Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

for å svare deg normalt så har cannabis gener og det er det diskusjonen har handla om hele veien

hvem var det som nevnte genene først?

dere som vridde det over til COMT

 

cannabis har gener som utgjør sånn og sånn plante, når du gror denne planten så kan den skifte gener men det kommer helt ann på hvordan du behandler den i forhold til de andre

 

en female har forskjellgie gener enn en male

en sativa har anderledes gener enn en indica

 

det er hovedsaklig 4 forskjellige gene grupper

 

det kan du lese om i den første linken på side 8, 9 og 10 (20, 21 og 22 på den baren som kommer opp) men du gadd ikke engang å trykke på linkene før du svarte så derfor var det såvidt jeg i det hele tatt gadd å svare deg

 

good luck

 

jeg har en link til research eller noe sånt der det står om cannabisgenene men finner den ikke akkurat nå så skal heller komme tilbake i morra med det ;)

 

snubla over denne i farta så du kan lese til jeg finner den andre i morra

fra 2005 da men uansett:

It was reported today by New Zealand researchers that a double dose of a faulty gene could be the connection between cannabis use and the development of schizophrenia, according to the New Scientist report.

 

In the original New Zealand study used by researchers, people who had smoked cannabis on three occasions by the age of 15 had a 10 per cent chance of developing the condition by the age of 26.

 

Dr Mary Cannon's research team recently re-analysed the data from from this study, adding another variable - genetic predisposition to schizophrenia.

 

The gene they investigated, called COMT (catechol-O-methyl transferase), encodes an enzyme that breaks down a signalling chemical dopamine in the brain.

 

COMT comes in two forms, one of which is marginally more common in people with schizophrenia and is thought to be a risk factor for the disease.

 

The results were crystal clear.

 

The team found that in New Zealanders with two copies of the "normal" version of COMT, smoking cannabis had little effect on their mental health. In people with one normal and one "bad" form of the gene, smoking cannabis slightly increased their risk of psychosis.

But for people with two copies of the bad gene, cannabis spelled trouble: smoking the drug as a teenager increased their likelihood of developing psychosis by a factor of 10.

 

For the full New Scientist Story See:

 

Early cannabis use may risk mental health

 

Her linker du inn og quoter inn det første argumentet om COMT-genet. IKKE oss, men DU.

 

For å svare deg på om Cannabis har gener, så har de SELVFØLGELIG det. Alle levende organismer har gener (grunnleggende naturfagslære), men som innlegget ditt ovenfor viser, var det COMT-genet som vi mennesker har som diskusjonen handler om.

 

Det at du faktisk tror at vi diskuterer om Cannabis har gener eller ikke er pinlig og viser hvor fjernt dine egne argumenter er for deg.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oi så tøffe dere er som rotter dere sammen :p hahahha

 

jaja whatever

 

http://www.cannabisc...ne-produces-thc

 

http://www.scribd.co...nd-Therapy-2002

 

alt om cannabis gener

 

hvorfor tror du det er male og female hos cannabis planter?

kanskje fordi de har forskjellige gener?

 

hvorfor tror du folk kloner planter?

kanskje for å holde på de samme genene?

for å holde på den samme kvaliteten og smaken og rusen = samme gener = kloner

 

en plante lever den vettu og alt som lever har gener ;)

 

kos dere med å lese gjennom og komme med noe fornuftig ;)

 

edit:

@hugo

når du vet en ting så trenger du ikke underbygge dine ord direkte skrevet av fra en kilde, da kan du snakke smooth om ting og med DINE egne ord

hvis noen ikke tror deg så kan du da bevise dette fint ved linker og quotes

folk vil gjerne se at du har litt kunnskaper selv au og ikke bare kan argumentsteknikk

høres mer ut som du studerer til sosionom eller barnevesnet eller noe sånt noe, konfliktård kanskje, vettafaen men uansett så nytter det ikke bare å kunne argumentasjonsteknikk og tro at du kan alt fordi du bygger hvert eneste ord du har å si på direkte ord fra kilden

da har du ikke peiling på hva du snakker om. du må lære en god del om den tingen du diskuterer om først uansett emne

 

nytter ikke å komme å prøve å forklarer kretskort til meg fordi du klarer å bruke google

 

Hvorfor tror du at du opplever at folk "rotter seg sammen" mot deg her?

 

Hva i all verden har gentikken hos cannabisplaner med dette å gjøre? For det var COMT-genet hos mennesker vi diskuterte, og ikke genetikken til plantene.

 

Ordene mine veksler mellom å være mine egne forklaringer begrunnet med kilder, eller i noen tilfeller sitater fra kildene. Dette er dette som regnes som god argumentasjonsteknikk. God argumentasjonsteknikk er ikke å rote frem masse kilder man ikke selv har lest, copy-paste av mengder med tekst hvor kanskje noen få linjer er relevante, eller mengder med synsing og påstander uten belegg i forskning. Alle disse tre tingene er faktisk det som kjennetegner dårlig argumentasjonsteknikk, og du gjør deg skyldig i samtlige.

Lenke til kommentar

Litt trist når man prøver å få folk til å forstå, men nå føler nok mange at de kun får bekreftet det de allerede trodde om cannabisnytere generelt. Men husk at det som sagt, er stor forskjell på om en alkoholiker er for legalisering enn en som kun nyter dette og unner seg det i passende anledninger. Misbruk er aldri bra uansett hva det gjelder, om du røyker daglig, drikker alkohol eller spiser sjokolade daglig.

 

Det er ikke dette jeg kjemper for, at man skal få lov til å ruse seg selv ned i avgrunnen i fred og ro uten at andre skal bry seg. Jeg snakker for normale, oppegående og voksne mennesker som ikke fortjener å blir gjort til kriminelle og sosialt utstøtte fordi de velger et mildere nytelsesmiddel enn alkohol. Jeg selv tåler ikke å drikke alkohol, eller jeg føler meg ikke vel med hvordan jeg blir, at jeg føler jeg blir udregelig, men det blir jo de fleste andre også, og det positive er vel at ingen husker noe av det dagen etter uansett. Å drikke noen glass vin eller øl har jeg ikke noen problemer med, men dette er ikke kulturen i Norge akkuratt. Det er selvfølgelig opp til hver enkelt å begrense inntaket, men det er ofte gruppepress på fest til å drikke mer enn planlagt.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

vi diskuterte pga hugo sa at nei leger og psykologer kan ikke finne ut om man tåler hasj

så sier jeg jo, de kan nettopp det pga genene til cannabis og genene til mennesket og psykologi hos den personen så finner vi lett utav om den og den tåler hasj eller ikke

og det fordi de vet genene i cannabis og de vet genene i mennesket men dette sa hugo meg imot på.

DET var det vi diskuterte her

 

det at jeg har linket til COMT gener er feil av meg ja men det var ikke det vi diskuterte

 

 

HER ER HVOR DET STARTET:

Dette forklarte jeg deg forøvrig tidligere i forbindelse med at du kom med ganske drøye påstander knyttet til hva leger og psykologer enkelt kan avdekke med tester, men etter det ble det stille fra deg en god stund og du svarte aldri på dette.

leger og psykologer kan enkelt avdekke disse problemene/sykdommene og tåleransen

 

eneste er at cannabis er ikke lovlig så derfor er det nesten ingen som møter opp til det engang

 

jeg har vært å snakka med både lege og psykolog om alt jeg har prøvd og sånt, cannabis/hasj all type medikamenter, amfetamin, kokain, LSD, GHB, extasy, crack...

 

jeg har forklart mine opplevelser om det og slike ting og har fått vite hvordan min kropp takler det og hvorfor jeg gjerne sitter i litt annen rus enn andre på amfetamin for eksempel.

 

legene kan iløpet av 5 minutter finne ut nøyaktig hvor mye cannabis du har røykt = de vet nøyaktig hva de skal lete etter = de vet nøyaktig hvordan å finne ut om den og den personen tåler det

 

du tar cannabis genene

+

personens forklaringer på visse områder og kroppens gener

=

om personen tåler det eller ikke

 

2

+

2

=

4

 

meninga med det var at hvis du vet 2 faktorer så kan du lett finne utav den tredje faktoren

 

OHMS LOV ;)

 

og dere trodde ikke det var gener i cannabis

 

den jeg quota opp snubla jeg bare over i full fart i går og leste ikke gjennom før jeg quota, så my bad.. men move on to the real point

 

@hugo

dine ord er ikke dine egne og underbygd i fra kildene men er direkte kopiert alt sammen bare satt sammen med din egen hjerne. det er stor forskjell på det.

hadde du underbygd dine egne ord med kilder så hadde du brukt direkte quote istedenfor å skrive av

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

vi diskuterte pga hugo sa at nei leger og psykologer kan ikke finne ut om man tåler hasj

så sier jeg jo, de kan nettopp det pga genene til cannabis og genene til mennesket og psykologi hos den personen så finner vi lett utav om den og den tåler hasj eller ikke

og det fordi de vet genene i cannabis og de vet genene i mennesket men dette sa hugo meg imot på.

DET var det vi diskuterte her

 

det at jeg har linket til COMT gener er feil av meg ja men det var ikke det vi diskuterte

 

 

HER ER HVOR DET STARTET:

Dette forklarte jeg deg forøvrig tidligere i forbindelse med at du kom med ganske drøye påstander knyttet til hva leger og psykologer enkelt kan avdekke med tester, men etter det ble det stille fra deg en god stund og du svarte aldri på dette.

leger og psykologer kan enkelt avdekke disse problemene/sykdommene og tåleransen

 

eneste er at cannabis er ikke lovlig så derfor er det nesten ingen som møter opp til det engang

 

jeg har vært å snakka med både lege og psykolog om alt jeg har prøvd og sånt, cannabis/hasj all type medikamenter, amfetamin, kokain, LSD, GHB, extasy, crack...

 

jeg har forklart mine opplevelser om det og slike ting og har fått vite hvordan min kropp takler det og hvorfor jeg gjerne sitter i litt annen rus enn andre på amfetamin for eksempel.

 

legene kan iløpet av 5 minutter finne ut nøyaktig hvor mye cannabis du har røykt = de vet nøyaktig hva de skal lete etter = de vet nøyaktig hvordan å finne ut om den og den personen tåler det

 

du tar cannabis genene

+

personens forklaringer på visse områder og kroppens gener

=

om personen tåler det eller ikke

 

2

+

2

=

4

 

meninga med det var at hvis du vet 2 faktorer så kan du lett finne utav den tredje faktoren

 

OHMS LOV ;)

 

og dere trodde ikke det var gener i cannabis

 

den jeg quota opp snubla jeg bare over i full fart i går og leste ikke gjennom før jeg quota, så my bad.. men move on to the real point

 

@hugo

dine ord er ikke dine egne og underbygd i fra kildene men er direkte kopiert alt sammen bare satt sammen med din egen hjerne. det er stor forskjell på det.

hadde du underbygd dine egne ord med kilder så hadde du brukt direkte quote istedenfor å skrive av

 

Det her gir jo ingen mening... Du var jo faktisk inne på noe ift. COMT-genet og hvordan dette har sammenheng med sårbarhet for schizofreni, og dermed også sårbarhet ift. cannabisutløste psykoser. Men dette trekker du nå altså tilbake?

 

Hvilke gener er det da du mener leger og psykologer kan påvise? Og hvilke tester er du du mener vi kan ta for å påvise disse? Som forskningen rundt COMT-genet viser, så har man noen hypoteser rundt hvordan cannabis virker sammen med genetisk sårbarhet for psykoser, men det er lang vei derfra til tester som kan benyttes i klinisk praksis.

 

Ingen her har sagt at cannabisplanter ikke har gener, det er du som hevder at andre her har sagt det. Les godt igjennom innleggene her en gang til.

 

Hvis du mener jeg skriver direkte av fra kildene, så får du nesten vise dette med sammenlikninger av mine innlegg og kildene mine.

 

Og BTW: Hvor mange ganger er det nå du åpent har innrømmet å ikke ha lest dine egne kilder før du postet? Skjerpings...

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

ikke blir psykotisk syk/tipper over på det

 

Tidlere i tråden beskrev du dette om de som "ikke tåler det" (cannabis altså):

 

mens med cannabis så blir man litt psykotisk også tar man et par timer hos psykologen også er alt i orden igjen, til og med uten bruk av medisiner

i ekstreme tilfeller kan en person bli sendt på sykehus fordi h*n rister som bare det og vet ikke helt hva som er galt og bli en del paranoid (men husk at ekstreme tilfeller er enda mer skjeldent)

 

Hvilket at disse skal vi forholde oss til når du er så selvmotsigende?

 

 

 

 

Litt trist når man prøver å få folk til å forstå, men nå føler nok mange at de kun får bekreftet det de allerede trodde om cannabisnytere generelt. Men husk at det som sagt, er stor forskjell på om en alkoholiker er for legalisering enn en som kun nyter dette og unner seg det i passende anledninger.

 

Jeg er helt enig at det er stor forskjell på en misbruker og en som nyter det i en og annen anledning.

Problemet er at slik som med alle andre rusmidler, ender de opp å bli misbrukt i stor grad og påfører samfunnet store belastninger.

Det er ofte ikke de som kjemper for legaliseringen som ender opp som misbrukere.

Det er klart at flere av dere i tråden har svært gode argumenter og klarer å argumentere i en moden og saklig tone, men desverre gjør noen at inntrykkene av misbrukere blir forsterket.

Blind benektelse av alle birvirkninger eller negative konsekvenser blir også litt naivt som desverre også forsterker negative inntrykk.

 

Nøttelitens agrumenter om å skille cannabisbrukere og brukere av tyngre stoffer ved legalisering for hindre overgang til tyngre stoffer, er et av de bedre argumentene for total legalisering.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

ikke blir psykotisk syk/tipper over på det

 

Ja, det er jo en fare for det om man misbruker et stoff, nesten uavhengig av hvilken person du er. Jeg vet om personer som har røyket cannabis daglig fra de var 14 år og frem til i dag hvor de er rundt 40-50 og har utviklet schizofreni. Hadde de drukket alkohol hadde de ikke levd engang.

 

EDIT: Hvis du mener i øyeblikket de er påvirket av cannabis, så har jeg ikke opplevd en eneste person som har blitt psykotisk. Det eneste er om det er første gang man røyker så kan følelsene bli litt vel sterke, men man blir aldri så høy som første gang man prøver. Ofte merker man ikke noe i det heletatt første gangen.

 

Vet om en annen i 60-åra også som har røyker hver dag siden ungdommen. Han er riktig nok en spesiell skrue, men han vet jo ikke at det finnes noe annet i livet enn cannabis. Han har kols også.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

ja de er i større risiko med lengre og større forbruk det er det ingentvil om

 

men de som tipper over er det samme som å si at man ikke tåler det omtrent, de utvikler en risiko for en psykose eller lignende og dermed utvikler de en viss toleranse for stoffet (hvis du skjønner hva jeg vil fram til?)

 

Hvilket at disse skal vi forholde oss til når du er så selvmotsigende?

du skal ikke for en gangs skyld komme med sannheten i den quotinga di?

 

jeg beskreiv lengre oppe i samme post hvor liten risiko det var og hvor få det var.

 

det du quota opp handler om de som faktiskt blir psykotisk syk/tipper over (de som ikke tåler det, hva som skjer med de hvis de ikke har vært å sjekket seg selv først)

 

så neste gang du prøver å dra slike stunts (som du har holdt på med hele veien de i flere sider nå) så forsikre deg om at du får fram hele greia

 

her har du forklaringen og kan lett se at jeg IKKE snakker rundt meg selv

 

@hugo

 

cannabis gener

+

menneske gener

+

psykologien hos den personen

=

tåleransen for stoffet

 

med andre ord:

legene vet nøyaktig hvilke typer gener de leter etter, de vet også hva som går iu sammen og hva som ikke går i sammen, dermed kan de lett finne ut om den personen har god eller dårlig eller ingenting tåleranse for stoffet

 

du prøver å vri deg unna masse bull nå

 

Hvor mange ganger er det nå du åpent har innrømmet å ikke ha lest dine egne kilder før du postet? Skjerpings...

2 ganger. wow big deal. det var ille ja

det er iallefall 999999% bedre enn deg som ikke har inrømmet en ting enda

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Jeg vrir meg unna? Hvor mange av spørsmålene mine fra forrige post besvarte du?

 

Det er nå du kommer med påstander som du må underbygge. Hvilke gener er det legene skal kartlegge? Og hvilke tester er det legene og psykologene skal benytte?

 

At du mener at genene hos cannabisplanten faktisk har noe å si for sårbarheten hos mennesker sier jo litt om hvor nivået ligger.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

forskerne sier selv at det er helt harmløst

wikipedia sier det

så og si alle sier det som har noe kunnskap om det

 

cannabis er trygt, det er harmløst og det skader INGEN

 

enkelte som ikke TÅLER det men slik er det med alt, utenom det er det så harmløst som det kan få blitt

 

Innlegget over alene er selvmotsigende. I tillegg så skriver du senere dette:

 

mens med cannabis så blir man litt psykotisk også tar man et par timer hos psykologen også er alt i orden igjen, til og med uten bruk av medisiner

i ekstreme tilfeller kan en person bli sendt på sykehus fordi h*n rister som bare det og vet ikke helt hva som er galt og bli en del paranoid (men husk at ekstreme tilfeller er enda mer skjeldent)

 

legene kan iløpet av 5 minutter finne ut nøyaktig hvor mye cannabis du har røykt = de vet nøyaktig hva de skal lete etter = de vet nøyaktig hvordan å finne ut om den og den personen tåler det

 

cannabis gener

+

menneske gener

+

psykologien hos den personen

=

tåleransen for stoffet

 

med andre ord:

legene vet nøyaktig hvilke typer gener de leter etter, de vet også hva som går iu sammen og hva som ikke går i sammen, dermed kan de lett finne ut om den personen har god eller dårlig eller ingenting toleranse for stoffet

 

Hva kaller de denne flerfagstesten?

Du sammenlignet denne testen med 2+2=4 tidligere, og siden denne testen allerede er så enkel og kan fastslå nøyaktig toleranse mot cannabis, er jeg svært interessert å vite mer.

Kan dette gjøres hos fastlegen?

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

jeg kan vel for faen ikke navnet på genene

 

men det er så enkelt i det grove at man vet hvilke gener som finnes i cannabis og man vet hvilke gener mennesket har. da er det ikke vanskelig å finne ut tåleransen

 

hvilke tester? samme som alko test på en måte bare du tar en blodprøve og de sender det inn i en maskin også kommer resultatet opp på skjermen så sammenligner de de genene du har oppmot genene i hasjen så ser de om genene dine takler det greit

 

psykologen: her stilles det mange spørsmål, helt vanlige spørsmål men ofte om hendelser i ditt liv og hvordan det har påvirka deg og slike ting. med andre ord så finner de ut om du er en sterk person eller en svak person i psyken

 

vanskeligere er det ikke

 

du må selvsagt betale for noen psyk timer samt 1 lege time men i forhold til tåleranse for et stoff så er det viktig med tanke på framtida til den personen

 

@itspersonal.

nå blander du innlegg som bare faen og prøver å jukse deg til igjen.

du forstår sammenhengen otg alt sammen men skal bare prøve å pirke og lage kvalme

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Du kan ikke navnet på genene og ikke navnet på testene, men forventer at vi skal ta det du sier for god fisk? Her må du begrunne med referanser, for påstanden din er helt på jordet.

 

Og det er ikke bare itspersonal som ser motsetningene i det du skriver her, for å si det slik. Du hakker ned på andres argumentasjoner, men viser ingen selvinnsikt ift. din egen måte å argumenter på. Du må bestemme deg for hva du mener og begrunne dette ordentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvilke tester? samme som alko test på en måte bare du tar en blodprøve og de sender det inn i en maskin også kommer resultatet opp på skjermen så sammenligner de de genene du har oppmot genene i hasjen så ser de om genene dine takler det greit

 

psykologen: her stilles det mange spørsmål, helt vanlige spørsmål men ofte om hendelser i ditt liv og hvordan det har påvirka deg og slike ting. med andre ord så finner de ut om du er en sterk person eller en svak person i psyken

 

vanskeligere er det ikke

 

du må selvsagt betale for noen psyk timer samt 1 lege time men i forhold til tåleranse for et stoff så er det viktig med tanke på framtida til den personen

 

Jaha.

Da får jeg ta en telefon til fastlegen og høre om jeg kan ta en tur inn for å fastslå om jeg og forsåvidt resten av slekta "tåler" cannabis.

 

Det blir også spennende å prøve denne maskinen som ingen andre enn du har hørt om.

 

Edit: Hva må jeg google for å finne denne automatiske gen-cannabis-toleranse-maskinen?

 

Cannabismaskinen?

 

@itspersonal.

nå blander du innlegg som bare faen og prøver å jukse deg til igjen.

du forstår sammenhengen otg alt sammen men skal bare prøve å pirke og lage kvalme

 

Dette er alle innlegg fra deg og sammenhengen er nok ingen andre enn du som forstår.

 

Vet du hva kvikksand er?

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

http://www.passyourd.../home-tests.htm

 

dette måler nok bare hvor mye du har tatt inn men her ser du iallefall at du kan få kjøpt til å ha hjemme til og med

tror du ikke ordentlige tester finnes på legekontoret da når du kan få slike ting til hjemmet?

 

etter ei stund med googling så kan du sikkert fint finne det jeg snakker om: måle tåleransen

 

 

du har tatt deler av en post og smeltet sammen med en anna del på en side som er langt unna den andre.

der diskusjonen er helt anderledes og går på noe helt annet enn det man diskutert på de andre sidene

så du blander diskusjon om schisofreni mot tåleranse for cannabis.

helt latterlig.

 

http://hubpages.com/...-Addiction-Test

http://www.weedguru....hp?f=62&t=26926

 

tror du virkelig ikke legene har noe veldig veldig mye bedre enn dette og som viser tåleransen?

kropp tåleranse = legen

psyke tåleranse = psykologen

 

http://www.livestrong.com/article/238427-how-testing-for-marijuana-works/

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Det som er så underlig er hvordan mennesker for legalisering, synlig er helt oppegående med evne til å, rasjonelt, diskutere og holde debatter. De røyker cannabis selv, disse forfatterne, gjør de ikke? Da er det spesielt å se at alle årsakene til at "det bare er ulovlig" ikke står den smule i sammenheng med dem.

 

Ta en titt på: "http://marihuanamyter.wordpress.com/"

 

Og en ting som ikke burde nevnes en gang, men som man blir nødt til å gjøre stadig; Misbruk er ikke bra uansett hva det gjelder. Oppegående og normale mennesker bruker ikke Cannabis for å rømme fra en elendig hverdag eller problemer. Akkuratt som cannabismisbrukere gjør det, akkuratt som alkoholikere gjør det. Egentlig er det rart at det heter alkohol-liker og ikke alkohol-misbruker, for de drikker seg ikke fra sans og samling fordi det smaker så godt, altså liker det. Hvis de hadde hatt et liv som var verdig, ville dette smakt bedre i lengden.

 

"Et fordomsfritt innslag om cannabis sendt på NRK

Schrødingers katt" Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

For det første:

etter ei stund med googling så kan du sikkert fint finne det jeg snakker om: måle tåleransen
Det er ikke andres oppgave å underbygge dine påstander, den oppgaven hviler på dine skuldre.

 

For det andre:

måle tåleransen
Tåleranse ift. hva? For å bli psykotisk? Ut fra den testen du viser til så virker det som om din metode for å avdekke sårbarhet for cannabisutløste psykoser er at personen skal innta cannabis i økende mengde til han/hun blir psykotisk og deretter måle innholdet av THC i urinen?

 

Testene du viser til sier noe om tåleranse ift. avhengighet og rusopplevelse, ikke noe om risiko for psykose.

 

Igjen: Hvilke tester er det en lege/psykolog kan utføre for å avgjøre om en person vil bli psykotisk av å bruke cannabis eller ikke?

 

@NicolasDarvas: Jeg vet ikke hvor lenge du har fulgt med i denne tråden, men det hersker faktisk en ganske grei enighet her om at bruk av cannabis i moderate former er OK, mens misbruk er uheldig. Det er dessverre blitt slik at dette er kommet i bakgrunnen av diskusjonen som du ser raser nå.

 

Morsom analyse du kommer med om begrepet aloholiker. Men det kommer nok ikke av ordet liker, men av det engelske begrepet alcoholic. Jeg tror nok uansett at de fleste ikke forbinder alkoholiker med noe positivt, på tross av at det inneholder -liker.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Noen flere linker dere kan titte på:

 

Norsk narkotikapolitiforening ute og skremmer om hamp

 

Cannabisdebatt på NRK2 med Arild Knutsen

 

Enda en debatt med Arild Knutsen mot Ungdom mot narkotika:

 

 

Man ser tydelig at Arild Knutsen er en oppegående, normal person som selv røyker cannabis, hvor rolig han er, reflektert, opplyst og intelligent. Forresten, genseren han har på seg er laget av hamp.

 

Narkotikapolitikk - God Morgen, Norge 18.nov 2008 DEL 1

http://www.youtube.com/watch?v=VeDEPEAFgO0&feature=related

 

Narkotikapolitikk - God Morgen, Norge DEL 2

http://www.youtube.com/watch?v=-q6K-caG8zM&feature=related

 

Problemet er ikke cannabis i seg selv, men misbruk. Misbruk av cannabis, misbruk av alkohol, spesielt blandt unge og der hindrer man restriksjoner ved kriminalisering.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Noen flere linker dere kan titte på:

 

Norsk narkotikapolitiforening ute og skremmer om hamp

 

Cannabisdebatt på NRK2 med Arild Knutsen

 

Enda en debatt med Arild Knutsen mot Ungdom mot narkotika:

 

 

Man ser tydelig at Arild Knutsen er en oppegående, normal person som selv røyker cannabis, hvor rolig han er, reflektert, opplyst og intelligent. Forresten, genseren han har på seg er laget av hamp.

 

 

Bare for å ta det siste du skrev om Arild Knutsen.

Jeg går ut ifra at han har ett moderat bruk av hamp. Det samme gjelder meningene hannes også om dette temaet.

 

Du er for innesluttet i propaganda som kommer fra f.eks normal.no. Du må ikke ta alt du leser om for god fisk. Undersøk litt selv og ta i betrankning av annerkjent forskning.

 

Forskere på dette feltet får ikke penger for HVILKET resultat forskningen får, men for jobben de gjør.

 

EDIT: Det jeg prøver å si er at en forsker får ikke mere lønn fordi om han finner ut om hamp er skadlig eller ikke.

Endret av Slettet-EZE0dRsY
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...