Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

så nei, jeg tror ikke cannabis er så jævlig bra som visse folk skal ha det til. hvorvidt eldre mennesker er like utsatt vet jeg ikke, men når det gjelder yngre mennesker som ikke har ferdigutvikla kroppen og sinnet så tror jeg hasj kan ha uante konsekvenser.

Nå er det jo heller ingen som påstår at cannabis er noe bedre å ha i seg jo yngre du er.

 

Cannabis er som alt annet, det vil alltid være noen som ikke tåler det, som alkohol, melk, kjøtt osv...

Men helt latterlig hvis det skal gå utover resten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at Jesus har eksistert da? ;)

 

I likhet med at hjernen er en svært mystisk sak så vil også substansene som påvirker den bidra til individuelle endringer. Vitenskap innenfor feltet finnes selvfølgelig, men til syvende og sist finnes det ingen endelig fasit.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Det er nok en person ved navn Jesus som har eksistert ja, på en tid hvor det også var mange som kalte seg selv for messiaser og fikk med seg folk på dette. Det var en okkupasjon fra Romerne på denne tiden, og motstandere mot denne okkupasjonen var mange. I noen Hebraiske versjoner av gamle testamentet var det spådd at en messias ville komme.

 

Om han derimot gikk på vannet, tryllet frem frem mat, fløy rundt i himmelen osv er nok mer usikkert.(det gikk over hundre år før det ble nedskrevet, hvorav det ble arvet ned som muntlige slektshistorier i mange generasjoner før historiene ble skrevet ned) Karismatisk var han nok sikkert.

 

Dette ble litt av ett sidespor :p

 

Poenget er at jeg synes måten Isaac formulerer seg blir litt feil, da Cannabis osv har vært i bruk i alt av menneskets nye historie.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

En person som ikke er ferdigutviklet (under 21-24 år ) bør så absolutt holde seg langt unna alt som heter rusmiddler. Hvilke effekter et narkotikum har på utviklingen av menneskehjernen og dens psyke varierer fra personen til person, men som nøkkelregel er det et stort fy-fy.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva du la under Narkotikum, men både alkohol, koffein og nikotin har også negative effekter på psyken om det brukes tidlig, alkohol er i tillegg vanedannende fysisk, spesielt ved høy bruk i ung alder.

Det har dog lite med cannabis å gjøre, det som diskuteres i denne tråden. Det jeg mener er. 18 eller 20 år. Kanskje helst 20, men en 18årsgrense blir lettere å håndheve vil jeg tro. (dvs, en langt mindre mengde vil prøve å bryte den)

 

I tillegg:

 

jeg gidder ikke å gå i detalj, for det er for mye å si. jeg, en 17 år gammel gutt som aldri før hadde opplevd noe av dette, fikk livet mitt snudd opp ned etter en bad trip i juleferien. panikkangst og derealization i flere måneder førte til at jeg slutta på skolen. flere måneder etter det verste hadde gitt seg var jeg fremdeles en tikkende bomb. feil stimuli kunne føre til at jeg fikk kraftige tilbakefall.

 

 

så nei, jeg tror ikke cannabis er så jævlig bra som visse folk skal ha det til. hvorvidt eldre mennesker er like utsatt vet jeg ikke, men når det gjelder yngre mennesker som ikke har ferdigutvikla kroppen og sinnet så tror jeg hasj kan ha uante konsekvenser.

Uten å vite alt for mye om ditt tilfelle vil jeg tro at du har hatt en eller annen uvettig form for omgang med cannabis, ikke lest opp om orale doser, for hvis du har klart å røyka på deg måneder med problemer, da lider du av hypersensitivitet til THC.

Dessuten vil jeg peke på at du er 17, enda en grunn til at du har deg selv å skylde på. Altså, jeg mener det blir for dumt å gå på et korstog mot cannabis fordi du hadde en uvettig omgang med planten.

Endret av Bata
Lenke til kommentar
eg gidder ikke å gå i detalj, for det er for mye å si. jeg, en 17 år gammel gutt som aldri før hadde opplevd noe av dette, fikk livet mitt snudd opp ned etter en bad trip i juleferien. panikkangst og derealization i flere måneder førte til at jeg slutta på skolen. flere måneder etter det verste hadde gitt seg var jeg fremdeles en tikkende bomb. feil stimuli kunne føre til at jeg fikk kraftige tilbakefall.

 

For det første, mener du straff rettferdiggjør ditt feiltrinn?

2. Informasjon kunne faktisk gjort dette mer usannsynlig, men noen gir f uansett. Hvor du havner vet du bedre enn meg. Dvs du vet bedre enn meg, ikke noe angrep på deg.

3. Er ikke ditt tilfelle et bevis på at dagens rus politikk er temmelig dårlig?

Nå til dags må du lete etter informasjon, noe mange ungdommer ikke gjør. Enkelt eksempel. Hvor mange ungdommer vet hva alkohol gjør med kroppen, hva som gjør deg ruset etc? Hvor mange gir faen og drikker for å satse på å ha det veldig gøy? Hvor mange finner ikke info om alkohol?

Hvor havner du?

 

Blir egentlig vondt å svare til slike innlegg da du sier lite om ditt tilfelle. Men jeg synes ikke ditt tilfelle sette dagens ruspolitikk i positivt lys, hvorfor du gjør det vet jeg ikke. Selv med det du opplevde.

La oss si at du ikke har gjort noe feil, er det likevel riktig å straffe rus? Hva med dem som klarer seg fint med cannabis? Hvorfor skal ignorere dem totalt? Hva med det medisinske? Hva med at ca 40 år med samme enkle politikk og syn ikke viser til de resultatene det har lovet hvert år i 40 år, men det stadig blir dyrere og dyrere? Hva med effektene forbudet har?

 

Hva positive effekter avkriminalisering har? Hvorfor så mange uenigheter? Forbud? Man ser nå til dags resultatet? Hva er resultatene, og hvorfor lever enda drømmeresultatene som ble vekket til live for flere 10år siden?

Hvordan ble det bestemt at rusproblemer er hovedsakelig ett kriminelt problem, utenom de lovlige.

At straff er vaksinen mot denne sykdommen. :p

Ser noen nevner du er 17. Aldersgrenser? Ikke at det fungerer 100%. Men det er mer effektivt enn 0 aldersgrense.

 

Go natt. :p

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

Det er en politikerdebatt med folk fra diverse partier på skolen min i morgen. Jeg tenkte jeg skulle spørre hvorfor spørsmålet om legalisering av cannabis ikke snakkes om blant de største politiske partiene når virkningene av et mer liberalt syn på lovgivningen har vært positive i land som har valgt å prøve løsningen. Blir interessant å se hva de har å si.

Lenke til kommentar
som jeg har sagt før

jeg ser mange gode argumenter for legalisering av cannabis, men de potensielle skadeeffektene av hasj på yngre mennesker bør ikke undervurderes.

 

@bata

jeg tar ansvar for mine handlinger. hva er uvettig bruk?

dette er ikke et korstog. jeg deler mine erfaringer og mine observasjoner.

Jeg liker dette, og diskuterer gjerne de mest effektive måtene å redusere skader pga. cannabis. Regner da med at dette skjer i en kontekst der bruk er lov i utgangspunktet.

 

Det er en politikerdebatt med folk fra diverse partier på skolen min i morgen. Jeg tenkte jeg skulle spørre hvorfor spørsmålet om legalisering av cannabis ikke snakkes om blant de største politiske partiene når virkningene av et mer liberalt syn på lovgivningen har vært positive i land som har valgt å prøve løsningen. Blir interessant å se hva de har å si.

Respekt! Kom tilbake og skriv hvem som svarte på spørsmålet, og hvordan det ble mottatt.

Lenke til kommentar
Min egen erfaring er at spørsmålet blir avfeid, eller i beste fall svart på av folk uten den minste ide om hva de snakker om, men kanskje jeg har spurt feil folk. Lykke til.

Ble kastet ut jeg for "stille useriøse spørsmål og ødelegge debatten"

Så forbanna fornærmende ! At de kan kalle seg politikere for så å diskriminere ett MEGET viktig spørsmål... Jaja, er jo politisk selvmord å gjøre noe annet. At de kastet deg ut derimot, det er bare teit og kommer sannsynligvis av uvitenhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...