Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja det er en trist dag for cannabis men som de sa på Live`n i natt at det er nok mange growers og dealers som har stemt imot bare så de skal fortsette å tjene penger og for ikke snakke om mexicanere og ting tang, husk hvor korrupte det landet pleide å være, alt fra politi, advokater til selveste regjeringen og alt under.

"we just have to keep fight it and we will be back next year and the year after that and it WILL be legalized in the very next years"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Hei.

Ser det er mange her som er for legalisering av hamp. Jeg kan være til dels enig med dere om at legalisering av hamp er bra. Men dette er den industrielle hampen, og ikke som ett rusmiddel. Noe som har vært lovlig i california siden 96.

Bare for å luke bort noen argumenter som jeg sansyneligvis vil bli bombadert med, så vil jeg nevne dem selv.

En som drikker hver dag i 10 år, vil være mere skadet enn en som røyker hamp vær dag.

Blir det legalisert, så vil de som selger dette ulovlig, bli utkonkurrert. Slik at de som skal ha tak i dette stoffet, slipper å oppsøke de tunge rusmiljøene for å anskaffe seg hamp.

Politiet får viktigere saker å prioritere, enn å fange opp de som bruker dette (Politiet blir fortsatt nødt til å fange pushere, for sannsyneligvis så selger en pusher mye annet enn bare hamp. Å hvis hampen blir "utkonkurert", så vil de mest sannyneligvis begynne å selge andre stoffer.)

Legalisering vil trolig også føre til mindre "fylle-relatert" kriminalitet, ulykker.

Å det er sikker flere poitive ting jeg har glemt å nevne her.

Men det som gjør meg til motstander av dette stoffet, er på grunn av hvor lett det er å misbruke.

Se for dere: Dere kommer hjem fra jobb spiser middag og begynner å åpne øl etter øl etter øl (eller drink etter drink osv) Daglige oppgaver blir vanskelig å utføre, familie, venner, naboer lukter alkohol av deg hver dag, du får ikke sove, kroppen verker og du sliter med å komme deg på jobb pga at du er redusert.

Dette er ikke akkurat ett drømmeliv. Å de fleste av oss, (som jobber og har daglige gjøremål) holder oss til drikking kun når det er mulig, pga. alle ulempene alkohol fører med seg.

Å se for dere hvis dere kommer hjem fra jobb, spiser middag og fyrer deg opp en joint. Du blir happy, kroppen fungerer, du lukter ikke, har ikke problemer med å sovne(tvert om), kroppen verker ikke og du er heller ikke redusert når du skal opp på jobb dagen etter.

Hvor enkelt er det ikke da å misbruke hamp? Litt for enkelt spørr du meg. Jeg vil anta at potensielle rusmisbrukere, faktisk blir misbrukere hvis ett så deilig rusmiddel blir legalisert. For det er jo ikke ulovlig. Å de vil jo ikke bli stemplet som alkis, og de orker heller ikke alle de ulempene alkohol følger med, så derfor holder de seg unna.

Hvis det å røyke hamp, ga en eller anne form for fysisk konsekvens som alkohol, slik at folk ikke gidder å røyke mer enn f.eks 1-2 ggr. i uka så er jeg for legalisering av hamp. Men slik er det ikke i dag.

en annen negativ ting i forhold til det å legalisere hamp, er jo at pushere blir nødt til å øke salget av tyngre rusmiddler.

Og ikke kom her å si at å røyke en rev hver dag er bra for kroppen, det er bare tull. Ønsker ikke slike påstander som kommer fra slike ekstreme popoganda sider på nettet.

Lenke til kommentar

jeg ser pointet ditt, absolutt.

Hvor enkelt er det ikke da å misbruke hamp? Litt for enkelt spørr du meg. Jeg vil anta at potensielle rusmisbrukere,

la oss ta california prop 19 nå som det nettopp var oppe

wikipedia:

Legalization of personal marijuana-related activities

Except as permitted under Proposition 215 and SB 420 laws, persons age 21 and older may:

• possess up to 28.5 grams (1 oz) of marijuana for personal consumption.
  • use marijuana in:
    • a non-public place such as a residence
    • a public establishment licensed for on site marijuana consumption.

[*]grow marijuana at a private residence in a space of up to 25 square feet (2.3 m2) for personal use.

nå:

du kan være i besittelse av 28.5 gram at all time lovlig, du kan gro hjemme selv. butikken har ikke lov å selge deg mer enn 28.5gramm (1 ounce) per salg.

om du begynner å dra på og røyke 10-15gramm om dagen så vil du begynne å slite hvis du ikke gror hjemme, uansett om du gror hjemme så vil du slite for greit nok det sies ingenting om høyden så du kan få plass til mye på 2.3kvadratmeter men det tar si tid på å gro, høste og tørking au slik at du vil få nytt parti ca hver 4-5mnd hvis man gjør det riktig.

ok, alle i landet gror selv, hvem er det å selge til? hvis politiet ser/merker noen som har for mye (de kommer til å være på utkikk ja) så tar de de veldig kjapt

wikipedia:

• Maintains existing laws against selling drugs to a minor and driving under the influence.
  • Maintains an employer's right to address consumption of marijuana that affects an employee's job performance.
  • Maintains existing laws against interstate or international transportation of marijuana.
  • Every person 18 years of age or older who hires, employs, or uses a minor in transporting, carrying, selling, giving away marijuana, or knowingly sells or gives away marijuana to someone under the age of 14, shall be imprisoned in state prison for a period of three, five, or seven years.
  • Every person 18 years of age or older who knowingly sells or gives away marijuana to someone older than the age of 14 but younger than 18, shall be imprisoned in the state prison for a period of three, four, or five years.
  • Every person 21 years of age or older who knowingly sells or gives away marijuana to someone older than the age of 18 but younger than 21, shall be imprisoned in county jail for up to six months and fined up to $1,000 per offense.
  • Any person who is licensed, permitted, or authorized to sell marijuana, who knowingly sells or gives away marijuana to someone under the age of 21 results in them being banned from owning, operating, or being employed by a licensed marijuana establishment for one year.

her ser du au litt hva som ikke er lov og hvordan straffene er satt opp i prop 19.

dette vil også medføre til at politiet må være på utkikk og slike ting og hvis det er store growers så tar de de veldig lett.

men det faktum at alle gror selv eller går i butikken og vet at enten om de må holde den ounce`n så og så lenge før de får nytt eller om de får nytt etter et par timer det vet jeg ikke men tenker det er noen regler der au, uansett så vil hele svarte markedet falle som dominobrikker, ingen kommer til å selge til minors etterhvert (alltid noen som skal utnytte og ødelegge men ikke i den graden her)

folk har kjempet jorda rundt for at cannabis skal legaliseres, hvis de bare får det legalisert så tror jeg ikke så veldig mange vil prøve å ødelegge når vi endelig har fått det gjennom ;)

uansett om en person røyker 15gram om dagen så vil ikke rusen i denne personen være noe særlig fordi når han når til det punktet med 15gram om dagen så er han så innrøyka at et trekk har så vanvittig liten effekt, dermed vil vi ikke ha noe ødeleggelser i arbeidsammenheng, vi vil ikke bli sløve og apatisk og arbeidsledig (som en prøver å komme fram med i en anna tråd)

folk kommer enten til å styre seg eller til å gå amok, men går de amok så mister de bare mer rus per trekk og dermed en vanvittig høyere utgift for seg selv men skader ingen ettersom han er så sinnsykt innrøyka at det er på grensenivå med immunitet

skjønner du hvor jeg vil hen?

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Si ikke det. Denne gangen ble det mobilisert en del. Mange som sjeldent stemmer ellers stemte i går. Det er ikke sikkert alle gidder å stemme en gang til.

Jeg er skråsikker på at neste gang vil flere stemme, de vil også bli arrangert i 3-4 stater, ikke bare en.

Neste gang blir 2012, sammen med valget av president. (Som oftest er det mange flere som stemmer i dette valget enn ved senatet, som var i går)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hei.

Ser det er mange her som er for legalisering av hamp. Jeg kan være til dels enig med dere om at legalisering av hamp er bra. Men dette er den industrielle hampen, og ikke som ett rusmiddel. Noe som har vært lovlig i california siden 96.

Det er ulovlig i California. Kun lovlig ved medisinske grunner. (Noe doktorer lett kan skrive ut. Cannabis mot hodepine, f.eks)

Se for dere: Dere kommer hjem fra jobb spiser middag og begynner å åpne øl etter øl etter øl (eller drink etter drink osv) Daglige oppgaver blir vanskelig å utføre, familie, venner, naboer lukter alkohol av deg hver dag, du får ikke sove, kroppen verker og du sliter med å komme deg på jobb pga at du er redusert.

Dette er ikke akkurat ett drømmeliv. Å de fleste av oss, (som jobber og har daglige gjøremål) holder oss til drikking kun når det er mulig, pga. alle ulempene alkohol fører med seg.

Å se for dere hvis dere kommer hjem fra jobb, spiser middag og fyrer deg opp en joint. Du blir happy, kroppen fungerer, du lukter ikke, har ikke problemer med å sovne(tvert om), kroppen verker ikke og du er heller ikke redusert når du skal opp på jobb dagen etter.

Hvor enkelt er det ikke da å misbruke hamp? Litt for enkelt spørr du meg. Jeg vil anta at potensielle rusmisbrukere, faktisk blir misbrukere hvis ett så deilig rusmiddel blir legalisert. For det er jo ikke ulovlig. Å de vil jo ikke bli stemplet som alkis, og de orker heller ikke alle de ulempene alkohol følger med, så derfor holder de seg unna.

Hvorfor gjøre det forbudt å misbruke hamp når mennesker allerede misbruker nikotin og alkohol for den samme tingen. Sigaretter stimulerer jo hjernen, og gjør deg glad de også, selv har jeg en mor som gjerne røyker en 20-30 sigaretter daglig. Om hun kunne vært stimulert med cannabis i stedet hadde jo dette vært optimalt.

Hvis det å røyke hamp, ga en eller anne form for fysisk konsekvens som alkohol, slik at folk ikke gidder å røyke mer enn f.eks 1-2 ggr. i uka så er jeg for legalisering av hamp. Men slik er det ikke i dag.

Så du ønsker å tilsette et stoff til cannabis som gjør det mindre attraktivt? Hvorfor gjør vi da ikke dette med sigaretter også? De er jo faktisk avhengighetsskapende, i forhold til cannabis som regnes som vanedannende.

Dessuten forstår ikke jeg hvorfor staten har noe med hva vi gjør, om jeg drikker mer enn deg, burde jeg vell få lov til det, samme om jeg spiser mer enn deg, eller om jeg spiser McDonald's hamburgere hver dag. Det er ikke statens jobb å forhindre MEG i å bli overvektig vell?

en annen negativ ting i forhold til det å legalisere hamp, er jo at pushere blir nødt til å øke salget av tyngre rusmiddler.

Helt enig, derfor står jeg for total legalisering av narkotika selv.

Og ikke kom her å si at å røyke en rev hver dag er bra for kroppen, det er bare tull. Ønsker ikke slike påstander som kommer fra slike ekstreme popoganda sider på nettet.

Jeg kan bevise at det faktisk ER bra for kroppen, vil du da tro meg?

Forskning viser at det kan gjøre en god del, som;

Kurere kreft

Virke beroligende

Kjøre bedre (Jeg støtter ikke kjøring i beruset tilstand)

Meget smertestillende

Økt appetitt

Ufarlig

Medisin

Reduserer angst

helbreder hjernesvulst

hjelper mot schizofreni

Bedre syn (Vet ikke om dette stemmer, men har selv opplevd dette)

Økt sædkvalitet

Hjelper mot Alzheimers

Interessante lenker:

hasj mot migrene

Lenke til kommentar

så mange svar etter jeg har redigert så lager ny post om det jeg tillførte min post...

la meg sette det i et anna syn for deg:

hvis du har kreft og vil bli medisinert eller helbredet så tror du da det hjelper med å ta 1-10 trekk også er man ferdig?

tror du migrene stopper totalt opp for resten av livet selv om du tok et trekk i yngre dager?

cannabis hjelper mot veldig mye rart, men skal du opprettholde den statusen så må du røyke hver dag ja, hvor stor dose kommer ann på kropp og vekt og toleranse

det er gjort altfor lite research på cannabis til at noen (uansett hvor, uansett hvem) kan uttale seg på rein fakta basis på det området.

det er akkurat som vanlige medisiner

om du sitter med migrene og går fast på paralgin forte eller andre ting, tror du det hjelper å ta 1 tablett 1 gang eller må man finne rette dosering? 1tablett 3ganger til dagen for eksempel

samme er det med cannabis, så ja det er sundt med minst 1 trekk om dagen, enten du liker det eller ei

om du reøyker deg inn, begynner i dag så vil du være stein som bare det i mange dager på små doser, men etterhvert (1-3mnd kommer ann på kropp og toleranse) trenger du mer og mer og mer for å opprettholde den samme rusen og uansett hvor hardt du prøver, om du røyker 100gram på 1 dag så hjelper de ingenting, du vil ikke ha samme rusen og du vil aldri nå opp på det nivået du gjorde da du starta

det at folk røyker mye betyr bare at de er innrøyka, og å være innrøykt er KUN positivt for samfunnet fordi da er man seg selv bare litt mer avslappa i kroppen, ikke så spent i kroppen hele tida men du får slappa av mer og fokusert mer på ting man holder på med, det er en helt anna type rus enn de dagene man starta.

hvis folk røyker 1-2gram om dagen så vil de fortsatt begynne sakte men sikkert å bli mer og mer innrøykt etterhvert

så uansett så vil det bare ha positive effekter på samfunnet, kanskje ikke dagen etter det ble legalisert og kanskje ogg 3mnd etterpå men la oss si ca 1 år etterpå så vil man begynne å merke dramatiske forandringer i samfunnet og alt er positivt

jeg sier ikke det pga jeg støtter cannabis men jeg sier det fordi det er fakta etter å ha opplevd i såpass mange år nå og lært så mye om det ifra mange forskjellige personer

cannabis fører ikke til DUI (kjøre i farlig tilstand), det fører ikke til vold, det fører ingen ondskaper med seg

så til syvende og sist så vil cannabis bare gi positive utslag på både deg selv og på de rundt deg og hele samfunnet

generell kriminalitet vil gå ned med 50% og mer

hardcore kriminalitet vil også gå ned drastiskt

noe å tenke over

;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY
du kan være i besittelse av 28.5 gram at all time lovlig, du kan gro hjemme selv. butikken har ikke lov å selge deg mer enn 28.5gramm (1 ounce) per salg.

om du begynner å dra på og røyke 10-15gramm om dagen så vil du begynne å slite hvis du ikke gror hjemme, uansett om du gror hjemme så vil du slite for greit nok det sies ingenting om høyden så du kan få plass til mye på 2.3kvadratmeter men det tar si tid på å gro, høste og tørking au slik at du vil få nytt parti ca hver 4-5mnd hvis man gjør det riktig.

ok, alle i landet gror selv, hvem er det å selge til? hvis politiet ser/merker noen som har for mye (de kommer til å være på utkikk ja) så tar de de veldig kjapt

Å hvem skal kontrollere dette? Og hvem skal betale lønnen til de som skal kontrollere dette? Har vi ikke nok å bruke skattepengene på?

dette vil også medføre til at politiet må være på utkikk og slike ting og hvis det er store growers så tar de de veldig lett.

men det faktum at alle gror selv eller går i butikken og vet at enten om de må holde den ounce`n så og så lenge før de får nytt eller om de får nytt etter et par timer det vet jeg ikke men tenker det er noen regler der au, uansett så vil hele svarte markedet falle som dominobrikker, ingen kommer til å selge til minors etterhvert (alltid noen som skal utnytte og ødelegge men ikke i den graden her)

folk har kjempet jorda rundt for at cannabis skal legaliseres, hvis de bare får det legalisert så tror jeg ikke så veldig mange vil prøve å ødelegge når vi endelig har fått det gjennom

uansett om en person røyker 15gram om dagen så vil ikke rusen i denne personen være noe særlig fordi når han når til det punktet med 15gram om dagen så er han så innrøyka at et trekk har så vanvittig liten effekt, dermed vil vi ikke ha noe ødeleggelser i arbeidsammenheng, vi vil ikke bli sløve og apatisk og arbeidsledig (som en prøver å komme fram med i en anna tråd)

folk kommer enten til å styre seg eller til å gå amok, men går de amok så mister de bare mer rus per trekk og dermed en vanvittig høyere utgift for seg selv men skader ingen ettersom han er så sinnsykt innrøyka at det er på grensenivå med immunitet

Har ikke politiet nok å ta seg av, enn om de også må kontrollere om folk har for mye hamp eller ikke?

Javel, la oss si at en person blir såppas "innrøyka" (som du kaller det) at han ikke blir ruset lengre. Trur du ikke han begynner på sterkere stoffer for å få en rus (eller evt. alkohol, men da er vi tilbake til start)

la meg sette det i et anna syn for deg:

hvis du har kreft og vil bli medisinert eller helbredet så tror du da det hjelper med å ta 1-10 trekk også er man ferdig?

tror du migrene stopper totalt opp for resten av livet selv om du tok et trekk i yngre dager?

cannabis hjelper mot veldig mye rart, men skal du opprettholde den statusen så må du røyke hver dag ja, hvor stor dose kommer ann på kropp og vekt og toleranse

det er gjort altfor lite research på cannabis til at noen (uansett hvor, uansett hvem) kan uttale seg på rein fakta basis på det området.

det er akkurat som vanlige medisiner

om du sitter med migrene og går fast på paralgin forte eller andre ting, tror du det hjelper å ta 1 tablett 1 gang eller må man finne rette dosering? 1tablett 3ganger til dagen for eksempel

samme er det med cannabis, så ja det er sundt med minst 1 trekk om dagen, enten du liker det eller ei

Her blander du kortene. Jeg prater om hamp som ett rusmiddel og ikke ett legemiddel.

Men her holder ikke argumentene din mål. En type medisin er ikke "sunn" for kroppen, fordi om den medisinen helbedrer deg for en gitt sykdom. Det samme gjelder for hamp, fordi om hamp er helbedrende for noen typer sykdommer, så betyr det ikke at det er sunt.

Og som du sier selv: "det er gjort altfor lite research på cannabis til at noen (uansett hvor, uansett hvem) kan uttale seg på rein fakta basis på det området." Å det argumentet bør jo gå begge veier.

Lenke til kommentar

Troe, jeg må si du har et godt poeng når det kommer til kontrollering. Cannabis burde være like lovlig som påskeliljer, eller tobakksplanter om du vil, salg derimot burde det være avgifter på, noe jeg regner den amerikanske staten lett kan tjene milliarder på, den norske stat hadde sikkert tjent flere hundre millioner på dette.

Lenke til kommentar

Men det som gjør meg til motstander av dette stoffet, er på grunn av hvor lett det er å misbruke.

Frivillig valg, individuell frihet.

Grunnen til at folk avstår fra det du nevner her, er at de ønsker å være funksjonelle, også på kvelden. jeg kunne glatt røkt en joint NÅ, men jeg avstår fra det av trivielle årsaker. Jeg har skolearbeid i kveld, må kanskje kjøre et eller annet sted og ønsker kanskje å se en film. Jeg er ikke interessert i å være stein når jeg skal utføre plikter.

Pushere bestemmer ikke salget. Det er det etterspørsel og produksjon som gjør. Om cannabis legaliseres, vil etterspørselen etter tyngre stoffer GARANTERT gå ned.

Propgandasidene er regjeringens samt Folkehelseinstituttets.

Å røyke hver dag er ikke bra. Da går du over til misbruk. Misbruk er aldri bra. Hverken misbruk av gulrot, vann eller cannabis.

Cannabiskonsum kan, over lengre tid, gjøre deg psykisk avhengig av stoffet. Men vi er også psykisk avhengige av penger, Facebook og dårlige realityshow.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Javel, la oss si at en person blir såppas "innrøyka" (som du kaller det) at han ikke blir ruset lengre. Trur du ikke han begynner på sterkere stoffer for å få en rus (eller evt. alkohol, men da er vi tilbake til start)

nettopp det han ikke gjør pga cannabisen er lovlig mens det andre er ulovlig (forhåpentligvis alkoholen au)

dermed så kan han uten å bli innblanda i det kriminelle miljø, røyke så mye han vil, men går han til andre stoffer så er det akkurat som å starte på cannabis den dag i dag, man trer innenfor ulovlighetens grense, og i dag fungere cannabis på den måten at alle prøver det men så merker de at det er helt ufarlig også tror de med engang de andre tingene også er ufarlige, så når de da allerede er på kriminelle sida så skal det vanvittig mye mindre til for å gå lengre

jeg orker ikke å tråkke opp k2 fjell men om jeg allerede hadde vært halveis oppe så hadde det vært vanvittig større engasjemang for meg å nå toppen enn det jeg har nå når jeg sitter her

Her blander du kortene. Jeg prater om hamp som ett rusmiddel og ikke ett legemiddel.

det spiller veldig liten rolle

det er sundt med 1 glass vin om dagen

hvorfor drikker folk??

for å ruse seg

overtrår du 1glass om dagen og begynner å drikke heavy hver dag så er det veldig veldig langt fra sundt lengre

men slikt skjer ikke med cannabis, cannabis opprettholder sin status om sunnhet uansett forbruk, og det er pga det er så forskjellig fra andre typer stoff.

se alle linkene notelitten kom med til deg og du kan lese om alle og hiv og aids på wikipedia også

Og som du sier selv: "det er gjort altfor lite research på cannabis til at noen (uansett hvor, uansett hvem) kan uttale seg på rein fakta basis på det området." Å det argumentet bør jo gå begge veier.

ja og det gjør det men det er gjort nok research til å si at stoffet er totalt trygt, det hjelper millioner ganger mer en det skader, det kurerer heavy sykdommer og hjelper på veldig mange gode områder og det skjer ikke noe skadelig med deg om du røyker 1 gram om dagen eller 20gram om dagen

Å hvem skal kontrollere dette? Og hvem skal betale lønnen til de som skal kontrollere dette? Har vi ikke nok å bruke skattepengene på?

staten skattelegger og avgiftslegger cannabis med en gang det blir legalisert, de får inn over milliarden i året og vel så det på bare cannabis salg

det betyr over 500mill-1mrd mer i resurser til politiet som allerede har en haug av folk de allerede slipper å straffe nå pga folk har lov til å røyke og sånt, slik at politiet sparer 500mill i resurser samtidig som de får 500mill-1mrd mer i resurser bare ved hjelp av lovlig cannabis salg i butikker (coffeeshops)

så hvem betaler? jo dem som røyker i form av skatt og avgift og politiet kan konsentrere seg om en mye mye mindre gruppe mennesker

;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY
Det er ulovlig i California. Kun lovlig ved medisinske grunner. (Noe doktorer lett kan skrive ut. Cannabis mot hodepine, f.eks)

Det var dette jeg mente, men ordla meg feil.

Hvorfor gjøre det forbudt å misbruke hamp når mennesker allerede misbruker nikotin og alkohol for den samme tingen. Sigaretter stimulerer jo hjernen, og gjør deg glad de også, selv har jeg en mor som gjerne røyker en 20-30 sigaretter daglig. Om hun kunne vært stimulert med cannabis i stedet hadde jo dette vært optimalt.

Fordi det er SOM SAGT mye ENKLERE å misbruke enn alkohol.

Dette er en dårlig sammenligning. Skademessig, så er siggaretter mere skadlig. Men du blir ikke ruset i "den forstand" av sigaretter, snus, andre nikotinholdige middler og kaffe som du blir av alkohol, hamp etc. (Dette vet du like godt som meg, så ikke argumenter på det en gang)

Jeg kan ikke huske at noen som har røyket eller snuset for første gang har fått noia, matkick av det. Heller ikke en "lykkefølelse". (Ang. lykkefølelse, får de som fast intar nikotin når de får det etter ett lengre opphold)

Så du ønsker å tilsette et stoff til cannabis som gjør det mindre attraktivt? Hvorfor gjør vi da ikke dette med sigaretter også? De er jo faktisk avhengighetsskapende, i forhold til cannabis som regnes som vanedannende.

Ja, faktisk. Dette fordi SOM SAGT for å gjøre det MINDRE lett å misbruke. Ja, skulle faktisk ønske at det gjorde det med sigaretter, sånn at jeg kanskje forstår at jeg må slutte snart.

Slutt å kom med dårlige sammenligninger!

Dessuten forstår ikke jeg hvorfor staten har noe med hva vi gjør, om jeg drikker mer enn deg, burde jeg vell få lov til det, samme om jeg spiser mer enn deg, eller om jeg spiser McDonald's hamburgere hver dag. Det er ikke statens jobb å forhindre MEG i å bli overvektig vell?

Dette beviser jo at du er tjukk i hodet (var en spøk, etter som vi pratet om tjukk :) )

Ja, kom igjen. Bare jeg slipper å betale MINE SKATTEPENGER på at du velger å ha en dårlig livsstil! Det koster tross alt å ha deg på sykehus når du blir syk av å spise MCd mat, drikke mye, røyke mye etc.

Helt enig, derfor står jeg for total legalisering av narkotika selv.

Dette er en diskusjon vi kan la ligge. (er også tildels enig her også) Men la dette ligge! :)

Jeg kan bevise at det faktisk ER bra for kroppen, vil du da tro meg?

Forskning viser at det kan gjøre en god del, som;

Kurere kreft

Virke beroligende

Kjøre bedre (Jeg støtter ikke kjøring i beruset tilstand)

Meget smertestillende

Økt appetitt

Ufarlig

Medisin

Reduserer angst

helbreder hjernesvulst

hjelper mot schizofreni

Bedre syn (Vet ikke om dette stemmer, men har selv opplevd dette)

Økt sædkvalitet

Hjelper mot Alzheimers

Interessante lenker:

hasj mot migrene

Slutt å bland kortene! Disse argumentene holder IKKE når vi prater om hamp som ett rusmiddel.

Eneste du beviser her, er at hamp er bra hvis du har noen av de lidelsene du viser over her! ikke at det er like bra å røyke seg fjern hver dag som å ta omega3 hver dag! :)

Lenke til kommentar

For å ta det siste avsnittet ditt: Det er jo løgn. Cannabis kan forebygge Alzheimer, blant annet.

Jeg er veldig interessert i å høre hvordan du forklarer at en cannabiskonsument kan havne på sykehuset og nyte godt av dine skattepenger, når det absolutt verste som kan skje, er at du trigger schizofreni (som det slettes ikke er noe automatikk i at du har anlegg for). Så kan vi jo inkludere kronisk bronkitt, som er litt mer normalt. I dag går dine skattepenger til å fengsle 4 000 nordmenn årlig pga hasjbesittelse. Så kan man jo regne ut hvor mange familier som ødelegges av den grunn. Helt forferdelig.

Man kan finne pros og cons med en legalisering, men det bør være hevet over enhver tvil at de positive effektene med en legalisering overgår de negative glatt.

Vi har forsøkt forbud mot alkohol før. Det gikk jo rett til helvete. Og se bare på narkokrigen i Mexico for tiden.

Endret av Magnusjs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Frivillig valg, individuell frihet.

Grunnen til at folk avstår fra det du nevner her, er at de ønsker å være funksjonelle, også på kvelden. jeg kunne glatt røkt en joint NÅ, men jeg avstår fra det av trivielle årsaker. Jeg har skolearbeid i kveld, må kanskje kjøre et eller annet sted og ønsker kanskje å se en film. Jeg er ikke interessert i å være stein når jeg skal utføre plikter.

Pushere bestemmer ikke salget. Det er det etterspørsel og produksjon som gjør. Om cannabis legaliseres, vil etterspørselen etter tyngre stoffer GARANTERT gå ned.

Propgandasidene er regjeringens samt Folkehelseinstituttets.

Å røyke hver dag er ikke bra. Da går du over til misbruk. Misbruk er aldri bra. Hverken misbruk av gulrot, vann eller cannabis.

Cannabiskonsum kan, over lengre tid, gjøre deg psykisk avhengig av stoffet. Men vi er også psykisk avhengige av penger, Facebook og dårlige realityshow.

Det du sier, er jo egentlig akkurat det samme som jeg sier, men du bruker andre ord. I det ene avsnittet så sier du at du lett kunna røyka en joint, men avstår fordi du har daglige oppgaver å gjøre og ønsker ikke å være ruset når du gjør dette.

Avsnitt lengre ned, forteller du om at det er farlig å misbruke hamp, men at alt misbruk er farlig, uansett hva det er.

Med andre ord: De er potensielle rusmisbrukere, får ett enda større potensiale til å bli misbrukere, for nå finnes det ett lovlig rusmiddel som ikke har noen bakdeler (fysiske konsekvenner hvis du bruker det) Bortsett fra de bivirkningen du får av langvarig misbruk.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det en potensiell fare for misbruk. Men om alternativet er alkohol (m/ helgevold), en innføring i sterkere stoffer og en stat som utelukkende har utgifter istedenfor inntekter, bør valget være enkelt.

Jeg synes egentlig majoriteten av verdens befolkning burde røkt hasj, jeg da. Da hadde vi kanskje avstått fra krig, drap og voldtekt. Rett og slett fordi de benyttet seg av verdens beste lykkepille.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Selvfølgelig er det en potensiell fare for misbruk. Men om alternativet er alkohol (m/ helgevold), en innføring i sterkere stoffer og en stat som utelukkende har utgifter istedenfor inntekter, bør valget være enkelt.

Jeg synes egentlig majoriteten av verdens befolkning burde røkt hasj, jeg da. Da hadde vi kanskje avstått fra krig, drap og voldtekt. Rett og slett fordi de benyttet seg av verdens beste lykkepille.

Som sagt, så er alkohol "utelukket" for en potensiell rusmisbruker, da det forekommer så mye ulemper med å drikke seg full vær dag. Noe som hamp ikke gjør.

Jeg tenker da på meg selv og flere som er i min situasjon (døds syke i nær familie som er ett eksempel for meg) Jeg kunne lett ha drukket hver dag for å roe ned stress å slikt, men gjør det ikke fordi det er så jævle mye ulemper med å drikke meg dritings.

Jeg kunna jo ha røyket hamp i denne perioden frem til ting har roet seg, men hamp er vanedannende så er ikke sikker på om jeg har klart å slutte når alt har roet seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

For å ta det siste avsnittet ditt: Det er jo løgn. Cannabis kan forebygge Alzheimer, blant annet.

Jeg er veldig interessert i å høre hvordan du forklarer at en cannabiskonsument kan havne på sykehuset og nyte godt av dine skattepenger, når det absolutt verste som kan skje, er at du trigger schizofreni (som det slettes ikke er noe automatikk i at du har anlegg for). Så kan vi jo inkludere kronisk bronkitt, som er litt mer normalt. I dag går dine skattepenger til å fengsle 4 000 nordmenn årlig pga hasjbesittelse. Så kan man jo regne ut hvor mange familier som ødelegges av den grunn. Helt forferdelig.

Man kan finne pros og cons med en legalisering, men det bør være hevet over enhver tvil at de positive effektene med en legalisering overgår de negative glatt.

Vi har forsøkt forbud mot alkohol før. Det gikk jo rett til helvete. Og se bare på narkokrigen i Mexico for tiden.

Hvis du leser inlegget hvor jeg kommer med denne påstanden, så var det ikke basert ene og alene på skader av hamp. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Jeg kan fint røyke hver dag. Vet du hvorfor jeg ikke gjør det? Jeg får ikke gjort noe. For de aller fleste så vil det begrense seg selv.

/2cents

Dette er feil. Man fungerer normalt fint når du er ruset på hamp. Men skal ikke uttale meg på dine vegne, da jeg ikke vet hvordan du reagerer på dette.

Det er jo en grunn til at flere røyker før eksamen f.eks. Å være fjern å drive med hagearbeid er jo faktisk ganske spennende. Jeg har aldri hatt en så fin hage før :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...