Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Er man redde for luftveissykdommer, så kan man spise en brownie om man fortsatt ønsker å konsumere THC. Det finnes ikke problematisk.

 

Typisk naiv påstand! Man kan også konsumere tobakk via snus eller skrå, men likevel røyker man det. Hvorfor tror du det?

 

Selvfølgelig vil det bli et av resultatene av total legalisering. Ved en slik lovendring vil man kunne dyrke det selv eller kjøpe det i butikker. Da vil også de kriminelle miljøene forsvinne. Det sier jo seg selv.

 

Ja. Man vil fjerne langere som selger Cannabis, men ikke miljøene og all den andre dopen som må forbli ulovlig.

 

Så vi kan dyrke cannabis i Norge til tekstiler, papir etc.? Er det det du sier?

 

Ikke i Norge, noe jeg synes er idioti! Jeg er for legalisering av industriell hamp i Norge.

 

Det gjør bare at legemiddelselskapene får kontrollere salget. Cannabis bør ikke bli et kommersielt produkt, eid av privatselskaper.

 

... Og takk og lov for det! Vi er tydeligvis ikke på samme spor her, for jeg synes nemlig at vi bør ha MYE mer kontroll på Cannabis om det i det hele tatt skal bli legalisert. Håper du forstår tankegangen min, selv om du ikke nødvendigvis er enig.

 

Det er ikke det samme. Tobakk gir ikke en slik form for rus, og er mye mer avhengighetsskapende enn cannabis.

 

Det er akkurat det samme! Nikotin er et beroligende og dopamin-givende rusmiddel på lik linje med andre rusmiddel i samme klasse. Kom heller med kilder.

 

Avhengighetsskapningen var ikke temaet her, selv om det er riktig det du sier.

 

 

 

THC gjør deg avslappet og rolig. Man blir på mange måter normalisert av den komboen, noe jeg kan si av erfaring.

 

Oppførselen din blir normalisert, men skadevirkningen av alkohol bli ikke det.

 

Du er altså ikke for idéen om å kunne bestemme over sin egen kropp. Kanskje du samtidig ønsker en mann i hvit frakk på døra di for å hente leveren din til forskning med det samme?

 

Dårlig sammenligning. Jeg bestemmer veldig mye over min egen kropp, men så snart noen begynner å behandle kroppen sin som dritt og bli en belastning på samfunnet, så er jeg ikke så positivt innstilt til idéen. Melder du deg ut av samfunnet så skal du værsågod få lov til å gjøre hva du vil, men så lenge du er i samfunnet, så vil vi ikke ha dårlige tannhjul i urverket.

 

Dritt får vi i kroppene våre når vi kjøper rusmidler på gata. De kan inneholde bildekk, nyrer, hjernemasse, analpartikler og sperm, og er så godt om aldri rent nok til at det er forsvarlig å bruke det. DA blir det skummelt.

 

Helt enig! En kontrollert distribuering av Cannabis hadde vært mye bedre enn det som forekommer nå, noe som er et godt argument for, men dessverre ikke nok til å overbevise meg.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Man vil fjerne langere som selger Cannabis, men ikke miljøene og all den andre dopen som må forbli ulovlig.

 

Man vil fjerne de skumle miljøene i stor grad. De som bare vil ha en joint får bare en joint, hvis vennegjengen tenker likt.

 

Ikke i Norge, noe jeg synes er idioti! Jeg er for legalisering av industriell hamp i Norge.

 

Hvorfor ikke all cannabis? Industriell hamp sier jo seg selv burde være legalisert når det er på alle måter ett mye bedre alternativ enn hva vi bruker i dag.

 

... Og takk og lov for det! Vi er tydeligvis ikke på samme spor her, for jeg synes nemlig at vi bør ha MYE mer kontroll på Cannabis om det i det hele tatt skal bli legalisert. Håper du forstår tankegangen min, selv om du ikke nødvendigvis er enig.

 

Personlig ville jeg sagt at private aktører kan få selge Cannabis, men under strengt oppfølge av staten på både kvalitet og markedsføring.

 

Det er akkurat det samme! Nikotin er et beroligende og dopamin-givende rusmiddel på lik linje med andre rusmiddel i samme klasse. Kom heller med kilder.

 

Avhengighetsskapningen var ikke temaet her, selv om det er riktig det du sier.

 

Nikotin har en svakere og avhengighetsdannende effekt.

 

Oppførselen din blir normalisert, men skadevirkningen av alkohol bli ikke det.

 

Enig her. Ser ikke hvorfor man burde blande etanol og THC i utgangspunktet.

 

Dårlig sammenligning. Jeg bestemmer veldig mye over min egen kropp, men så snart noen begynner å behandle kroppen sin som dritt og bli en belastning på samfunnet, så er jeg ikke så positivt innstilt til idéen. Melder du deg ut av samfunnet så skal du værsågod få lov til å gjøre hva du vil, men så lenge du er i samfunnet, så vil vi ikke ha dårlige tannhjul i urverket.

 

For det første spørs det jo helt på person. For det andre kan man regulere mengden Cannabis solgt til hver person i måneden ved hjelp av medlemskort elns. som Nederland skal innføre.

 

Helt enig! En kontrollert distribuering av Cannabis hadde vært mye bedre enn det som forekommer nå, noe som er et godt argument for, men dessverre ikke nok til å overbevise meg.

 

Cannabislegalisering ville absolutt gjort det bedre. Folk lacer hasj osv. i heroin for å få noe dårlig til å føles bedre.

Lenke til kommentar

Det har aldri blitt registrert tilfeller av lacet marijuana i Norge, derimot har det skjedd i blant annet amerika og storbritannia (særlig sistnevnte).

 

Mener du soap bar?

 

Nei.

 

Det at det aldri har blitt registrert betyr ikke at det ikke har skjedd.

 

Selvfølgelig, men det tilsier at det ikke er utbredt i landet.

 

Jeg vil også gjerne vite hvordan du har sett lacet hasj, så du det bli lacet eller så du hasj som "så" lacet ut?

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Typisk naiv påstand! Man kan også konsumere tobakk via snus eller skrå, men likevel røyker man det. Hvorfor tror du det?

Fordi folk har lyst til det? Jeg ser ikke problemet. Heldigvis er ikke cannabis like helseskadelig som tobakk, da. Og heldigvis har man lovlige substitutter for sigaretter. Det har man ikke for alkohol.

 

Ja. Man vil fjerne langere som selger Cannabis, men ikke miljøene og all den andre dopen som må forbli ulovlig.
Om du snakker om sterkere stoffer, er jeg enig. Derfor bør også disse legaliseres. Gjerne mot resepter på enkelte av dem, som for eksempel heroin.

 

Det er akkurat det samme! Nikotin er et beroligende og dopamin-givende rusmiddel på lik linje med andre rusmiddel i samme klasse. Kom heller med kilder.

Nikotin gir deg ikke samme formen for rus som alkohol og THC. Dopamin, ja, men i praksis fungerer nikotin omtrent utelukkende destruktivt, all den tid det ikke fungerer som et rekreasjonelt middel på samme måte. Derfor kan dette også enklere og hyppigere kombineres med alkohol, THC eller andre rusmidler.

 

Dårlig sammenligning. Jeg bestemmer veldig mye over min egen kropp, men så snart noen begynner å behandle kroppen sin som dritt og bli en belastning på samfunnet, så er jeg ikke så positivt innstilt til idéen. Melder du deg ut av samfunnet så skal du værsågod få lov til å gjøre hva du vil, men så lenge du er i samfunnet, så vil vi ikke ha dårlige tannhjul i urverket.

Cannabiskonsumenter er ikke dårlige tannhjul i urverket. De er ufarlige, og fungerer mer enn godt nok i arbeid. De sprer ikke mer kvalme på arbeidsplassen enn andre, og møter ikke opp på jobb med skallebank eller kvalme, noe for eksempel alkoholikere kan gjøre.

 

Sliter fortsatt med å finne gode argumenter MOT legalisering.

Lenke til kommentar

Dr. David Duncan says: A cannabis overdose is theoretically possible, Duncan conceded, but a practical impossibility. "The estimate is that a 150-pound man would have to eat five pounds of hashish," he said. "What that means is that you can't eat enough to produce a life-threatening overdose."

 

Ser ikke helt problemet med hvorfor Cannabis er ulovlig?

 

Og hvis man ser på disse statistikkene så er det heller alkohol og tobakk som burde verdt ulovlig:

 

Tobacco kills about 390,000.

 

Alcohol kills about 80,000.

 

Sidestream smoke from tobacco kills about 50,000.

 

Cocaine kills about 2,200.

 

Heroin kills about 2,000.

 

Aspirin kills about 2,000.

 

 

 

Enda en statistikk. :)

 

Effects:

*Tobacco

Very mild calming feeling, Yellow teeth/nails/skin, emphysema, lung cancer, etc.

*Marijuana

Obvious acute effects, bronchitis (long term) -- notice I did NOT list cancer.

 

** A california study observing heavy marijuana users over the course of 8 years found that marijuana smokers were no more prone to cancer than non-smokers.

 

Death rates:

Tobacco - 435,000 /yr

Alcohol - 85,000 /yr

All illicit drugs - 17,000/yr

Marijuana - 0 (can not overdose)

* center for disease control

 

 

Så, ja jeg er for legalisering av cannabis, men ikke andre typer narkotika.

Endret av T0rd
Lenke til kommentar

For oss uinformerte: Hva er lacing?

 

Det er når du legger til andre stoffer til det originale stoffet, når det kommer til marijuana blir dette gjort for å øke vekten. Gjennom årene har blant annet bly, sand og glass blitt brukt til dette. Med andre ord stoffer som fort kan gi illusjonen av å være krystaller hos uerfarne brukere, og dette kan være direkte livsfarlig å røyke.

Lenke til kommentar

Death rates:

Tobacco - 435,000 /yr

Alcohol - 85,000 /yr

All illicit drugs - 17,000/yr

Marijuana - 0 (can not overdose)

* center for disease control[/b]

 

 

Så, ja jeg er for legalisering av cannabis, men ikke andre typer narkotika.

 

Og det er kun direkte effekt av tobakko og alkohol på kroppen det er snakk om, ikke f.eks. dødsfall fra fyllekjøring?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen ekspert på Cannabis, men etter hva jeg har hørt så er det ikke like skadelig på kroppen som røyk, så ser ikke problemet.

 

Cannabis = Gjør deg rolig og avslappende [ikke lov]

Røyk = Gir deg og folk rundt deg en større sjanse til og få røyk relaterte sykdommer + det lukter helvete [Lov]

Alkohol = Fikk lyst og bare skrive jersy shore her men ok, av hva jeg har sett så er det veldig få positive trekk med alkohol, de som har lett får og bli sur blir forbanna, de som ofte er litt små emo blir mega emo, og de som er litt hyper blir alt for hyper, selfølgelig forskjellig ifra person til person, men hvor mange har du sett som slår noen høye på Cannabis, i forhold til alkohol [Lov]

 

Ser ikke helt hvordan det er ok at det er sånn.

 

:> som sagt ikke en ekspert men etter min mening burde man ha lov og dyrke det / bruke det / kjøpe det.

 

En smart ting jeg hørte av en kompis, Vis man gjør cannabis ulovlig vil det føre til at folk som vil ha det fort kommer seg oppi mye andre typer dop, fordi de man får den ulovlige cannabisen av, har sikkert noe mere dritt han har lyst og selge til deg.

 

Gjør man det lovlig slipper man den skitne mellom mannen.

 

Death rates:

Tobacco - 435,000 /yr

Alcohol - 85,000 /yr

All illicit drugs - 17,000/yr

Marijuana - 0 (can not overdose)

* center for disease control[/b]

 

 

Så, ja jeg er for legalisering av cannabis, men ikke andre typer narkotika.

 

Og det er kun direkte effekt av tobakko og alkohol på kroppen det er snakk om, ikke f.eks. dødsfall fra fyllekjøring?

 

Dør du i fyllekjøring, er det fremdeles alkoholen sin feil er det ikke?

Jeg har selv en kompis som døde i fylla og jo selvfølgelig hans feil også men det var alkoholen som var den avgjørende faktoren i at han krasjet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...