Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Kjære DrHawkins, jeg er enig i mye av din tro, jeg er enig i at cannabis er mildt, og at det bør legaliseres, men fakta er fakta!

 

opium er en plante, og opium brukes i veldig mange gode sammenhenger i både form av paralgin forte/pinex forte eller morfin og annen smertestillende.

Opium er en plante på samme måte hasj er en plante, det er opium valmuen som er planten, om vi skal være så pirkete. Paralgin forte omgjøres til morfin i kroppen, og det gjør Heroin også, det eneste er at du trenger en fjerdedel så mye heroin som morfin, og at heroin er et sterkere smertestillende.

 

opiumsplanten er den "vi" regner som heroin planten.

På samme måten som tobakksplanten er det vi regner som en innsektsdreper? Eller på samme måte som vi regner den som Sigarett-planten? Faktumet er at vi ikke kan gå rett ut og angripe en plante slik, og si den er ond. Jeg vil også si at jeg spiste opium-valmuefrø i morges når hadde frokost, så jeg har litt opium i kroppen akkurat nå.

 

heroin er så laget utav kjemikalier som renner inn. finnes en haug av kjemikalier i heroin som ikke gjør en god damn good thing.

Paralgin forte, paracet, og alle pillene du spiser, er laget av kjemikalier. For ikke å snakke om at det psyko-aktive stoffet LSD, også kjent som syre, er sagt å være mindre skadelig enn cannabis, dette stoffet finner du kun i laboratorier.

 

har du prøvd morfin noen gang?

Nei, men jeg har prøvd paralgin forte.

 

har du vært under narkose noen gang?

Det har jeg ikke.

 

da vet du at morfin er så sterkt at du trenger 2 dråper så er du sovna helt inn (erfaring fra tannlegesenteret madlagården når jeg fikk bro på fortennene mine)

Vell, jeg tror deg på at morfin er meget sterkt, to dråper er vell relevant til kropps fett, vekt og toleranse for morfin.

 

Men dette betyr jo ikke at heroin er ubrukelig, gjør det?

 

så nei de har ikke brukt for heroin som medisin selv om det er sterkere fordi morfin er så sterkt at det holder i massevis.

de lager andre former av morfin blandinger som har forskjellige effekter

Om du går tilbake til posten min, skrev jeg at JO de har brukt heroin som medisin, og bruker det enda, blant annet i Storbritannia (Under navnet Diamorphine). Om du leser opp om dette vil du snart se det. På lik måte som vi sier Cannabis, og ikke THC.

 

og det med GB så er det fortsatt ikke heroinen som er medisinen som ejg prøvde å legge frem. det er morfinen (opiumen).

Heroinen er ikke medisinen, men det er ikke morfinen heller, begge to er smertestillende. Morfin(og opium) er i seg selv smertestillende, men kan ikke måles mot heroin, som er mye mer smertestillende.

 

så nei. heroin kommer det ikke 1 eneste god ting utav.

Som sakt, det kan brukes korrekt, og det kan misbrukes.

 

til og med meta amfetamin kommer til bedre nytte enn heroin som heller ikke brukes til mye medisin men brukes i eksreme tilfeller pga det er prikk likt vanlig amfetamin bare 20x sterkere... og amfetamin brukes til ADHD for eksempel...

Meta amfetamin er også et kjemisk stoff, bare slik at du vet det, stoffet inneholder kjemikalier jeg aldri hadde turt å røre med en 10 meters pinne, for ikke å snakke om at prosessen for produksjon av meta-amfetamin er meget farlig, til og med eksplosiv.

 

Nå, går vi videre vil jeg si at det stemmer som du sier at vi gir ungene våre med diagnosen "ADHD" amfetamin, eller stoffet som er like farlig (om ikke mer) men har et mindre skremmende navn; Ritalin.

 

Selv er jeg motstander av at vi gir barna slike stoffer, men det er en annen diskusjon.

 

dop: dop m1 (fra eng. 'smøremiddel, stimulans') stimulerende middel, dopingmiddel; narkotika bruke, gå på d-

norsk ordbok

Cannabis er et stimulerende middel, og det er et narkotika.

 

legg GODT merke til dopingmiddel

 

dopingmiddel: middel stimulerende middel brukt til doping

norsk ordbok

 

både du og meg og alle som har vært eller er i miljøet vet veldig godt at marijuana/hasj er ikke noe dopingmiddel...

 

http://www.ung.no/do..._er_doping.html

De mest stentrale dopingmidlene

De mest anvendte dopingmidlene er preparater som stimulerer sentralnervesystemet, narkotiske stoffer, smertestillende midler, vevsoppbyggende preparater (spesielt muskulatur) og bloddoping.

Jeg er enig med deg her, hasj/marijuana er IKKE dopingmidler fordi det ikke blir brukt til å slappe av, men fordi du sammenlikner dop med doping, dette er jo epler å pærer.

 

doping -a el. -en inntak av stimulerende midler el. bruk av andre metoder for å forbedre en idrettsprestasjon på kunstig måte mistanke om d- / bli tatt for d-

 

Cannabis er rett og slett ikke et dopingmiddel fordi det ikke forbedrer din idrettsprestasjon på noen kunstig måte.

 

 

http://www.antidopin...e/?sok=cannabis

kan ikke finne noe som helst som har med hasj/cannabis å gjøre

 

http://www.urbandict...e.php?term=dope

 

People who do not do drugs call Marajuanna Dope. People who do Marajuanna call Heroin Dope. Word has also been used to describe how good somthing is. Don't you be somkin' dope! ( AKA Marajuanna )

 

OMG, I smoke the green but I don't do dope ( AKA Heroin )

 

Man that car is dope!

 

 

heroin, not crack, not powder, but heroin. not marijuana, not meth. but heroin. heroin is the only thing that dope could ever be. people who don't know what dope is are people with very sheltered lives. I snort it, I can't even think of how done my life will be once I start banging the dope.

Jeg så at du skrev at cannabis ikke var på dopinglisten, ironisk nok, det var ikke heroin heller, det må bety at heroin ikke er dop.

 

Urbandictionary er vell ikke den mest feilfrie kilden, ettersom at den er mer fokusert på humor enn fakta.

 

 

 

http://williamdipini...-marijuana.html
Just spoke to a friend of mine over the phone. Here's what I learned about the slang word "dope":

 

(1) Old-school white folks call all drugs "dope." (But not all drugs make you dopey!)

 

(2) People who don't live in the city call drugs "dope."

 

(3) A lot of people call marijuana "dope."

 

(4) Most dictionaries, if not all, define dope as 1) drugs in general, and 2) a street word for marijuana.

 

As I've said here before: Dope is heroin out here. Go to any weed spot in the city (that is, if you can find one) and ask the dealer for a bag of dope: He/she is going to tell you that you're in a weed spot, not a heroin spot. This is why it annoys me when I find a piece in a city paper using the word to refer to marijuana.

 

The writers and editors at the Daily News, of course, don't have to use the word to mean heroin. And they could use the word to mean drugs in general for all I care. But they ought stop using the word as a stand-in for weed. That's like a city paper in the West Coast using the Great Lake region slang word "pine trees" for meth. Look. Why not just call all drugs "drugs" and refer to a specific drug by its name -- marijuana is marijuana, crack is crack, heroin is heroin?

Dette er en mann som sier at ordet dop ikke burde brukes i det hele tatt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke dette.

 

bare fordi staten og ordbøker (de som aldri har vært i miljøet) definerer all narkotika som dop og at de i det hele tatt definerer marijuana som narkotika så betyr det langt i fra at det er rett

etter staten og ordbøkene sitt syn så er tobakk og snus også dop (tobakk er det samme som hasj bare så sinnsykt mye mildere, det er som å sammenligne paragin/pinex forte med paracet...)

Dagens definisjon av "narkotika" er jo sosialt uakseptable rusmiddel, jeg regner med at du ser på cannabis som et rusmiddel. At cannabis er et dop er i og for seg riktig, jeg støtter ikke ordet dop eller narkotika fordi de begge er tabu-belagt, og så snart noen hører dem tenker de automatisk at du er "ute på kjøret".

 

så notelitten, hvis du virkelig har vært med på å skrive den artikkelen for wikipedia så burde du skjemmes (det hadde jeg gjort hadde jeg skrevet en artikkel for en så seriøs side om en så alvorlig ting og ikke hatt all kunnskap rundt det og tatt så¨feil)

Alt jeg skrev var korrekt i følge alle kilder, hvor har du motbevist hva jeg skrev? Jeg skal fortelle deg at jeg brukte utallige timer for å finne informasjon relevant til hva jeg skrev, nå du kan ikke bare si at heroin ikke er medisinsk fordi du ikke har sett det brukt på sykehuset selv.

 

det at du ikke visste det eller hva er ekstremt merkelig hvis du har skrevet den artikkelen for norske wikipedia...

Jeg visste det jeg skrev, se gjerne artikkelen selv, pek meg ut på hva som er galt, og for all del endre artikkelen om du ser ting som ikke stemmer.

 

Marijuana kan IKKE kalles for narkotika pga mildheten og gjør ingen skade

medikamenter kalles ikke for narkotika på apoteket, du sier ikke til dem: gi meg noe narkotika nå ja mmmmmm.......

det er medisin, men når det når gata/svarte markedet så blir det omgjort til narkotika definasjon av staten/ordbøker/de som ikke har prøvd eller vet noe om det i det hele tatt..

Jeg er ingen fan av staten, men at marihuana er et dop og narkotika må jeg dessverre si meg enig i. LSD og Ecstacy er også et narkotika, men de gjør jo mindre enn cannabis.

 

samme med hasjen/marijuanaen, det kalles narkotika pga det er ulovlig.

narkotika er ikke en betegnelse på hva som er lovlig og ikke av rusemidler men hva det gjør med kroppen og hvor sterkt det er og hvor farlig det kan være

Jeg tror faktisk det er en betegnelse på at det er ulovlig, eller ikke er sosialt akseptert.

 

de få negative tingene som KAN forekomme ved ENKELTE personer enten ved medisinsk bruk eller gate bruk eller overkill bruk er så lite alvorlige/farlige at tobakk og snus er farligere, alkoholen er 10x farligere, peanøtter ligger på ca samme grense som marijuana.

 

Marijuana har blitt tabu-belagt i Norge, der er jeg enig. At det er 10x mindre farlig enn alkohol og tobakk, vet jeg ikke, samme går for peanøtter. Lite forskning har blitt gjort på marijuana, derfor kan vi ikke si noe som helst med sikkerhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Opium er en plante på samme måte hasj er en plante, det er opium valmuen som er planten, om vi skal være så pirkete. Paralgin forte omgjøres til morfin i kroppen, og det gjør Heroin også, det eneste er at du trenger en fjerdedel så mye heroin som morfin, og at heroin er et sterkere smertestillende.

paragin forte har opium (morfin) i seg lenge før du tar den i kjeften.

 

Heroinen er ikke medisinen, men det er ikke morfinen heller, begge to er smertestillende. Morfin(og opium) er i seg selv smertestillende, men kan ikke måles mot heroin, som er mye mer smertestillende.
På samme måten som tobakksplanten er det vi regner som en innsektsdreper? Eller på samme måte som vi regner den som Sigarett-planten? Faktumet er at vi ikke kan gå rett ut og angripe en plante slik, og si den er ond. Jeg vil også si at jeg spiste opium-valmuefrø i morges når hadde frokost, så jeg har litt opium i kroppen akkurat nå.

 

heroin stammer fra morfin

morfin stammer fra opium

opium er selve planten hvor det er valmuefrøene som er selve stoffet

 

dette er 3 foprskjellige ting, du kan ikke komme å fortelle meg eller Norge at de 3 tingene er helt like. det går bare ikke..

 

det har forskjellige kjemikalier i seg, de har forskjellige virkningsområder og slike ting og dermed så blir det helt på trynet å sammeligne opiumsplanten med mariujana planten eller tobakksplanten.

 

tobakk og sigarett stammer fra nøyaktig samme plante og lages på nøyaktig samme måte, eneste forskjellen der er at sigarettene lagres i 2-5år for å få den riktige kvaliteten og smaken på de.

 

Dette er en mann som sier at ordet dop ikke burde brukes i det hele tatt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke dette.

tolk det fra en som er i miljøet og vet hva han snakker om. og det er ikke det at det stammer fra en person som gjør det at jeg quoter det her, men det er det at han har sagt det alle i miljøet vet veldig godt. han prøver å informere dere uvitende men klarer tydeligvis ikke å vise deg..

 

Urbandictionary er vell ikke den mest feilfrie kilden, ettersom at den er mer fokusert på humor enn fakta.

Urban dictionary er ikke den ordboka som tar hva som var det originale meininga med ordet eeller hvor det stammer fra og alt om det.

Men det tar opp den virkelige betydning av ordet i praksis den dag i dag. hva det betyr på gata, hva det betyr ute i det sosiale, hva definasjonen er på det hos folket og ikke staten.

 

det er mange dialekter rundt omkring og det er mange ord for samme tingen i denne verden, det er det Urban dictionary tar opp.

 

når det kommer til sleng ord og hva folket tolker det som, hva det virkelig betyr i praksis så er Urban Dictionary on the spot

 

Alt jeg skrev var korrekt i følge alle kilder, hvor har du motbevist hva jeg skrev? Jeg skal fortelle deg at jeg brukte utallige timer for å finne informasjon relevant til hva jeg skrev, nå du kan ikke bare si at heroin ikke er medisinsk fordi du ikke har sett det brukt på sykehuset selv.

kanskje i følge kildene ja som for eksempel at det brukes som medisin i GB.

men faktum er at det er ikke heroinen som er medisinen de bruker og det skriver du selv:

Heroinen er ikke medisinen, men det er ikke morfinen heller, begge to er smertestillende. Morfin(og opium) er i seg selv smertestillende, men kan ikke måles mot heroin, som er mye mer smertestillende.

her sier du selv at det er ikke heroinen eller morfinen som er medisinen men opiumen og det er helt riktig

når opiumen omgjøres til morfin blandes det med masse forskjellige kjemikalier som gjør det til et helt nytt stoff

sammenhengen av det stoffet rekker til det og det bruks området

samme skjer fra opium til heroin også bare der blandes det med helt andre slags kjemikalier enn hva som finnes i morfin.

 

opium er en smertestillende medisin ja men kan ikke brukes til noe som helst før det omgies til morfin eller annet

morfin er kjemikalier blandet med opium som gjør at det er så sterkt som det er

heroin er helt andre kjemikalier som gjør stoffet mye mye mer sterkere enn morfin igjen ja MEN:

and here is the kicker:

det virker på forskjellige måter og heroin har visse kjemikalier som morfin ikke som gjør vanvittig dårlige ting mot kropp og helse som morfinen ikke gjør i nærheten av.

 

Nei, men jeg har prøvd paralgin forte.
Det har jeg ikke.

da har du ingen anelse om hva det virkelig er for noe.

du kan studere til du blir alle verdens farger i skallen men det hjelper deg bare et lite steg mot sannheten av stoffet/tingen

 

skal du vite hva det er for noe så må du ha opplevd det selv.

 

jeg har aldri prøvd heroin på noen som helst måte men jeg har sett veldig mange kamerater på det og jeg har sett mange gå under på det, jeg har så mange kamerater gravlagt at en begravelse ikke har betydning for meg lengre.

jeg kjenner så mange uteliggere at hvis jeg får rette makten en dag så skal jeg gjøre noe med det asap. (ps: slå opp asap i urban dictionary eller lignende ord/saker så skjønner du fort hva den ordboka forteller deg)

 

MEN

 

Jeg har prøvd morfin mange ganger kjøpt på gata, både gjennom paragin/pinex forte, gjennom temgestic, gjennom subitex og i flytende former via narkose hos tannlegen.

 

alle de har opium i seg, men rusen er veldig forskjellig på disse

 

-paragin/pinex forte er knall det, men har den effekt med at du blir fort innspist og trenger fort mange før du merker noe og du blir dårlig over lengre buk i strekk.

 

- Temgestic er også knall men den er såpass mye sterkere at der klarer du deg med 1 tablett om gangen veldig lenge og den har ikke den effekten med at man blir dårlig over lengre bruk

 

-subitex er veldig sterke, 1 subitex kan du dele opp i 8 for newbies (også et ord for Urdan Dictionary), vanlige er å mellom 4-6 deler... men den har den effekten som marijuanaen har, man blir ekstremt skjeldent dårlig på den...

 

-narkosen hos tannlegen, her sa tannlegen selv til meg at det var ganske rein morfin men en anna type blanding for det, altså med andre ord så var det ikke morfin men det var opium blandet med andre ting på en anna måte en morfin slik at du får en anderledes effekt

 

 

Heroinen:

denne har ingen medisinsk bruk og det er der du har tatt stor feil i artikkelen din på wikipedia.

selv om GB bruker denne som medisin så betyr ikke det at Heroin har et godt formål for det har den nemlig ikke.

Du kan spørre hvilken narkoman du vil men han kommer til å si det samme som jeg sier her.

heroinen er blandet på en spesiell måte med opium og andre stoffer som gjør at dette er det eneste stoffet som var KUN beregnet til rus miljøet og maksimum effekt.. når Heroinen blei laga så blei den ikke laga for noe anna enn rus formål. til narkomanene/miljøet...

 

 

wikipedia English:

Under the name diamorphine, it is a legally prescribed controlled drug in the United Kingdom.

her sies det VELDIG mye mer RIKTIG:

under navnet diamorphine så er det et lovlig medisin.

MEN:

Heroin har veldig mye mer enn bare diamorphine i seg, selv om leger kaller heroin for det så betyr ikke det at det er kun diamorphine i det.

 

vi sier cannabis/hasj, legene sier THC, men så har du BDC BDN også har du selve bladene i seg selv inneholder stoffer

 

alt dette samle gjør det om til et stoff

 

et stoff er mange molekyler

et natur stoff er 1 molekyl men bygd om av mange atomer

dette er allvitenkunnskap

men cannabis har 1 formel og hasj har 1 anna formel

 

thc alene har en formel

bdc har en formel

bdn har en formel

 

 

akkurat det samme skjer med heroinen

diamorphine har 1 formel

så kommer de tusen andre stoffene som er i heroinen som har hver sin formel

 

blandet sammen danner dette en helt ny formel som kan være så langt vekke i fra originalen som overhodet mulig.

 

altså med andre ord:

 

opium, morfin, heroin kan ikke sammenlignes en eneste plass.

du sammeligner disse med smertestillende

newsflash for ya:

du kan bruke hasj også som smertestillende, ingen stoners(nok et ord for Urban Dictionary) merker noe som helst til migrenen de har hatt i mange år når de er under påvirkning

 

du kan ikke sammenligne opium med morfin eller heroin bare fordi det er hovedkilden/grunnleggende stoffet (opium) til det nye stoffet (heroinen eller morfinen)

 

det er forskjellige rus effekter og det er store forskjellige bivirkninger og negative konsekvenser med de 2 ferdiblanda stoffene

 

Jeg er ingen fan av staten, men at marihuana er et dop og narkotika må jeg dessverre si meg enig i. LSD og Ecstacy er også et narkotika, men de gjør jo mindre enn cannabis.

marijuana og legemidler som når gata kalles kun narkotika av de uvitende/staten/ordbøker

de som har vært eller er i miljøet har et helt anna synspunkt på det og det riktige synspunkt på det

 

eksempel:

-jeg syns coca cola smaker drit

-har du noen gang smakt?

-nei men har prøvd pepsi max

-da har du ingen anelse hva det er for noe heller = du kan ikke motsi de som har smakt det før du selv har smakt.

 

...

 

dette blei langt men kun fordi du ikke klarer å forstå forskjellen på disse stoffene

her sammenligner du opiumsplanten med mariujana planten

det er som å sammenligne formel1 bil med moped = begge er kjøretøyer men gud for en forskjell det er på de

 

samme er det med morfin sammeligna med heroin = begge er rusmidler men gud for en forskjell det er på de negative effektene og kun det ene er legemiddel i tillegg = kun formel1 bilen har 4 hjul, formel1 bilen er 10000x sikrere enn en moped (konstruksjonsmessig)

 

 

begynner du å fatte hvor jeg vil henne?

 

http://hubpages.com/...to-Get-Off-Dope

 

http://www.larouchepac.com/node/7828

 

http://www.internetslang.com/DOPE.asp

 

What does DOPE mean?

This could be the only web page dedicated to explaining the meaning of DOPE (DOPE acronym/abbreviation/slang word).

 

Ever wondered what DOPE means? Or any of the other 5513 slang words, abbreviations and acronyms listed here at Internet Slang? Your resource for web acronyms, web abbreviations and netspeak.

 

 

What is DOPE?

DOPE is "Heroin or Cool, awesome"

 

DOPE Definition / DOPE Means

The definition of DOPE is "Heroin or Cool, awesome"

 

The Meaning of DOPE

DOPE means "Heroin or Cool, awesome"

 

 

So now you know - DOPE means "Heroin or Cool, awesome" - don't thank us. YW! Oh, and MTFBWY!

 

What does DOPE mean? DOPE is an acronym, abbreviation or slang word that is explained above where the DOPE definition is given.

 

 

det er ingenting anna enn heroinen selv som kan bli kalt for dop pga hva heroinen gjør med folket i forhold til hva de andre stoffene gjør med folket.

 

det er ikke heroin som blir brukt som medisin i GB men kan forbindes fordi de bruker ordet som er hovedvirkemidlet i heroin = diamorphine = morfin med visse justering = ikke fullstendig heroin

 

ingenting kan sammenlignes med heroin, heroin er unikt og er nettopp derfor det har fått det ordet.

det er når du begynner på heroin livet ditt går i dass for sure, det er da du har store problemet, det er da du går på det stoffet som er det ultimate idiot stoffet å ta, det er da du kalles idiot når du begynner på det, det er da når du blir kalt idiot de kaller deg dopehead (dophuet) fordi det er da du har kjørt livet ditt rett i dass pga du går på dop.

 

 

det du har tatt stor feil i er å kalle heroin for noe godt og at du sammenligner det med hasj/cannabis og at du kaller alle andre narkotiske stoffer for dop.

 

dop = stoff som gjør ingen anna nytte enn selve rusen og gjør 99999999999999 feil med kroppen, psyken og helsen din som ligger på en alvorlighetsgrad som sprenger måleinstrumentet

 

narkotika = et stoff som har rus virkning og som er farlig for kroppen, psyken og helsen din

 

hva staten mener det er har absolutt null betydning, vi vet at de kaller det det så når vi leser lover og regler så klarer vi å tolke, men vi vet hva det virkelig betyr og det er synd å se at så mange er så uinformerte om rusmidler (som er nevnt 10000000 ganger i denne tråden)

 

 

dobbelpost pga for lang post :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

DrHawkins:

 

opium, morfin, heroin kan ikke sammenlignes en eneste plass.

 

Diamorphine er et annet ord for "heroin". Heroin kan være forurenset med andre stoffer, men det kan også "diamorphine", da de er synonymer. Samme som at HCl, eller hydrogenklorid, ofte kalles for "saltsyre". Det er akkurat det samme.

 

Heroin er nært beslektet med morfin, men har to acetylgrupper på molekylet. Hvis det inntas oralt vil det metaboliseres (brytes ned til/gjøres om til) morfin. Hvis det injiseres vil det virke sterkere enn morfin på visse reseptorer fordi det inneholder nevnte acetylgrupper.

 

Du har forsåvidt rett i at opium ikke kan sammenlignes, da opium er navnet på en plante. Morfin er et av alkaloidene denne planten inneholder. At morfin og heroin ikke kan sammenlignes er bare tull. Heroin er hovedsaklig en mer potent og mer hurtigvirkende versjon av morfin...

 

Når det gjelder kodein, som finnes i blant annet Paralgin Forte, metaboliseres det og til morfin i kroppen, men det ER ikke morfin, mer enn heroin er morfin...

Lenke til kommentar

Og forresten...

 

Narkotika, eller "narcotic", som det heter på engelsk, betyr egentlig "sløvende", altså de som demper sentralnervesystemet. Stoffer som har denne virkningen er f.eks opiater, alkohol, hasj, benzodiazepiner (sobril, xanax etc.), ketamin og PCP.

 

Med motsatt effekt har vi de sentralstimulerende midlene, som amfetamin, ecstasy, LSD etc..

 

Disse er med andre ord egentlig ikke narkotiske stoffer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dolcontin er vel det kraftigste morfin-preperatet man får i pilleform på apoteket..og herregud så dårlig man blir når man har blitt hektet på de :roll:

 

Men igjen..reddet meg mens jeg ventet på subuxone så noe bra var det selv om jeg ble pissesyk etter 1 år med 500mg daglig og rett av :ph34r: ( utskrevet av lege, ventekvote som det så fint heter)

 

 

Paralgin forte, pinex forte og den mølja der blir man bare uggen av. Du kjenner fort på kroppen om det er morfin eller ikke.

Heroin, opium, morfin....du blir rævsyk hvis du er så "smart" og hekte deg.

(noe av grunnen til at de som har drevet på ser på en ting som "dop" og det er heroin.

Er bare første korte tiden det er digg, og så begynner du og bli uggen og så sikkelig syk.

Og da putter du det i deg bare for og bli frisk samt håpe du får noen timer fri før du må stresse penger igjen. Kort fortalt, du har ikke noe liv lengre...det er heroinen som lever. Får har man vært syk sikkelig så gjør man alt man kan får og få "friskmelding" før man kommer ditt. )

Dolcontin kan fint stå på samme plass siden jeg har mistet en god del bekjente pga. det også. I Trondheim var det lettere å få tak i det enn heroin....men du blir like hektet og like dårlig..og ikke minst du får fort en overdose der også)

 

Germy: Opium er genialt og samtidig kan det bringe et land i kne. Som du sier "Alt til sitt bruk".

Kan spise,røyke, lage salver og andre type medisiner. Men blir du tatt med det så går det under rå-heroin etter det jeg husker.

 

Det eneste som får meg til og ikke si legaliser alt er drikke-holdningen nordmenn har, vi er ikke kjent for og si nei til en dram akkuratt ( ikke ment som fornærmelse imot noen. Vet flere som er toalt avholden ink. men selv. ). Og ruse seg er digg, grunnen til man slutter er all dritten som kommer.

Tenker bare litt på om den holdningen hadde havnet på andre ting så .... ja.

 

jaja, enda et langt innlegg :roll:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Litt av en fortid du har Fluesopp!

 

Jeg har et ønske om å kunne erstatte cannabis med alkoholer, det er bedre å sitte stein med munchies enn å kjøre drita og ende i slosskamper.

 

Samt er cannabis mindre farlig for kroppen om man spiser det eller i det minste røyker med vannpipe (grunnen er fordi fiberet i cannabis brenner lenger, og derfor vil påta større skade på lungene dine).

Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke så mye på den biten egentlig, jeg begynte og ruse meg for og glemme...noe jeg fant ut med årene at det fungerte dårlig. Hjernen har sin evne til og si "NÅ ER DET NOK" uansett hva slags form man er i.

Men ville jeg ha byttet ut de årene hvis jeg viste hvordan det ble, nei faktisk ikke( ville gjort et par ting anderledes siden jeg vet at jeg kunne forandret utfallet av visse episoder ). Sitter med erfaring i dag som jeg kan forhåpentligvis bruke til og hjelpe andre. Ikke bare stoff-messig så det er sagt.

Pluss det faktumet at det og vokse opp i et normalt hjem vet jeg ikke hva er, normal familie...generelt normal oppvekst osv.

Så jeg kan ikke sammenligne meg med de som har hatt det "bra".

Tenkte mye når jeg var yngre hva jeg har gått glipp av, men snur man på det så er det bare noen få år av et langt liv ;)

 

Måten de opplyser om rus på skolen fungerer meget dårlig, når jeg gikk på ungdomsskolen så var jeg på 3 foredrag og de var sikkelig ødelagte av misbruket. Ene klarte så vidt og gå 5 meter før han måtte sette seg siden nervene i begge føttene( vet ikke om det er nervene, men føttene fungerte ikke) pga. år med misbruk av rødsprit og andre "gode" drikker.

 

Hele poenget mitt er..det hjelper ikke.

Når jeg satt og så på han så holdt jeg på å knekke av latter som mange andre elever for man klarer ikke og forstå alvoret av hva det kan gjøre med kroppen.

 

Så jeg håper den dagen jeg har fått styr alle aspektene med livet mitt at jeg kan jobbe med ungdom og barn.

 

Hele poenget mitt er: Man kan bruke hele livet sitt på og være sint og forbannet..eller prøve å gjøre det beste ut av det.

Nå tok det noen år før jeg kom ditt da :whistle:

 

Men syns mange her inne har utrolig mye gode tanker og meninger så det er sagt :yes:

 

Sånn. takk for meg :blush:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

DrHawkins:

 

opium, morfin, heroin kan ikke sammenlignes en eneste plass.

 

Diamorphine er et annet ord for "heroin". Heroin kan være forurenset med andre stoffer, men det kan også "diamorphine", da de er synonymer. Samme som at HCl, eller hydrogenklorid, ofte kalles for "saltsyre". Det er akkurat det samme.

 

Heroin er nært beslektet med morfin, men har to acetylgrupper på molekylet. Hvis det inntas oralt vil det metaboliseres (brytes ned til/gjøres om til) morfin. Hvis det injiseres vil det virke sterkere enn morfin på visse reseptorer fordi det inneholder nevnte acetylgrupper.

 

Du har forsåvidt rett i at opium ikke kan sammenlignes, da opium er navnet på en plante. Morfin er et av alkaloidene denne planten inneholder. At morfin og heroin ikke kan sammenlignes er bare tull. Heroin er hovedsaklig en mer potent og mer hurtigvirkende versjon av morfin...

 

Når det gjelder kodein, som finnes i blant annet Paralgin Forte, metaboliseres det og til morfin i kroppen, men det ER ikke morfin, mer enn heroin er morfin...

 

diamorphine er et virkemiddel i heroin og det er ikke det samme som heroin.

diamorphine er diazepam og morphine blandet. diazepam er hovedvirkemiddelet i blant annet nonsynaner, vivaler, flunipam, rohypnol, somadriler, selv om de 2 sistnevnte er ute av produksjon...

heroin er det mye mer enn det i.. det er akkurat som felleskatalogen og du skriver på paralgin forte:

TABLETTER: Paralgin forte: Hver tablett inneh.: Kodeinfosfatsesquihydrat 30 mg, paracetamol 400 mg. Fargestoff: Canthaxantin (E 161g). Med delestrek.

du sa kodein og her står det et mye lengre ord som inneholder langt mer enn kun kodein. i tillegg er det paracetamol i de også kommer det mange andre ting som er helt ufarlig og harmløst men som gir tabletten sin effekt. slik er det med heroin og diamoprhine

diamorphine er hovedvirkemiddelet ja men det er minst 1000 andre kjemikalier i heroin som gjør det til det det er..

Gb som bruker det som medisin bruker nok ikke vanlig heroin men heller diazepam og morfin blanda sammen for å oppnå en styrke som nermer seg heroinen.

 

 

når det kommer til paragin forte så er det rein morfin i det ja, ja kodein gjør at det ligger inne der og at det løses opp og utløses yeps, men kodein gjør også slik at de kan begrense styrken på de og bivirkningene (med andre ord så gjøre dem mange ganger sikrere enn heroin eller opium eller morfin)

 

det er akkurat samme som det står ikke på felleskatalogen eller andre plasser at det er rein opium i morfin men vi alle vet at det er det fordi det er det som er hovedvirkemiddelet bare de har blandet det med andre ting for å gjøre det til et sikrere legemiddel der de kan bestemme styrken på det.

 

 

 

 

Dolcontin er vel det kraftigste morfin-preperatet man får i pilleform på apoteket..og herregud så dårlig man blir når man har blitt hektet på de :roll:

 

Men igjen..reddet meg mens jeg ventet på subuxone så noe bra var det selv om jeg ble pissesyk etter 1 år med 500mg daglig og rett av :ph34r: ( utskrevet av lege, ventekvote som det så fint heter)

 

 

Paralgin forte, pinex forte og den mølja der blir man bare uggen av. Du kjenner fort på kroppen om det er morfin eller ikke.

Heroin, opium, morfin....du blir rævsyk hvis du er så "smart" og hekte deg.

(noe av grunnen til at de som har drevet på ser på en ting som "dop" og det er heroin.

Er bare første korte tiden det er digg, og så begynner du og bli uggen og så sikkelig syk.

Og da putter du det i deg bare for og bli frisk samt håpe du får noen timer fri før du må stresse penger igjen. Kort fortalt, du har ikke noe liv lengre...det er heroinen som lever. Får har man vært syk sikkelig så gjør man alt man kan får og få "friskmelding" før man kommer ditt. )

Dolcontin kan fint stå på samme plass siden jeg har mistet en god del bekjente pga. det også. I Trondheim var det lettere å få tak i det enn heroin....men du blir like hektet og like dårlig..og ikke minst du får fort en overdose der også)

 

Germy: Opium er genialt og samtidig kan det bringe et land i kne. Som du sier "Alt til sitt bruk".

Kan spise,røyke, lage salver og andre type medisiner. Men blir du tatt med det så går det under rå-heroin etter det jeg husker.

 

Det eneste som får meg til og ikke si legaliser alt er drikke-holdningen nordmenn har, vi er ikke kjent for og si nei til en dram akkuratt ( ikke ment som fornærmelse imot noen. Vet flere som er toalt avholden ink. men selv. ). Og ruse seg er digg, grunnen til man slutter er all dritten som kommer.

Tenker bare litt på om den holdningen hadde havnet på andre ting så .... ja.

 

jaja, enda et langt innlegg :roll:

 

akkurat som jeg skulle sakt det selv :)

 

hvis du spiser nok vanlig valmuefrø på et brød så slår det ut på opiumstesten, og da hvis du blir tatt med planten så går det under rå-heroin men blir du tatt med flytende rein opium så klassifiseres det under opium men straffen er like streng som heroin.

Lenke til kommentar

Og forresten...

 

Narkotika, eller "narcotic", som det heter på engelsk, betyr egentlig "sløvende", altså de som demper sentralnervesystemet. Stoffer som har denne virkningen er f.eks opiater, alkohol, hasj, benzodiazepiner (sobril, xanax etc.), ketamin og PCP.

 

Med motsatt effekt har vi de sentralstimulerende midlene, som amfetamin, ecstasy, LSD etc..

 

Disse er med andre ord egentlig ikke narkotiske stoffer.

 

det var original meninga med ordet ja men det er ikke det det betyr den dag i dag

 

for 70 år siden kunne du kjøpe 1 brød for 5øre, i dag koster det 20kr. det systemet som blei laga da er det vi kaller regjeringa i dag. regjeringa i dag har et systeem som er beregna på dette for 70år siden men med oppgraderinger.

skal systemet funke ordentlig i dag så må de lage et helt nytt system fra scratch.

 

det er mange ord som har skiftet meining over årene som har gått

før var brb, lol, asap, og alle de forkortelsene/betydningene kule og moderne men i dag blir de sett på som fjortis bare etter noen få år (2-4år?)

 

akkurat samme har skjedd med ordet narkotika og dop. folk som ikke kan noe om narkotika eller noe som helst av rusmidler kaller alt for dop. de som har kunnskapen innenfor det kaller kun heroin for dop og resten narkotika utenom marijuana

 

så hva det betydde da ordet oppstod trenger ikke å bety det samme den dag i dag. og det har vi absolutt HELE Urban Dictionary som bevis på og hvis jeg sier lol eller noe lignende så blir jeg tatt som fjortis kommentar eller noe sånt

Lenke til kommentar

DrHawkins:

 

Heroin = diamorfin, eller diacetylmorfin. Det er et eget stoff, akkurat som vann er et eget stoff, og ikke oksygen blandet med hydrogen. Det har ingenting med diazepam å gjøre. Diazepam er et benzodiazepin og virkestoffet i valium. De andre du nevner er beslektede stoffer. Rohypnol f.eks, er flunitrazepam, og ikke diazepam.

 

Her er morfin:

 

200px-Morphin_-_Morphine.svg.png

 

 

Her er heroin (diacetylmorfin, diamorfin):

 

220px-Heroin_-_Heroine.svg.png

 

Som du ser er forskjellen to acetylgrupper. Heroin er et eget stoff, og ikke en blanding av andre stoffer.

 

Tilsvarende har du ecstasy, eller metylendioxymetamfetamin, som til tross for at det inneholder "metafetamin" i navnet, ikke inneholder metamfetamin, men er et helt eget stoff med en egen kjemisk formel.

 

Kodein inneholder heller ikke morfin...

 

kodein:

 

220px-Codein_-_Codeine.svg.png

 

Igjen, to unike stoffer. Kodein metaboliseres til morfin i kroppen, og det er denne prosessen som gjør at det ikke virker like raskt som morfin, da morfin er klart til bruk...

 

det er akkurat samme som det står ikke på felleskatalogen eller andre plasser at det er rein opium i morfin men vi alle vet at det er det fordi det er det som er hovedvirkemiddelet bare de har blandet det med andre ting for å gjøre det til et sikrere legemiddel der de kan bestemme styrken på det.

 

Her har du snudd det på hodet igjen :) Det er ikke opium i morfin, det er morfin i opium. Morfin er som tidligere nevnt en av alkaloidene i råopium, sammen med f.eks kodein.

 

Opium contains up to 12% morphine' date=' an alkaloid, which is frequently processed chemically to produce heroin for the illegal drug trade. The latex also includes codeine and non-narcotic alkaloids such as papaverine, thebaine and noscapine.[/quote']

 

Anbefaler deg som vanlig å lese litt før du uttaler deg skråsikkert om noe :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.chemicalb...N_CB8501644.htm

DIACETYLMORPHINE HYDROCHLORIDE CI (25 MG) (AS) (HEROIN HYDROCHLORIDE)

 

den har du glemt helt vekk.

selv om du siterer wikipedia helt korrekt og har klart å leite fram alt i timesvis før du posta så betyr ikke det at du vet hva det er for noe for det gjør du ikke..

 

hydrocloride`n er viktig for heroin. så har du fortsatt 1000vis av andre kjemikalier som er ganske uviktige for de gjør ikke noe særlig annet enn å få det i den og den formen og den fargen og slike ting.

 

for å gå fra opium til heroin så trenger du fortsatt mange steg med KJEMISKE reaksjoner, noe du ikke vet hva er tydeligvis etter hva du skriver.

 

diazepam finnes i vival og nonsynan au, de er akkurat like valium bare veldig mye mildere.

 

og selv om legene sier diamorphine så betyr ikke det naturligvis vanlig rein heroin påga det er mange stoffer du får den komponenten i. diacetylmorphine er vanlig morphine blandet med 1-2 annet stoff, derfor det ikke heter morphine fordi det er blitt blandet.

men stoffet diacetylmorphine inneholder IKKE alle de 1000vis av forskjellige kjemikaliene som trenges for vanlig rein heroin

 

legene trenger bare et enkelt ord de kan bruke som kode, men den koden kan bety mange forskjellige ting så derfor oppgir de som regel styrken eller noen tallkoder som de har internt på det i tillegg når de står ovenfor pasienten som opereres eller hva.

legen sier ikke hei få litt heroin i denne karen.

de sier diacetylmorphine fordi det er det de trenger, de trenger ikke alle de 1000andre komponentene som er med på å hjelpe stoffet til å bli livsfarlig og ustabilt ved små doser

en 500bag i heroin betyr halvt gram. det halve grammet kan du dele opp 8 til en som allerede er hekta. du kan dele det halve grammet opp i 16 til en newbie så sterkt er det

morfin er det samme med andre komponenter som gjør det 1000ganger sikrere og stabilt å bruke, som fortsatt holder styrken oppe, morfin er kanskje halvparten så sterkt som heroin men herregud da mann, subitex kan du dele 1 tablett opp i 4-8 (spørs hvor innspist du er) og morfin er minst dobbel så sterke som subitex igjen.

 

jeg er en som vanligvis tolerer veldig mye av de fleste stoffene jeg har prøvd (prøvd alt utenom sprøyter og heroin)

og jeg sovna inn på 2-3 dråper med spesial laga morfin blanding<br><br>wtf skal de med noe som er sterkere enn det?

ok ja folk kan sikkert lett tålerer mer enn meg men for god sake om han trenger 5-10dråper så ser jeg fortsatt ikke vitsen da det tar 1-3 mins å få i seg de 10 dråpene

og da sover de i 4 timer også våkner de opp også kommer nedturen som er 1000 ganger mildere og bedre på morfin enn på heroin<br>har du sett noen på nedtur på heroin før?

jeg var kommet meg hjem og inn døra etter jeg var hos tannlegen (hadde 4 sesjoner hvor jeg var i full narkose på morfin, 4 timer per sesjon) og fortsatt så var jeg dønn rusa og jeg var så gretten og tenkte ikke i det hele tatt og jeg hadde det helt for jævelig.

når jeg fortsatt satt i tannlege stolen 10 mins etter jeg hadde våkna så satt jeg fortsatt bare å rista og skalv som faen, jeg har hatt abstinenser på vanlige legemidler før for jeg var heavy pillebruker så jeg kutta det ut etterhvert og fy faen sier jeg bare for noen uker jeg hadde etter jeg kutta ut.

men dette slo morfinen med glans, det er det verste jeg har opplevd. 1000ganger verre enn nedtur på amfetamin..

 

så konmer heroin som topper alt dette med sikkert 100 ganger

og dette vil de bruke som medisin?<br>nei det er ingen form for logiskt eller fornuftig eller noen form for rett å bruke det og selv om det kanskje kan brukes så betyr ikke det at det er noe positivt med det fordi det er det ikke. det er så ustabilt og farlig at det finnes ikke ord for det.

 

så tenk dere om 1 gang til før dere sier at de bruker vanlig heroin på sykehus når de lett kan bruke morfin som er like effektivt og er 1000x sikrere/stabilt<br><br>trist å lese at du måtte innom wikipedia og quote de direkte opp (bare uten quote koden) for å kunne finne ting som beviste meg feil..

 

ikke kom med utsagn som den siste setningen din er du snill fordi du har ikke peiling på det selv, du må studere i mange timer før du poster før du finner deg til rette og faktiskt poster, tragiskt..

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

trist å lese at du måtte innom wikipedia og quote de direkte opp (bare uten quote koden) for å kunne finne ting som beviste meg feil..

 

ikke kom med utsagn som den siste setningen din er du snill fordi du har ikke peiling på det selv, du må studere i mange timer før du poster før du finner deg til rette og faktiskt poster, tragiskt..

 

Det som er trist er at du som vanlig bare finner på "fakta" uten at de har rot i virkeligheten. Grunnen til at jeg linker til wikipedia er fordi det er høflig å vise til kilder for påstander, dessuten trodde jeg kanskje det ville hjelpe deg til å innse at du tar feil...

 

Jeg skulle ønske du kunne ta deg tid til å studere litt før du poster, slik at jeg slipper å rette opp all feilinformasjonen du sprer...

 

Men, over til det du sier...

 

hydrocloride`n er viktig for heroin. så har du fortsatt 1000vis av andre kjemikalier som er ganske uviktige for de gjør ikke noe særlig annet enn å få det i den og den formen og den fargen og slike ting.

 

Nei, du har ikke "1000vis" av andre kjemikalier. Kan du nevne 5 kjemikalier som du mener heroin inneholder?

 

"hydrocloride'n" er ikke viktig for heroin. Det er helt vanlig å binde opp fribaser til en syre for å lage et salt. Dette for å gjøre det vannløselig, og det øker ofte stabiliteten til molekylet. Det vil fungere på akkurat samme måte i kroppen. Heroin som selges i USA er ofte i saltversjon, mens det som selges i europa oftest er fribase.

 

In chemistry, hydrochlorides are salts resulting, or regarded as resulting, from the reaction of hydrochloric acid with an organic base (mostly amines). This is also known as muriate, derived from hydrochloric acid's other name: muriatic acid.

 

Kan nevne at MDMA nesten alltid kommer som et salt av hydroklorid. I fribase er det en olje, og ikke vannløselig.

 

Hadde forresten satt pris på om du tok deg bryet med å finne (troverdige) kilder på det du skriver :) Jeg tror nemlig ikke de eksisterer annet enn i ditt eget hode...

Endret av pifler
Lenke til kommentar

 

Opium er en plante på samme måte hasj er en plante, det er opium valmuen som er planten, om vi skal være så pirkete. Paralgin forte omgjøres til morfin i kroppen, og det gjør Heroin også, det eneste er at du trenger en fjerdedel så mye heroin som morfin, og at heroin er et sterkere smertestillende.

 

paragin forte har opium (morfin) i seg lenge før du tar den i kjeften.

Feil, paralgin forte har IKKE morfin i seg, og vil ikke bli til morfin før du har spist den. Den har kodein(Opiumderivat) i seg som i kroppen blir omdannet til morfin. Pillene er på langt nær så sterke som ren morfin, ettersom at bare 10% av kodeinen blir omgjort til morfin i kroppen, dette burde du jo ha lest deg opp på før du kommer med en så bastant påstand som å si det at paralgin forte har morfin i seg. [kodein]

 

Heroinen er ikke medisinen, men det er ikke morfinen heller, begge to er smertestillende. Morfin(og opium) er i seg selv smertestillende, men kan ikke måles mot heroin, som er mye mer smertestillende.

 

 

På samme måten som tobakksplanten er det vi regner som en innsektsdreper? Eller på samme måte som vi regner den som Sigarett-planten? Faktumet er at vi ikke kan gå rett ut og angripe en plante slik, og si den er ond. Jeg vil også si at jeg spiste opium-valmuefrø i morges når hadde frokost, så jeg har litt opium i kroppen akkurat nå.

 

 

heroin stammer fra morfin

morfin stammer fra opium

opium er selve planten hvor det er valmuefrøene som er selve stoffet

 

dette er 3 foprskjellige ting, du kan ikke komme å fortelle meg eller Norge at de 3 tingene er helt like. det går bare ikke..

Det du sier her stemmer, men det har jo seg slik at jeg faktisk ikke har prøvd å si at de er de samme stoffene, det er utrolig stor forskjell, selv om de alle blir omgjort til morfin i kroppen.

 

Jeg sa ikke at de alle er like, men heller at opiumvalmuen ikke er noen "heroin-blomst" på samme måte som tobakksplanten ikke er noen "sigarett-blomst", eller "innsektsgift-blomst".

 

det har forskjellige kjemikalier i seg, de har forskjellige virkningsområder og slike ting og dermed så blir det helt på trynet å sammeligne opiumsplanten med mariujana planten eller tobakksplanten.

Opiumsplanten heter opiumvalmue, og marijuana planten heter cannabis sativa.

Forøvrig stemmer det at disse ikke kan sammenliknes, men det eneste jeg gjorde var å vise et eksempel på hvor dumt det er å si at opiumsvalmuen er en "heroin-plante" når den åpenbart ikke naturlig inneholder heroin.

 

tobakk og sigarett stammer fra nøyaktig samme plante og lages på nøyaktig samme måte, eneste forskjellen der er at sigarettene lagres i 2-5år for å få den riktige kvaliteten og smaken på de.

Det stemmer, og det var derfor jeg tok med innsektsdreper, fordi nikotinen blir faktisk trukket ut av mye tobakk for å gjøre det om til en innsektsdreper slik at de kan spraye åkrene sine.

 

Dette er en mann som sier at ordet dop ikke burde brukes i det hele tatt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke dette.

 

tolk det fra en som er i miljøet og vet hva han snakker om. og det er ikke det at det stammer fra en person som gjør det at jeg quoter det her, men det er det at han har sagt det alle i miljøet vet veldig godt. han prøver å informere dere uvitende men klarer tydeligvis ikke å vise deg..

Jeg leste det, problemet er at bare fordi mange i et miljø sier noe, betyr ikke det at det er fakta. At du ikke støtter staten or ordbøker er fint og greit, men problemet er at de har rett, vi har ikke det, om du ikke liker definisjonen av et ord, bruk et annet ord.

 

Urbandictionary er vell ikke den mest feilfrie kilden, ettersom at den er mer fokusert på humor enn fakta.

 

Urban dictionary er ikke den ordboka som tar hva som var det originale meininga med ordet eeller hvor det stammer fra og alt om det.

Men det tar opp den virkelige betydning av ordet i praksis den dag i dag. hva det betyr på gata, hva det betyr ute i det sosiale, hva definasjonen er på det hos folket og ikke staten.

 

det er mange dialekter rundt omkring og det er mange ord for samme tingen i denne verden, det er det Urban dictionary tar opp.

Urban dictionary kan ikke brukes, ettersom at det er en "slang-ordbok" hvor folkets mening teller over hva den virkelige meningen er, et godt eksempel på dette får du hvis du søker på "Adolf Hitler" eller "Josef Stalin" på denne siden, du vil ikke få opp hvem de er eller hva de gjorde, mest sannsynligvis vil du få opp vitser om dem, nedverdigende ord, og ubalansert informasjon, basert på dette er jeg villig til å gå så langt som å si at UrbanDictionary er en ubrukelig og meningsløs kilde. Den er forsåvidt god for humor og liknende, men det har lite med denne diskusjonen her å gjøre.

 

 

 

Alt jeg skrev var korrekt i følge alle kilder, hvor har du motbevist hva jeg skrev? Jeg skal fortelle deg at jeg brukte utallige timer for å finne informasjon relevant til hva jeg skrev, nå du kan ikke bare si at heroin ikke er medisinsk fordi du ikke har sett det brukt på sykehuset selv.

 

 

kanskje i følge kildene ja som for eksempel at det brukes som medisin i GB.

men faktum er at det er ikke heroinen som er medisinen de bruker og det skriver du selv:

 

Heroinen er ikke medisinen, men det er ikke morfinen heller, begge to er smertestillende. Morfin(og opium) er i seg selv smertestillende, men kan ikke måles mot heroin, som er mye mer smertestillende.

 

her sier du selv at det er ikke heroinen eller morfinen som er medisinen men opiumen og det er helt riktig

når opiumen omgjøres til morfin blandes det med masse forskjellige kjemikalier som gjør det til et helt nytt stoff

sammenhengen av det stoffet rekker til det og det bruks området

samme skjer fra opium til heroin også bare der blandes det med helt andre slags kjemikalier enn hva som finnes i morfin.

 

Det stemmer som du sier at morfin og heroin er forskjellige stoffer, og det stemmer at opium og morfin er forskjellige stoffer. Poenget mitt var at heroin brukes som smertestillende og det brukes også morfin som, det er lite forskjell mellom de to.

 

opium er en smertestillende medisin ja men kan ikke brukes til noe som helst før det omgies til morfin eller annet

morfin er kjemikalier blandet med opium som gjør at det er så sterkt som det er

heroin er helt andre kjemikalier som gjør stoffet mye mye mer sterkere enn morfin igjen ja MEN:

and here is the kicker:

det virker på forskjellige måter og heroin har visse kjemikalier som morfin ikke som gjør vanvittig dårlige ting mot kropp og helse som morfinen ikke gjør i nærheten av.

 

Det tror jeg ikke stemmer, opium kan faktisk brukes som mildt smertestillende. Videre vil jeg si at det er andre kjemikalier som gjør morfin til heroin, ja, men det er vell en selvfølge ettersom at de er forskjellige stoffer. Videre må jeg spørre deg om en kilde som beviser at heroin inneholder kjemikalier som er farlig for kropp og sinn, når heroin ikke er noe annet enn ett litt forandret morfin-molekyl, faktisk er de nesten helt like, tingen er at det er noen ekstra atomer på heroin-molekylet.

 

 

Nei, men jeg har prøvd paralgin forte.
Det har jeg ikke.

da har du ingen anelse om hva det virkelig er for noe.

du kan studere til du blir alle verdens farger i skallen men det hjelper deg bare et lite steg mot sannheten av stoffet/tingen

 

Jeg kan studere meget mye, og det stemmer som du sier at jeg ikke har brukt paralgin forte, og at jeg ikke har særlig mye opplevelse å vise tilbake til, men når du går videre og ser at jeg ikke vet hva det er. Jeg har aldri spist bly, men jeg vet det er giftig, og at det ikke inneholder morfin, nå, du kan si at jeg aldri har spist det, men min påstand er fortsatt korrekt, ettersom at den kan godkjennes av flere kilder.

 

Men som sagt, jeg har aldri følt noen opiater (etter hva jeg er klar over) på kroppen så langt.

 

skal du vite hva det er for noe så må du ha opplevd det selv.

Dette stemmer bare til en viss grad, jeg hadde aldri prøvd cannabis før jeg prøvde det, men jeg var fortsatt klar over hvordan det virket, og hvilke fremtidige problemer jeg kunne møte på etter å ha prøvd dette. Jeg skal si det at det eneste som var en "aha" opplevelse rund hele cannabis emnet for meg var selve rusen.

 

jeg har aldri prøvd heroin på noen som helst måte men jeg har sett veldig mange kamerater på det og jeg har sett mange gå under på det, jeg har så mange kamerater gravlagt at en begravelse ikke har betydning for meg lengre.

jeg kjenner så mange uteliggere at hvis jeg får rette makten en dag så skal jeg gjøre noe med det asap. (ps: slå opp asap i urban dictionary eller lignende ord/saker så skjønner du fort hva den ordboka forteller deg)

 

Så siden du aldri har prøvd heroin, kan du ifølge hva du skrev bare noen setninger over dette, ikke vite klart hva heroin er, og dermed har du jo allerede ødelagt diskusjonsargumentene dine rett her. Men jeg vil si at jeg forstår hva du mener med at heroin ødelegger livene til flere mennesker, men det betyr fortsatt ikke at det brukes på sykehus.

 

 

Jeg slo opp ASAP i Urban Dictionary for deg;

 

 

ASAP

As Slutty As Posible

Mom: LINIE! GET DOWN HERE ASAP!!!

Linie: AHHHHHH CHILD ABUSEEEEEEEEE!!!!!!!!!

Mom: not again.

 

 

 

ASAP

As Sexually As Possible

I want you to give it to me ASAP.

 

 

 

 

MEN

 

Jeg har prøvd morfin mange ganger kjøpt på gata, både gjennom paragin/pinex forte, gjennom temgestic, gjennom subitex og i flytende former via narkose hos tannlegen.

 

alle de har opium i seg, men rusen er veldig forskjellig på disse

Opium er vell feil ordbruk, det heter forsåvidt at alle er opiater, men det stemmer jo ikke igjen ettersom at jeg er godt klar over at ihvertfall paralgin forte IKKE inneholder morfin, men KODEIN, hvor omtrent 10% omgjøres til morfin i kroppen, motbevise meg gjerne om du kan.

 

-paragin/pinex forte er knall det, men har den effekt med at du blir fort innspist og trenger fort mange før du merker noe og du blir dårlig over lengre buk i strekk.

De fleste opiater bygger kroppen opp toleranse for, så jeg forstår hva du mener med dette. Angående lengre bruk, kan jeg referere til min far som over lengre tid (mis)brukte paralgin forte, og dermed fikk en sur hverdag og abstinenser.

 

 

Heroinen:

denne har ingen medisinsk bruk og det er der du har tatt stor feil i artikkelen din på wikipedia.

selv om GB bruker denne som medisin så betyr ikke det at Heroin har et godt formål for det har den nemlig ikke.

Du kan spørre hvilken narkoman du vil men han kommer til å si det samme som jeg sier her.

heroinen er blandet på en spesiell måte med opium og andre stoffer som gjør at dette er det eneste stoffet som var KUN beregnet til rus miljøet og maksimum effekt.. når Heroinen blei laga så blei den ikke laga for noe anna enn rus formål. til narkomanene/miljøet...

Dette blir nesten for dumt av deg å si. Jeg vil først og fremst spørre deg om hvorfor du ikke gikk inn og endret Wikipedia artikkelen, slik at folk slipper å bli feilinformert, deretter vil jeg spørre deg om hvordan i huleste du kan si noe slikt når jeg brukte ganske klare kilder, og den engelske wikipediaen sier det samme.

 

Storbritannia BRUKER heroin som smertestillende, og den blir benyttet i sykehus der, for "medisinsk bruk" på helt lik linje med morfin. Jeg har hørt at det også brukes på andre sykehus for ekstrem smerte, men dette kan være rykter. Heroin har et godt formål på samme måte som Morfin har et godt formål.

Lenke til kommentar

wikipedia English:

Under the name diamorphine, it is a legally prescribed controlled drug in the United Kingdom.

her sies det VELDIG mye mer RIKTIG:

under navnet diamorphine så er det et lovlig medisin.

MEN:

Heroin har veldig mye mer enn bare diamorphine i seg, selv om leger kaller heroin for det så betyr ikke det at det er kun diamorphine i det.

Diamorphine ER heroin, om det står diamorfin eller om det står heroin på ampullen betyr det pokker meg ingen ting. Om jeg heller Coca-Cola inn i en melke-kartong er det fortsatt Coca-cola! Jeg vil at du finner frem et molekyl av Heroin, og et av diamorfin. Vet du hva, jeg har dem funnet frem for deg.

 

Heroin:

heroin.png

Diamorphine:

heroin.png

Diacetylmorphine

heroin.png

 

jeg håper du forstår dette.

 

vi sier cannabis/hasj, legene sier THC, men så har du BDC BDN også har du selve bladene i seg selv inneholder stoffer

Nei, dette er igjen feil, vi sier hasj/cannabis, det gjør legene også, THC er ikke hasj, og ikke cannabis, det er virkestoffene.

 

Vi sier ikke Opiumvalmue, og legene sier diamorfin, gjør vi nå? fordi Opiumsvalmuen er planten det kommer fra. Du sammenlikner feil, dessverre.

 

alt dette samle gjør det om til et stoff

 

et stoff er mange molekyler

et natur stoff er 1 molekyl men bygd om av mange atomer

dette er allvitenkunnskap

men cannabis har 1 formel og hasj har 1 anna formel

Hasj ER cannabis, det er rett og slett bare slik at hasj har en høyere konsentrasjon av THC, dette burde jo være allmennkunnskap for en hvilken som helst cannabis-entusiast.

 

thc alene har en formel

bdc har en formel

bdn har en formel

informer meg mer om dette, og hvilken relevans det har til diskusjonen, er du snill.

 

akkurat det samme skjer med heroinen

diamorphine har 1 formel

så kommer de tusen andre stoffene som er i heroinen som har hver sin formel

 

Nei det har de ikke.

 

Heroin:

heroin.png

Diamorphine:

heroin.png

 

 

blandet sammen danner dette en helt ny formel som kan være så langt vekke i fra originalen som overhodet mulig.

Blander du Diamorfin og Heroin, får du mer heroin/diamorfin, fordi de er det samme. Du kan også blande Coca-Cola med Coca-cola, du får ikke pepsi av det.

 

altså med andre ord:

 

opium, morfin, heroin kan ikke sammenlignes en eneste plass.

du sammeligner disse med smertestillende

newsflash for ya:

du kan bruke hasj også som smertestillende, ingen stoners(nok et ord for Urban Dictionary) merker noe som helst til migrenen de har hatt i mange år når de er under påvirkning

Jeg tror det du sier om at cannabis har en lindrende effekt, jeg har lest om dette selv og vet det er sant, men som sagt, alle andre stoffer du nevnte i dette sitatet, er opiater, det er der de kan sammenliknes, heroin har en meget lik virkemåte til morfin, siden heroin faktisk omgjøres til morfin i kroppen din. Så jo de kan sammenliknes.

 

 

du kan ikke sammenligne opium med morfin eller heroin bare fordi det er hovedkilden/grunnleggende stoffet (opium) til det nye stoffet (heroinen eller morfinen)

Det kan du vet du. Heroin blir også til morfin i kroppen, som sagt tidligere, derfor er de mye nærmere. Om morfin/heroin har lik virkemåte som opium selv er jeg ikke sikker på og kan derfor ikke påstå noe.

 

det er forskjellige rus effekter og det er store forskjellige bivirkninger og negative konsekvenser med de 2 ferdiblanda stoffene

Hvilke to ferdigblandede stoffene? Heroin og Morfin?

Om det er de du referer til så er disse bivirkningene og negative konsekvensene ikke så forskjellig som du tror de er, selv om de er litt forskjellige, noe som kommer av at heroin er relativt sterkere enn morfin.

 

Jeg er ingen fan av staten, men at marihuana er et dop og narkotika må jeg dessverre si meg enig i. LSD og Ecstacy er også et narkotika, men de gjør jo mindre enn cannabis.

 

marijuana og legemidler som når gata kalles kun narkotika av de uvitende/staten/ordbøker

de som har vært eller er i miljøet har et helt anna synspunkt på det og det riktige synspunkt på det

Jeg kaller marijuana narkotika, og vil fortsette å gjøre det til den dagen det er lovlig. Og jeg skal være ærlig å si at jeg har røykt, og røyker cannabis.

 

eksempel:

-jeg syns coca cola smaker drit

-har du noen gang smakt?

-nei men har prøvd pepsi max

-da har du ingen anelse hva det er for noe heller = du kan ikke motsi de som har smakt det før du selv har smakt.

Hva da med,

-Coca Cola er drit, fordi det er brus!

-- Nei, coca cola er ikke brus, det ble jo brukt som medisin.

-Nei coca cola er brus, og det er usunt

-- Du har jo ikke smakt coca cola, hvordan kan du si dette?

-Fordi coca cola er brus

-- coca cola er ikke brus, sjekk Urban Dictionary.

 

Det jeg prøver å si her er at du ikke kan si at det ikke er brus/narkotika, bare fordi ordet har blitt tabu-belagt. Bortsett fra det, er jeg enig med deg, det er lett å få fordommer mot noe du ikke har prøvd, men det må forstås at vi ikke kan tvinge folk til å prøve cannabis.

 

 

dette blei langt men kun fordi du ikke klarer å forstå forskjellen på disse stoffene

her sammenligner du opiumsplanten med mariujana planten

det er som å sammenligne formel1 bil med moped = begge er kjøretøyer men gud for en forskjell det er på de

Hvordan kan du sammenlikne opiumsplanten med en formel 1 bil, og marijuana planten med en moped? Hvilken grunnlag har du for dette?

 

samme er det med morfin sammeligna med heroin = begge er rusmidler men gud for en forskjell det er på de negative effektene og kun det ene er legemiddel i tillegg = kun formel1 bilen har 4 hjul, formel1 bilen er 10000x sikrere enn en moped (konstruksjonsmessig)

Hva er forskjellen på de negative effektene, kan du forklare forskjellen for meg?

Det at en formel1 bil er 10000x ganger sikrere enn en moped, hørtes ut som et tullete argument, jeg vil gjerne vite hvor du tar tallene fra, og hvorfor du sammenlikner det med dette.

 

ingenting kan sammenlignes med heroin, heroin er unikt og er nettopp derfor det har fått det ordet.

Jo, morfin kan sammenliknes med heroin, de er begge forskjellige men fortsatt meget like. Heroin ER fortsatt som sagt diamorfin, og det kan ikke motbevises.

 

det er når du begynner på heroin livet ditt går i dass for sure, det er da du har store problemet, det er da du går på det stoffet som er det ultimate idiot stoffet å ta, det er da du kalles idiot når du begynner på det, det er da når du blir kalt idiot de kaller deg dopehead (dophuet) fordi det er da du har kjørt livet ditt rett i dass pga du går på dop.

Dette hører jeg også om cannabis, kokain, LSD, ecstacy, og morfin, hvorfor er heroin det eneste som ødelegger livet ditt? Jeg tror selv at folk kan ødelegge livene sine på alt mulig rart. Det at du blir kalt (dophue) er jo idiotisk or stereotypisk. Hvorfor kan vi ikke respektere dem for deres valg, så lenge de lar oss være i fred?

 

det du har tatt stor feil i er å kalle heroin for noe godt og at du sammenligner det med hasj/cannabis og at du kaller alle andre narkotiske stoffer for dop.
Uenig, Hasj/cannabis er dop og narkotiske stoffer. Og heroin gjør godt, jeg tror at om jeg var i ekstrem smerte, hadde jeg sikkert villet ha heroin over morfin, men det er nå meg.

 

 

dop = stoff som gjør ingen anna nytte enn selve rusen og gjør 99999999999999 feil med kroppen, psyken og helsen din som ligger på en alvorlighetsgrad som sprenger måleinstrumentet

Jeg håper at du er klar over at tallet du brukte her er MEGET feil. Og at definisjonen din ikke stemmer. Nå at Heroin gjør nytte stemmer, fordi det lindrer smerte. Jeg har forøvrig en grublings til deg, og det er; hvorfor er ikke da den ubrukelige stoffet PCP et dop? det blir jo ikke brukt i det hele tatt lenger.

 

PS; Heroin er ikke mye farligere enn morfin.

 

narkotika = et stoff som har rus virkning og som er farlig for kroppen, psyken og helsen din
Dette kommer jo fra DrHawkins' ordbok, dessverre forholder ikke verden seg til denne.

 

hva staten mener det er har absolutt null betydning, vi vet at de kaller det det så når vi leser lover og regler så klarer vi å tolke, men vi vet hva det virkelig betyr og det er synd å se at så mange er så uinformerte om rusmidler (som er nevnt 10000000 ganger i denne tråden)

Jeg skulle ønske jeg var enig med deg, men det har seg slik at hva staten mener må vi nesten til en viss grad godta. Om staten sier noe så må vi høre det. Om vi velger å følge meningene til staten eller ei, er vårt valg. Det eneste vi forsåvidt MÅ følge er lovene til staten, noe vi dessverre ikke gjør ved å nyte cannabis.

 

 

Og forresten...

 

Narkotika, eller "narcotic", som det heter på engelsk, betyr egentlig "sløvende", altså de som demper sentralnervesystemet. Stoffer som har denne virkningen er f.eks opiater, alkohol, hasj, benzodiazepiner (sobril, xanax etc.), ketamin og PCP.

 

Med motsatt effekt har vi de sentralstimulerende midlene, som amfetamin, ecstasy, LSD etc..

 

Disse er med andre ord egentlig ikke narkotiske stoffer.

 

 

det var original meninga med ordet ja men det er ikke det det betyr den dag i dag

Forsåvidt er den lik i dag slik den var originalt, det står nemlig slikt i ordboken enda.

 

for 70 år siden kunne du kjøpe 1 brød for 5øre, i dag koster det 20kr. det systemet som blei laga da er det vi kaller regjeringa i dag. regjeringa i dag har et systeem som er beregna på dette for 70år siden men med oppgraderinger.

skal systemet funke ordentlig i dag så må de lage et helt nytt system fra scratch.

Det finnes vell ikke så mye som en eneste skole i landet som sammenlikner inflasjon med ord, gjør det vell? Jeg tviler på at de to er relative

 

det er mange ord som har skiftet meining over årene som har gått

før var brb, lol, asap, og alle de forkortelsene/betydningene kule og moderne men i dag blir de sett på som fjortis bare etter noen få år (2-4år?)

Jeg tror ikke det er helt slik det går, jeg regner med at disse forkortelsene er en fase i livet, altså at alle fjortenåringer har en tendens til å misbruke bokstavene "z" og "s", og det å bruke "sms-språk" har vell noe med den moderne alderen å gjøre.

 

Men det at det kommer nye ord har vell intet å gjøre med at eldre ord som "dop" fortsatt er forandret. Dop betyr det samme i dag (iallefall teknisk sett) som det gjorde før.

 

 

så hva det betydde da ordet oppstod trenger ikke å bety det samme den dag i dag. og det har vi absolutt HELE Urban Dictionary som bevis på og hvis jeg sier lol eller noe lignende så blir jeg tatt som fjortis kommentar eller noe sånt

Urban Dictionary er en ubrukelig kilde.

 

 

DrHawkins:

 

opium, morfin, heroin kan ikke sammenlignes en eneste plass.

 

Diamorphine er et annet ord for "heroin". Heroin kan være forurenset med andre stoffer, men det kan også "diamorphine", da de er synonymer. Samme som at HCl, eller hydrogenklorid, ofte kalles for "saltsyre". Det er akkurat det samme.

 

Heroin er nært beslektet med morfin, men har to acetylgrupper på molekylet. Hvis det inntas oralt vil det metaboliseres (brytes ned til/gjøres om til) morfin. Hvis det injiseres vil det virke sterkere enn morfin på visse reseptorer fordi det inneholder nevnte acetylgrupper.

 

Du har forsåvidt rett i at opium ikke kan sammenlignes, da opium er navnet på en plante. Morfin er et av alkaloidene denne planten inneholder. At morfin og heroin ikke kan sammenlignes er bare tull. Heroin er hovedsaklig en mer potent og mer hurtigvirkende versjon av morfin...

 

Når det gjelder kodein, som finnes i blant annet Paralgin Forte, metaboliseres det og til morfin i kroppen, men det ER ikke morfin, mer enn heroin er morfin...

 

 

diamorphine er et virkemiddel i heroin og det er ikke det samme som heroin.

diamorphine er diazepam og morphine blandet. diazepam er hovedvirkemiddelet i blant annet nonsynaner, vivaler, flunipam, rohypnol, somadriler, selv om de 2 sistnevnte er ute av produksjon...

 

Diamorphine er virkemiddelet i heroin på samme måte som Tetrahydrocannabinol er virkemiddelet i THC, de er de samme stoffene.

 

Om diamorphine er blandet med andre stoffer er det ikke lengre heroin, det er ut-blandet heroin.

 

Gb som bruker det som medisin bruker nok ikke vanlig heroin men heller diazepam og morfin blanda sammen for å oppnå en styrke som nermer seg heroinen.

Feil, de bruker diamorfin (heroin), dette kan du ikke motbevise. De bruker også morfin, men diamorfin (heroin) ER brukt der.

 

når det kommer til paragin forte så er det rein morfin i det ja, ja kodein gjør at det ligger inne der og at det løses opp og utløses yeps, men kodein gjør også slik at de kan begrense styrken på de og bivirkningene (med andre ord så gjøre dem mange ganger sikrere enn heroin eller opium eller morfin)

 

Det er INGEN morfin i paralgin forte, det er kodein i den. Kodein blir i kroppen omgjort til morfin, omtrent 10% av kodein blir til morfin, dette er noe jeg har en følelse av at du ikke kommer til å godta, uansett hvor mye fakta vi viser for deg.

 

 

Dolcontin er vel det kraftigste morfin-preperatet man får i pilleform på apoteket..og herregud så dårlig man blir når man har blitt hektet på de :roll:

 

Men igjen..reddet meg mens jeg ventet på subuxone så noe bra var det selv om jeg ble pissesyk etter 1 år med 500mg daglig og rett av :ph34r: ( utskrevet av lege, ventekvote som det så fint heter)

 

 

Paralgin forte, pinex forte og den mølja der blir man bare uggen av. Du kjenner fort på kroppen om det er morfin eller ikke.

Heroin, opium, morfin....du blir rævsyk hvis du er så "smart" og hekte deg.

(noe av grunnen til at de som har drevet på ser på en ting som "dop" og det er heroin.

Er bare første korte tiden det er digg, og så begynner du og bli uggen og så sikkelig syk.

Og da putter du det i deg bare for og bli frisk samt håpe du får noen timer fri før du må stresse penger igjen. Kort fortalt, du har ikke noe liv lengre...det er heroinen som lever. Får har man vært syk sikkelig så gjør man alt man kan får og få "friskmelding" før man kommer ditt. )

Dolcontin kan fint stå på samme plass siden jeg har mistet en god del bekjente pga. det også. I Trondheim var det lettere å få tak i det enn heroin....men du blir like hektet og like dårlig..og ikke minst du får fort en overdose der også)

 

Germy: Opium er genialt og samtidig kan det bringe et land i kne. Som du sier "Alt til sitt bruk".

Kan spise,røyke, lage salver og andre type medisiner. Men blir du tatt med det så går det under rå-heroin etter det jeg husker.

 

Det eneste som får meg til og ikke si legaliser alt er drikke-holdningen nordmenn har, vi er ikke kjent for og si nei til en dram akkuratt ( ikke ment som fornærmelse imot noen. Vet flere som er toalt avholden ink. men selv. ). Og ruse seg er digg, grunnen til man slutter er all dritten som kommer.

Tenker bare litt på om den holdningen hadde havnet på andre ting så .... ja.

 

jaja, enda et langt innlegg :roll:

 

 

akkurat som jeg skulle sakt det selv :)

 

hvis du spiser nok vanlig valmuefrø på et brød så slår det ut på opiumstesten, og da hvis du blir tatt med planten så går det under rå-heroin men blir du tatt med flytende rein opium så klassifiseres det under opium men straffen er like streng som heroin.

Opiumvalmuen er regnet som heroin? Hvilken tullete lov er dette? Vennligst gi meg kilder på dette, siden opium ikke overhodet er noe heroin. Dette er jo nesten som å straffe noen som har noen av stoffene du kan utvinne Meta-amfetamin fra i huset sitt, og dermed straffe dem for besittelse av meta-amfetamin, det er en tulle-lov om dette stemmer. Heldigvis tror jeg ikke det stemmer.

 

Beklager dobbelpost, men den tillot ikke så mange sitater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...