Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Jeg synes i grunn argumentet med redusert kriminalitet, ihvertfall i stor skala, ikke er noe å rope hurra for.

 

Narkotika er som kjent en samlebetegnelse på illegale rusmidler og Hasj er bare en liten del av den store smørje. Når de fleste opiumsbøndene, amfetaminfabrikkene og kokainkartellene ikke lengre har næringsgrunnlag kan vi forhåpentligvis snakke om stor nedgang i narko-basert kriminalitet.

 

Selvfølgelig vil jo legalisering av Cannabis føre til en ressursøkning hos den velkjente ordensmakt med de følger dette (også forhåpentligvis) får for annen narko-krim så det på den måten vil bli en forbedring, men at bakmenn og kyniske drittsekker plutselig blir arbeidsløse kan man bare glemme. I verste fall kan vi dessuten få en sterk økning av de mange andre illegale stoffer når Hasj ikke lengre er lukrativ forretning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bakmennene osv. kommer alltid til og gjøre alt de kan for og få inn mest mulig penger, forsvinner cannabis fra det markedet så gjør de garantert noe annet for og veie opp det.

Pluss at flere og flere ungdommer snuser borti den kjemiske avdelingen innen rus.

Så selve narko-problemet er en helt annen sak. Krigen fortsetter uansett.

 

Tror ikke at vi kommer til og se noe spess. nedgang i kriminalitet hvis cannabis blir legalisert.

Utenom at man ikke er kriminell lengre hvis man bruker cannabis.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Ja, men min mening er at om vi får butikker til å selge cannabis istedet for dealere som har mer bak disken, så kan det hende at flere bare holder seg til cannabis og slipper og bli dratt inn i kriminelle miiljøer. Selvfølgelig er er narkoindustrien større en bare cannabis, men er nok store nummer som regnes som kriminelle bare på grunn av at norsk lov ikke tillater cannabis.

Endret av Aleksmy!
Lenke til kommentar
Bakmennene osv. kommer alltid til og gjøre alt de kan for og få inn mest mulig penger, forsvinner cannabis fra det markedet så gjør de garantert noe annet for og veie opp det.

Pluss at flere og flere ungdommer snuser borti den kjemiske avdelingen innen rus.

Så selve narko-problemet er en helt annen sak. Krigen fortsetter uansett.

 

Tror ikke at vi kommer til og se noe spess. nedgang i kriminalitet hvis cannabis blir legalisert.

Utenom at man ikke er kriminell lengre hvis man bruker cannabis.

Det er bare merkelig at bruken av de farligste stoffene har vist seg å gå ned når man har en mere liberal narkotikapolitikk. Det er en grunn til at vi har flere rusproblemer i Norge vs Nederland.

 

For når bruken går ned, er det færre som kjøper. Dealeren tjener mindre, og færre vil nok da bli dealere.

 

Men man kan seff ikke bare legalisere, man må lage regler, og informere om skader som kan oppstå ved bruk og missbruk.

Ikke noe slik propaganda man har brukt før der man bare sier at røyker man hasj, blir man avhengig av heroin.

Endret av V-by
Lenke til kommentar
Jeg synes i grunn argumentet med redusert kriminalitet, ihvertfall i stor skala, ikke er noe å rope hurra for.

 

Narkotika er som kjent en samlebetegnelse på illegale rusmidler og Hasj er bare en liten del av den store smørje. Når de fleste opiumsbøndene, amfetaminfabrikkene og kokainkartellene ikke lengre har næringsgrunnlag kan vi forhåpentligvis snakke om stor nedgang i narko-basert kriminalitet.

Det er jo derfor legalisering av cannabis er en så viktig del av hele denne bevegelsen. Legalisering av hasj ville ført til mindre rekruttering til miljøene, ergo mindre rusavhengighet rent generelt. Det ville jo ha tatt en stund før det ville gitt noen effekt, derfor bør det skje så fort som mulig.

Egentlig bør dette skje i regi av FN eller hva det måtte være, for å sørge for at noe sånt skjer på globalt basis. Hvis ikke vil det jo fortsatt være stor pågang fra disse bakfolkene som presser dritten inn mot Europa. Problemet vil vel være å hanskes med korrupsjon i enkelte land.

 

Selvfølgelig vil jo legalisering av Cannabis føre til en ressursøkning hos den velkjente ordensmakt med de følger dette (også forhåpentligvis) får for annen narko-krim så det på den måten vil bli en forbedring, men at bakmenn og kyniske drittsekker plutselig blir arbeidsløse kan man bare glemme. I verste fall kan vi dessuten få en sterk økning av de mange andre illegale stoffer når Hasj ikke lengre er lukrativ forretning.

Godt poeng. Bakmennene ønsker jo å tjene så mye penger som overhodet mulig. Så det må pønskes ut noe lurt noe for å hinde at etterspørselen blir møtt av disse bakmennene og heller blir møtt av staten. Så kommer spørsmålet, hvor skal staten få tak i alt?

Lenke til kommentar
Bakmennene osv. kommer alltid til og gjøre alt de kan for og få inn mest mulig penger, forsvinner cannabis fra det markedet så gjør de garantert noe annet for og veie opp det.

Pluss at flere og flere ungdommer snuser borti den kjemiske avdelingen innen rus.

Så selve narko-problemet er en helt annen sak. Krigen fortsetter uansett.

 

Tror ikke at vi kommer til og se noe spess. nedgang i kriminalitet hvis cannabis blir legalisert.

Utenom at man ikke er kriminell lengre hvis man bruker cannabis.

Det er bare merkelig at bruken av de farligste stoffene har vist seg å gå ned når man har en mere liberal narkotikapolitikk. Det er en grunn til at vi har flere rusproblemer i Norge vs Nederland.

 

For når bruken går ned, er det færre som kjøper. Dealeren tjener mindre, og færre vil nok da bli dealere.

 

Men man kan seff ikke bare legalisere, man må lage regler, og informere om skader som kan oppstå ved bruk og missbruk.

Ikke noe slik propaganda man har brukt før der man bare sier at røyker man hasj, blir man avhengig av heroin.

 

Jeg håper at det er det vi kommer til og se hvis det blir legalisert her.

Lenke til kommentar
At DU er så svak at du ikke klarer å motstå lysten til ett trekk til er DIN skyld og DITT problem.

Ikke nødvendigvis. Ddet har med at det går rett på belønningssenteret. Om man velger å handle ut av det er selvfølgelig individuelt, men alle vil merke den lysten før eller siden.

Hadde alle handlet på sine lyster ville det vært en jævlig verden å leve i :)

 

Hvis du vitterlig ikke klarer det og si nei til deg selv anbefaler jeg deg å holde deg langt unna alt som heter rusmidler.

( Ikke rettet spesifikt mot deg Kenny )

 

Tror ikke at vi kommer til og se noe spess. nedgang i kriminalitet hvis cannabis blir legalisert.

Selvfølgelig vil vi det, minimum 50,000 nordmenn vil ikke lenger regnes som kriminelle.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Vizla: Flott at du ikke tok med den setningen som tilhører det der da:P

 

"Tror ikke at vi kommer til og se noe spess. nedgang i kriminalitet hvis cannabis blir legalisert.

Utenom at man ikke er kriminell lengre hvis man bruker cannabis."

 

Det skrev jeg, neste gang så ta med alt=)

Klar over det, men du motsier deg selv og ville poengtere det. At over 50,000 nordmenn ikke lenger regnes som kriminelle vil jeg kalle en enormt stor nedgang :)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

For vi har sykt mye kriminalitet pga. rus, derfor sa jeg det.

Er faktisk en god del som kan gjøres når det er snakk om kriminalitet pga. rus.

Såklart Vizla jeg kunne bare skrevet det med at folk som røyker ikke er kriminelle lengre, men det gjorde jeg ikke.

Ser ikke problemet med måten jeg skrev det på utenom at jeg tenkte generelt på ruskriminalitet når jeg skrev det og denne tråden handler om Legalisering.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...