Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Det blir feil å si at man ikke skal legalisere cannabis fordi det kan føre til legalisering av sterkere stoffer som heroin, amfetamin etc. Men det jeg ikke klarer å skjønne er hvorfor tobakk og alkohol (dødelige stoffer) er lovlige, mens cannabis (ikke dødelig) er ulovlig. Eneste grunnen er vel fordi samfunnet har hatt en langt større historie med alkohol og tobakk enn cannabis

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir feil å si at man ikke skal legalisere cannabis fordi det kan føre til legalisering av sterkere stoffer som heroin, amfetamin etc.

 

Hvorfor blir det feil?

 

Men det jeg ikke klarer å skjønne er hvorfor tobakk og alkohol (dødelige stoffer) er lovlige, mens cannabis (ikke dødelig) er ulovlig. Eneste grunnen er vel fordi samfunnet har hatt en langt større historie med alkohol og tobakk enn cannabis

 

Tradisjon og personer med mye penger i industriene er hovedgrunnene.

(samt mangel på riktig informasjon rundt emnet)

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Det blir feil å si at man ikke skal legalisere cannabis fordi det kan føre til legalisering av sterkere stoffer som heroin, amfetamin etc.

 

Hvorfor blir det feil?

 

Veldig tullete spørsmål spør du meg. Det blir bare feil. Dersom cannabis blir legalisert vil jo ikke automatisk alle andre dødelige stoffer bli legalisert i samme slengen... De bør ikke hvertfall. Cannabis dreper ikke. Det gjør heroin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir feil å si at man ikke skal legalisere cannabis fordi det kan føre til legalisering av sterkere stoffer som heroin, amfetamin etc.

 

Hvorfor blir det feil?

 

Veldig tullete spørsmål spør du meg. Det blir bare feil. Dersom cannabis blir legalisert vil jo ikke automatisk alle andre dødelige stoffer bli legalisert i samme slengen... De bør ikke hvertfall. Cannabis dreper ikke. Det gjør heroin.

 

Men heroin burde også bli legalisert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å legalisere cannabis er omtrent en like god idé som å gi gratis rusmidler til narkomane. Personlig tviler jeg sterkt på at det er mindre bruk av cannabis i land der det er lovlig. Det blir ikke mindre bruk av noe når det er lovlig. For eksempel, hvis ungdommer får lov å drikke alkohol av foreldrene, drikker de mer enn de som ikke får lov. (Selvfølgelig er det unntak, men det er det alltid).

 

Cannabis er farlig, farligere enn folk trur. Det dreper hjerneceller og kan gi forferdelige, psykiske skader i framtiden. Folk som bare har røkt en gang når de var 16, kan for eksempel måtte legges inn på sykehus for psykisk syke når de er 38, og blir aldri bra igjen.

 

Vil vi virkelig lovliggjøre et stoff som er så farlig?

 

For ikke å nevne at folk som røker cannabis, ofte må ty til sterkere stoffer etter hvert.

Lenke til kommentar

Å legalisere cannabis er omtrent en like god idé som å gi gratis rusmidler til narkomane. Personlig tviler jeg sterkt på at det er mindre bruk av cannabis i land der det er lovlig. Det blir ikke mindre bruk av noe når det er lovlig. For eksempel, hvis ungdommer får lov å drikke alkohol av foreldrene, drikker de mer enn de som ikke får lov. (Selvfølgelig er det unntak, men det er det alltid).

 

Cannabis er farlig, farligere enn folk trur. Det dreper hjerneceller og kan gi forferdelige, psykiske skader i framtiden. Folk som bare har røkt en gang når de var 16, kan for eksempel måtte legges inn på sykehus for psykisk syke når de er 38, og blir aldri bra igjen.

 

Vil vi virkelig lovliggjøre et stoff som er så farlig?

 

For ikke å nevne at folk som røker cannabis, ofte må ty til sterkere stoffer etter hvert.

 

Haha, bra forsøk på å trolle.

 

Alle poengene dine er basert på eldgammel propaganda som for lengst har blitt motbevist utallige ganger.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Å legalisere cannabis er omtrent en like god idé som å gi gratis rusmidler til narkomane. Personlig tviler jeg sterkt på at det er mindre bruk av cannabis i land der det er lovlig. Det blir ikke mindre bruk av noe når det er lovlig. For eksempel, hvis ungdommer får lov å drikke alkohol av foreldrene, drikker de mer enn de som ikke får lov. (Selvfølgelig er det unntak, men det er det alltid).

 

Cannabis er farlig, farligere enn folk trur. Det dreper hjerneceller og kan gi forferdelige, psykiske skader i framtiden. Folk som bare har røkt en gang når de var 16, kan for eksempel måtte legges inn på sykehus for psykisk syke når de er 38, og blir aldri bra igjen.

 

Vil vi virkelig lovliggjøre et stoff som er så farlig?

 

For ikke å nevne at folk som røker cannabis, ofte må ty til sterkere stoffer etter hvert.

 

Haha, bra forsøk på å trolle.

 

Alle poengene dine er basert på eldgammel propaganda som for lengst har blitt motbevist utallige ganger.

 

Motbevist av hvem da? Folk er uenige om ting hele tiden, og særlig forskere. Man kan alltid få motbevist ting, bare man framstiller det på en annen måte, og det er vel fremdeles en del leger og forskere som mener røking av vanlig tobakk er sunt. Jeg ville da heller gått å snakket med de som ser dette hver dag, og som faktisk vet det. De som jobber på overnevnte sykehus, for eksempel, eller folk som har røket cannabis og merket bivirkningene.

Lenke til kommentar

Å legalisere cannabis er omtrent en like god idé som å gi gratis rusmidler til narkomane. Personlig tviler jeg sterkt på at det er mindre bruk av cannabis i land der det er lovlig. Det blir ikke mindre bruk av noe når det er lovlig. For eksempel, hvis ungdommer får lov å drikke alkohol av foreldrene, drikker de mer enn de som ikke får lov. (Selvfølgelig er det unntak, men det er det alltid).

 

Cannabis er farlig, farligere enn folk trur. Det dreper hjerneceller og kan gi forferdelige, psykiske skader i framtiden. Folk som bare har røkt en gang når de var 16, kan for eksempel måtte legges inn på sykehus for psykisk syke når de er 38, og blir aldri bra igjen.

 

Vil vi virkelig lovliggjøre et stoff som er så farlig?

 

For ikke å nevne at folk som røker cannabis, ofte må ty til sterkere stoffer etter hvert.

 

Haha, bra forsøk på å trolle.

 

Alle poengene dine er basert på eldgammel propaganda som for lengst har blitt motbevist utallige ganger.

 

Motbevist av hvem da? Folk er uenige om ting hele tiden, og særlig forskere. Man kan alltid få motbevist ting, bare man framstiller det på en annen måte, og det er vel fremdeles en del leger og forskere som mener røking av vanlig tobakk er sunt. Jeg ville da heller gått å snakket med de som ser dette hver dag, og som faktisk vet det. De som jobber på overnevnte sykehus, for eksempel, eller folk som har røket cannabis og merket bivirkningene.

 

Leser du hva du selv skriver? Det er overhodet ingen leger eller forskere som vil fortelle deg at tobakk er sunt.

 

Anbefaler deg å lese litt på nettet om cannabis, du er tydeligvis veldig feilinformert. Skal slenge opp noen linker til deg når jeg får tid.

Lenke til kommentar

Sikkert flere som har lest dette allerede, og kan være postet her før. Men denne historien fortjener en bump;

 

http://www.kxly.com/news/27706509/detail.html

 

Dad Gives Toddler Battling Brain Cancer Medical Marijuana

 

To call what the Hyde family has been through a "parent's worst nightmare" sounds like a horrible cliche. But, it's hard to imagine what else you could call it. Their two-year-old son Cash was diagnosed last year with a stage 4 brain tumor; he nearly died more times than they can count.

Endret av DMN
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det suger at det ikke er lov!

 

For jeg må være nykter i ett år nå! Militæret krever dette.

 

 

Har ikke hatt en piff siden slutten av feb. Ingen problem, faktisk ingenting problem.

 

Jeg må også være "nykter"(Høres så ekstremt ut. Ingen som sier de er nyktere man-fre som drikker alkohol) i ett år, for å få tilbake sertifikatet på bil. Finner noen ut at du røyker så er du per definisjon en rusmisbruker uavhengig av hvor mye du røyker og da er du uskikket til å kjøre bil, man er en såkalt kronisk misbruker av rusmidler noe som vil stå registrert om deg. Jeg må da altså ta urinprøver i ett år som fungerer på den måten at fastlege sender SMS helt tilfeldig i denne perioden, noe som skjer hver uke, noen ganger annenhver uke. Når denne perioden er fullført, så kan man søke fylkesmannen/-legen om dispensasjon(Ordbok: fritak fra gjeldende bestemmelser) noe som har en saksbehandlingstid på 9 uker. Når man så får svar og eventuellt dispensasjon, så må man fortsatt ta urinprøver og dette er det ikke bestemt noen tidsgrense på annet enn at det tar normalt 1-5 år. Hvis du ikke møter opp til urinprøvekontroll en eneste gang(altså 1 gang av 200 f.eks), uansett grunn, så er den prøven å betegne som positiv på rusmidler og da må du begynne helt på nytt. Er dette i den perioden hvor du allerede har fått dispensasjon, så mister du sertifikatet igjen.

 

Det er så sykt at man har lyst til å slå ned noen, men som jeg får høre hele tiden; slik er det bare.

Endret av NicolasDarvas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...