Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Diskutere øl-salg?? Dette er en syk syk verden. Hvis folk ikke greier å åle seg til butikken før øl-salget stenger kan de pinadø meg bare ha det så godt.

Hehedratilhelvete.

Unnskyld? :D

 

 

Jeg kjenner og har kjent mennesker som er villige til å gjøre mye rart for å skaffe en rev. "Hasjnarkoman" er kanskje noe flåsete, men at enkelte utvikler en rimelig heftig avhengighet av Cannabis er derimot fakta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er egentlig irrelevant. Poenget var kun at Cannabis i noen tilfeller fører til en avhengighet som psykisk eller ei ofte fører til store problemer for den enkelte.

 

Husk for all del at mange av de som stjeler, banker og raner folk ikke er heroinister. Sistnevnte vil jeg tro ikke utgjør mange prosentene av totalen i så sammenheng.

Lenke til kommentar

En eventuell avhengighet av cannabis vil være psykisk, og dette er en type avhengighet man kan få av alt. Spillverket.no hadde nettopp en artikkel om en gutt som måtte innlegges pga avhengighet av World of Warcraft, samtidig kan man bli avhengig av jobben, trening og plystring for den saks skyld. Fellesnevneren her er at det sitter i hodet, ikke i kroppen, som tilfellet er med stoff som alkohol, nikotin, heroin etc.

Lenke til kommentar

Latin-Amerika er en interessant verdensdel. BBC News melder i dag at Argentina dekriminaliserer bruk av cannabis.

 

Correspondents say there is a growing momentum in Latin America towards decriminalising drugs for personal use.

 

The Argentine court ruled that: "Each adult is free to make lifestyle decisions without the intervention of the state."

 

Supreme Court President Ricardo Lorenzetti said private behaviour was legal, "as long as it doesn't constitute clear danger".

 

"The state cannot establish morality," he said.

Noe å tenke på?

Lenke til kommentar

Kan si at veien mot legalisering hvertfall medisinsk blir kortere og kortere, kan desverre ikke gå i detaljer men virker meget lovende for tiden fremover ;) For øyeblikket kun prøve, dog alt tyder på utvidelse innen kort tid.

 

en rimelig heftig avhengighet av Cannabis er derimot fakta

Tull. Det er tydeligvis viljesvake personer som ikke burde tatt i rusmiddler med en tang engang. It's all in your head.

Lenke til kommentar

Nå er jo koffein fysisk avhengighetsdannende da. Gå cold turkey etter en periode med hard kaffedrikking og du vil få litt av en hodepine, samt andre problemer.

 

Cannabis er avhengighetsdannende på samme måte som WoW er avhengighetsdannende: Du liker det og vil ha mer. Det er ikke slik at du trenger mer.

Lenke til kommentar

Det er som alle sier her... Det er ingenting du blir dårlig av å ikke få.

Men har hørt folk si at de faktisk har fått fysiske plager hvis de ikke har fått røykings, dette har jeg aldri sett selv. Hørt om kaldsvetting og skjelving.. Av andre plager så er søvnmangel en gjenganger og den kan bekreftes, men det kan vel rett og slett sies og sitte i hodet.

Lenke til kommentar
dvs at man ikke får ikke noe "sug" etter cannabis hvis man går uten

 

Skal jeg love deg man får

Dårlig formulering fra mine side, beklager det. Det jeg mente var at man får ikke "sug" etter cannabis like sterkt som om hvis man røyker sigaretter, Noe som er fysisk vanedannende, selvfølgelig vi er alle forskjellig og alt har en individuell virkning til en begrenset grad på oss alle. Men det jeg mente med det "suget" som jeg refererte til var det kjente og ikke særlig kjære "Tobakks suget" som er så sterkt at du nesten bare _må_ ha røyk. Og lysten på cannabis er ikke slik at man bare _må_ ha seg en rev. Det var dette jeg mente ved det jeg skrev i den forrige posten min.

 

EDIT: La til en "e" på Kjent.

Endret av værdama
Lenke til kommentar
Det er som alle sier her... Det er ingenting du blir dårlig av å ikke få.

Men har hørt folk si at de faktisk har fått fysiske plager hvis de ikke har fått røykings, dette har jeg aldri sett selv. Hørt om kaldsvetting og skjelving.. Av andre plager så er søvnmangel en gjenganger og den kan bekreftes, men det kan vel rett og slett sies og sitte i hodet.

Har lest at om man røyker hyppig i en periode på 6 måneder. Og i tilegg fyrer opptil 2-3 ganger daglig, og man velger og stoppe etter de 6 månedene, så kan man oppleve søvnproblemer i 2-3 uker fra dagen du sluttet, hvertfall hvis man er blitt vant til å fyre seg en nattings (og vaner er vonde å vende. akkurat som om hvis du er vant til å tørke oppover etter du har vært på do og fyrt av nummer 2, så kan du jo prøve å tørke nedover, altså mot skrukken. små ekkelt eksempel, men håper du "catch my drift") så kan det også være en faktor. Men alt i alt så kommer det an på din psykiske helse og velvære.

 

PS: Hvis du begynner å få uønskede tanker om dette neste gang du velger å fyre så kan du trøste deg med at (med en litt dyp og mørk svensk stemme); "Fan det er lungt man, inga problem!" Også kan du se på "katt williams Weed" på youtube. Nigga, nigga, nigga, remember the shit i gave you last week, nigga? is nuthin', nigga. nigga is nuthin' ......... http://www.youtube.com/watch?v=93jQI_6G5Cw

Endret av værdama
Lenke til kommentar
en rimelig heftig avhengighet av Cannabis er derimot fakta

Tull. Det er tydeligvis viljesvake personer som ikke burde tatt i rusmiddler med en tang engang. It's all in your head.

Hei Vizla! :) Du lever fortsatt i din lille boble? :p

 

Du er kanskje en av disse som mener alle med rusproblemer er individer med dårlig moral og som kunne ha sluttet på dagen hvis de bare hadde hatt rett innstilling?

 

Hjernen styrer som kjent de fleste, om ikke alle av kroppens nevneverdige funksjoner og det blir dermed tull å påstå at en psykisk avhengighet ikke er et problem.

 

Satt litt på spissen så blir det å fortelle en schizofren person at, "Hey, I'ts all in your head!" noe av det samme.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar
en rimelig heftig avhengighet av Cannabis er derimot fakta

Tull. Det er tydeligvis viljesvake personer som ikke burde tatt i rusmiddler med en tang engang. It's all in your head.

Hei Vizla! :) Du lever fortsatt i din lille boble? :p

 

Du er kanskje en av disse som mener alle med rusproblemer er individer med dårlig moral og som kunne ha sluttet på dagen hvis de bare hadde hatt rett innstilling?

 

Hjernen styrer som kjent de fleste, om ikke alle av kroppens nevneverdige funksjoner og det blir dermed tull å påstå at en psykisk avhengighet ikke er et problem.

 

Satt litt på spissen så blir det å fortelle en schizofren person at, "Hey, I'ts all in your head!" noe av det samme.

Jeg vil spise sjokoladekake :) Får det etterpå. Gleder meg så. Ånei jeg er vel psykisk avhengig fordi jeg har lyst på. Nei. Man blir ikke avhengig.

Lenke til kommentar
Hei Vizla! :) Du lever fortsatt i din lille boble? :p

 

Du er kanskje en av disse som mener alle med rusproblemer er individer med dårlig moral og som kunne ha sluttet på dagen hvis de bare hadde hatt rett innstilling?

Ikke legg ord i "munnen" på meg er du snill.

De fleste, ja, men personer avhengig av f.eks. Heroin, Kokain mm. trenger hjelp hvis de skal slutte.

 

Satt litt på spissen så blir det å fortelle en schizofren person at, "Hey, I'ts all in your head!" noe av det samme.

Yes! Sammenligne schizofreni med psykisk avhengighet :thumbup: Du vet virkelig hva du prater om ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...