Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Det er mange offere for propaganjaen og det kommer til å ta tid å få sannheten frem.

Og hvordan vet man at det som sies ifra andre kanten er korrekt eller troverdig? Særlig når det ikke engang kommer ifra forskere, men ifra "kriminelle", avhengige, røykere?

Dette vet man fordi man har researchet litt, og funnet ut hvor grensen går mellom fakta, nesten-fakta, og løgn. Anti pot reklamer i dag fokuserer mest på de to siste, dette er for eksempel at Cannabis gjør deg lat og ubrukelig, at cannabis er et "gateway drug", at cannabis ødelegger livet ditt.

Nå, vi kan jo snu dette 180 grader, og se at cannabis holder mennesker unna alkohol, fordi lysten på alkohol forsvinner, cannabis gjør deg ikke lat og ubrukelig, når kineserne kom til USA i løpet av det tidlige 1900tallet, var det vanlig å ta seg en joint etter en lang arbeidsdag, for å slappe av, og gjøre seg klar til morgendagen. Cannabis ødelegger ikke livet ditt, kun du kan gjøre det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drygt 80% av alla våldtäktsmänn i Holland har någon gång rökt cannabis.

Cannabis är en våldtäktsdrog.

tror vel heller det er disse voldtektsmennene som holder til i dårlige og kriminelle miljøer, som derfor fører til at de begynner med cannabis, og helt sikkert sterkere saker også..

De hadde vært voldtektsmenn uansett om de hadde røyket cannabis eller ikke..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er morsomt at du sier det, da det aller siste jeg kunne tenke meg å gjøre i cannabisrus er å voldta noen. Sannsynligvis hadde jeg hverken vært klar nok i hodet eller aggressiv nok til å holde jenta nede. Endret av Magnusjs
Lenke til kommentar

Om dere husker mine mail som gikk rundt til partiene; her har dere svaret jeg nettopp fikk fra Kystpartiet:

Kystpartiet kan ikke støtte legalisering av Cannabis av ulike grunner.

1) Cannabis er for veldig mange innfallsporten til bruk av andre og sterkere stoffer. Rusmiddelmisbruk er idag en av våre store samfunnsproblem.Ca 800.000 nordmenn er på en eller annen måte rammet av dette. Det koster samfunnet store summer til hjelp og behandling. Samt grunnet kriminalitet. For ikke å snakke om all menneskelig lidelse rusmiddelmisbruk fører med seg for samfunnet generelt og enkeltpersoner/ grupper.

2) Bruk av rusmidler, der iblant også alkohol og røyking er en av de største årsakene til mange sykdommer og dødsfall i dagens samfunn. Kystpartiet ser ingen grunn til å legalisere flere rusmidler. Klarer man ikke ruse seg med alkohol, så får man igrunnen klare seg uten rus.

Hva det gjelder Cannabis til medisinsk bruk, så er det jo en del forskning som viser gode resultater når det gjelder behandling av smerter. Bruk av dette er nok en debatt som etterhvert vil komme også her i Norge. Kystpartiet stiller seg åpen til bruk av Cannabis som medisinsk hjelpemidddel om det en gang blir aktuelt. Men dette skal tildeles strengt av behandlende lege som all annen medsisin.

Lenke til kommentar

Glem det. Det går ikke ann å diskutere med disse folkene. De følger cannabiskulten og har gjort seg opp mening.

Ser du virkelig på voldtektsutsagnet som et gyldig argument? Uavhengig av om tallene stemmer, så vet du vel at korrelasjon ikke betyr sammenheng?

Vet du at jo flere brannmenn som rykker ut, jo større blir skadene? Betyr dette at brannmenn bør holde seg hjemme, sånn at ting ikke blir ødelagt i branner?

Vet du at jo flere elektroniske produkter en jente/kvinne har, jo sjeldnere har hun ubeskyttet sex? Betyr dette at elektroniske produkter kan brukes som kondom?

Vet du at det drukner flere personer når det selges mest is? Bør is kriminaliseres, for å forebygge drukning?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Om dere husker mine mail som gikk rundt til partiene; her har dere svaret jeg nettopp fikk fra Kystpartiet:

1) Cannabis er for veldig mange innfallsporten til bruk av andre og sterkere stoffer. Rusmiddelmisbruk er idag en av våre store samfunnsproblem.Ca 800.000 nordmenn er på en eller annen måte rammet av dette. Det koster samfunnet store summer til hjelp og behandling. Samt grunnet kriminalitet. For ikke å snakke om all menneskelig lidelse rusmiddelmisbruk fører med seg for samfunnet generelt og enkeltpersoner/ grupper.

2) Bruk av rusmidler, der iblant også alkohol og røyking er en av de største årsakene til mange sykdommer og dødsfall i dagens samfunn. Kystpartiet ser ingen grunn til å legalisere flere rusmidler. Klarer man ikke ruse seg med alkohol, så får man igrunnen klare seg uten rus.

Hva det gjelder Cannabis til medisinsk bruk, så er det jo en del forskning som viser gode resultater når det gjelder behandling av smerter. Bruk av dette er nok en debatt som etterhvert vil komme også her i Norge. Kystpartiet stiller seg åpen til bruk av Cannabis som medisinsk hjelpemidddel om det en gang blir aktuelt. Men dette skal tildeles strengt av behandlende lege som all annen medsisin.

Går ut fra at du argumenterte for deg på forhånd? Dette er jo eldgamle argumenter som har råtnet bort for lenge siden.

Edit: Voldtektsargumentet må jo ha vært sarkasme da, og ren trolling. Let it go.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Går ut fra at du argumenterte for deg på forhånd? Dette er jo eldgamle argumenter som har råtnet bort for lenge siden.

Edit: Voldtektsargumentet må jo ha vært sarkasme da, og ren trolling. Let it go.

Det gjorde jeg ikke, jeg sendte rett og slett en mail hvor det stod "hvorfor støtter ikke deres parti legaliseringen av cannabis?"

Lenke til kommentar

1) Cannabis er for veldig mange innfallsporten til bruk av andre og sterkere stoffer. Rusmiddelmisbruk er idag en av våre store samfunnsproblem.Ca 800.000 nordmenn er på en eller annen måte rammet av dette. Det koster samfunnet store summer til hjelp og behandling. Samt grunnet kriminalitet. For ikke å snakke om all menneskelig lidelse rusmiddelmisbruk fører med seg for samfunnet generelt og enkeltpersoner/ grupper

OMG! Nettopp derfor det er så viktig å få en legalisering, så folk ikke kommer borti miljøene der man bruker harde narkotiske stoffer!

Lenke til kommentar

Drøyt 100% av alle voldtektsmenn i Nederland har et problem, om det gjelder de sosiale smerter de prøver å kvele, ikke bare ved misbruk av Cannabis, men også andre midler man kan putte i seg for å glemme hverdagen, om de på den andre side hadde vært påvirket av Cannabis i det øyeblikket de bestemte seg for å gå ut og voldta en kvinne, tror jeg de har et alvorlig psykisk problem, som tydeligvis selv Cannabis ikke klarte å legge et slags lokk over.

Absolutt alle argumenter imot legalisering må fremstå kun som en politisk taktikk eller strategi, for faktum er faktiskt at det finnes ikke lengre argumenter for fortsatt kriminalisering av brukerne og på den måten har vi på en måte avslørt tankegangen til makten. Samtidig er det svært vanskelig å finne ut av deres mål og mening med dette. Det er mulig tankegangen er "for oss eget beste", at vi ikke trenger enda et rusmiddel, men poenget er at de som røyker vil alltid gjøre det uansett hvor mye makt som må til for å tvinge de i senk, dette er også bevist ueffektivt gjennom flere tiår og også noe som gjør vondt værre med tanke på felleskapet.

Det er desverre kun en løsning for politikere, og det er å bite i det sure eple og stole på at selvom en legalisering vil sende ut "feil" signal, så vil det på sikt føre til at vi verner ungdommen mot et eventuelt fremtidig misbruk av stoffet, for det er jo faktiskt her alt starter. Det handler om å ta problemet ved roten av, og det ekte problemet er ikke at cannabis og heroin er ulovlig, men at det finnes så utrolig mange misbrukere.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

"Ikke trenger enda en rusmiddel" ? Det er jo ikke akkurat slikt at man introduserer et splitter nytt rusmiddel til markedet, det har jo vært her lenge, og blir jo brukt av mange! 

Riktig riktig, dette er egentlig er rusmiddel som historisk sett kun har blitt forbudt i nyere tid. Mennesker har røyket det i over 3000 år, hvertfall av hva som kan bevises.

"Kystpartiet ser ingen grunn til å legalisere flere rusmidler. Klarer man ikke ruse seg med alkohol, så får man igrunnen klare seg uten rus."

Så, hvis man ikke føler for å drikke alkohol, noe du vet selv fører til totalt tap av kontroll, heminger og rasjonell tankegang, så får du klare deg uten. Din plikt er å jobbe til blodet renner, og den tid du har fri tvinges du til å enten drikke alkohol eller finne på andre ting som, selvfølgelig på lovlig vis, gir deg tilfredsstillelse. Nåde deg om du røyker en joint mens du sitter ved elvekanten og fisker laks med jointen i handa og filosoferer over livet og er glad og fornøyd.

Lenke til kommentar

Glem det. Det går ikke ann å diskutere med disse folkene. De følger cannabiskulten og har gjort seg opp mening.

Og dette har du nerver til å si, etter at alle forkjempere har diskutert og snakket alle i senk, og ironisk nok aldri kunne få ta den tittelen ved at man faktiskt også har vunnet.

Det du egentlig sier, basert på din politiske korrekthet er at du har tapt slaget, men alikevel er du villig til å holde debatten i sjakk på grunn av det, altså om du ikke forstår, kun basert på politisk korrekthet.

Et råd fra meg da, vil være å studere hva det egentlig vil si å være "politiskt korrekt", eller om det kanskje bare er noe sosialistene kler rundt ting og tang for å dra med seg massene? Faktiskt, så vet ikke jeg, det blir bare en konspirasjon siden jeg er ute av evne til bevise noe, om det så stod rett foran meg og var en gjenstand jeg kunne plukke opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...