
Nei, de fleste vil ikke skade luftveiene sine. Hvorfor tror du de har et eget røykerom på coffeeshops i Amsterdam, viet til de som vil blande marijuanaen med tobakk?

 

Alkohol er et kapittel for seg selv i denne diskusjonen, for alkohol er, og vil være verre enn Cannabis. Som du sikkert merker, så er jeg sterkere motstand av alkohol enn Cannabis, problemet er bare at man ikke trenger begge deler bare fordi det ene er verre
Man har begge deler allerede. Den store forskjellen er bare den at det ene stoffet er ulovlig, og dermed sidestiller hasjrøykere med voldtektsforbrytere.

 

Legalisering av Cannabis vil kanskje hjelpe mot å få ungdommen på sterkere stoffer, men det kan også virke omvendt. Jeg ville likt å sett kilder på dette.
Den eneste linken mellom cannabis og sterkere stoffer er sosial. Det er det folk ikke klarer å få inn i hodet sitt, og det irriterer meg, fordi det er så åpenlyst. Rent naturvitenskapelig er linken mellom cannabis og heroin like vag som linken mellom H-melk og pedofili.

 

Legalisering av sterkere stoffer er ren idioti. Er man medlem av et samfunn så skal man ikke få lov til å velge mellom å være en belastning eller en som bidrar. En lovlig heroin-narkoman er ikke en som tjener samfunnet, og vil neppe gjøre noe godt ut av seg.
Folk som bestemmer over andre, som bruker vold mot andre og som viser intoleranse overfor andre er mennesker som ikke gjør noe godt ut av seg. Hvorfor er det så vanskelig for folk å forstå dette? Heroinmisbrukere gjør ingenting galt, annet enn å ønske en behandlingsplass. Denne behandlingsplassen får de ikke, fordi den er viet folk som tar et par joints i uka, og som absolutt ikke behøver hjelp. Det er helt sinnssykt.

 

Syke mennesker med psykotiske problemer, dårlige lunger og som går på sosialhjelp er dårlige mennesker. Jeg vil se kilder på at Cannabis-røykere ikke er et samfunns-problem. Røykere er også dårlige tannhjul, fordi de ender opp med luftveissykdommer og blir uføre. Vi trenger virkelig ikke flere som ender opp slik som tobakk-røykere.
Folk som sitter på diskusjon.no er dårlige tannhjul. Folk som spiser på McDonald's er dårlige tannhjul. Folk som kjører bil er dårlige tannhjul.

La oss alle samles sammen til et kollektivt selvmord og overlate verden til roboter som ikke gjør noe galt.

 

Hasjrøykere forsvinner ikke selv om det er ulovlig. De blir bare gjort til kriminelle. Og da får de ikke jobb etter å ha sonet en dom. Og så blir de sosialklienter, fordi "ingen vil ansette en hasjbruker." Og da snylter de utelukkende på staten. Og da blir de virkelig "dårlige tannhjul".

 

Og med en legalisering vil man sannsynligvis kunne minke antallet luftveissykdommer, all den tid hasjen er ren og kontrollert, fremfor å ha vært innom rumpa til en marokkaner.

 

Hvorvidt alkoholikere er verre kan jeg bekrefte, men vi kan som sagt ikke sammenligne alkohol og Cannabis, for Cannabis vil aldri være en substitutt for alkohol.

Hva vet du om det? Om jeg hadde hatt weed på meg i går, hadde jeg ikke gått på byen, til eksempel. Fordi jeg synes det er morsommere, sunnere og billigere å røyke meg fjern enn å dundre ned fem liter øl og seks tequilashots, for siden å havne i en grøft.

 

Jeg bruker gjerne cannabis som et substitutt til alkohol.

Endret av Magnusjs
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ikkje det at dei ikkje ønskje å løysa problemet, det er bare ingen som vil diskutere det i det heile. Alle former for løysningar er enten veldig svekkande for utsatte eller så er dei så "radikale og kontroversielle" at ingen tør å sei seg einig. Å gå ut for å fronte legalisering av rusmidler er jo politisk sjølvmord. Eg trur nok Stoltenberg hadde mista litt av sine stemmer dersom han ville legalisere, og kven har sterk nok posisjon til å miste stemmer?

 

Beste ein kan gjer er å informere folket og slutte med generaliserande propaganda.

Lenke til kommentar

Problemet tror jeg ligger mye i at det er kjempelett å gro det på egenhånd hjemme fremfor å kjøpe. Det er langt i fra sannheten med alkohol, hvor du gjerne må gjennom diverse prosesser med finjusterte oppskrifter for å kunne få den riktige smaken på alkoholen, mens for cannabis avhenger rusen i stor grad av typen plante og måten det tas på ( røyke, spise etc )

Endret av Hello Kitty
Lenke til kommentar
Dette omhandler forebygging av nyrekruttering. Det er vanskelig å rydde opp i de enorme skadene kriminaliseringen allerede har påført millioner av uskyldige mennesker.

 

Det vil faktisk koste en del i seg selv å fikse opp i det.

 

Det er mer egoistisk å bestemme hva andre ruser seg på enn å ønske å ruse seg selv. Økt hasjbruk ---> mindre vold. det er et faktum, fordi det er så godt som umulig å slåss når man er THC-påvirket. Der har du faktisk til og med en meget god grunn til at ALLE burde røyke, uten at vi behøver å diskutere om nettoresultatet av noe slikt er fruktbart eller ei.

 

Ikke alle burde røyke. Mange tåler det ikke, psykisk sett. Akkurat som mange ikke tåler alkohol.

 

Alkohol vil ikke bli erstattet av den grunn. Da vil vi bare få akkurat den samme undergrunnskriminaliteten som i dag, bare med et annet rusmiddel. Og millioner av mennesker vil bli drept og fengslet. Så skal det nevnes at alkohol er et mye farligere rusmiddel enn hasj/marijuana, og at folk virkelig burde røyke THC fremfor å konsumere alkohol, rent helsemessig.

 

Det er poenget til Gavekort, hvorfor legalisere noe når man allerede har ett rusmiddel? Alkohol og cannabis legalisert samtidig kan by på problemer, dermed ikke sagt at det vil. Det finnes ikke nok statistikk på dette til å trekke en generell konklusjon enda.

 

Forklar hvordan de plager samfunnet. Jeg ble faktisk veldig interessert nå. Vi har allerede konkludert med at de fungerer utmerket i arbeidslivet, og oppfører seg helt normalt.

 

Ikke nok statistikk til å trekke noen konklusjon på dette. Det finnes veldig mange røykere som ikke gjør en dritt og bare er en byrde for samfunnet. Nederland er ikke ett godt eksempel, det landet fungerte utmerket godt uten cannabis avkriminalisert.

 

Nei, de fleste vil ikke skade luftveiene sine. Hvorfor tror du de har et eget røykerom på coffeeshops i Amsterdam, viet til de som vil blande marijuanaen med tobakk?

 

Her kommer du til kort på fakta.

 

http://www.science20.com/news/one_marijuana_joint_equal_to_five_cigarettes_in_lung_damage

 

Fibrene i weed holder seg varme lengre enn i tobakk, så det skader lungene hvis du ikke bruker vannpipe.

 

Man har begge deler allerede. Den store forskjellen er bare den at det ene stoffet er ulovlig, og dermed sidestiller hasjrøykere med voldtektsforbrytere.

 

I forrige måned var det en røykeprotest i Bergen. Mange som samlet seg i Nordnesparken og røykte, politiet stod bare og så på. Røykere blir ikke satt ved voldtektsmenn som jeg har sett enda.

 

Cannabis ville blitt mer tilgjengelig for folk, det er den store forskjellen. Jeg er sikker på at det er mange som vil prøve, men holder seg tilbake pga. ulovligheten.

 

Den eneste linken mellom cannabis og sterkere stoffer er sosial. Det er det folk ikke klarer å få inn i hodet sitt, og det irriterer meg, fordi det er så åpenlyst. Rent naturvitenskapelig er linken mellom cannabis og heroin like vag som linken mellom H-melk og pedofili.

 

Veldig sant. Helt enig, og det er ett godt argument for legalisering.

 

Folk som bestemmer over andre, som bruker vold mot andre og som viser intoleranse overfor andre er mennesker som ikke gjør noe godt ut av seg. Hvorfor er det så vanskelig for folk å forstå dette? Heroinmisbrukere gjør ingenting galt, annet enn å ønske en behandlingsplass. Denne behandlingsplassen får de ikke, fordi den er viet folk som tar et par joints i uka, og som absolutt ikke behøver hjelp. Det er helt sinnssykt.

 

Det spørs helt på person. Jeg nekter å tro at man kan generalisere det og si at alle heroinmisbrukere ønsker hjelp.

 

Heroin er skadelig for kroppen, og burde dermed bli prioritert høyere.

 

Folk som sitter på diskusjon.no er dårlige tannhjul. Folk som spiser på McDonald's er dårlige tannhjul. Folk som kjører bil er dårlige tannhjul.

La oss alle samles sammen til et kollektivt selvmord og overlate verden til roboter som ikke gjør noe galt.

 

Helt feil. De som sitter på diskusjon hele dagen uten å gjøre noe annet, ja, de er dårlige tannhjul. De som kjøper mat på McDonalds, de som innimellom leser diskusjon og de som kjører bil er ikke dårlige tannhjul, da de får markedet til å gå rundt. Uten folk som kjørte bil hadde ikke bensin hatt ett så stort marked osv.

 

Hasjrøykere forsvinner ikke selv om det er ulovlig. De blir bare gjort til kriminelle. Og da får de ikke jobb etter å ha sonet en dom. Og så blir de sosialklienter, fordi "ingen vil ansette en hasjbruker." Og da snylter de utelukkende på staten. Og da blir de virkelig "dårlige tannhjul".

 

Og med en legalisering vil man sannsynligvis kunne minke antallet luftveissykdommer, all den tid hasjen er ren og kontrollert, fremfor å ha vært innom rumpa til en marokkaner.

 

Nå er du innenfor rimelighetens veier igjen, men joints skader lungene uansett.

 

Hva vet du om det? Om jeg hadde hatt weed på meg i går, hadde jeg ikke gått på byen, til eksempel. Fordi jeg synes det er morsommere, sunnere og billigere å røyke meg fjern enn å dundre ned fem liter øl og seks tequilashots, for siden å havne i en grøft.

 

Jeg bruker gjerne cannabis som et substitutt til alkohol.

 

Det spørs helt på person. Mange liker alkohol mye bedre, det gir en litt annen rus og det smaker godt for mange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...