Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?

Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

1. 1. Bør Canabis legaliseres?

• Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143

Anbefalte innlegg

Flott Vizla, begynte å bli mektig irritert nå..

og nei jeg har aldri sakt at du får energi av å røyke hasj, jeg har sakt at du er like energisk(=aktiv) som vanlig når du er innrøyka og

Hva er forskjellen? Når du er energisk er du jo det fordi du har energi til å være energisk.. Er du tømt for energi så er du heller ikke energisk.

Forholdet mellom CBD og THC er noe det burde vært utrolig mye fokus på. Dette har med trygghet å gjøre og sålenge hasj er ulovlig er det faktisk umulig å kontrollere dette og man ender opp med å ikke vite hva i svarte som er innholdet i det man kjøper på "gata".

Resultatet tror jeg er svært mange røykere med lav selvtillit som går med bøyd nakke og er redd for omgivelsene sine, men som ikke slutter å røyke fordi det er den eneste trøsten de har. Jeg har selv opplevd å røyke pot som tydeligvis hadde svært god balanse mellom THC og CBD og resultatet var en rus som ikke var det minste ubehagelig. Jeg er av typen som merker dette utrolig godt, det er som om "nervene" spenner seg ukontrollert og jeg føler meg nervøs, redd og uten mot. Dette er det som skjer hos meg såsi alltid, derfor røyker jeg så lite. Samt at når jeg blir innrøyka så føler jeg ikke at jeg har kontroll over meg selv og psyken min. Men den poten jeg røyka ga meg en heelt annen følelse.

Faktisk var jeg i Amsterdam også og prøvde diverse typer. Enkelte ga meg noia som bare F***, mens andre ga meg en mer chilled følelse. Det virker som om det er et svært skjørt forhold og lite som skal til for at det ikke blir spesielt kult.

I grunnen mener jeg også at de gjør det hele feil i Amsterdam. Klart, det er et skritt i riktig retning, men det er likevel utrolig mye som skjer i undergrunnen og det er fortsatt en svært stor distribusjonskanal for nord-europa. Dette forhindrer man om man gjør slik de holder på i California for tiden. Der dyrker de alt der, kontrollerer hva det inneholder og selger det helt åpent. Dette forhindrer enhver svart mafia.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne diskusjonen viser at brukere med klar intensjon om legalisering av hasj er i en slags skyttergravsposisjon, vinne uansett mål. Har smakt noe i mange år, men å legalisere det er ikke bra for yngre brukere når de har plikter eller jobb, og ihvertfall ikke når de står ved valg av hvordan de skal disponere videre liv! Og da hvilken aldersgrense skal man da sette på lovlig bruk. Må huske at det er veldig veldig individuellt åssen rusen virker pluss at det er forskjell på kvalitet.

Det med pensla herion er det vel bare julenissen som trur på, det er jo pga plata er presset varmt og at oljen derfor kommer til overflaten eller ytterkant! Makan til eventyrforklaring. Må jo forstå at de som lager dette her ikke sløser bort flere gram på noe de kan selge som pulver til masse mye mere penger. Kanskje på 70-80 tallet, ikke nå.

Har møtt mange ivrige hasjtilhengere, enten er det folk som tåler det og/eller folk som er lei purken henger rundt dagliglivet deres. Jeg for min del ble lei passivitet og "fjernhet" og har ikke brukt det på lenge.

Med det sier jeg at det er inviduellt virkning og er ikke fan av å legalisere hasj.

Men når det gjelder at hasj er innfallsporten til hardere stoffer så er det ene og alene pga av at det ikke er legalisert og at det da blir at de som bruker stoff uansett hva det er, stiller i samme klasse. Det er den eneste vettig grunn å skille hasj fra de andre. Men etter min mening finns det ikke pga av det en vinn/vinn situasjon med dette spørsmål.

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg på forhånd hva jeg mener, så det er ikke noen vits å forsøke å komme med fakta til meg, men jeg må bare si hva jeg mener allikevel:

HASJ må FORBYS videre.

Det vil være vanskeligere å jobbe ILLEGALT om hasj kan kjøpes på rimi. Da må man tjene penger på annet uærlig vis.

Dessuten må mafiaen som er med og importerer, de må finne på annet faenskap.

IKKE LEGALISER HASJ :thumbup:

Lenke til kommentar
Begge deler er helsefarlig uansett. Og dyrt.

nettopp der du tar feil Zonked223

Hasj/cannabis er ikke helse farlig i det hele tatt.

det finnes ikke en eneste ting med det som er helsefarlig

det som gjør at det forbindes med helsefarlig er at man blander ut hasjen/cannabisen med tobakk og da er det tobakken som er helsefarlig i det. men ikke hasj/cannabis

cannbis gjør deg høy (sativa)

hasj gjør deg stein/fjern

ikke vanskeligere enn det men det er ikke helsefarlig i det hele tatt så lenge du ikke blander det med tobakk

blir cannabis/marijuana/hasj legalisert så skal jeg love deg at du får det til 1/3 av prisen hvis ikke mindre... det er risikoen og alt det som gjør at prisen er så høy nå når det er ulovlig

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har hørt at man kan bli sosialt usikker, men jeg har ikke så mye peiling på cannabis. Har hørt flere ganger at det ikke er bevist. Det er vel dokumentert både for og imot.

Trodde hasj var det som var blandet med andre stoffer, mens cannabis var cannabis. Men samme det. :blush:

Lenke til kommentar

cannbis gjør deg høy (sativa)

hasj gjør deg stein/fjern

Det kommer helt ann på strain, samme om det er hasj eller grønt.

Zonked: Cannabis er ikke ufarlig. Ønsker du å lese litt om det er Erowid en veldig fin kilde til mulige bi-effekter. Skal dog nevnes at det stort sett er ved moderat til tungt bruk at disse blir fremtredende :)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Hehe, det er vel ikke akkurat generell kunnskap heller DrHawkins.

Hva er folk er inne for egentlig? Avkriminalisering, legalisering, medisinsk legalisering?

Medisinsk legalisering er noe jeg personlig mener vil være uungåelig i det lange løp uansett, det finnes for mange mennesker som virkelig har bruk for medisinsk marijuana.

The Union - The business behind getting high er en dokumentar jeg virkelig anbefaler alle som ikke har sett, til og se.

Lenke til kommentar

men det å si at hasj er farlig ford det KAN ha noen bivirkninger eller at noen ikke tåler det blir for dumt

det kalles å være allergisk elelr bivirkninger.

(..)

hasj er ikke farlig.. uansett mengde/dose...

det finnes ingenting farlig med det

Det du skriver her er jo direkte feil, og nettopp det jeg vil føye inn under "hippiepropaganda".

Misbruk av cannabis har negative konsekvenser/er farlig fordi det medfører fall i kognitive funksjoner. Mengde/dose er i høyeste grad en faktor her.

Og dette har ingenting med allergi eller bivirkninger å gjøre, men er et resultat av THC'ens påvirkning av signalstoffene i hjernen.

Ang. pris, så tror jeg vi kan si lite sikkert om hvordan dette blir ved en evt. legalisering. Vi må nok anta at vi vil se at prisene reguleres opp med avgifter for å motvirke misbruk.

Zonked223: I likhet med andre rusmidler, feks. alkohol, så kan cannabis forsterke (og mulig også utløse og vedlikeholde) en del psykiske lidelser.

Lenke til kommentar

det du skriver til meg er bullshit.

av alle tusen rapportene som er gjort på dette så har det ikke kommet fram en eneste farlig ting me det uansett mengde/dose

det HAR IKKE MEN KAN HA og det AVHENGER fra person til person på TOLERANSEN

hugo har ikke halvparten av kunnskapen innenfor dette som det vi andre som diskuterer her har virker det som for noe mer bullshit skal man lete lenge etter

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Omtrent alt som er mulig å putte i kroppen har negative effekter ved misbruk.

Det er faktisk ganske utrolig hvor ofte man hører hvor negativt cannabis kan være ved misbruk, kontra hvor mange som snakker om hvor negativt f.eks alkohol og nikotin er ved misbruk.

Jeg sitter ikke med noen tall foran meg, men jeg tør påstå at alle som røyker tobakk daglig er misbrukere. Men hvem bryr seg? Ytterst få. Det har aldri vært et dødsfall som følge av cannabis røyking, når det da dør tusenvis av mennesker hvert eneste år som følge av tobakk røyking, nei da synes iallefall jeg at det er veldig mange som bør revurdere alle disse påståtte negative effektene ved cannabis :)

Edit: Nå må du slutte å tulle DrHawkins. Du bidrar langt ifra positivt i legaliserings debatten. Misbruk av cannabis har så absolutt sine negative sider.

Endret av lilleru
Lenke til kommentar

Dr. Hawkins:

Kan du med handa på hjerte si at du dagen derpå ikke har vært blanka ikke i hukommelsen etter å ha røyka godis og at når du har røyka skonk at du ikke har blitt stein/fjern (selv om du ble høy en liten stund), visa verca det du skrev om hasj i forhold til pot! Åssen blir dette for å legalisere hasj/cannabinol da, som jeg skrev i tidligere innlegg. Syns du vingler litt for å parfymere påstandene dine. Kanskje det er sant om det jeg skrev om skyttergravspolitikken? Om det ikke skader som alkohol eller om hva noen iherdige motstandere prøver å sammenligne med tobakk, det er rusen det er snakk om som jeg mener ikke er sunn. Men stå på!

Lenke til kommentar

Jøss, det er et sjeldent argument fra motparten. Jeg håper du utdyper videre hvorfor du mener rusen i seg selv er nok til at cannabis skal være et ulovlig stoff på lik linje med f.eks heroin.

Vil du si at flertallet ikke tåler rusen? Eller er du rett og slett så desperat etter et motargument at det Gateway-Hypotesen du sikter til?

Ikke vet jeg, men uavhengig av hvilke, så er vi svært svært uenige. Gateway har blitt plukket ifra hverandre så mange ganger at de fleste burde kunne den by now.

Om det er førstnevnte, så lurer jeg på hvilken måte du mener at rusen i seg selv skader?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dr. Hawkins:

Kan du med handa på hjerte si at du dagen derpå ikke har vært blanka ikke i hukommelsen etter å ha røyka godis og at når du har røyka skonk at du ikke har blitt stein/fjern (selv om du ble høy en liten stund), visa verca det du skrev om hasj i forhold til pot! Åssen blir dette for å legalisere hasj/cannabinol da, som jeg skrev i tidligere innlegg. Syns du vingler litt for å parfymere påstandene dine. Kanskje det er sant om det jeg skrev om skyttergravspolitikken? Om det ikke skader som alkohol eller om hva noen iherdige motstandere prøver å sammenligne med tobakk, det er rusen det er snakk om som jeg mener ikke er sunn. Men stå på!

Ikke røyk før du skriver.

Det har jo garantert fløyet utallige enhjørninger over huet ditt når du har skrivi det her.

det du skriver til meg er bullshit.

av alle tusen rapportene som er gjort på dette så har det ikke kommet fram en eneste farlig ting me det uansett mengde/dose

det HAR IKKE MEN KAN HA og det AVHENGER fra person til person på TOLERANSEN

hugo har ikke halvparten av kunnskapen innenfor dette som det vi andre som diskuterer her har virker det som for noe mer bullshit skal man lete lenge etter

Hugo overbeviser hvertfall meg mer enn det du gjør.

Lenke til kommentar

Lilleru:

Hvis du blar et par hakk oppover på siden så ser du hvorfor jeg er liberal men dog mot liberalisering mot hasj. Og jeg venter med et godt svar på siste innlegg når det gjelder hvor grensen skal gå når det gjelder hvor styrken av kvalitet som da skal selges over disk. Har du røyka skonk, og skal det da være lovlig. Siden Dr. Hawkins gikk for grønt etterhvert. (Ble høy, ikke stein og tung). Er det mulig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...