Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Hasj er jo avhengighetsskapende, om enn ikke fysisk, så kan du psykisk føle sug etter det (altså ikke abstinenser). Og en joint hver helg kan fort bli en om dagen, eller mer. Det skal ikke mye til for at det skal bli en joint av det, og prisen blir mye lavere om det blir lovlig, som tobakk ville blitt mye dyrere om det ble ulovlig.

 

sjokolade er også avhengighetsskapende. Da handler det jo egentlig bare om selvkontroll. Men å si at du kan bli psykisk avhengig av cannabis er ikke et gyldig argument, fordi det kan du bli av så mye annet også.

 

Det er ikke sikkert at mobilbruk kan gi kreft.

 

derfor jeg sa KAN gi kreft :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si vent 20 år og se hva som skjer i USA, Nederland og Portugal. Der bos det så mange, og er det lovlig blir det større undersøkelser av dette. Da får vi se skikkelige tall, til den tid vil jeg stemme nei.

 

så du vil ikke ha:

 

notelitten skreiv:

- Billigere cannabis.

- Økt kontroll av rusmiddelet (slipper farlige stoffer som er utblandet i det)

- Mindre mennesker i fengsel.

- Mer politi-resurser til andre ting enn cannabis, som f.eks pedofile, eller mordere.

- Mindre penger til organisert kriminalitet

- Mer penger til staten, i form av avigfter og skatter.

- Mindre cannabisbruk blant unge

- Det er et nytt rusmiddel, folk slipper nå å drikke seg full for å ruse seg (Kjenner mange som ikke kan fordra smaken av alkohol, men vil bli ruset)

- Man slipper å oppsøke kriminelle miljøer for å få stoffet.

- Mindre helge vold, ettersom at cannabis ikke gjør en voldelig.

 

Kunne sikkert ramset opp mye mer.

???

 

ingenting av dette er bra for deg altså?

 

så har du også hele lista med berømte folk som har røyka og nådd veldig veldig langt i livet (for eksempel nåværende statsminister her i Norge eller micheal phelps som har vunnet mest gull av alle i hele verden i OL)

 

http://www.release.o.../deck-of-cards/

http://www.popcrunch...g-bong-picture/

http://www.friendsof....com/directory/

http://www.420magazi...-smoke-pot.html

http://boards.cannab...smoke-weed.html

 

i tillegg så har du amsterdam som vil forby cannabis igjen for de føler ikke det går riktig vei men det står det tydelig og klart på wikipedia at er pga grensehandel. ok ingen problem, ja det er dårlig MEN er det da ikke sinnsykt mye bedre å kun vokte grensene enn å måtte vokte hver eneste gate i hele byen/landet??? (eller med andre ord: vokte en liten del av befolkningen istedenfor å vokte absolutt alle)

 

alt dette jeg nevner i denne posten er bare dårlig da?

kom med dårlige ting som medfører av legalisert hasj og se hvor mye du klarer å måle deg oppmot positive ting ;)

 

edit:

sålangt har det gått 217 sider i denne tråden uten at det har kommet 1 eneste ordentlig argument som sier at å legalisere cannabis er dårlig ;)

 

 

forskjellen på en nyrøyker og en innrøykt ;)

48.gif innrøykte til høyre og nyrøykeren til venstre

syns den var knallbra ;)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Det fins ikke nok beviser på at det ikke er farlig for at jeg skal si ja. Jeg har mista mora mi til kreft, og jeg vil ikke ser at folk går tapt om 30 år fordi vi sa "hasj er ufarlig", så finner vi ut at det er det.

 

- Billigere cannabis. Er det positivt? Ja, for de som vil ruse seg kanskje,

- Økt kontroll av rusmiddelet (slipper farlige stoffer som er utblandet i det) ikke så lenge det er produsenter med penger i tankene.

- Mindre mennesker i fengsel. Det blir fortsatt ulovlig handling og salg, som tobakkspakker går fra asylmottaket til 16åringer for 30 kroner.

- Mer politi-resurser til andre ting enn cannabis, som f.eks pedofile, eller mordere. Vi har generelt lite mord ol. i Norge i forhold til andre land.

- Mindre penger til organisert kriminalitet. De har andre måter å få penger på som overstiger haasj.

- Mer penger til staten, i form av avigfter og skatter. De som skal brukes til sykehjem/hus, skole og vei? De ser vi aldri noe av uansett.

- Mindre cannabisbruk blant unge. De bruker snus/røyk allerede rundt 10-12 år, alkohol fra 13-14-årsalderen. Hvorfor blir det mindre når de kan få en på 18 til å kjøpe hasj, akkurat som øl og røyk?

- Det er et nytt rusmiddel, folk slipper nå å drikke seg full for å ruse seg (Kjenner mange som ikke kan fordra smaken av alkohol, men vil bli ruset). Sant

- Man slipper å oppsøke kriminelle miljøer for å få stoffet. Spørs hva de kriminelle gjør. Om de går for priskrig, så er det ikke nødvendigvis sant.

- Mindre helge vold, ettersom at cannabis ikke gjør en voldelig. Jeg var på Shell her, da en gutt på 18 år, stein på hasj kom inn, gikk bak kassa og dytta en ansatt i bakken, og var på tur og slå ham. Det er som alkohol, de snille kan bli slemme, og omvendt, man vet aldri. Mennesker er uberegnelige i edru tilstand, uansett rusmiddel gjør det ikke noe bedre.

Lenke til kommentar

Det fins ikke nok beviser på at det ikke er farlig for at jeg skal si ja. Jeg har mista mora mi til kreft, og jeg vil ikke ser at folk går tapt om 30 år fordi vi sa "hasj er ufarlig", så finner vi ut at det er det.

 

jeg ser poenget ditt, men det finnes allerede så mye som er farlig, som allerede er lovlig, så jeg skjønner ikke at cannabis skal være et unntak.

og det finnes også veldig mye som skal gi kreft. Om man bruker cannabis jevnlig, vil ikke sannsynligheten for å få kreft av det, bli større enn det er å få kreft av jvnlig tobakkrøyking, for vi vet jo hvertfall at det ikke radioaktivt.

 

for å si det sånn, det er flere som dør av bilulykker enn de som dør av cannabis..

Lenke til kommentar

Ja, for de som vil ruse seg kanskje, -

yeps

 

ikke så lenge det er produsenter med penger i tankene. -

jo fordi de har også regler. tobakksdyrkerne har regler å følge vettu, en ting er å gro selv men en anna ting er industrielt

 

Det blir fortsatt ulovlig handling og salg, som tobakkspakker går fra asylmottaket til 16åringer for 30 kroner. -

ja men langt i fra like mange som er i fengsel den dag i dag. mange som er i fengsel for å være i besittelse av mindre enn 28.5 gram

 

Vi har generelt lite mord ol. i Norge i forhold til andre land. -

spiller ingen rolle. du hører stadig vekk i aviser og på tv at politiet har for lite ressurser

 

De har andre måter å få penger på som overstiger haasj. -

ja sterkere stoffer som fører til høyere prioritet av politiet og blir tatt enklere for tar større risker men det er veldig mange cannabis baroner i dag som kun holder på med cannabis (selv fikk jeg inn 2kg hasj i mnd før)

 

De som skal brukes til sykehjem/hus, skole og vei? De ser vi aldri noe av uansett. -

joda det gjør vi, de øker antal kroner fra budjsettet og fra kassa våres hvert eneste år. de brukte i 2009 8 mrd fra olje kassa mens FRP ville bruke 30mrd i fra kassa

 

De bruker snus/røyk allerede rundt 10-12 år, alkohol fra 13-14-årsalderen. Hvorfor blir det mindre når de kan få en på 18 til å kjøpe hasj, akkurat som øl og røyk? -

se hvor mye mindre tenåringer som springer rundt i dag på fylla og røyker enn for 30-50 år siden ;)

de er yngre ja men det er langt i fra like mange

denne er vel egentlig svaret på det: Det er et nytt rusmiddel, folk slipper nå å drikke seg full for å ruse seg (Kjenner mange som ikke kan fordra smaken av alkohol, men vil bli ruset)

 

Spørs hva de kriminelle gjør. Om de går for priskrig, så er det ikke nødvendigvis sant. -

så lenge en person kan gå rundt med 28.5 gram på seg til enhver tid så er det veldig få som i det hele tatt gidder å oppsøke kriminaliteten for å få det istedenfor å gå i en hasj butikk å kjøpe lovlig.

folk vil holde seg på lovens side men uenighet med lovene gjør at folk går andre veier/driter i det..

 

Jeg var på Shell her, da en gutt på 18 år, stein på hasj kom inn, gikk bak kassa og dytta en ansatt i bakken, og var på tur og slå ham. Det er som alkohol, de snille kan bli slemme, og omvendt, man vet aldri. Mennesker er uberegnelige i edru tilstand, uansett rusmiddel gjør det ikke noe bedre. -

det finnes ikke snillere folk i verden enn narkomane. det du beskriver høres mer ut som pillemisbruker eller sterkere saker som amfetamin, kokain og sånt. hvordan vet du at han kun hadde røykt hasj? tok du test på han?

cannabis brukere og misbrukere samt alle stoffer som gir nedover rus er verdens snilleste personer og gjør ingenting ulovlig anna enn å stjele til å få skaffet mer og bruke og være i besittelse av. ingen vold eller noe

å dytte en person er LAAAAAAANGT i fra det samme som skjer på fylla.

se på cops ;)

 

PS: neste gang lager du det oversiktlig og greit å lese så skal jeg gjøre det samme. jeg gjorde det slik kun pga du gjorde det slik (uoversiktlig og stressende å lese)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Det fins ikke nok beviser på at det ikke er farlig for at jeg skal si ja. Jeg har mista mora mi til kreft, og jeg vil ikke ser at folk går tapt om 30 år fordi vi sa "hasj er ufarlig", så finner vi ut at det er det.

 

jeg ser poenget ditt, men det finnes allerede så mye som er farlig, som allerede er lovlig, så jeg skjønner ikke at cannabis skal være et unntak.

og det finnes også veldig mye som skal gi kreft. Om man bruker cannabis jevnlig, vil ikke sannsynligheten for å få kreft av det, bli større enn det er å få kreft av jvnlig tobakkrøyking, for vi vet jo hvertfall at det ikke radioaktivt.

 

for å si det sånn, det er flere som dør av bilulykker enn de som dør av cannabis..

du kan IKKE dø av marijuana.. det er ikke mulig å ta overdose på det. det går ikke ann. fins ikke håp for det engang

1 av egenskapene som gjør det så lite farlig ;)

 

 

While marijuana itself is not particularly dangerous to users (the lethal dose would require smoking a very large portion of your body weight very quickly; you would die of smoke inhalation before dying of toxicity), it may make you do some extremely dangerous things. The paranoia that often overcomes new users can lead to them running into trouble, and the intoxicating effects can easily result in vehicle or other accidents. Thus even though the drug is not directly harmful, it can easily indirectly result in grave injury or death.

her er det snakk om å røyke/spise din egen kroppsvekt veldig kjappt. good F-ing luck..

de verste misbrukerne klarer ikke 30gram om dagen engang, hvordan tror du det skal gå hvis de skal prøve på 30-90KG på 1 dag eller kortere ??? ;)

som sagt, det finnes ikke håp for det engang.

 

kun ulykke tilfeller:

In fact, the only marijuana death I have ever heard of was a 5 year-old girl who died after eating a pound of marijuana that her mother had baked into some brownies.
(453gram)

 

edit:

når jeg var hardest ute på kjøret så røykte jeg 60gram på 3 døgn i strekk uten å sove 1 time engang (var meg og 1 kamerat, vi skulle på ferie med instutisjonen og hadde 120gram og vi hadde 5gram igjen den dagen vi reiste etter vi hadde røykt i 3 døgn i strekk uten søvn)

når jeg bodde i stavanger når jeg røykte sist så var jeg oppe i et forbruk på ca 10gram om dagen. det er heftig mye skal jeg si deg

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

kanskje han kun var på hasj eller kanskje ikke... uansett så er å dytte noen langt i fra det samme som det fylla gjør med en person.

da blir det utartet hardcore slosskamper bare du sier bø, og det skjer aldri med cannabis bruk/misbruk.

 

han hadde et formål med dette og med et slikt formål så må man ta noen voldlige steg i livet, dette var ikke marijuanaen som gjorde han voldelig men han selv pga han var avhengig av marijuana eller stod i gjeld eller whatever he was..

 

skjønner forskjellen?

Lenke til kommentar

Han er ikke voldelig, og det var ingenting som provoserte ham.

 

 

EDIT: Det var ingenting som burde provosert noen som helst.

 

der kom jo hele svaret jo ;)

 

så det du sier er at det er ikke sjangs for at han kunne blitt mer provosert hvis han ikke hadde røykt?

det er stappfullt av bullshit og det vet alle her ;)

 

absolutt alle blir provosert i nøktern tilstand til tider, og jeg kan love deg og garantere 110% at man blir mye mindre provosert etter man har røykt enn hvis nøktern

 

edit:

så en uheldig hendelse, ja men du kan ikke skylde på hasjen for det.

og du kan ikke skylde på hasjen for uheldige kreften til mor di fordi THC virker MOT kreft og ikke for kreft.

det er well documentet som det står i quoten lengre oppe ;)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Jeg kan love deg 110% at jeg ikke løfter en finger i fylla uansett hva du sier til meg. Kan du love at du er akkurat lik meg?`Nei.

 

Hasj er ikke noe garanti for at du blir avslappa og ikke rører noen. Ingen er kobla 100% likt i hjernen, og ingen er like generelt der. Derfor snapper noen i fylla, andre på hasj, noen uten grunn, noen med god grunn, noen i edru tilstand.

Lenke til kommentar

Søk opp drap i alkoholpåvirket tilstand. Gjør det samme med cannabis sativa. ;)

 

 

Bevis det da, jajamensen. Finn en slåsskamp på YouTube eller break. Bevis så at de er full. Kan ikke. Hvordan skal jeg bevise at noen er på hasj da?

 

Det er nok heller du som skal bevise det ;)

Endret av Dr.Satan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...