Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

@Dani 46: Cannabis er ikke spesielt farlig, noe all seriøs forskning har vist de siste årene. Psykosemyten har vel så godt som blitt avkreftet ettersom antallet psykosetilfeller har alt annet enn eksplodert parallellt med cannabisbruken.

Nå er ca 80% av mine venner cannabis røykere, og jeg ser selv hvor farlig dette stoffet kan være for noe og hvor avhengige man blir..

Jeg har uansett ikke noe interesse av å overbevise "bønne røykere" om hvor farlig det kan være da de uansett ikke vil høre det..

Og ta seg en joint par ganger i uka er hva som ikke er skadelig, men fakta er at de fleste som røyker i Norge bruker hver dag og gjerne skal bli så steine som mulig mye pga vi har en Hasj kultur i Norge..

Hvordan kan du vite at de fleste som røyker i Norge røyker hver dag? Kan du legge frem bevis på dette? Høres ikke ut som vennene dine er representative for samfunnet generelt. Jeg vet også om folk som røyker mye, men de henger ikke jeg med. Jeg vet det kan være farlig, men ikke for mine venner og meg. Vi har ikke et problemer. Vi synes det er helt fint å røyke en gang iblant i godt lag.

Edit: Er forresten enig med Notelitten! Er alt for lett å skylde på rusmidlet. Kanskje de røyker mye fordi de ikke har det bra og ikke omvendt?

Endret av Tezlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avhengigheten du snakker om er vell meget lik min avhengighet til sjokolade.

Forøvrig skal det sies at skadene du ser på kompisene dine sannsynligvis hadde hendt dersom de ikke hadde røykt også; tingen i dag er at det er meget lett å skylde på rus for dine problemer.

Nei, Cannabis framskynder prosessen hos noen..Merk at jeg sier noen..

Og vennglist merk at jeg sier "de fleste" ikke alle..Og ja DE FLESTE røyker HVER DAG, ikke kom med noe piss om at det ikke er sannheten blir for dumt..

Men som jeg sa tidligere over jeg gidder ikke prøve overbevise dere som røyker noe som helst, sier bare min egen personlig mening.

Hadde selv gjerne brukt Cannabis som medisin da jeg sliter med søvn problemer, og jeg vet det gir en god effekt der selvsagt ikke av egen erfaring :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg som er en ikke røyker nå, vet at det er veldig mange som røyker i ny og ne og mange som røyker hver dag.....men og si det er sannheten syns jeg blir for dumt.

merk at jeg sier sannheten er at de fleste ikke alle, så om det betyr fleste med 60% eller 90% har jeg ikke nevnt kun at et flertall bruker hver dag..

Lenke til kommentar

Avhengigheten du snakker om er vell meget lik min avhengighet til sjokolade.

Forøvrig skal det sies at skadene du ser på kompisene dine sannsynligvis hadde hendt dersom de ikke hadde røykt også; tingen i dag er at det er meget lett å skylde på rus for dine problemer.

Nei, Cannabis framskynder prosessen hos noen..Merk at jeg sier noen..

Merker at du sier "noen", jeg tror at hovedgrunnen til at dette hender er grunnet et tabu mot cannabis; eller noe annet som indirekte er koblet til at det er ulovlig. Kom gjerne med entydige kilder, og du vil bli trodd.

Og vennglist merk at jeg sier "de fleste" ikke alle..Og ja DE FLESTE røyker HVER DAG, ikke kom med noe piss om at det ikke er sannheten blir for dumt..

De fleste røyker ikke hver dag. Faktisk så har omlag 1 000 000 røykt cannabis, men bare omlag 300 000 er hyppige brukere, og enda mindre røyker daglig. Bruken av "de fleste" er totalt feil i følgende sammenheng.

Men som jeg sa tidligere over jeg gidder ikke prøve overbevise dere som røyker noe som helst, sier bare min egen personlig mening.

Hvorfor gå ned på et såpass irrasjonelt som å sette alle røykere i samme bås, og deretter stemple dem som irrasjonelle. Hvorfor sier du "dere røykere" hvorfor tar du det som en selvfølge at jeg røyker cannabis?

Hadde selv gjerne brukt Cannabis som medisin da jeg sliter med søvn problemer, og jeg vet det gir en god effekt der selvsagt ikke av egen erfaring :whistle:

Det er bra du forstår at cannabis har medisinske fordeler. Sammenlikn gjerne rekerasjonelt cannabis med alkohol, og spør deg selv hva som er best for folket.

Lenke til kommentar

Å komme her å fortelle om "sannheten" uten å faktisk kunne vise til en dritt, bare noen du kjenner, synes jeg er en ren fornærmelse. Det er ikke rart cannabis er ulovlig vøttø. Alle kjenner noen som er sånn og sånn. Dessverre er det for lite folk som kjenner en eller flere helt normale mennesker som røyker på et rekreasjonelt nivå.

Fint innlegg, Notelitten<3

HER KAN FOLK LESE LITT:

http://sannheter.blogspot.com/2009/05/hasj-pa-fremmarsj.html

OG HER KAN FOLK SE TO DOKUMENTARER:

http://video.google.com/videoplay?docid=-9077214414651731007#

Synes folk kan sette seg inn i cannabis før de kommer her og slenger med leppa.

Lenke til kommentar

Notelitten@

Nå har du et hemp blad som avatar mr.

Men er enig jeg hadde feil i at jeg generalisere der.

Som jeg sa tidligere jeg er for at det skal være lovlig så ikke bli så gira pga jeg mener noe annet en deg..

Saken er at man skal ikke ufarlige gjøre Cannabis selv om det er mye tryggere en eks alkohol..

Tezlon@

Jeg skal garantere deg at jeg vet en del mer om Cannabis en hva som kommer fram her, husk at dette er et åpent forum og mine meninger her er basert på hva tråd starter spørte om..

Skal vi begynne leke kunnskaps leken om Cannabis kan vi jo starte en ny tråd ;)

Jeg har sett de fleste dokumentarer om Cannabis og er for legalisering at min mening ang bruken i Norge eller skadevirkinger ikke stemmer overens med dine meninger for så være..

Lenke til kommentar

Jeg er i stor grad enig med Dani46 her.

Det er uheldig å rosemale cannabis, selv om jeg er for legalisering. Informasjonen som folk bruker til å vurdere sin rusbruk bør være mest mulig riktig, og det er viktig at folk er klar over at cannabis har negative konsekvenser. Jeg tror dette vil gjøre folk mer ansvarlige i bruken av rusmiddelet, og at de lettere ser faresignaler ved egen rusbruk.

Jeg er ikke i tvil om at cannabis både kan være skadelig, og kan misbrukes.

Det er stor forskjell på folk, og det finnes mange som skyter heroin en gang i blant og, og klarer seg fint med det...

Endret av pifler
Lenke til kommentar

Notelitten@

Nå har du et hemp blad som avatar mr.

Men er enig jeg hadde feil i at jeg generalisere der.

Det er flott at vi ser oss enige der, er selv mektig lei av folk som ser ned på narkotika, som om det er en ond forbannelse.

Som jeg sa tidligere jeg er for at det skal være lovlig så ikke bli så gira pga jeg mener noe annet en deg..

Er overhodet ikke gira på å ødelegge for cannabis-bekjempere, jeg er her for å skape en sunn debatt. Jeg ønsker å fremme data her i debatten, og innser selv meget godt at cannabis ikke er så rosenrødt som mange skal ha det til; det finnes bruk med måte, og det finnes misbruk.

Saken er at man skal ikke ufarlige gjøre Cannabis selv om det er mye tryggere en eks alkohol..

Totalt enig, tingen er at i og med at det er særdeles mye tryggere enn alkohol, blir det til et meget godt alternativ for folk som ønsker å ruse seg. Noe jeg tror hadde hatt en positiv effekt på samfunnet vårt med tanke på dagens drikke-kultur.

Jeg har sett de fleste dokumentarer om Cannabis og er for legalisering at min mening ang bruken i Norge eller skadevirkinger ikke stemmer overens med dine meninger for så være..

Jeg regner med at mange av deltakerne i denne debatten er relativt godt informert; jeg har selv sett alle cannabis dokumentarer jeg har klart å få fatt i (omlag halvparten av dem er jeg totalt uenige i, ettersom at de ønsker cannabis legalisert på grunnlag av global oppvarming/annen hippie-isme), så jeg ser meg selv som relativt godt informert på tema; grunnen til denne debatten er vell å veksle våre synspunkter på cannabis; så langt har det jo utrolig nok vært en rød tråd med sannhet igjennom hele tråden, som hovedsaklig ligger midt i mellom både pro og anti-legaliserings sidene.

Lenke til kommentar

Jeg har røyket frekvent i nesten 10 år nå, svært lite dog, men stort sett hver dag. Dersom det finnes noe. Jeg røyker da svært lite om gangen, maks et par trekk i løpet av et døgn. Likevel vil jeg anse meg selv som delvis avhengig av det faktisk. Alt som endrer bevisstheten gir en form for avhengighet. Dog ikke fysisk, men man blir likevel veldig fort en slave av rusen.

Lenke til kommentar

Jeg har røyket frekvent i nesten 10 år nå, svært lite dog, men stort sett hver dag. Dersom det finnes noe. Jeg røyker da svært lite om gangen, maks et par trekk i løpet av et døgn. Likevel vil jeg anse meg selv som delvis avhengig av det faktisk. Alt som endrer bevisstheten gir en form for avhengighet. Dog ikke fysisk, men man blir likevel veldig fort en slave av rusen.

Personlig vil jeg tro, uten å satse livet mitt på det, at det ikke bare er avhengighet som driver deg til å røyke; men heller en veldig sterk vane, på samme måte som at når jeg sitter meg i bilen, er det muligheter jeg får abstinenser, og føler meg dårlig dersom jeg ikke bruker setebeltet, noen får vel liknende abstinenser dersom de ikke vasker hender etter å ha bedrevet en handling som involverte urenheter.

Lenke til kommentar

Dani46:

Jeg tviler ikke på at du kan mye om cannabis. Du har også rett til å komme med dine meninger, akkurat som alle andre. Ytringsfrihet er viktig<3 Det jeg har et problem med er at du kommer og utroper deg selv til "den som vet best" eller "den som har rett", sånn uten videre. Ingen kan komme med sannheten uten vitenskapelige bevis i en sammenheng som dette. Det mener nå jeg :)

Man skal heller ikke ufarliggjøre cannabis nei. Men vi mennesker er ikke dumme? Vi greier noenlunde å tilegne oss informasjon og kontrollere oss?

Pifler:

Som sagt tidligere, så er det ingen som rosemaler cannabis her etter min oppfatning. Men, det er viktig at det ikke blir rosemalt. Cannabis som medisin synes jeg godt man kan rosemale litt. :p Virkningene er jo helt utrolige(snakker ikke på mine vegne)!

Kenny Bones:

Hvorfor røyker du hver dag? Hvor har det blitt av den sperren som sier deg at du ikke burde røyke så hyppig som det? Er cannabis problemet, eller ble det en del av problemet? Cannabis burde røykes med minst tre dagers mellomrom(hvis jeg ikke husker feil). Jo mer du røyker, desto mindre høy blir, men ikke hvis du tar en pause på noen dager.

Tror noen her cannabis er veldig farlig for meg som røyker 1-3 gangen i måneden? Eller har det en minimal risiko?

Det er ikke mange her som absolutt ikke vil legalisere. Jeg oppfatter det slik at vi er enige i at cannabis kan være farlig og det kan misbrukes, men at dette gjelder ikke i noen stor grad for den generelle bruker(?) Jeg tenker på verdensbasis. Mange steder i verden her de jo et mye bedre forhold til det enn her. Her forbindes det alt for mye med det kriminelle miljøet. Ikke overraskende selvsagt, men synd.

La oss heller stille noen andre spørsmål:

Hva skjer hvis vi legaliserer? Vil samfunnet gå til helvete slik mange påstår? Vil bruken øke betydelig? Vil antallet mennesker med psykiske problemer øke generelt i samfunnet? Vil antallet narkomane og brukere av tyngre stoff øke?

Lenke til kommentar

Dani46:

Jeg tviler ikke på at du kan mye om cannabis. Du har også rett til å komme med dine meninger, akkurat som alle andre. Ytringsfrihet er viktig<3 Det jeg har et problem med er at du kommer og utroper deg selv til "den som vet best" eller "den som har rett", sånn uten videre. Ingen kan komme med sannheten uten vitenskapelige bevis i en sammenheng som dette. Det mener nå jeg :)

Man skal heller ikke ufarliggjøre cannabis nei. Men vi mennesker er ikke dumme? Vi greier noenlunde å tilegne oss informasjon og kontrollere oss?

Enig med deg at jeg har vært for bastant i mine uttalelser i denne debatten.

Uansett har vi begge samme mål i denne saken..

Lenke til kommentar

Kenny Bones:

Hvorfor røyker du hver dag? Hvor har det blitt av den sperren som sier deg at du ikke burde røyke så hyppig som det? Er cannabis problemet, eller ble det en del av problemet? Cannabis burde røykes med minst tre dagers mellomrom(hvis jeg ikke husker feil). Jo mer du røyker, desto mindre høy blir, men ikke hvis du tar en pause på noen dager.

Tror noen her cannabis er veldig farlig for meg som røyker 1-3 gangen i måneden? Eller har det en minimal risiko?

Det er flere grunner. Kompisgjengen jeg begynte å røyke med anser meg som en "pussyrøyker" fordi jeg røyker så lite. Dem røyker opptil flere gram per dag og klarer seg fint de også. Men selv så blir jeg tom og uskjerpet, det liker jeg ikke. Så jeg har funnet en balanse som gjør at jeg bare får en bitteliten buzz, og that's it.

Først og fremst er det låtskriving som er årsak til at jeg røyker. Umiddelbart etter jeg tar et lite trekk så fosser det ut av meg, jeg kan skrive ei låt på fem minutter da. Men det skjer kun hvis jeg røyker så lite som jeg gjør. Så fort jeg overdriver så går det direkte motsatt vei. Jeg blir helt uinspirert og tiltaksløs. Jeg har selv utforsket hvordan det påvirker meg når jeg røyker litt hver dag, kontra om jeg har tre dagers pause, en uke, eller to uker. Hovedsaklig pga jobb, jeg vil ikke at det skal påvirke meg negativt. Og jeg merker ingen forskjell. Det tror jeg er fordi jeg har klare regler for når jeg røyker og hvor mye jeg røyker om gangen. F. eks røyker jeg aldri etter klokken 22.00 om kvelden (stigende rus, ikke bra). Og aldri før jobb etc. I tillegg til at jeg røyker absurd lite om gangen. Da er teorien min at jeg ikke blir så utrolig påvirket, i tillegg til at toleransenivået mitt holder seg på et balansert nivå. Så jeg trenger faktisk nesten ingenting for å få den effekten jeg er ute etter. Jeg blir med andre ord aldri innrøyket :)

Om du røyker 1-3 ganger i måneden får du fint liten negativ virkning, spørs hvor mye du røyker og hvor sent på kvelden det er. Røyker du masse så vil du merke det morgenen etter, såsi garantert. Ikke noe du ikke klarer å riste av deg forsåvidt, men du vil merke det. Derfor jeg har den balansen jeg har selv :) Når jeg våkner om morgenen så er helt tipp topp form og merker ingen negativ virkning overhodet. Og jeg er overbevist om at det har med hvor lite jeg røyker å gjøre, og til hvilken tid jeg tillater meg selv å gjøre det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dani46:

Enig med deg at jeg har vært for bastant i mine uttalelser i denne debatten.

Uansett har vi begge samme mål i denne saken..

Jeg har kanskje vært det selv også.

Det virker som det ja! Eller, det fremste målet mitt er kanskje å opplyse folk om cannabis, men jeg mener det skal føre til legalisering, så det blir det samme ;)

Kenny Bones:

Det er flere grunner. Kompisgjengen jeg begynte å røyke med anser meg som en "pussyrøyker" fordi jeg røyker så lite. Dem røyker opptil flere gram per dag og klarer seg fint de også. Men selv så blir jeg tom og uskjerpet, det liker jeg ikke. Så jeg har funnet en balanse som gjør at jeg bare får en bitteliten buzz, og that's it.

Først og fremst er det låtskriving som er årsak til at jeg røyker. Umiddelbart etter jeg tar et lite trekk så fosser det ut av meg, jeg kan skrive ei låt på fem minutter da. Men det skjer kun hvis jeg røyker så lite som jeg gjør. Så fort jeg overdriver så går det direkte motsatt vei. Jeg blir helt uinspirert og tiltaksløs. Jeg har selv utforsket hvordan det påvirker meg når jeg røyker litt hver dag, kontra om jeg har tre dagers pause, en uke, eller to uker. Hovedsaklig pga jobb, jeg vil ikke at det skal påvirke meg negativt. Og jeg merker ingen forskjell. Det tror jeg er fordi jeg har klare regler for når jeg røyker og hvor mye jeg røyker om gangen. F. eks røyker jeg aldri etter klokken 22.00 om kvelden (stigende rus, ikke bra). Og aldri før jobb etc. I tillegg til at jeg røyker absurd lite om gangen. Da er teorien min at jeg ikke blir så utrolig påvirket, i tillegg til at toleransenivået mitt holder seg på et balansert nivå. Så jeg trenger faktisk nesten ingenting for å få den effekten jeg er ute etter. Jeg blir med andre ord aldri innrøyket :)

Om du røyker 1-3 ganger i måneden får du fint liten negativ virkning, spørs hvor mye du røyker og hvor sent på kvelden det er. Røyker du masse så vil du merke det morgenen etter, såsi garantert. Ikke noe du ikke klarer å riste av deg forsåvidt, men du vil merke det. Derfor jeg har den balansen jeg har selv :) Når jeg våkner om morgenen så er helt tipp topp form og merker ingen negativ virkning overhodet. Og jeg er overbevist om at det har med hvor lite jeg røyker å gjøre, og til hvilken tid jeg tillater meg selv å gjøre det.

Det er dumt at de presser deg litt. Dette viser jo faktisk at folk reagerer forskjellig også. Jeg er heller ikke typen til å røyke så mye. Blir litt sløv. En kompis av meg kan røyke mye hyppigere uten at det har noe å si for han, dog røyker han ikke så mye da.

Interessant! Jeg og kompisene mine liker også å bruke cannabis når vi jammer noen ganger! Vi må ikke ha det for å lage musikk, men en gang i blant trenger man en skikkelig kreativ session, og da er det digg med noen joints. Det virker jo som du har et avlsappet forhold til det! Jeg tror du er "avhengig" av rutinen, men det at du er mye/ofte høy har jo gjort at kroppen din på en måte er vant til det også, selv om du ikke røyker veldig mye. Hvis dette fungerer for deg ser jeg ingen grunn til at du ikke skal fortsette med det. Du har det jo helt under kontroll, så du trenger jo ikke å ha noe dårlig samvittighet eller noe :) For noen er det rett og slett null stress å paffe hver dag!

Når jeg først røyker kan det jo bli en del. Kan gjerne sitte oppe hele natta med kompisene, lage musikk og kose meg. Hender vi også tar en på morgenen også, og andre ganger har det vært en hel helg. Men, jeg ser på det som en sosial greie jeg gjør med venner, istedenfor å drikke alkohol. Derfor skjer det ikke midt i uka osv! :)

Lenke til kommentar

Ja enkelte har andre rutiner på det :) Noen jeg kjenner har pause i flere måneder før de røyker råmasse i én uke kanskje. Eller en helg eller noe. Enkelte som liker den også :) Men jeg vet at alkoholisme ligger i "blodet" mitt, spesielt da øl-alkoholisme f. eks. Jeg har da en teori om at jeg er genetisk anlagt slik at jeg liker en liten rus relativt ofte. Jeg kjenner avhengigheten av hasj i kroppen, selv om det ikke plager meg nevneverdig. Det blir som en bitteliten tørste nesten, som forsvinner om jeg ikke tenker på den, men av og til kommer jeg på den. Jeg røyker også tobakk og kjenner nøyaktig det samme der. Når det gjelder alkohol er jeg veldig bevisst på det genetiske, så jeg holder meg stort sett unna, bortsett fra fyllekuler i ny og ne. Og da hovedsaklig sprit. Jeg røyker også joints når jeg drikker, så det blir ikke så mye alkohol til syvende og sist. Bare for å holde stemningen, som da selvfølgelig er viktigst :) Men når det kommer til øl så liker jeg ikke å bli brisen, spesielt ikke på øl. Da føler jeg meg så klumsete. Også blir jeg sånn av bare et par også, en liten snitt kan funke. Men jeg stopper så fort jeg kjenner noen virkning, fordi jeg liker det ikke. Vil ikke bli noen øl-alkis, det synes jeg er verre enn at man tar seg en joint eller to per dag. Litt pga familien, at jeg synes det er stygt rett og slett. Øl-alkiser snøvler lett, bare etter et par pils. Og det er lite attraktivt. thumbdown.gif

MEN, en annen viktig ting når det kommer til hasj og røyking er at dersom man lever i et forhold så bør man tenke seg et par ganger om før man damper hver dag. Spesielt jeg kan ikke røyke sammen med madammen f. eks, med mindre hun gjør noe annet i mange timer. Fordi når jeg røyker så blir jeg ikke alltid like snakkesalig, mer innadvent. Og da blir jeg en kjedelig samtalepartner. Og sånt kan kverke et forhold, ikke minst et familieliv generelt. Det er mange ting man bør være obs på når det gjelder hasj likevel. Joda, man dør ikke av det, men man blir lett sløv og apatisk når man er under påvirkning. Med mindre man er "nyrøkt" som jeg kaller det. Som da er første gangen man røyker den aktuelle dagen. Til meg ihvertfall får jeg en boost av energi når jeg er nyrøkt. Jeg blir veldig kreativ og det er masse fart i meg, og snakker i et kjør. Men etter et par-tre timer så avtar effekten. Og dersom jeg røyker mer da, så blir jeg sløv, slapp, apatisk og trøtt.

Edit: For å svare på et spørmål lengre opp, "hva skjer om man legaliserer". Vel, det er avhengig av hvordan det reguleres til syvende og sist. Hvordan det kontrolleres og hva som selges. Selv vil jeg ikke ha noen Cannabis-kultur hvor det selges merchendize som rastafari-luer, bonger i alskens former og svære glasspipeinnretninger. Sånt synes jeg er stygt og vitner til en avhengighetskultur jeg ikke liker. Det er ikke kult å røyke hasj hver dag hele tiden, man blir en kjedelig person av det, enkelt og greit.

Ellers ville en legalisering ha skilt markedene, noe som er det viktigste. Få de som bruker hasj eller har tenkt å prøve vekk fra miljøene hvor de ikke hører hjemme. Dette vil for det første ført til en langt mindre strøm av nyrekrutterte til miljøene. Noe som igjen vil få ringvirkninger i ettertid ved at færre begynner med hardere droger. De ville måtte aktivt oppsøke det isåfall. Og jeg tviler rimelig sterkt på at de fleste narkomane kom inn på den måten.

Spørsmålet er hvordan vil folket reagere på det? Ville folk begynt å røyke masse? Det er her poenget mitt med at merchandize-kulturen ikke bør innføres. Man skal ikke få frem at hasj er kult og at man er tøff om man røyker det. Det bør informeres saklig og ordentlig. De negative effektene, samt de positive bør fortelles og alt bør gjøres på en nykter måte. En objektiv og balansert måte.

I tillegg har vi dette med CBD som jeg ikke kan snakke nok om, som i seg selv er direkte anti-psykotisk. Dersom hasjen og cannabisen som hadde blitt solgt i Norge hadde vært kontrollert for CBD-innholdet ville dette har gjort store virkninger på den generelle effekten stoffet har på folk tror jeg. Vi kjenner alle til de gangene vi røyker noe ordentlig god weed og man får en euforisk stemning. Ingenting føles ille og paranoia er en saga blott. Det betyr at du sannsynligvis hadde røyket noe som hadde et fint forhold mellom THC og CBD. Samme når det er motsatt, at du får paranoia og en generell ekkel følelse. Da var det for lite CBD. Dette er det umulig å kontrollere i dag, mest fordi det er THC som gir effekten og det er den som selger. Ikke rart at noen får bad trips på hasj, man aner jo ikke hva som er i det man kjøper!

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

litt offtopic:

Denne tråden begynner å gå litt i loop

Det kan hende, men det gjør ingenting! Kommer alltid nye folk inn i debatten i denne tråden(som meg f.eks). Det er ikke akkurat som denne tråden har kommet til en konklusjon før heller? :p Uansett, så er det nye mennesker som sagt, med et for- eller imot-syn, så la oss bare drive på (:

Kommer tilbake til deg Kenny! :)<3 Skal snart stå opp og dra til flyplassen osv. Skal hjem til kalde Norge... Trenger litt søvn ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...