Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Men legg merke til at i dette innlegget, så kommer de ikke med en "helthølihodet" fakta om cannabis. Her argumenterer han for at de ikke kan endre politikk, da det er ugunstig for deres parti.

Ett mye bedre svar enn f.eks KrF kom med.

Sant som du sier. Skal fortelle deg at omlag 30% av stortingsrepresentantene kan argumentere for seg, de andre 40% sier "fordi!" Og resten svarer ikke.

Skal legge dem ut senere i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Men legg merke til at i dette innlegget, så kommer de ikke med en "helthølihodet" fakta om cannabis. Her argumenterer han for at de ikke kan endre politikk, da det er ugunstig for deres parti.

Ett mye bedre svar enn f.eks KrF kom med.

Sant som du sier. Skal fortelle deg at omlag 30% av stortingsrepresentantene kan argumentere for seg, de andre 40% sier "fordi!" Og resten svarer ikke.

Skal legge dem ut senere i dag.

Dette viser egentlig hvor lite dette temaet er tatt opp. Utrolig at det ikke er legalisert som ett legemiddel. Håper det kommer på dagsorden. Men da bør det bli en saklig debatt med de riktige opplysningene. Og helst ungå den "kildekrigen" som til stadig dukker opp i denne debatten.

Lenke til kommentar

Slik. :) Då var flyer lagd. Det er i standard A5-format. Sei i frå om eg skal endra på noko. :p

Teksten er forresten litt endra i forhold til den som blei posta. Enkelte deler var uprofesjonelt skreve.

post-154304-0-59419700-1290527570_thumb.png

post-154304-0-48890800-1290527613_thumb.png

edit: la til mørkare kant heilt ytterst.

Endret av Alliha
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Som jeg ser på svarene vi har fått fra de forskjellige partiene så er det stort sett ikke noe nytt, men når man tenker på FrP som er for den individualiseringen de er og kommenterer også med hensyn til samfunnsøkonomiske spørsmål (Noe jeg forstår med tanke på at misbruk av cannabis kan føre til latskap), så kunne vi nå i første omgang også spurt de om hensikten bak lovgivningen når det gjelder hamp til tross for at russpørsmålet er frafalt og det kun er et spørsmål om hvorfor bønder som klart har gitt uttrykk for at de vil vurdere å dyrke dette med tanke på dens mange fordeler og egenskaper, blir nektet dette.

Det eneste rasjonelle jeg kommer fram til er at det vil påvirke andre industrier negativt. Hamp kan brukes i tusenvis av produkter; papir, tekstiler, klær, tauverk, lerret, maling, isolasjonsmateriell, kosmetikk, plastikkertsattede produkter og andre som trenger sterke fibre. Interiør i biler som ertsatning for glassfiber. I papirproduksjon gir hamp fire ganger større utbytte per areal enn skog OG bedre papirkvalitet.

Dermed har vi avdekket noe av hva vi kunne fått som svar, men det at det eventuelt ville kunne gå negativt utover andre industrier burde vel være overkommelig med tanke på miljøspørsmålet som tydelig er så viktig i dag?

Det at dette kan innføres i taktikken er slik at folk får opp øynene for det slik at det gradvis blir mer akseptert hvor folk ser fordelene ved det og hva det utretter, dermed blir veien for politikere kortere for å kunne vurdere full legalisering seriøst uten å risikere tap av stemmer. Dessuten betyr individualisering fri konkurranse, og det vil si uten inngrep fra staten, dermed er det ikke deres oppgave å redde industrier som eventuelt vil bli utkonkurrert.

Takker forresten til Noeteliten for alle velformulerte og seriøse brev han har sendt. Det står det stor respekt av.

Endret av NicolasDarvas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke overrasket over svarene fra partiene nei. Vi må vel vente til de som er i ungdommspartiene nå blir eldre :p

Og angående flyere: Jeg ville fjernet cannabisplante-motivet. Bare her på forumet ser jeg folk reagerer negativt på innlegg av brukere pga. cannabisplante som avatar eller i signatur. Jeg tror også de burde vært mer som helsedirektoratets brosjyrer mot cannabisbruk (link), men i motsetning til helsedirektoratets brosjyre bør den bestå bare av sanne påstander som kan backes opp.

Noen bastante (men sanne) påstander hadde ikke skadet det heller. "Er du mot legalisering? Da støtter du doplangernes egeninteresser" osv.

Endret av Ziltoid
Lenke til kommentar

Oi, helsedirektoratet sin var jo profesjonelt lagd! Men teksten er bare ein kopi av det som sto tidligare. Eg er ikkje særleg god til å formulera meg, så det hadde vore greit om nokon andre skreiv det. :p

Legg ved psd-filene om nokon vil endra sjølv.

Nei, det hadde eg ikkje tillatelse til.

Lenke til kommentar

Syntes det var litt rart at Demokratene var de eneste som var opptatt av det medisinske aspektet. Er det et tegn på at de har prøvd å ta debatten internt? Merker meg også at FrP.representantene er litt tvetydige når det gjelder hvem som støtter legalisering. Det er altså dissens i partiet, men ikke stor nok til å vinne avstemminger på landsmøtet. Dette er positivt, for det bærer bud om en framtidig åpen debatt

Som en motsettning kommer alle mailene fra regjeringspartiene og Høyre. Dette var forferdelig kjedelig lesning, og jeg tror at de kommer til å være de største bremsene for en åpen debatt. Kjipt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Morsomt svar:P

Hei!

Det har ikke vært noe tema akkurat nå.

Jeg husker ikke hva argumentasjonen har vært – Vi har jo ikke akkurat vært for drugs.

Mvh

Lars Myraune

Utrolig morsomt å lese svarene. :thumbup: Ikke alle som har like dannede svar av dem akkurat. Jeg synes det er tragisk at så mange mener at en legalisering faktisk vil øke senke terskelen til tyngre stoffer.

Skrev motsatt av det jeg egentlig mente å si i går av en eller annen merkelig grunn. :blush:

Lenke til kommentar

Høyesterettsjustitiarius i Norge er for legalisering, alikevell er en debatt totalt fraværende. Dette har gjenntatt seg i tidligere år også, igjen debatt totalt fraværende. Hatt utallige debatter og samtaler med diverse representanter for partier de siste ukene men ikke møtt annet enn en vegg av stahet med intet ønske om forandring. Velkommen til Norge I guess?

Det som er litt komisk er at hadde den juridiske ledelse i Norge fått tatt avgjørelsen, noe de er vesentlig mer kvalifisert til enn en biased saueflokk på Stortinget er, hadde det blitt legalisert på dagen..

Endret av Vizla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vinneren må være Høyres "tragiske sjebner koblet til cannabis bruk"

Virker som han har vært utpå sterkere medisin.

Men en ting slår meg med alle disse brevene, det virker som om alle de spurte tar utgangspunkt i at individene ikke har noen rettigheter, og at alt som ikke er ulovlig i dette landet kun blir gitt dispensasjon av "de som bestemmer"

Litt skummelt at ledende politikere ser på det norske folk som en gjeng dumme sauer som må gjetes.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...