Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var meget interessant, f. eks hadde en dame et forsøk hvor hun hadde to sett med mus. Det ene settet var i en alder som tilsvarer 10-15 menneskerår. Og den andre gruppen tilsvarte 15-20 menneskeår. De tilførte begge partene THC som tilsvarer rundt 3 joints per dag over en periode på flere måneder, lot dem svømme i et kar med melkehvitt vann med en pedestal hvor musen kan sette seg og hvilke. Pedestalen var selvfølgelig under vann så musen ikke direkte kunne se det med øyet. De måtte huske hvor det var hen.

 

 

Jeg skulle likt å se samme eksperiment bli utført med alkohol. Vil påstå at alt rusbruk over lengre tid er skadelig.

Lenke til kommentar

Det er ikke pent å kalle folk idiot, mann:) Selv om jeg skjønner hvorfor du gjorde det... Uvitende dåre, kan vi være enige om at han er! Nærmest oppfordre folk til å sniffe løsemidler :no: Fysjom

 

Ellers er det artig å merke seg at misbruk av løsemidler ikke rammes av narkotika-lovgivningen, men reguleres av produktkontroll-loven. Det vil si at det er den enkelte forhandler som har det reelle ansvar for at slike stoffer ikke blir solgt til misbrukere. Det kan medføre straffeansvar for overtredelse av produktkontroll-loven.

Lenke til kommentar

Egentlig er det litt snedig å tenke på, alle her i landet har lov til å si sin mening, uavhengig om man har peiling eller ikke. De aller aller fleste som er "imot" hasj og "narkotika" vet ingenting om emnet, men får likevel uttale seg. Og den uttalelsen teller likevel. Er dette egentlig riktig? Dette må vel være en av grunnene til at det finnes masse teite lover som ikke er godt for noe?

Lenke til kommentar

En annen litt interessant vinkling på denne debatten er at den er slående lik fildelingsdebatten. Tenk på det, fildelingsdebatten dreier seg hovedsaklig om at uskyldige personer blir rammet ved at platebransjen tar forbrukere som i seg selv ikke er ansvarlig for piratkopiering som sådan. Og at det er bakmennene som gjør filer tilgjengelig så alle får tak i det. Parallellene er mange.

 

Nesten så jeg får lyst til å forsøke å kontakte Banksy om å lage noen kunstverk som spiller rundt denne likheten :)

Lenke til kommentar
Bestemt meg for å ta ei pause nå, klart 4 dager og det har vært helt jævlig mildt sagt. Den som sier man ikke får abstinenser etter heavy bruk lyver!

Det er vel ingen som sier at cannabis er helt abstinensfritt, bare at abstinensene som regel er små, ufarlige og i hvert fall ikke et godt argument for et forbud.

 

Hva slags symptomer fikk du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...